Dodaj do ulubionych

Egzamin gimnazjalny. Wyniki z części humanistyc...

IP: 217.153.137.* 10.06.03, 16:44
moim zdaniem to nie w nauczaniu są braki tylko w reformie tego
dotyczącej. Każda szkoła ma inny poziom, materiał i przede
wszystkim kryteria oceniania, myślę że to powinno się jak
najszybciej zmienić aby poprawiła się sytuacja wśród nas. Wtedy
testy mogłyby być układane adekwatnie do wiedzy każdego ucznia.
Obserwuj wątek
    • Gość: NNN Re: Egzamin gimnazjalny. Wyniki z części humanist IP: *.visp.energis.pl 13.06.03, 09:07
      Wiele lat pracuje w szkole,bylem swiadkiem wielu
      reform..Obserwuje prace wielu szkól od lat -swoją tez.Marudzenie
      na programy,wredną mlodzież,paskudne podreczniki...to jedno-ale
      problem tkwi głownie w pracy dyrektorów szkól.Od ich pracy
      zalezy zdecydowanie praca nauczycieli -co pociaga za soba efekty
      uczniow.Sa oczywiscie wyjadki-ale one potwierdzają regule.Ma
      dobrym dyrektorze stoi praca szkoły.To dyrektor wpływa na to-czy
      sie chce ludziom pracowac,czy sa umotywowani,czy w dzialaniach z
      uczniami czuja silny oddech poparcia dla swej pracy,czy w
      kontaktach z rodzicami są sami czy jest za nimi dyrektor,czy
      dyrektor potrafi eliminowec w pore tych byle jakich -i bez
      sentymemtów-a dzis juz sa kolejki nauczycieli poszukujacych
      pracy.I moim zdanie trzeba wziac pod lupe dyrektorskie
      srodowisko.Wiem co mówie.A w woj zachodniopomorskim w
      szczególnosci.Nie ruszajac sie ze szkoly poprzez reformy
      zmieniały sie wojewodztwa.I najgorszy - bo zaden nadzór w tym
      województwie.W Kuratorium nie ma z kim rozmawiac a ludzie bardzo
      nie mili,opryskliwi i malo życzliwi.Odnosze wrazenie ,ze tez
      malo kompetentni.(Ale tak jest i w innych instytucjach Szczecina-
      np w Urzedzie miasta,w Urzedzie Wojewódzkim itp)To sie
      przeklada -w efekcie na bezrobocie, afery gospodarcze i co tam
      jeszcze...A wszysdko zaczyna sie w szkole...
    • Gość: Kowalik Re: Egzamin gimnazjalny. Wyniki z części humanist IP: *.espol.com.pl 19.06.03, 18:40
      Moim zdaniem takie fatalne wyniki testów gimnazjalnych źle
      świadczą głównie o nauczycielach.Trudno uwierzyć, że w
      zachodniopomorskim rodzą się bardziej "tępe" dzieci niż w
      pozostałych regionach kraju.Obserwuję to, co działo się w szkole
      moich synów:śrubuje się średnie ulubionym uczniom, podcina się
      skrzydła tym, którzy się wybijają.Na koniec podciąga się stopnie
      do obrzydliwości, na egzaminach podpowiada, aby tylko szkoła
      wypadła lepiej na tle innych. A szkoła, która tego nie robi-
      pozostaje w tyle.Przykład takiej naciągającej wyniki placówki-
      Gim.29 w Szczecinie- po prostu wysyp geniuszy...
    • Gość: Żaba Re: Egzamin gimnazjalny. Wyniki z części humanist IP: *.espol.com.pl 19.06.03, 18:49
      Przejrzałam sobie szczecińskich prymusów wśród gimnazjalistów.
      Można się ubawić. Średnie 6,0, co druga 5,7. Ludzie, czy
      powariowaliście? Kto uwierzy, że w 9-tej klasie ktoś opanował
      cały materiał na szóstkę. I jeszcze jest jednakowo dobry z
      przedmiotów humanistycznych i matematyczno- przyrodniczych,
      świetnie śpiewa, rysuje i jeszcze jest wspaniałym sportowcem.
      Koń by się uśmiał. Jak będziemy mieć takich nauczycieli, którzy
      w ten sposób podnoszą poziom nauczania, to przyszłoroczne testy
      wypadną jeszcze gorzej.A jak dodam do tego podpowiadanie na
      testach gimnazjalnych pomimo obcych osób w komisji to.....
    • Gość: Agnieszka Re: Egzamin gimnazjalny. Wyniki z części humanist IP: *.wp3.ptc.pl 21.06.03, 10:36
      Kiedyś w 7, 8 klasie było pięć czy sześć godzin języka polskiego, teraz cztery -
      pięć. To samo jest na pewno z matematyką. Niech mi ktoś powie, że to nie ma
      znaczenia.
      Oceniałam jako egzaminator część humanistyczną. Pierwszy mój zarzut dotyczy
      sformułowaia poleceń, które nie były precyzyjne. Zamiast napisać: podaj
      fikcyjne dane, napisano w podaniu : nie podawaj swoich danych (widział kto
      podanie bez danych?), w rozprawko - charakterystyce można też było wprost
      powiedzieć, że chodzi bohatera utworu literackiego.
      Niektórzy uczniowie nie zrozumieli poleceń! A powinni zrozumieć je
      jednoznacznie wszyscy - to jest wina konstruktorów egzaminu.
      Młodzież jaka jest, każdy wie. Kidy ktoś mi mówi, że gimnazjum to 7, 8 klasa i
      pierwsza liceum, ja dodaję i zawodówki. Poziom egzamninu miał być ustalony dla
      średzniego ucznia, przeciętnego, nie powinno chodzić o to, by go zdołować, jak
      to się popularnie mówi, ale by zróżnicować uczniów.
    • Gość: mirek Re: Egzamin gimnazjalny. Wyniki z części humanist IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.06.03, 13:43
      te wyniki nie są do końca wiarygodne, gdyż nadal nagminne
      jestpodpowiadanie przez nauczycieli i ściąganie. Co Kuratorium
      zrobiło aby te egzaminybyły w pęlni obiektywne. Ilu nauczycieli
      straciło pracę za tolerowanie łamania prawa jakim jest
      ściąganie. Żaden. Teraz widać dlaczego nie mogła przejść nowa
      matura, ponieważ wtedy okazałoby się jak żenująco niski jest
      poziom w większości naszych szkół. A podstawową winą jest Karta
      Nauczyciela, któremu praktycznie nie można podziękować za pracę.
      I co z tego, że wielu innych może lepszych nauczycieli jest bez
      pracy jak nie ma promocji najlepszych nauczycieli.
      • Gość: Anka Re: Egzamin gimnazjalny. Wyniki z części humanist IP: *.tkb.net.pl 22.07.03, 20:36
        Wiele poleceń w ostatnim egzaminie gimnazjalnym było �le sformułowanych.Ponadto nie wszystkie szkoły opracowały "Antygonę".jest to w większo�ci wina nauczycieli uczšcych w gimnazjach.Ponadto nie mobilizuja młodzież do nauki.Uczniowie opanowujš materiał częsciowo,wiedzšc ,że nauczyciele "nacišgnš "im pištki czy szóstki.Dziwne jest ,że mało zdolny uczeń ma na koniec roku czerwony pasek...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka