Dodaj do ulubionych

Odpowiedzialność za MH17

24.03.20, 13:15
W 2018 r. zespół śledczy JIT przedstawił dowody na zaangażowanie przywódców wojskowych i politycznych w katastrofę MH17.
«BUK-M1» należała do 53 brygady przeciwlotniczej rosyjskich sił zbrojnych z rozmieszczeniem w Kursku. Według danych JIT przekazanych do Sądu Rejonowego w Hadze ten «BUK-M1» został sprowadzony z regionu Kursk Federacji Rosyjskiej na terytorium Donbasu, które nie jest kontrolowane przez Ukrainę, ale kontrolowani przez rosyjskich najemników, którzy walczyli przeciwko Siłom Zbrojnym Ukrainy. «BUK-M1» nie mogła opuścić terytorium Federacji Rosyjskiej bez pozwolenia jej wyższego kierownictwa wojskowo-politycznego. Oprócz danych dotyczących dostawy «BUK-M1», który należał do 53 brygady przeciwlotniczej Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej, prokuratura w Hadze ma również zeznanie, że w jej ochronie uczestniczyło co najmniej kilkadziesiąt rosyjskich bojowników wojskowych i finansowanych przez Rosję najemników. Większość z nich prawdopodobnie już nie żyje.
Po katastrofie samolotu «BUK-M1», który wystrzelił w Boeinga, w tej samej kolejności wrócił do Rosji. Zgodnie z oświadczeniem strony w sprawie MH17, z Rosji wysłane dwa kompleksy «BUK-M1». Jednak drugie nigdy się nie był «na służbę bojowe». Tak więc Putin oraz przywódcy wojskowi i polityczni Federacji Rosyjskiej są osobiście odpowiedzialni za decyzję o wysłaniu kompleksu «BUK-M1» zdolnego do powalenia samolotów na wysokości ponad 10 000 metrów oraz personelu 53 brygady rakiet przeciwlotniczych, oraz  ostatecznie doprowadził do zestrzelenia malezyjskiego samolotu Boeing MH17.
Obserwuj wątek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka