Dodaj do ulubionych

Czy można zdać egzamin gimnazjalny bez korepety...

IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 27.01.03, 09:26
Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
Obserwuj wątek
    • Gość: Hanna Ulatowska SLD rozkłada system oświatowy w szkołach, mafia i koru IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 27.01.03, 11:06
      LD rozkłada system oświatowy w szkołach, mafia i korupcja to
      codzienność. Ciągłe zmiany, zaskakiwanie nowymi partyjnymi
      pomysłami, obniżanie poziomu nauczania - oto ponury bilans
      radosnej twórczości partyjnych działaczy z SLD na polu oświaty
      i wychowania. Postawmy tamę tej politycznej rozróbie, postawmy
      tamę działaczom SLD, niech w oświacie pracują fachowcy a nie
      kuratorzy i ministrowie-politruki z PZPR.
    • Gość: A. M. sld - ręce precz od polskiego szkolnictwa IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 27.01.03, 11:08
    • Gość: Nauczyciel Można!! IP: 213.17.178.* 27.01.03, 11:09
      Korepetycje potrzebne są rodzicom, a nie dzieciom. Rodzic, który
      systematycznie rozwiązuje z dzieckiem testy nie musi wydawać
      pieniędzy na korepetycje. A więc drodzy Rodzice zajmijcie się
      waszymi pociechami - jeszcze nie jest za późno. A tak wogóle to
      za obecną reformę szkolnictwa odpowiada AWS z p. Buzkim na czele
      (poprzedni rząd)- to tak dla objaśnienia prawicowemu przedmówcy.
      • Gość: Agata Re: Można!! IP: *.chello.pl 27.01.03, 15:57
        Wszyscy, lub prawie wszyscy, respondenci kończyli szkoły i studia w czasach
        komunistycznych i zapewniam było znacznie lepiej. Nie bronię SLD, ale AWS z
        przyległościami ponosi taką samą winę za fatalny stan całej budżetówki!
        Piszesz, Nauczycielu, że rodzicom potrzebne są korepetycje, że rodzice powinni
        z dzieckiem rozwiązywać testy..... Ja to właśnie robię, tyle, że o poziom
        niżej. Robię i zastanawiam się dlaczego zastępuję szkołę.
        Dlaczego JA muszę uczyć matematyki?
        Dlaczego JA muszę rozwiązywać z synem testy?
        Dlaczego JA muszę pokazywać jak korzystać ze słowników,pisać wypracowania
        itd,itp, etc....
        Co dzieje sie na lekcjach? Za co nauczyciele biora pieniądze? Dlaczego
        wszystko "przerzuca" się na dom?
        W szkole mojego syna nauczyciel jest jedynie od egzekwowania wiedzy. Zero
        nauczania, zero inwencji.
        Chwilami myślę, że godziny spędzone przez syna w szkole są stracone a właściwa
        nauka rozpoczyna się wieczorami.
        I tylko nie radź mi, drogi Nauczycieku, żeby rozmawiać, prosić, dyskutować. Nie
        ten etap mam już za sobą.
        Dorośliśmy do nienarażania sie gronu pedagogicznemu, wykonywania nawet
        najbardziej absurdalnych poleceń ( lepiej dostawać dobre stopnie bo w wyścigu
        do dobrego- o ile takie jeszcze jest gimnazjum/liceum też liczy się średnia
        ocen.
        Smutne.
        • Gość: **** Re: Można!! IP: *.ltk.com.pl 28.01.03, 09:30
          Wypowiedź p.Agaty jest przekonywująca.Chciałbym dodać,że u nas w
          kraju bardzo wiele mówi się o wstąpieniu do UE i
          przystosowywanie się Polski do norm unijnych.Dlaczego więc
          szkolnictwo nie przystosowuje się do norm unijnych?W Europie
          zachodniej,w USA i Kanadzie uczniowie zdobywają wiedzę wyłącznie
          w szkole.Nawet podręczniki zostawiają w szkole.Dlaczego więc u
          nas ma być inaczej?
          Faktycznie,w wielu szkołach nauczyciele nastawieni są wyłącznie
          na odpytywanie,klasówki i kartkówki.Uczeń w warunkach domowych
          musi przygotowywać materiał,którego nauczyciel nie przerobił.A
          tak być nie powinno.Faktem również jest,że nauka i studiowanie
          kilkanaście lat temy było zupełnie inne,chociaż i wówczas
          studenci psioczyli na edukację.Wiele przedmiotów było
          zbędnych,nikomu niepotrzebnych.Teraz takich zbędnych przedmiotów
          jest znacznie więcej.Powstają "nowe uczelnie" prywatne,gdzie
          rektorami i wykładowcami są osoby "aż" z tytułem magistra (w
          Lublinie jest taka uczelnia).Profesorowie wyższych uczelni
          popełniają plagiat.Świadczy to o wiedzy danego profesora czy też
          profesjonaliźmie uczelni.
          Dobrze mają ci uczniowie,których rodzice pamiętają nieco ze
          studiów i jeszcze potrafią pomóc swojemu dziecku.A co mają
          zrobić uczniowie,których rodzice nie mogą się pochwalić nawet
          średnim wykształceniem i w dodatku posiadają fatalne warunki
          materialne.
          Dzisiejszy artykuł o naszej rodzimej edukacji można krótko
          określić:
          SLD ORGANIZUJE KURS PRZYGOTOWAWCZY NA WUML.
          • Gość: Agata Re: Można!! IP: *.chello.pl 28.01.03, 20:07
            Zgadzam się z tragiczną sytuacją uczelni prywatnych! Wiele z nich zatrudnia
            emerytowanych profesorów, może kiedyś byli to nawet wybitni fachowcy w swoich
            dziedzinach, jednak dziś ze względu na wiek i stan zdrowia powinni raczej nie
            opuszczać domu.
            Przypadkiem dowiedziałam się, że na jednej uczelni zajęcia z najważniejszego
            przedmiotu ma osoba , która od kilku miesięcy jest nieuleczalnie chora, leży w
            łóżku bez kontaktu. W zastępstwie (?) zajęcia prowadzi świeżo upieczony
            magister.
            • Gość: x Re: Można!! IP: *.lubl.gazeta.pl 29.01.03, 13:13
              Witam!
              B. proszę o kontakt
              tel. 53 790 45
              e-mail: pawel.reszka@lublin.agora.pl
              pozdrawiam
        • Gość: Krystyna Re: Można!! IP: 212.182.26.* 28.01.03, 10:39
          Można zdać egzamin na koniec Gimnazjum bez korepetycji.
          Przykładem jest mój syn, który pracował sam w domu i zdał
          najlepiej w klasie. Jeżeli chodzi o pracę nauczycieli w
          Gimnazjum to podpisuję sie obiema rękoma. Uczciwie pracują
          nieliczni a reszta czeka, że uczniowie przyjądą na korepetycje.
          Pani wychowawczyni przychodząca na zebranie rodziców twierdzi,
          że przychodzi na prywatnym czasie. Szkoły są coraz bardziej
          chore, najgorzej, że kształują postawy młodzieży. Pozdrawiam
          Krystyna
    • Gość: Nauczyciel Reforma szkolnictwa była zaczęta przez prawicę IP: 213.17.178.* 27.01.03, 11:12
    • Gość: Danuta Jaskowiak wyrzućmy SLD z polskich szkół, będzie wtedy porządek IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 27.01.03, 13:35
    • Gość: F. Bujalski Co SLD zrobiło z reformą szkolnictwa ? IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 27.01.03, 13:39
      Wypaczył słuszne i rozsądne załozenia reformy poczynione przez
      poprzedni rząd. Komuch potrafi wszystko popsuć. Tylko to oni
      potrafią dobrze. Więcej nic!!!
    • Gość: Pegagog z Lublina Ciężko jest w lubelskich szkołach gdy oświatą rządzą IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 28.01.03, 08:52
      Ciężko jest w lubelskich szkołach gdy oświatą rządzą
      prominentni działacze SLD (do niedawna PZPR). Oj, ciężko a
      będzie jeszcze ciężej.
    • Gość: NAUCZYCIEL PRZYGOTOWAWCZE KURSY SLD NA WUML - CO TO JEST ? IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 28.01.03, 13:28
      SLD ORGANIZUJE KURSY PRZYGOTOWAWCZE NA WIECZOROWY UNIWERSYTET
      (HA, HA, HA, ) MARKSIZMU - LENINIZMU (ha, ha, ha,)
      Chętnych przyjmuje kuratorium lubelskie (kto nim rządzi,
      Koteczku, KTO, zgadnij)???
      • Gość: Jacek Re: PRZYGOTOWAWCZE KURSY SLD NA WUML - CO TO JEST IP: *.in.brzesko.net.pl / 192.168.7.* 28.01.03, 16:26
        Szanowni Państwo! Przeczytałem z uwagą wszystkie zamieszczone tu posty. Winnymi
        za stan oświaty są: rząd Buzka i SLD (tak wynika z Waszych wypowiedzi),
        zapomnieliście Państwo o Balcerowiczu, który, wiadomo, musi odejść!!! A tak
        poważnie: Kto z Państwa zaproponowałby na tych "łamach" np. 10-punktowy plan
        uzdrowienia polskiej oświaty i nauki (dotyczyłoby to wszystkich szczebli
        edukacji). Oczywiście chodzi o plan sensowny, możliwy do zrealizowania w
        naszych warunkach i przy naszej mentalności. Obawiam się, że jest to nierealne.
        Choć może... Pozdrawiam - Jacek.
        • Gość: Agata Re: PRZYGOTOWAWCZE KURSY SLD NA WUML - CO TO JEST IP: *.chello.pl 28.01.03, 20:01
          Mam taki plan, ale czy on jest realny czy też wirtualny......nie wiem.
          Oto on:
          - wprowadzenie odpłatności za naukę ( od klasy 4 czyli poand nauczanie
          początkowe) - dla najzdolniejszych, najpilniejszych, pochodzących z
          niazamożnych rodzin - stypendia.
          - skończyć z mitem, że nauka jest obowiązkowa powyżej 4 klasy. Nie, nie jest.
          Obecny system i tak produkuje półanalfabetów jeżeli oni sami tego sobie życzą.
          - godziwie wynagradzać nauczycieli ( pieniądze z czesnego) - nauczyciel
          powinien zarabiać od 250% średniej krajowej
          - szkołami ( podstawowymi, ponadpodstawowymi, wyższymi) zarządzać powinni
          wysokiej klasy fachowcy, wybierani w konkursach, w których zasiadać powinni
          także przedstawiciele rodziców
          - Dyrektor ( lub jego odpowiednik w zależności od poziomu szkoły) powinien
          wybierać sobie współpracowników i podpisywać z nimi kontrakty ( np. roczne). W
          przypadku złego nauczania np. uczniowie źle zdają egzaminy, testy lub jest to
          osoba konfliktowa kontrakt nie zostaje przedłużony
          - Uczniowie sprawiający problemy ( wychowawcze, narkomani, notorycznie nie
          uczący się itp) są po prostu usuwani ze szkoły bez względu na zawartość konta
          lub stanowisko rodziców
          - Administracja w oświacie powinna być "Odchudzona" o 80% a nauczyciele
          zwolnieni z pisania różnego rodzaju sprawozdań
          - Programy i sposób nauczania powinny być dostosowane do obecnej sytuacji -
          więcej języków, informatyka, elementy psychologii itp
          - Zmiana sposobu myślenia - wszystkiemu winni są komuniści, bliżej
          nieokreśleni "oni", a wogóle to wszystko co było przed 1989 roku jest nic
          niewarte.
          Tylko tyle czy az tyle.
          Pozdrawiam - Agata
          • Gość: Krzysztof Homan Re: PRZYGOTOWAWCZE KURSY SLD NA WUML - CO TO JEST IP: *.koszalin.tpnet.pl 29.01.03, 00:51
            Gość portalu: Agata napisał(a):

            > Mam taki plan, ale czy on jest realny czy też wirtualny......nie wiem.

            Zaskoczenie moje jest ogromne. Daj mi Panie Boże więcej takich podarków.

            > Oto on:
            > - wprowadzenie odpłatności za naukę ( od klasy 4 czyli poand nauczanie
            > początkowe) - dla najzdolniejszych, najpilniejszych, pochodzących z
            > niazamożnych rodzin - stypendia.

            Mogłabyś uzasadnić dlaczego dla uczniów klas 0-3 oraz tych naj- i nie- ja mam
            być współfinansowcem?

            > - skończyć z mitem, że nauka jest obowiązkowa powyżej 4 klasy. Nie, nie jest.
            > Obecny system i tak produkuje półanalfabetów jeżeli oni sami tego sobie życzą.

            Podobnie. Dlaczego powyżej 3 (chyba) klasy?

            > - godziwie wynagradzać nauczycieli ( pieniądze z czesnego) - nauczyciel
            > powinien zarabiać od 250% średniej krajowej

            OK. Procenty, rozumiem - do dyskusji.

            > - szkołami ( podstawowymi, ponadpodstawowymi, wyższymi) zarządzać powinni
            > wysokiej klasy fachowcy, wybierani w konkursach, w których zasiadać powinni
            > także przedstawiciele rodziców

            Kogo masz na myśli, pisząc "fachowcy"?
            Jakie cechy, umiejętności powinni posiadać?

            > - Dyrektor ( lub jego odpowiednik w zależności od poziomu szkoły) powinien
            > wybierać sobie współpracowników i podpisywać z nimi kontrakty ( np. roczne).
            W
            > przypadku złego nauczania np. uczniowie źle zdają egzaminy, testy lub jest to
            > osoba konfliktowa kontrakt nie zostaje przedłużony

            OK.

            > - Uczniowie sprawiający problemy ( wychowawcze, narkomani, notorycznie nie
            > uczący się itp) są po prostu usuwani ze szkoły bez względu na zawartość konta
            > lub stanowisko rodziców

            OK.

            > - Administracja w oświacie powinna być "Odchudzona" o 80% a nauczyciele
            > zwolnieni z pisania różnego rodzaju sprawozdań

            OK. Procenty i zakres sprawozdań - do dyskusji.

            > - Programy i sposób nauczania powinny być dostosowane do obecnej sytuacji -
            > więcej języków, informatyka, elementy psychologii itp

            OK. Uczmy umiejętności, a nie wiedzy dla wiedzy (obecnie - to wypada wiedzieć,
            to może się komuś kiedyś przydać).

            > - Zmiana sposobu myślenia - wszystkiemu winni są komuniści, bliżej
            > nieokreśleni "oni", a wogóle to wszystko co było przed 1989 roku jest nic
            > niewarte.

            Wiele błędów i wypaczeń było przed 1989, ale po nim również.
            Dotknęłaś tylko jeden obszar myślenia. Warto pomyśleć o innych, np. czego i od
            kogo oczekujemy (wymagamy), kogo i dlaczego wybieramy do władz, dlaczego taka
            wysokość i zakres podatków i ulg, itd.

            > Tylko tyle czy az tyle.

            Dla mnie - tylko tyle.
            Obawiam się, że dla większości - zbyt wiele.

            Pozdrawiam
            Krzysztof Homan, nauczyciel
            khoman@poczta.onet.pl
            • Gość: MACIEJ Re: PRZYGOTOWAWCZE KURSY SLD NA WUML - CO TO JEST IP: *.ny325.east.verizon.net 29.01.03, 04:38
              Gość portalu: Krzysztof Homan napisał(a):

              > Gość portalu: Agata napisał(a):
              >
              > > Mam taki plan, ale czy on jest realny czy też wirtualny......nie wiem.
              >
              > Zaskoczenie moje jest ogromne. Daj mi Panie Boże więcej takich podarków.
              >
              > > Oto on:
              > > - wprowadzenie odpłatności za naukę ( od klasy 4 czyli poand nauczanie
              > > początkowe) - dla najzdolniejszych, najpilniejszych, pochodzących z
              > > niazamożnych rodzin - stypendia.
              >
              > Mogłabyś uzasadnić dlaczego dla uczniów klas 0-3 oraz tych naj- i nie- ja mam
              > być współfinansowcem?

              Tylko dlatego,ze urodziles sie i mieszkasz wsrod tych ludzi.
              Jesli ci nie pasuje ,to wyjedz to takiej UTOPII gdzie bedziesz mogl robic co
              chcesz.
              I zapewniam cie ,ze Stany taka Utopia nie sa,nie jest tez EU,ani Rosja i
              Ukraina.
              Wiec gdzie wyjedziesz?

              > > - skończyć z mitem, że nauka jest obowiązkowa powyżej 4 klasy. Nie, nie je
              > st.
              > > Obecny system i tak produkuje półanalfabetów jeżeli oni sami tego sobie ży
              > czą.
              >
              > Podobnie. Dlaczego powyżej 3 (chyba) klasy?

              A dlaczego uczniom 3cich klas podstawowek nie dac prawa glosu w wyborach
              powszechnych???????????
              Nie sie sami wypowiedza czego chca.
              Jesli nie daje im sie prawa decydowania o sobie,TO ROLA PANSTWA JEST
              ZADECYDOWAC O ICH LOSIE JAK NAJLEPIEJ.
              Niby dlaczego Krzysztof z Agata maja za nich decydowac??????????
              Odpowiedzialnosc za dzieci do 16 roku zycia spoczywa na rodzicach i panstwo-NA
              CALYM SWIECIE-ma prawo zmusic tych rodzicow by posylali dzieci do szkoly.

              Mike Bloomberg nie pochodzi z rodziny bogatej i uczeszczal do szkol
              publicznych.

              > > - godziwie wynagradzać nauczycieli ( pieniądze z czesnego) - nauczyciel
              > > powinien zarabiać od 250% średniej krajowej
              >
              > OK. Procenty, rozumiem - do dyskusji.

              INDEKSOWANIE PENSJI W BUDZETOWKACH ,TO JEST CZYSTA GLUPOTA.
              KAZDA PENSJA POWINNA BYC ODZWIERCIEDLENIEM PODAZY I POPYTU.

              > > - szkołami ( podstawowymi, ponadpodstawowymi, wyższymi) zarządzać powinni
              > > wysokiej klasy fachowcy, wybierani w konkursach, w których zasiadać powinn
              > i
              > > także przedstawiciele rodziców
              >
              > Kogo masz na myśli, pisząc "fachowcy"?
              > Jakie cechy, umiejętności powinni posiadać?

              Zgoda.Dobry fachowiec,to dobry administrator.

              > > - Dyrektor ( lub jego odpowiednik w zależności od poziomu szkoły) powinien
              > > wybierać sobie współpracowników i podpisywać z nimi kontrakty ( np. roczne
              > ).
              > W
              > > przypadku złego nauczania np. uczniowie źle zdają egzaminy, testy lub jest
              > to
              > > osoba konfliktowa kontrakt nie zostaje przedłużony
              >
              > OK.

              Tez sie zgadzam.

              > > - Uczniowie sprawiający problemy ( wychowawcze, narkomani, notorycznie nie
              > > uczący się itp) są po prostu usuwani ze szkoły bez względu na zawartość ko
              > nta
              > > lub stanowisko rodziców

              Najpierw jest ostrzezenie,nastepnie zolta kartka,a na koncu czerwona kartka.
              Tak jest w Stanach.
              Najpierw jest time-out(10-30 minut)
              Pozniej zawieszenie na 1 dzien.
              Pozniej zawieszenie na 3 dni.
              Pozniej zawieszenie na 1 tydzien.

              Po kilku zawieszeniach,rodzice dalej nie czekaja,tylko przenosza "pocieche"do
              innej szkoly.
              Jesli tam jest to samo,to znowu do innej.
              A powyzej 16 roku zycia nie ma obowiazku nauczania,wiec niech idzie gdzie chce.

              > > - Administracja w oświacie powinna być "Odchudzona" o 80% a nauczyciele
              > > zwolnieni z pisania różnego rodzaju sprawozdań
              >
              > OK. Procenty i zakres sprawozdań - do dyskusji.

              W normalnej szkole,o ktorej ja pisalem,sprawozdanie nie sa konieczne,poniewaz
              wszystkie testy uczniow sa przechowywane w szkole i mozna zawsze do nich wrocic.

              > > - Programy i sposób nauczania powinny być dostosowane do obecnej sytuacji
              > > więcej języków, informatyka, elementy psychologii itp
              >
              > OK. Uczmy umiejętności, a nie wiedzy dla wiedzy (obecnie - to wypada
              wiedzieć,
              > to może się komuś kiedyś przydać).

              Tez racja.

              > > - Zmiana sposobu myślenia - wszystkiemu winni są komuniści, bliżej
              > > nieokreśleni "oni", a wogóle to wszystko co było przed 1989 roku jest nic
              > > niewarte.
              >
              > Wiele błędów i wypaczeń było przed 1989, ale po nim również.
              > Dotknęłaś tylko jeden obszar myślenia. Warto pomyśleć o innych, np. czego i
              od
              > kogo oczekujemy (wymagamy), kogo i dlaczego wybieramy do władz, dlaczego taka
              > wysokość i zakres podatków i ulg, itd.
              >
              > > Tylko tyle czy az tyle.
              >
              > Dla mnie - tylko tyle.
              > Obawiam się, że dla większości - zbyt wiele.

              Dla mnie to jest duzo za malo.

              1- Skonczyc z obowiazkowym promowaniem w klasach 1-4.
              2- Sprawdzanie wiadomosci przy pomocy testow.
              3- Punktowa(procentowa ocena testow)
              4- Testy przechowywane w szkole(wszystkie).
              5- Selekcja uczniow na podstawie wynikow z testow do lepszych klas.

              To na poczatek.
              • Gość: Krzysztof Homan Re: PRZYGOTOWAWCZE KURSY SLD NA WUML - CO TO JEST IP: *.koszalin.tpnet.pl 29.01.03, 12:46
                Gość portalu: MACIEJ napisał(a):

                > > Mogłabyś uzasadnić dlaczego dla uczniów klas 0-3 oraz tych naj- i nie- ja
                > mam
                > > być współfinansowcem?
                >
                > Tylko dlatego,ze urodziles sie i mieszkasz wsrod tych ludzi.

                Według mnie to za mało, to komunizm.

                > Jesli ci nie pasuje ,to wyjedz to takiej UTOPII gdzie bedziesz mogl robic co
                > chcesz.
                > I zapewniam cie ,ze Stany taka Utopia nie sa,nie jest tez EU,ani Rosja i
                > Ukraina.
                > Wiec gdzie wyjedziesz?

                Nigdzie sie nie wybieram. Czekam na odkrycie innych cywilizacji. Ta chyli się
                ku upadkowi.

                > A dlaczego uczniom 3cich klas podstawowek nie dac prawa glosu w wyborach
                > powszechnych???????????
                > Nie sie sami wypowiedza czego chca.

                Zapewne dojdziemy do tego, pewnie z Twoją pomocą.

                > Jesli nie daje im sie prawa decydowania o sobie,TO ROLA PANSTWA JEST
                > ZADECYDOWAC O ICH LOSIE JAK NAJLEPIEJ.

                Zawsze myślałem, że to prawo i obowiązek rodziców.

                > Niby dlaczego Krzysztof z Agata maja za nich decydowac??????????

                Właśnie. Ale minister już może?

                > Odpowiedzialnosc za dzieci do 16 roku zycia spoczywa na rodzicach i panstwo-
                NA
                > CALYM SWIECIE-ma prawo zmusic tych rodzicow by posylali dzieci do szkoly.

                Gotów jestem to przyjąć. Byle nie za moje pieniądze.

                > Mike Bloomberg nie pochodzi z rodziny bogatej i uczeszczal do szkol
                > publicznych.

                Mogę podarować Tobie $1000. To również będzie pozytywny przykład. Nie chciałbym
                jednak, by było to normą, przymusem.

                > INDEKSOWANIE PENSJI W BUDZETOWKACH ,TO JEST CZYSTA GLUPOTA.
                > KAZDA PENSJA POWINNA BYC ODZWIERCIEDLENIEM PODAZY I POPYTU.

                Teoretycznie zgoda. Tylko, że Ty ustaliłeś już popyt na 100%.

                > > Kogo masz na myśli, pisząc "fachowcy"?
                > > Jakie cechy, umiejętności powinni posiadać?
                >
                > Zgoda.Dobry fachowiec,to dobry administrator.

                Też tak myślę.

                > Po kilku zawieszeniach,rodzice dalej nie czekaja,tylko przenosza "pocieche"do
                > innej szkoly.
                > Jesli tam jest to samo,to znowu do innej.

                Ale karuzela. Biedne szkoły i ich dobrzy uczniowie.

                > Dla mnie to jest duzo za malo.
                >
                > 1- Skonczyc z obowiazkowym promowaniem w klasach 1-4.

                Tu uważam przeciwnie.

                > 2- Sprawdzanie wiadomosci przy pomocy testow.
                > 3- Punktowa(procentowa ocena testow)
                > 4- Testy przechowywane w szkole(wszystkie).
                > 5- Selekcja uczniow na podstawie wynikow z testow do lepszych klas.

                Zgoda.

                Pozdrawiam
                Krzysztof Homan, nauczyciel
                khoman@poczta.onet.pl
                • Gość: MACIEJ Brak selekcji a poziom szkolnictwa. IP: *.ny325.east.verizon.net 29.01.03, 14:03
                  Gość portalu: Krzysztof Homan napisał(a):

                  > Gość portalu: MACIEJ napisał(a):
                  >
                  > > > Mogłabyś uzasadnić dlaczego dla uczniów klas 0-3 oraz tych naj- i nie
                  > - ja
                  > > mam
                  > > > być współfinansowcem?
                  > >
                  > > Tylko dlatego,ze urodziles sie i mieszkasz wsrod tych ludzi.
                  >
                  > Według mnie to za mało, to komunizm.
                  >
                  > > Jesli ci nie pasuje ,to wyjedz to takiej UTOPII gdzie bedziesz mogl robic
                  > co
                  > > chcesz.
                  > > I zapewniam cie ,ze Stany taka Utopia nie sa,nie jest tez EU,ani Rosja i
                  > > Ukraina.
                  > > Wiec gdzie wyjedziesz?
                  >
                  > Nigdzie sie nie wybieram. Czekam na odkrycie innych cywilizacji. Ta chyli się
                  > ku upadkowi.
                  >
                  > > A dlaczego uczniom 3cich klas podstawowek nie dac prawa glosu w wyborach
                  > > powszechnych???????????
                  > > Nie sie sami wypowiedza czego chca.
                  >
                  > Zapewne dojdziemy do tego, pewnie z Twoją pomocą.
                  >
                  > > Jesli nie daje im sie prawa decydowania o sobie,TO ROLA PANSTWA JEST
                  > > ZADECYDOWAC O ICH LOSIE JAK NAJLEPIEJ.
                  >
                  > Zawsze myślałem, że to prawo i obowiązek rodziców.

                  Tak,tylko ze nie wszyscy rodzice sie z tego obowiazku wywiazuja.
                  I tam wlasnie gdzie rodzice nie wywiazuja sie ze swoich obowiazkow potrzebna
                  jest rola panstwa by ich do tego zmusic.

                  > > Niby dlaczego Krzysztof z Agata maja za nich decydowac??????????
                  >
                  > Właśnie. Ale minister już może?

                  Jak wyzej.
                  O dobrze ogolu decyduje panstwo.

                  > > Odpowiedzialnosc za dzieci do 16 roku zycia spoczywa na rodzicach i panstw
                  > o-
                  > NA
                  > > CALYM SWIECIE-ma prawo zmusic tych rodzicow by posylali dzieci do szkoly.
                  >
                  > Gotów jestem to przyjąć. Byle nie za moje pieniądze.
                  >
                  > > Mike Bloomberg nie pochodzi z rodziny bogatej i uczeszczal do szkol
                  > > publicznych.
                  >
                  > Mogę podarować Tobie $1000. To również będzie pozytywny przykład. Nie
                  chciałbym
                  > jednak, by było to normą, przymusem.

                  > > INDEKSOWANIE PENSJI W BUDZETOWKACH ,TO JEST CZYSTA GLUPOTA.
                  > > KAZDA PENSJA POWINNA BYC ODZWIERCIEDLENIEM PODAZY I POPYTU.
                  >
                  > Teoretycznie zgoda. Tylko, że Ty ustaliłeś już popyt na 100%.
                  >
                  > > > Kogo masz na myśli, pisząc "fachowcy"?
                  > > > Jakie cechy, umiejętności powinni posiadać?
                  > >
                  > > Zgoda.Dobry fachowiec,to dobry administrator.
                  >
                  > Też tak myślę.
                  >
                  > > Po kilku zawieszeniach,rodzice dalej nie czekaja,tylko przenosza "pocieche
                  > "do
                  > > innej szkoly.
                  > > Jesli tam jest to samo,to znowu do innej.
                  >
                  > Ale karuzela. Biedne szkoły i ich dobrzy uczniowie.

                  Dobrych uczniow to nie dotyczy,bo te miernoty nie trafiaja do najlepszych klas.
                  Zapomniales o selekcji.

                  > > Dla mnie to jest duzo za malo.
                  > >
                  > > 1- Skonczyc z obowiazkowym promowaniem w klasach 1-4.
                  >
                  > Tu uważam przeciwnie.

                  Moze jakis pozytywny przyklad do tej uwagi.
                  W Stanach jest selekcja juz od pre-K (4-latki) i bardzo dobrze dziala.
                  Obowiazkowe promowanie prowadzi do tego ,ze masz roznego rodzaju niedouczone
                  niemoty w 4 tej klasie,ktorych nastepnie chcesz sie pozbyc ze szkol
                  wprowadzajac :
                  1-Nieobowiazkowosc szkolnictwa od 4 tej klasy
                  2-Odplatnosc szkolnictwa od 4 tej klasy.
                  Wlasnie brak selekcji w pierwszych klasach doprowadza do tego,ze chcesz sie ich
                  pozniej pozbyc.

                  > > 2- Sprawdzanie wiadomosci przy pomocy testow.
                  > > 3- Punktowa(procentowa ocena testow)
                  > > 4- Testy przechowywane w szkole(wszystkie).
                  > > 5- Selekcja uczniow na podstawie wynikow z testow do lepszych klas.
                  >
                  > Zgoda.

                  • Gość: Krzysztof Homan Re: Brak selekcji a poziom szkolnictwa. IP: *.koszalin.tpnet.pl 29.01.03, 23:12
                    Gość portalu: MACIEJ napisał(a):

                    > Tak,tylko ze nie wszyscy rodzice sie z tego obowiazku wywiazuja.
                    > I tam wlasnie gdzie rodzice nie wywiazuja sie ze swoich obowiazkow potrzebna
                    > jest rola panstwa by ich do tego zmusic.

                    Ich wybór i tego konsekwencje. Państwu nic do tego.

                    > O dobrze ogolu decyduje panstwo.

                    Myślę, że dobro ogółu składa się z dóbr indywidualnych. Państwo nie powinno
                    hamować rozwoju dobra osobistego poprzez uszczuplanie kasy zaangażowanych dla
                    tych, którym się nie chce.
                    Poza tym uważam, ze dobro ogółu to taka komunistyczna bajka.

                    > Dobrych uczniow to nie dotyczy,bo te miernoty nie trafiaja do najlepszych
                    klas.
                    > Zapomniales o selekcji.

                    Przyznaję, nie pomyślałem o tym.

                    > Moze jakis pozytywny przyklad do tej uwagi.

                    Jeśli już muszę płacić, to przynajmniej staram się ograniczyć długość okresu
                    finansowania.

                    > Wlasnie brak selekcji w pierwszych klasach doprowadza do tego,ze chcesz sie
                    ich
                    > pozniej pozbyc.

                    Nikogo nie chcę się pozbyć, bo nikogo nie zapraszałem.

                    Pozdrawiam
                    Krzysztof Homan, nauczyciel
                    khoman@poczta.onet.pl
    • Gość: BELFER SLD TO CHORA PARTIA, KTÓRA PRZENOSI SWOJA CHOROBĘ IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 29.01.03, 09:24
      SLD TO CHORA PARTIA, KTÓRA PRZENOSI SWOJĄ CHOROBĘ NA OŚWIATĘ,
      SŁUŻBĘ ZDROWIA, GOSPODARKĘ, POLITYKĘ ZAGRANICZNĄ.I INNE
      SEGMENTY ŻYCIA PUBLICZNEGO.
      TRZEBA ODSUNĄĆ JĄ OD WŁADZY ŻEBY W POLSCE ZNOWU BYŁO NORMALNIE.
    • Gość: -BELFER -SLD TO CHORA PARTIA, KTÓRA PRZENOSI SWOJĄ CHOROBĘ IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 29.01.03, 09:24
      SLD TO CHORA PARTIA, KTÓRA PRZENOSI SWOJĄ CHOROBĘ NA OŚWIATĘ,
      SŁUŻBĘ ZDROWIA, GOSPODARKĘ, POLITYKĘ ZAGRANICZNĄ.I INNE
      SEGMENTY ŻYCIA PUBLICZNEGO.
      TRZEBA ODSUNĄĆ JĄ OD WŁADZY ŻEBY W POLSCE ZNOWU BYŁO NORMALNIE.
    • Gość: Anna M. Dlaczego oświatą w Lublinie kieruje SLD ? IP: *.dhcp.adsl.tpnet.pl 29.01.03, 14:18
      Czy mają na to patent, czy są nieomylni ?
      Dlaczego Telewizją Polską kierują wciąż komuniści z SLD ?
      Dlaczego tak dużo SLD w naszym państwie ?
      Odpartyjnić Polskę a władzę dać fachowcom a nie partyjniakom z
      SLD (czytaj z PZPR).
      • Gość: Agata Re: Dlaczego oświatą w Lublinie kieruje SLD ? IP: *.chello.pl 29.01.03, 16:42
        Czytając Wasze posty stawiam diagnozę - jesteście chorzy z nienawiści!
        Nie jestem fanką SLD, nigdy nie należałam do PZPR ( ani nikt z mojej rodziny).
        Powiem więcej, mój ojciec był nieco szykanowany i pomijany w awansach z powodu
        bezpartyjności. Ale ludzie zmiłujcie się, gdzie są ci komuniści? Stare
        pokolenie albo już nie żyje, albo nie ma siły zajmować się polityką. Młodsze (
        co nie oznacza, że młode - 45-55 latków) trudno nazwać komunistami. Sa to
        ludzie , którzy po prostu mają lewicowe ( a raczej lewicopodobne) poglądy. I
        mają do tego prawo! Sferę budżetową, do której sama się zaliczam, kładli
        przedstawiciele różnych ugrupowań ( również AWS).
        A teraz, o ile nie jesteście do końca zaślepieni nienawiścią, i stać Was na
        odrobinę obiektywizmu zastanówcie się.
        Kto zabrał lekarzy ze szkół ( a przez to pośrednio naraża dzieci) - komuniści?
        O ile mnie pamięć nie myli w owych chmurnych czasach w szkole rezydował lekarz,
        pielęgniarka i stomatolog.
        Czy kiedykolwiek wcześniej ( mam na yśli lata 60,70 ) brakowało pieniędzy tak
        na wszystko w oświacie?
        Jestem daleka od wybielania tamtych czasów, ale doskonale pamietam swoją szkołę.
      • Gość: Jacek Re: Dlaczego oświatą w Lublinie kieruje SLD ? IP: *.in.brzesko.net.pl / 192.168.7.* 29.01.03, 20:23
        Odpartyjnić Polskę a władzę dać fachowcom a nie partyjniakom z
        SLD (czytaj z PZPR).
        Tak napisała Anna M. Cofnijmy się, Szanowna Pani, trochę w czasie. Jest rok
        1998, rządzą fachowcy z AWS. Odpowiadając na zaproszenie ówczesnego ministra
        edukacji do dyskusji na temat planowanej reformy,Instytut Spraw Publicznych
        zorganizował (jeszcze przed jej wprowadzeniem) wiele spotkań specjalistów
        zainteresowanych problemami edukacji. Celem tych spotkań było rozważenie
        projektu reformy, a ich uczestnikami byli zarówno naukowcy, także z najwyższymi
        tytułami, jak i pracownicy administracji oświatowej, m.in. kuratorzy i byli
        wiceministrowie edukacji, a zatem osoby w pełni kompetentne, chociaż szkoda, że
        zabrakło nauczycieli-praktyków. Intencją dyskutantów było przewidzenie i
        przedstawienie czynników, które mogą stanowić zagrożenie dla reformy. I chociaż
        Ministerstwo Edukacji Narodowej zaprosiło do dyskusji nad projektem reformy, to
        jednocześnie przystąpiło do jej realizacji, a zatem minister Handke z góry
        założył nieliczenie się z głosami znawców przedmiotu. Jednak ci swoje wnioski
        opublikowali. A oto niektóre z nich (cytuję za broszurą wydaną w Warszawie w
        lipcu 1998 r. przez Instytut Spraw Publicznych, pt. "Uwagi i propozycje do
        projektu reformy systemu edukacji" pod redakcją Elżbiety Putkiewicz i Marty
        Zahorskiej):
        *Reforma systemu edukacji w Polsce jest zadaniem koniecznym i pilnym. Reformie
        postawiono właściwe cele.
        *Projekt reformy nie zawiera oceny kosztów jej realizacji. Tymczasem warunkiem
        koniecznym realizacji reformy jest znaczący wzrost nakładów na edukację.
        Prowadzenie szeroko zakrojonej reformy bez odpowiednich nakładów grozi raczej
        pogłębieniem złych tendencji niż pojawieniem się pozytywnych.
        *Zagrożeniem dla reformy jest brak poparcia społecznego. Dlatego też kolejnym
        nieodzownym warunkiem powodzenia reformy jest uzyskanie wynegocjowanego,
        długofalowego poparcia społecznego i politycznego dla wprowadzanych przemian.
        Konieczne jest nawiązanie współpracy ze społecznymi partnerami zainteresowanymi
        edukacją, tzn. rodzicami, administracją oświatową i samorządową oraz
        środowiskami związanymi z gospodarką.
        *Jednoczesne realizowanie wszystkich zamierzonych elementów reformy jest
        ryzykowne. Konieczne jest ustalenie priorytetów i stopniowa realizacja reformy.
        *Program wychowawczy budzi zbyt wiele wątpliwości i kontrowersji, zarówno pod
        względem treści, jak i możliwości jego realizacji. Należy zatem zrezygnować z
        realizowania go w przedstawionej wersji.
        *Duże wątpliwości budzi zasadność wyodrębniania gimnazjów ze szkół
        podstawowych. Nie można tworzyć szkół gimnazjalnych bez odpowiedniego zaplecza
        kadrowego i infrastruktury oświatowej.
        *Zdecydowanie lepszego przygotowania wymaga reforma szkolnictwa zawodowego.
        Kształcenie politechniczne powinno się rozpoczynać już w szkołach podstawowych.
        Fachowcy z AWS zadecydowali jednak, iż najważniejsze to wprowadzić, a potem...
        jakoś to będzie. Całkowicie się zgadzam ze stanowiskiem Agaty, iż za oświatowe
        błędy nie można winić tylko SLD czy AWS. Proszę sobie przypomnieć, czy
        pamiętacie Państwo, aby kiedykolwiek od zakończenia II wojny światowej nasze
        władze (obojętnie spod jakich sztandarów) wypracowały spójny model kształcenia
        Polaków na wszystkich szczeblach edukacji? Jeśli coś takiego się zdarzyło, to
        bardzo proszę o przypomnienie mi, kiedy to było i na czym miało polegać.
        A swoją drogą, czytając wypowiedzi wspomnianej Agaty, Krzysztofa, Macieja
        (pomijając ich "drobne" utarczki słowne), dostrzegam coś, co może być zalążkiem
        prawdziwej reformy szkolnictwa (przynajmniej na jego podstawowych poziomach),
        gdyby tylko Ministerstwo miało zamiar takową przeprowadzić. A co Państwo o tym
        myślicie? Może byście jeszcze coś podpowiedzieli. Pozdrawiam - Jacek.



        • Gość: MACIEJ Jak powinna wygladac szkola z klasa.MOTYWACJA! IP: *.ny325.east.verizon.net 29.01.03, 23:09
          Gość portalu: Jacek napisał(a):


          > A swoją drogą, czytając wypowiedzi wspomnianej Agaty, Krzysztofa, Macieja
          > (pomijając ich "drobne" utarczki słowne), dostrzegam coś, co może być
          zalążkiem
          > prawdziwej reformy szkolnictwa (przynajmniej na jego podstawowych poziomach),
          > gdyby tylko Ministerstwo miało zamiar takową przeprowadzić. A co Państwo o
          tym
          > myślicie? Może byście jeszcze coś podpowiedzieli. Pozdrawiam - Jacek.

          1-Zadnych promocji bez efektow."Bezstresowy"system promocji klas 1-4 wziety
          zostal z EU.Jest to czysta glupota i zaprzeczenie selekcji naturalnej.
          2-Oceny punktowe.Identycznie jak w testach.75pkt,67,95 itd.
          Jest to duzo bardziej dokladne niz 3+ czy 4+.
          A-Testy sa podpisywane przez rodzicow i przechowywane w szkole.
          3-Selekcja na lepsze i gorsze klasy juz od 1szej klasy.
          Jest to selekcja OTWARTA.Na koniec roku na podstawie testow ustalany jest
          sklad osobowy klasy na nastepny rok.
          4-System Delta,gdzie najlepsi uczniowie z kilkunastu szkol(dzielnicy)ucza sie
          w jednej klasie w tej wlasnie dzielnicy.

          Ten prosty system umieszcza syna Agaty w klasie ze zdolnymi i chcacymi sie uczyc
          natomiast ci ktorzy nie przejawiaja checi do nauki sa zgrupowani wg swojego
          poziomu zainteresowan w innej klasie.
          Nie moze byc pomylki z klasyfikacja uczniow,bo testy sa w szkole do wgladu.
          Chcesz byc w lepszej klasie,musisz sie lepiej uczyc.
          Nie bedziesz sie przykladal,spadniesz do gorszej klasy.
          To jest wlasnie motywacja tak dla uczniow jak i rodzicow by pociechy zechcialy
          sie uczyc.
          System promocji bez zwracania uwagi na wyniki testow(jak teraz w klasach 1-4)
          TO JEST ELIMINACJA KONKURENCJI,CZYLI TO Z CZEGO SLYNAL SYSTEM KOMUNISTYCZNY I
          SOCJALISTYCZNY.
          System ten upadl i nie ma co probowac wprowadzac go do szkol w XXI w.
          • Gość: Krzysztof Homan Re: Jak powinna wygladac szkola z klasa.MOTYWACJA IP: *.koszalin.tpnet.pl 29.01.03, 23:20
            Gość portalu: MACIEJ napisał(a):

            > 1-Zadnych promocji bez efektow."Bezstresowy"system promocji klas 1-4 wziety
            > zostal z EU.Jest to czysta glupota i zaprzeczenie selekcji naturalnej.

            Dopóki ja muszę płacić na oświatę, przeciwny jestem nie promowaniu.

            > 2-Oceny punktowe.Identycznie jak w testach.75pkt,67,95 itd.
            > Jest to duzo bardziej dokladne niz 3+ czy 4+.
            > A-Testy sa podpisywane przez rodzicow i przechowywane w szkole.
            > 3-Selekcja na lepsze i gorsze klasy juz od 1szej klasy.
            > Jest to selekcja OTWARTA.Na koniec roku na podstawie testow ustalany jest
            > sklad osobowy klasy na nastepny rok.
            > 4-System Delta,gdzie najlepsi uczniowie z kilkunastu szkol(dzielnicy)ucza sie
            > w jednej klasie w tej wlasnie dzielnicy.

            OK OK OK

            Pozdrawiam
            Krzysztof Homan, nauczyciel
            khoman@poczta.onet.pl
            • Gość: MACIEJ Re: Jak powinna wygladac szkola z klasa.MOTYWACJA IP: *.ny325.east.verizon.net 30.01.03, 00:35
              Gość portalu: Krzysztof Homan napisał(a):

              > Gość portalu: MACIEJ napisał(a):
              >
              > > 1-Zadnych promocji bez efektow."Bezstresowy"system promocji klas 1-4 wziet
              > y
              > > zostal z EU.Jest to czysta glupota i zaprzeczenie selekcji naturalnej.
              >
              > Dopóki ja muszę płacić na oświatę, przeciwny jestem nie promowaniu.

              Mowimy o motywacji,tak uczniow jak i rodzicow do ich wiekszego wysilku jak
              uczniowie juz siedza w szkolnych lawach.
              Niepromowany jest zazwyczaj JEDEN uczen z klasy jako PRZYKLAD.
              Koszty sa znikome a mobilizacja reszty potezna.

              Czytamy chyba wszyscy na tym forum o 4-to klasistach majacych slabe pojecie o
              czytaniu i tabliczce mnozenia.
              Dzieje sie tak TYLKO I WYLACZNIE DLATEGO,ZE NIE MA MOTYWACJI W POSTACI SELEKCJI
              JAK I BRAKU PROMOCJI.
              Nie dlatego dzieci sie nie ucza,bo nie chca sie uczyc lecz dlatego ze nie musza
              sie uczyc.
              Ty popierasz zbijanie bakow przez 4 lata ,a pozniej won ze szkoly,lub niech
              rodzice na zasilku zaplaca za szkole,jak oni nie maja na jedzenie i ubranie.
              • Gość: Krzysztof Homan Re: Jak powinna wygladac szkola z klasa.MOTYWACJA IP: *.koszalin.tpnet.pl 30.01.03, 01:24
                Gość portalu: MACIEJ napisał(a):

                > Ty popierasz zbijanie bakow przez 4 lata

                Gdzie to wyczytałeś?
                Popieram wolność działania.
                Nie zapraszałem nikogo do szkoły za free, więc w tym wypadku spór jest
                bezprzedmiotowy.
                Za swoje pieniądze może sobie zbijać bąki, siedzieć w jednej klasie x lat,
                przechodzić do następnej klasy z wynikiem 0.

                Pozdrawiam
                Krzysztof Homan, nauczyciel
                khoman@poczta.onet.pl
                • Gość: MACIEJ Re: Jak powinna wygladac szkola z klasa.MOTYWACJA IP: *.ny325.east.verizon.net 30.01.03, 05:06
                  Gość portalu: Krzysztof Homan napisał(a):

                  > Gość portalu: MACIEJ napisał(a):
                  >
                  > > Ty popierasz zbijanie bakow przez 4 lata
                  >
                  > Gdzie to wyczytałeś?
                  > Popieram wolność działania.

                  Pisalem ci juz wczesniej.
                  Wolnosc dzialania masz w wieku 18 lat jak idziesz do wyborow.
                  Ponizej tego wieku jestes pod opieka rodzicow,a rodzice maja przez panstwo
                  nakazane by posylac dzieci do szkoly.

                  > Nie zapraszałem nikogo do szkoły za free, więc w tym wypadku spór jest
                  > bezprzedmiotowy.
                  > Za swoje pieniądze może sobie zbijać bąki, siedzieć w jednej klasie x lat,
                  > przechodzić do następnej klasy z wynikiem 0.

                  Przejdzie do nastepnej klasy z wynikiem O ,min dlatego ze ty ten system
                  popierasz.
                  Jakie "SWOJE" pieniadze dzieciak w wieku 8 lat moze miec,lub tez jego rodzice
                  przy 18% bezrobociu ,zarobkach 500 doll miesiecznie i cenach jak w Stanach?

                  Sporo ludzi ma renty i emerytury w wysokosci 150-200 doll miesiecznie i tych
                  samych amerykanskich cenach.
                  • Gość: Krzysztof Homan Re: Jak powinna wygladac szkola z klasa.MOTYWACJA IP: *.koszalin.tpnet.pl 30.01.03, 10:55
                    Gość portalu: MACIEJ napisał(a):

                    > Pisalem ci juz wczesniej.
                    > Wolnosc dzialania masz w wieku 18 lat jak idziesz do wyborow.
                    > Ponizej tego wieku jestes pod opieka rodzicow,a rodzice maja przez panstwo
                    > nakazane by posylac dzieci do szkoly.

                    Wszystko OK, oprócz słowa "nakaz" i moich pieniędzy.

                    > Jakie "SWOJE" pieniadze dzieciak w wieku 8 lat moze miec,lub tez jego rodzice
                    > przy 18% bezrobociu ,zarobkach 500 doll miesiecznie i cenach jak w Stanach?
                    >
                    > Sporo ludzi ma renty i emerytury w wysokosci 150-200 doll miesiecznie i tych
                    > samych amerykanskich cenach.

                    Służba zdrowia jest bardzo podobna do oświaty jeśli chodzi o finansowanie i
                    wykorzystanie publicznych środków.
                    Może lepiej porozmawiajmy o innym dobru wspólnym - wszyscy jeżdżą samochodami.
                    Uchwalmy taki nakaz. Samochody finansować będzie budżet państwa. W każdej
                    gminie powołamy referaty do spraw przydziału paliwa, remontów, kasacji zużytych
                    pojazdów, itd.
                    A może ktoś zgłosi bardziej szumne propozycje? Może komputery?

                    Pozdrawiam
                    Krzysztof Homan, nauczyciel
                    khoman@poczta.onet.pl
                    • Gość: MACIEJ Re: Jak powinna wygladac szkola z klasa.MOTYWACJA IP: *.ny325.east.verizon.net 31.01.03, 02:50
                      Gość portalu: Krzysztof Homan napisał(a):


                      > Służba zdrowia jest bardzo podobna do oświaty jeśli chodzi o finansowanie i
                      > wykorzystanie publicznych środków.

                      9-10 letni dzieciak musi placic jak jest chory??

                      > Może lepiej porozmawiajmy o innym dobru wspólnym - wszyscy jeżdżą
                      samochodami.
                      > Uchwalmy taki nakaz. Samochody finansować będzie budżet państwa. W każdej
                      > gminie powołamy referaty do spraw przydziału paliwa, remontów, kasacji
                      zużytych
                      > pojazdów, itd.
                      > A może ktoś zgłosi bardziej szumne propozycje? Może komputery?

                      Pospieszyles sie za bardzo.
                      W Szwajcarii i Stanach nie ma obowiazku finansowania samochodow i komputerow z
                      budzetu.
    • Gość: PePe MIszczu oko IP: *.pl 07.05.03, 17:09
      Porąbało gnoji

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka