Dodaj do ulubionych

jak nie dac zrobic sie w wała nabywajac etz 251?

25.01.04, 17:19
mam pytanie jak w temacie - jak macie jakie niemiłe doświadczenia z
przeszłości to opiszcie - pomożecie w ten sposób innym (m. in. mnie) uniknąć
nieuczciwych sprzedawców uzywanych mz. jednym słowem NA CO ZWRACAC UWAGE
KUPUJAC MZ ETZ? dziekuje wszystkim z gory za odpowiedzi!!!
Obserwuj wątek
    • jarpen_etz Re: jak nie dac zrobic sie w wała nabywajac etz 2 29.01.04, 09:07
      Popatrz na łączenie karterów pod silnikiem , jezeli jest tam zbyt gruba warstwa
      silikonu mozesz uciekac jak najdalej. spotkalem sie z taką etz po szlifie
      kartery byly przestawione wzgledem siebie i nawet silikon gosciowi nie pomógł.
      okazalo sie ze nie ma oleju w skrzyni "bo szwagier pożyczył". po nalaniu oleju
      praktycznie wszystko znalazlo sie pos silnikiem...
      musi byc olej w silniku i sprawdz wycieki !!!
      kolejna sprawa. jesli masz hamulec tarczowy sprawdz szczelnosc i pod zadnym
      pozorem nie daj sobie wmówic ze hamulo jest zapowietrzony! to na 99 % bajka.
      Zacznij naciskac dzwignie powoliiiiiiii az dio oporu. jezeli dojdzie do manetki-
      uciekaj to jest mina, pomimo ze jesli zdecydowanym ruchem nacisniesz hebel to
      zahamuje bez dwóch zdan.
      Spotkalem egzemplarz bez wycieków spod silnika ale olej przedostawal sie ze
      skrzyni pod prawa pokrywe (z elektryką ) i zalewalo kable. koniecznie sprawdz
      sprzeglo. jest ono wytrzymale ale jak sie zjedzie to oczywiscie trzeba wymienic-
      i tu dygresja- jesli nie jedziles na 250/1 albo jawie 350 czy czyms podobny to
      wyjehane sprzeglo moze ci sie wydawac bardzo mocnym... Miozesz to sprawdzic na
      5 biegu- na okolo 3,5 tys obr. wtedy jest masakra na zjehanym sprzegle wogole
      silnik nie ciagnie co powoduje rozkrecanie biegu nr 4 do najwyzszych obrotów.
      To chyba wszystko z mojej praktyki.
      I jeszcze jedno: osobiscie odradzam tuning silnika etz, bo na swoja konstrukcje
      i tak jest mocny a jakis tuning tylko wplynie negatywnie na wytzrymalosc i
      trwalosc silnika.
      to na tyle
      pzdr
      Jarpen
    • rysiek24 Re: jak nie dac zrobic sie w wała nabywajac etz 2 02.02.04, 20:26
      witam aktualnie jezdze na etz 251 z 89 roku i nie do konca sie zgadzam z
      jarpenem
      1.hamulec jak powoli naciskasz i sie chowa to moze byc zapowietrzony ale po
      paru machnieciach powinien lapac wazne zeby nie wyciekal jednak przy tloczku
      hamulcowym w raczce moga byc wycieki to normalne w etz a z tym wciskaniem
      poprostu gumki sa do wymiany (ja tak mialem )jesl jest dobry hamulec to
      powinienes spokojnie 1 plauszkiem hamowac

      2.sylikon na laczeniu karterow nie znaczy ze silnik jest po dzwonie ktos robil
      remont i staral sie aby silnik byl szczelny odpal przejedz sie sprawdz olej w
      silniku postaw i zobacz czy nie wycieka (wytrzyj silnik z dolu szmata i wtedy
      sie przejedz )

      3.sprawdz sprzeglo czy sie nie slizga moga tego byc 2 przyczyny jedna malo
      grozna to zjechane tarcze 2 najgorsza zle nabity kosz sprzeglowy na wal wtedy
      moze byc do wymiany i wal i kosz sprzeglowy

      teraz moje rady

      odkrec pokrywe alternatora i zobacz :

      1.stan zestawu napedowego jesli do wymiany to sie targuj komplet kosztuje ok
      150 zl
      2.ewentualny wyciek oleju z pod zebatki to 15 minut roboty aby wymiecic
      simering wiec tym sie nie przejmuj
      3.zobacz jak kreci sie wirnik alternatora czy nie jest krzywy wirnik kosztuje
      ok 150 zl

      silnik etz ma prawo lekko dzwonic to normalne ale bez przesady jesli po
      obciazeniu wal dzwoni ja dzwonek to znaczy ze jego dni sa juz policzone

      jak sprawdzic czy jest silna ja niedawno zrobilem szlif ale 2 bieg mi poszedl
      wiec go omijam lekko na 1 przygazuje (do ok 3 - 4 tys ) a potem daje na 3 bieg
      zrob tak samo jesli na prostej moto pociagnie po lekkim dodaniu gazu i bez
      problemow (ceply silnik) znaczy ze jest oki jesli nie pociagnie szlif jest juz
      blisko

      ladowanie w etz nie jest najmocniejsze wiec na postoju swiatla moga lekko
      przygasac
      hm wiecej nie wymysle zadaj to samo pytanie na tym forum
      forum.motocyklistow.pl/viewforum.php?
      f=18&sid=e4215fa952e6839db30de333d462044b moze cos dodadza wkoncu to czes
      forum przeznaczona dla mechaniki mz

      pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka