szkola_trenerow
16.03.09, 10:03
Dr Agnieszka Rosińska z zespołem
e-mail agaros@amu.edu.pl
tel. 602-155-485
Zapraszamy na roczny cykl warsztatowy:
Szkoła Trenerów i Zarządzania Projektem
Początek cyklu – wrzesień 2009 – zakończenie czerwiec 2010
Miejsce: POZNAŃ
Liczba godzin: ok 180
Celem cyklu jest rozwijanie umiejętności
• trenerskich (pracy z grupą warsztatową),
• zarządzania projektami
• liderskich (animacji społeczności i wdrażania zmian),
Prowadzący - interdyscyplinarny zespół praktyków. Prawie każdy warsztat jest
prowadzony w innej, interdyscyplinarnej parze trenerów. Warsztaty prowadzą
szkoleniowcy-praktycy, doświadczeni trenerzy i wykładowcy akademiccy.
Trenerzy-nauczyciele akademiccy posiadają tytuł doktora lub profesora i
rekomendują się przynajmniej 10-letnią praktyką w szkoleniach. Specjaliści od
zarządzania projektem to osoby, które wygrały i prowadzą edukacyjne projekty
grantowe finansowane ze środków Unii Europejskiej i pozaunijnych.
Zatrudniamy specjalistów z udokumentowanym doświadczeniem edukatorskim i
trenerskim w pracy dla: Ernst&Young, Selgros, Budimex, Szkoła Wyższa
Psychologii Społecznej w Warszawie i Sopocie, Wyższa Szkoła Nauk
Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
w Poznaniu, Psychologia w Zarządzaniu i Studium Pedagogiczne - studia
podyplomowe przy Uniwersytecie im . A. Mickiewicza, Fundacja Fundusz
Współpracy, Forum Aktywizacji Obszarów wiejskich, Fundacja Heifer Project
International, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Urzędy
Marszałkowskie, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Urząd Miasta Poznania, Grupy
Lokalnego Działania programu LEADER+ i wiele innych podmiotów, w tym prywatni
przedsiębiorcy.
Nasi trenerzy uczyli się swojej pracy także za granicą (Francja, Irlandia,
Niemcy).
Sądzimy, że pod tym względem jest to oferta unikalna w Polsce.
Adresaci
Odbiorcami szkolenia są zarówno osoby na co dzień pracujące z grupami i
społecznościami, które chcą wzbogacać swój warsztat pracy, jak i te, które
planują swój start zawodowy w roli trenera czy animatora. Szkolenie jest
adresowane do osób, które planują zdobywanie lub rozwijanie wiedzy,
doświadczeń i praktycznych umiejętności budowania oraz wdrażania różnego typu
projektów edukacyjnych.
Na szkolenie będą się składać trzy współzależne nurty:
1) Szkolenie UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH – celem jest wzmacnianie kompetencji
związanych z prowadzeniem grup zadaniowych oraz planowaniem i realizowaniem
warsztatów grupowych.
2) Kształtowanie UMIEJĘTNOŚCI ZARZĄDZANIA PROJEKTEM – celem jest rozwijanie
zasobów potrzebnych do działania projektowego w szerokim kontekście społecznym
i instytucjonalnym. Uczymy pracy nad projektem z wykorzystaniem generatorów
wniosków wymaganych w programach Unii Europejskiej i grantodawców z EU i spoza EU.
3) Wzmacnianie KOMPETENCJI LIDERSKICH – celem jest kształtowanie umiejętności
działania ukierunkowanego na zmianę w firmie, organizacji oraz na animowanie i
zrównoważony rozwój grup oraz społeczności.
Wymienione wyżej obszary są tradycyjnie proponowane w oddzielnych formułach
szkoleniowych, natomiast w prezentowanym programie stanowią one spójną całość.
Metoda pracy:
Każde spotkanie będzie realizowane metodą warsztatową. W ramach trzech spotkań
uczestnicy będą poddawać superwizji warsztaty przeprowadzone we własnej
(biorącej udział w niniejszym programie) grupie lub swoją pracę warsztatową
zrealizowaną poza własną grupą.
Grupa warsztatowa liczy od 16 do 20 osób
Uczestnicy otrzymują:
certyfikat ukończenia szkolenia zawierający podstawowe dane o zrealizowanej
tematyce, ilości odbytych godzin i osobach prowadzących
materiały edukacyjne związane z realizowanymi tematami
profesjonalną pomoc w przygotowaniu własnych projektów
PROGRAM
1. WYJAZDOWY TRENING INTEGRACYJNY
2. PROCES GRUPOWY W PRACY WARSZTATOWEJ
3. TWORZENIE MODELU ZMIANY DLA POTRZEB PROJEKTU EDUKACYJNEGO I METODOLOGIA
PLANOWANIA STRATEGICZNEGO
4. Warsztat z Ekspertem: ANALIZA TRANSAKCYJNA W PRACY WARSZTATOWEJ
5. PROJEKTOWANIE INTERAKCYJNE I ZARZĄDZANIE PROJEKTEM
6. METODYKA WARSZTATOWA I NARZĘDZIA EWALUACJI
7. SUPERWIZJA PRACY WARSZTATOWEJ ZREALIZOWANEJ W GRUPIE SZKOLENIOWEJ
8. SUPERWIZJA PRACY WARSZTATOWEJ ZREALIZOWANEJ W OTOCZENIU EDUKACYJNY
9. SUPERWIZJA PRACY WARSZTATOWEJ ZREALIZOWANEJ W SEKTORZE GOSPODARCZYM,
PUBLICZNYM I SPOŁECZNYM
10. KOMPETENCJE PRZYWÓDCZE TRENERA. PLANOWANIE PRACY TRENERSKIEJ
Rekrutacja została rozpoczęta i potrwa do końca maja 2009 lub do wyczerpania
miejsc.
ZAMÓW SZCZEGÓŁOWĄ BEZPŁATNĄ OFERTĘ
agaros@amu.edu.pl
dr Agnieszka Rosińska – nauczyciel akademicki, adiunkt w Instytucie
Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, wykładowca i
promotor prac dyplomowych na Studium Psychologia w Zarządzaniu przy UAM, od
1999 tutor projektów edukacyjnych na Studium Pedagogicznym przy Szkole Wyższej
Psychologii Społecznej w Warszawie, wieloletni trener-praktyk, od 1996 trener
programu Agrolinia Funduszu Współpracy w projekcie szkolenia liderów
lokalnych, od 2003 roku trener Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich,
uczestniczyła w studyjnych wyjazdach szkoleniowych dla trenerów do Irlandii,
Francji, Niemczech, współuczestniczy w interdyscyplinarnych projektach
edukacyjnych adresowanych do grup i społeczności, prowadzi warsztaty grupowe,
zrealizowała ponad 1000 godzin warsztatowych w pracy z grupą i ponad 800
godzin treningu interpersonalnego, prowadzi szkolenia dla sektora społecznego,
publicznego i biznesu.