Dodaj do ulubionych

Jakie enduro kupic?

28.02.10, 19:30
Jakiej marki proponujecie enduro 4t o poj.600 cm3?Motorek ma służyc głównie do jazdy po lesie i bezdrożach.Kwota zakupu około 6 tyś.Nie duża ale może na coś wystarczy.:)
Obserwuj wątek
    • Gość: Jacek929 Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.03.10, 18:05
      Kazdy z japonskich producentow ma cos do zaoferowania : Suzuki DR
      350 lub DR 650 , Kawasaki KLR 650 lub KLE 500 , Yamaha XT660 lub
      TT , Honda Dominator lub Transalp . Wszystko zalezy od
      indywidualnych upodobań ale niczego konkretnego nie polece bo z
      enduro mialem przyjemność tylko z olbrzymem Suzuki DR800 BIG :)
      ---
      Pozdrawiam
      Jacek 929
    • Gość: Rychu Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.03.10, 21:08
      do 6 tys mozna wyrwac XR 600R , albo XL 600 ( troszke ciezkawa i slaba zawiecha - ale to honda) , na drugim miejscu szukal bym XT , TTS , dobry KLR nie jest zly , ale niestety ciezki i nieco skomplikowany technicznie , zawiecha tez raczej slabawa , DR to wielki znak ? 90% DR jest przed lub po rozsypce silnika , jak trafisz na te 10% to polatasz bez awari...
        • Gość: kabat Re: Jakie enduro kupic? IP: 83.1.245.* 09.03.10, 17:54
          Jedyny rozsądny wybór to KTM LC4. Motocykl bez konkurencyjny dla tych xt, dr i
          innych wynalazków, turystycznych enduro. Dziwi mnie ze nikt nie zasugerować LC4
          tylko same jakieś gowniane japonce ktore enduro maja tylko z nazwy. DR350 no
          jeszcze jeszcze, ale kolega pisal o pojemności 600. Do LC4 jest mnóstwo czesci
          uzywanych jak i nowych, od plastokow po graty do silnika. za 6tys mozna miec
          rocznik 94-95 i super fun z jazdy po lasach. A nie ratowanie zycia na klxach,
          tt'ack i innych badziewiach. Kto jezdzil na LC4 nie pisal by takich farmazonow i
          koledze nie sugerowa takich gowien
          • Gość: rychu Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.10, 18:28
            masz manie i chorobe zwana LC4 idz na L4, TTR/S i XR 600 to bardzo dobre konkurencje dla LC4 , ( xr jest najlzejsza i najwezsza/najkrotsza z tych trzech) sa o wiele trwalsze i mniej awaryjne , a do tego wygodniejsze na dluzsza mete. Do 20 letniego japonca kupisz nowe czesci , do 10 letniego KTM-a sa juz klopoty . Pozatym do japsow latwiej o nowe graty , do ktm jest tylko 2 czy 3 sklepy w polsce - czas zamowienia czesto ponad miesiac , do japsow max 2 tygodnie.
            • Gość: kabat Re: Jakie enduro kupic? IP: 83.1.245.* 09.03.10, 18:59
              TTR to konkurent dla LC4?? z 43KM mocy, daj spokój, XR 600 to racja, już spoko
              sprzet tylko to chłodzenie powietrzem;/ to nie jest ta agresia co w LC4.
              apropos:) masz LC4 ? kupowałeś jakieś graty? bo mylisz sie , czesci sa wszytkie
              jakie sie chce i od nowych po uzywne, nie trzeba czekac jak kiedys tygodniamy na
              uszczelek pod glowice. Kiedys to byla masakra , teraz wszytko sie zmienilo na +.
            • Gość: kabat Re: Jakie enduro kupic? IP: 83.1.245.* 09.03.10, 19:25
              To Ty masz manie na jakies japonskie gowna, TTR to konkurencja do LC4?? z 43KM
              mocy, daj spokoj. stary xr600 chlodzony powierzem to jeszcze ujdzie chociaz tez
              slabizna silnik. Wogole jaki Wy macie tok myslenia bo caly czas staram sobie to
              jakos wyobrazic i nie daje rady. Skad te bzdury o awaryjnosci LC4, o czesciach,
              ze niby do 10 letniego kata to juz twierdzisz ze ciezko z czesciami, skad Ty
              bierzsz takie bzdury? Co to wogole za mit lc4ki, nieprawdziwy siejecie. To jak
              jest? lataliscie na Katach, i mimo ze to najleprzy sprzet, z zajebistym
              silnikiem i zawieszeniem, do tego lekki, to wymieniliscie je na jakies xtki, dry
              i inne gowna bo ktos wam powiedzial ze kat wam sie zesuje zaraz?? i teraz ten
              mit urtwalacie, a do japoniskich gowien dorabacie ideologie zeby sie do konca
              nie zbaznic?? czy moze wogole nie widzialisci kata na oczy nie mowiac o
              uzytowaniu go?Jezdzimy z chlpakami ktorzy maja dr, xr 400 i 650, xt, i kazdy
              mowi to co ja teraz ze kat zajebisty, bo maja poworanie do swoich japonskich
              pseudo endurakow. Ale ja po latach jazdy z takimi sprzetami gdzie mam porowanie
              z autopsji , caly czas widze na forach kompletnie cos innego, Niekompeteni
              ludzie wypowadaja sie o lc4 nie majac o nich zadego pojecia i zamiast doradzac
              komus kto pyta o enduro zeby bral pod wuage LC4 to wciskacie ludzia bajki o
              japonskim niebie na dwoch kolkach a lc4 wogoel nie istanieje. To jest żenada.
              Stary szukaj KTMa LC4 i nie sluchaj tych znawców bo kupisz sobie jakies gowno dr
              czy iny super TTR czy cos a spotkasz kogos na LC4 w lesie i poczujesz sie jak
              frajer.
            • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.10, 20:34
              Moze wypadało by poprzeć swoje zdanie własnym doświadczeniem? Powielanie
              zabobonów nie jest najlepszą metodą. Sugerujesz, ze silnik chłodzony pow. jest
              dobry do kopania sie w piaskach, podjazdów, do jazdy na 1/2 biegu?
              Ciekawe..Problemy z odpaleniem zalanego gaźnika w w XR600 czy mokra miska
              olejowa DR600 to tez na + w terenie, czy na minus?
              Przejechalem blisko 40tys km rożnymi modelami KTM'a LC4, znam ten motocykl na
              wylot. Jeździłem z DR'ami, XR'ami, Dominatorami, XT'kami.

              To moje kanały youtube - (wszystkie filmy własnego autorstwa)
              www.youtube.com/user/MarcinKabat
              www.youtube.com/user/luckykabatpl
              Co do pytania jakie enduro wybrać to ja zdecydowanie polecam LC4. Wszystkie
              zabobony i mity na temat tego motocykla to jak przekazywanie plotki przez głuchy
              telefon. Strasznie mnie denerwują.

              Nie ma w tech chwili konkurencji dla marki KTM jeśli chodzi o sprzęty używane,
              single klasy 600. Silnik, zawieszenie, oddawanie mocy, fun, uniwersalność,
              bezawaryjność = LC4.
              Jesli którys z was wiedział by w jakich warunkach pracuje silnik LC4 i jakie
              robi przy tym przebiegi to byscie sie raczej nie odzywali.

              Pozdro
              Karambol
              KTM LC4 620 EGS-E

                • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.10, 22:23
                  Gdyby ten motocykl mial jeszcze kierunki to powiedzial bym, ze jest zajebiscie.
                  Moze wlasciciel ma kierunkowskazy do niego, tylko zdjoł. Jesli nie ma to cena 4
                  jakies 100zl. Co do reszty motocykla to lampa akcesoryjna, nieoryginala - ale
                  fajna. Na plus dodał bym jeszcze oslone silnika i oslone łancucha - to sie
                  chwali, ze motocykl to ma.
                  Poza tym przelozenie i lancuch sa dobre - lancuch dobrze naciagniety, zebatka
                  tył na oko 44zeby czyli taka jakiej ja uzywam, wieksze sa bez sensu a mniejsze
                  raczej na trase kiedy potrzebujesz dluzszych biegow.
                  Cena spoko jest - na moja wiedze motocykl godny uwagi. Wazne jeszcze jak chodzi
                  i jak odpala. Przebieg prawie 21tys jest spoko i raczej realny.
                    • Gość: kabat Re: Jakie enduro kupic? IP: 83.1.245.* 09.03.10, 22:42
                      Cena jest bardzo spoko, ale mi sie wydaje ze cos za cos. takie "okazje" to moze
                      byc jakas kicha. Tym bardziej ze nie wiesz jak pracuje silnik LC4ki i czego
                      wysluchiwac. Co do przebiegu tego sprzeta to nie wiem skad on sie wziol jesli
                      nie ma linki prędkościomierza wogole!! Tylna lampa z blotnikiem jest z modelu z
                      roku 94 i starsze. Sam tachometr tez jest nie z 96roku, bo w modelach z tego
                      roku zawsze osobno jest stacyjka, a tu tak nie jest. Wyglada to tacho jak z
                      modelo LC4 600ER. Moze byc tak ze sprzet jest w dobrym stanie, silnik wygalda na
                      sluchy. Nie jest to orgianlny wyglad tego modelu z 96roku. Ale za ta cene chyba
                      nie mozna oczekiwac igly. Trzeba sprzet obejrzec, odpalic posluchac, przejechac
                      sie. Ale warty sprawdzenia jest.
                    • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 09.03.10, 22:46
                      To co dowiedziałem się o tym moto;Wymienione łożyska w kołach , klocki tył, stopka biegów, oleje z filtrami, olej w lagach.
                      Z elektryki : brak kontrolki biegu jałowego i kontrolki długich świateł są do podłączenia ponieważ ostatni właściciel "zdemontował" licznik i dał od innego modelu dlatego brakuje linki prędkościomierza. Cewki dolne były przewijane ze względu na to że miały przebicie.
                      Palenie na zimno tak po ok 10 kompach z odprężnikiem,jeżeli temp poniżej 0 to dłużej.
                      Na ciepło od pierwszego.
                      Gaźnik Dellorto co tłumaczy palnie na zimno.(tak twierdzi sprzedający)
                      Poprowadzone są zapasowe linki gazu i sprzęgła co w przypadku urwania linki pozwala na wymiane w terenie.
                      Osłonka plastikowa przy tłumiku do wymiany bo pęknięta i poklejona.
                      Silnik ponoc pracuje czysto tylko słychac coś prwadopodobnie od sprzęgła bo po jego wciśnięciu dzwięk zanika.
                      • Gość: rychu Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 06:56
                        Prosze , nie rozśmieszajcie mnie - macie manie i uwazacie ze KTM to bóg, bezawaryjnosc w LC4 buhehe.....LC4 jest dobre ale tylko z pewnym rak i dosc swiezego rocznika , 10 letnie LC4 juz bym sie grubo zastanawial nad kupnem , a starszego w ogole nie bral bym pod uwage .Kopka z lewej strony , lancuch z prawej , fajnie sie go kopie i smaruje lancuch jesli nie ma centralki. TT owszem slabawa , ale trwala , kolega na uszczelke glowicy i lozyska do zawiechy w LC4 400 czekal miesiac , inny koles jest mechanikiem moto z wlasnym serwisem i widzial nie jednego LC4 - jakos wykonania duzo slabasza niz w japoncach , mial problem aby znalesc czesi do 10 letniego kata - taka polityka firmy , a nie zawsze laduje sie uzywki. Mialem krotka stycznosc z LC4 i zadna rewelacja ( duze , ciezkie , wibruje jak zageszczarka) , chlodzenie ciecza ma zalety i wady ( mialem XR 600R i jesli jej sie zrobilo cieplo , to kierowca tez mial juz dosyc i czas na odpoczynek ) , do tego awaryjna elektryka SEM i gaznik Dellorto , o padajacej korbie i trybach 5 biegu nikt nie wspomina - ciekawe dla czego ? Majac do wyboru , za 6 tys trzymal bym sie na kilometr od LC4 , szukal bym XR 600 albo TTS - chyba ze cie stac na serwisownie i remonty.
                        • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 17:33
                          Powiedz lepiej ile lat i ile tys km zrobiles na enduro i jakimi motocyklami
                          jezdziles? Czy sam zajmujesz sie podstawowymj sevisem np zmiana oleju,
                          ustawianiem luzow zaworowych, uszczelniaczy lag itp. Ja mieszkam w okolicy gdzie
                          jest 8 chlopakow z LC4, 2 z EXC, Dominator, DR650, XT600, XR400R, XR650R, KXF
                          250 i kilka 2T. Mowiąc okolica mam na mysli male 11tys miasteczko. Wszystkie
                          servisowe sprawy robimy sami..WIec ja wiem co mowie. I Prosze - to ty mnie nie
                          rozsmieszaj tymi cholernymi zabobonami, tymi bzdurami!
                          "Mialem krotka stycznosc z LC4 i zadna rewelacja ( duze , ciezkie , wibr
                          > uje jak zageszczarka)" - czyli co przejechales sie dookola komia? I zadna
                          rewelka, TTS to jest dopiero rewelka??
                          Ja mam LC4 620 EGS-E z 97 - czyli jak dobrze licze ma 13L, niedawno zrobilem
                          gruntowny remont (ja zrobilem nie jakis pseldo servisant) i to byl pierwsz
                          remont tego silniak po 13 latach, przez ten czas silnik zrobil jakies 50tys km.
                          Koszt czesci takiego remontu to ok 1100zl a na czescie czekalem 4dni.
                          To ze twoj koles widzi jakies padaki ludzi, ktorzy potrafia tylko moto zajechac
                          a jak juz zdechnie to do servisu oddac to tylko wolac o pomste do nieba na ten
                          chory polaczkowaty narod. Nie wiem co tzn - awaryjna elektryka? Gaqznik Dellorto
                          - jak sie do niego dorwie jakis prseudo tuningowiec i powymienia dysze na 2x
                          większe zeby niby moc podniesc to pozniej chodza takie mity ze to sie nie da
                          wyregolowac. To kompletna bzdura, niedotykany, fabryczny Dellorto chodzi super,
                          odpala super w kazdych warunkach zimno/cieplo/wywrotka - tylko jak sie jeden z
                          drugim na tym nie zna to łapy precz a nie pozniej placz i zwalanie winy na
                          gaznik. - Gaznik jest bardzo dobry i bardzo prosty.
                          Padajaca korba? to wysylowany silnik, kreci sie do 8.5tys ma 10koni wiecej niz
                          konkurencja i oddaje moc bardzo agresywnie. Jesli po 30 tys szalenczej jazdy
                          enduro pojawi sie luz na korbie to dla mnie jest to calkowicie zrozumiale. Jesli
                          dla ciebie nie to sorry. 30tys to jest odczyt z liczniak, ktory napedza przednie
                          kolo, nie tylne. tylne czesto kreci sie 3x szybciej niz przodenie i nabija 3x
                          wiekszy przebieg (to tez wez pod uwage).
                          Tryby piatego biegu:)) az szkoda gac, jak jezdze LC4 od lat to takiej bzdury
                          jeszcze nieslyszalem.
                          Twoj koles jest jak hirurg w szpitalu. - Gdyby takiego hirurga spytac co sadzi o
                          homosapiens to by powiedzial ze chujnia straszna - ciagle sie łamia nogi albo ręce.
                          Moi kumple maja LC4 w roczniakch od 94 do 96 i nie nazekaja ani na Dellorto,
                          ania na kies problemy z elektryka, ani na 5bieg. Ani nawet na to ze lancuch jest
                          z prawej strony a kopka z lewej:)) bo z tym to sie usmialem..


                      • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 18:10
                        Zmiana oleju w lagach - spoko, szczególnie jesli olej jest za 'twardy' - ten
                        oryginalny.
                        Brak kontrolki luzu - Ale czujnik luzu działa? Tylko samej kontrolki brak?
                        Przewiniecie cewki to nic takiego.
                        Silnika nie odpala się z odprężnikiem:) odprężnik jest tylko do ustawienia
                        odpowiedniego suwu albo napompowania cylindra mieszanka.
                        Ale dobra, - opis raczej prawdopodobny i ok.
                        Dodatkowe linki gazu i sprzęgła to na + ?(ze tez ja o tym nie pomyślałem, tylko
                        woziłem w plecaku:).
                        Od sprzegla cos slychac? musial bym tego posluchac.
                        • Gość: rychu Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 21:06
                          nie 10 a 5 koni wiecej , tak dla scislosci. Ja w gazniku od Xr nic nie musialem zmieniac , palila zima ,lato bez klopotu , no ale to japoniec, a nie makaron :D . Odczuwalnie - nie odczulem aby lepiej sie zbieral LC4 GS 620 z 95 od XR. TT - fakt mulaste , ale bardzo elastyczne.


                          Co do korby i 5 , dopiero po 96 poprawili slabe smarowanie , dodajac druga pompe oleju i wzmacniajac skrzynie, oraz mieniajac elektryke na kokusana i dajac niestety kiepski gaznik mikuni ( no ale za to, wkoncu palil normalnie)

                          Xr 650 R bije Lc4 na glowe , szkoda ze cholerna ekologia wymusila zakonczenie produkcji.
                        • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 10.03.10, 21:09
                          Sprzedający twierdzi iż wcześniejszy właściciel dał mu licznik od innego modelu i dlatego nie działa prędkościomierz i te kontrolki a co do czujnika to nie wiadomo bo mówi że nawet nie próbował ich podłączyc bo były mu niepotrzebne,tylko stacyjkę jakoś tam zamontował.Co do sprzęgła to tak jak napisałem wcześniej;na pracującym silniku słychac jakieś delikatne stukanie ale po wciśnięciu sprzęgła zanika.Oczywiście mówi że to nic takiego :)
                            • Gość: rychu Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 22:15
                              a ja nadal polecam aukcja.onet.pl/show_item.php?item=952600608 - i zapomnij o starym LC4 bo tak go bedziesz odpalac video.google.pl/videoplay?docid=942406840173946789#

                              a tak jezdzi XR 600 www.youtube.com/watch?v=DPQRB4KxzDo , LC4 przy XR to kloc , chlodzenie wiatrem wystarczajace , wkoncu te sprzety startowaly w dakarze , dolozyli jedynie mala chlodnice oleju.
                                • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 11.03.10, 09:49
                                  Dzwoniłem do gościa od tego KTM-a i twierdzi że wszystko jest ok.Potrzebował bym jeszcze zamienic przez tel.pare słów z kimś kto zna się na tych sprzętach i doradzi na co patrzec.Jeśli byłby ktoś chętny to proszę o nr.tel. na e-mail szym4@onet.eu
                                  • Gość: Potas Re: Jakie enduro kupic? IP: *.stacje.agora.pl 11.03.10, 10:23
                                    To ja troche nie rozumiem całej dyskusji. Piszesz poczatkowo że
                                    chcesz lekkie enduro do latania po lesie i myślisz o pojemności 650?
                                    Przeciez to jest sprzeczność. Lekki to jest 350 - 400 ccm. 650 to
                                    juz kloc. Ja zakupiłem sobie kilka dni temu Hondę XL 350 R (1984 r.,
                                    pierwszy właściciel lat 85, przebieg 2200 km) i jestem zachwycony.
                                    To jest lekki sprzet do latania po lesie! Może pomyślisz własnie o
                                    pojemności 350?
                                  • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.10, 21:40
                                    Trzeba sprawdzić czy ma luzy na wahaczu (kiedy lozyska wachacza sa dobre nie ma
                                    żadnych luzów, wszystko jest sztywne). Stan lag - czy nie ciekna, zlapac za dol
                                    przodem do motocykla i uniesc przednie kolo, poruszać w tyl/przod, maly luz jest
                                    ok, ale jakis niepokojaco duzy świadczy o zuzyciu tulei w lagach (to tania
                                    sprawa ale dobrze jak tego luzu nie ma:)
                                    Silnik LC4 chodzi dosc głosno, szczególnie z lewej strony gdzie jest lancuszek
                                    rozrzadu. Jesli silnik chodzi rowno, reaguje natychmiast na gaz i rownie szybko
                                    schodzi z obrotow to jest ok.
                                    Luz na tylnej osi kola, raczej rzadka sprawa ale jesli jest to lozyska do
                                    wymiany. Poza tym swiatla, klakson, czy wlacza sie wiatraczek na chodnicy kiedy
                                    odpowoednio dlugo popracuje na postoju..
                                    Czy nie ma zadnych wyciekow, spytac czy pali olej a jesli pali to ile (jak pali
                                    0.5l na 1000km to pewnie uszczelniacze zaworow - bardzo tanie na szczescie,
                                    kilkanascie zl), kiedy byla regulacja zaworow, kiedy byl olej zmieniany i tyle
                                    co mozesz sam sprawdzic chyba...
                                      • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 11.03.10, 22:07
                                        Ma podesłac mi jeszcze dodatkowo pare fotek i może jekiś filmik(sam
                                        zaproponował) a wtedy trzeba będzie chyba jechac i obadac sprawę,narazie się
                                        nierwę bo mam do niego jakieś 600 km w jedno stronę:) .Twierdzi że wszystko jest
                                        ok. a zawory były regulowane jakieś 2000tyś km.
                                          • Gość: baba_zanetti Re: Jakie enduro kupic? IP: *.subscribers.sferia.net 13.03.10, 08:53
                                            nawet mnie przekonaliście do LC4, nie miałem do tej pory z tym żadnego kontaktu,
                                            a co nie sprawdzone to strach polecić, no i samemu kupić też. Osobiście ujeżdżam
                                            dwusuwową 250tkę, ale na dużych czterotaktach też sie lata (zwłaszcza jak 250
                                            się zjebie). KTM pierwszy raz zainteresował mnie jak przeczytałem zestawienie w
                                            gazecie z motocyklami japońskimi. Generalnie jego plusy to masa no i moc przede
                                            wszystkim, ale z drugiej strony pojawiające sie tematy na forach o awariach
                                            głowicy i innych drobnych a przykrych sprawach (gaźnik, ginąca iskra). Ale z
                                            drugiej strony XL/XR mimo że korbę ma niemalże nieśmiertelną to głowice też
                                            niezbyt udane i dostanie używanej jest niemalże niemożliwe no chyba że w cenie
                                            połowy motocykla. Do co ASO KTM w Polsce, dwa lata temu kolega miał 250 2t ktma
                                            i ASO nie potrafiło stwierdzić na podstawie numerów ramy jaki to model i jaki
                                            rocznik ( a jak wiadomo sprzedający wciskają bajki, zawyżając roczniki), tym
                                            bardziej niemożliwe okazało sie dokupienie jakiejkolwiek części do tamtego
                                            motocykla.
                                            U mnie w okolicy jeżdza same XLe i XTki a jeśli KTM to z młodych roczników. Może
                                            to o czymś świadczy, ale może tylko o nieznajomości sprzęta.
                                            • Gość: kabat Re: Jakie enduro kupic? IP: 83.1.245.* 13.03.10, 10:43
                                              To że jeździ mało katów to tak jak mówisz, świadczy tylko o nieznajomości
                                              sprzęta. Powiem Ci, że jak piszesz o padających głowicach to ja pierwszy raz
                                              słyszę ze taka awaria w kacie występuje:) tzn na czym ta awaria głowicy wogole
                                              polega? A słuszałem też że uszczelki pod głowice padają same z siebie, kompletna
                                              bzdura. Padają jak ktoś przegrzeje silnik to normalna rzecz, ale to wina
                                              użytkowniczka, a nie sprzętu!co do reszty też, ginąca iskra, niby gdzie ona
                                              ginie?:) w 10 katach na jakich latamy albo lataliśmy nigdy taka rzecz się nie
                                              przytrafiła, ja sam miałem dwa katy 620z 95r i 640 z 2000 i poprostu zmieniałem
                                              olej i latałem, robiąc kilkanaście tyś km w 95% w terenie. Jak kupiłem 640 i
                                              miała gaźnik mikuni to z kumplami gadaliśmy jaki to chujowy gaźnik, jak kastruje
                                              moto, a za to jakie dellorto zajebiste, a potem czytam na forum że dellorto to
                                              chujnia. No kompletne bzdury ludzie wypisują. Ja z 640 zaraz wywaliłem mikuni i
                                              wsadziłem dellorto i dopiero moto jechało. Niedawno sprzedałem 640 i kupiłem ST,
                                              ale kata też kupie, bo chce mieć dwa motocykle. Do turystyki i w las. Mimo, że
                                              katem tez jeździłem w trasy po całej Polsce, robiąc nieraz 600km dziennie!
                                              Sprzęt nigdy mnie nie zawiódł i przecież nie pisze tu tylko o tym co miałem, ale
                                              10 katów jak się ma w okolicy i każdy jeździ tak jak mowie to kurde jak się nie
                                              wkurwiać jak ktoś wypisuje bzdury na forum że to padaki są, wymyślając usterki
                                              które się nigdy nie zdarzają. Prawda jest że serwisy ASO są niekompetentne. Ale
                                              na z czasem widzę ze dużo rzeczy się zmieniło na +. Teraz z dostaniem
                                              jakiejkolwiek cześć nie ma problemu. Jest ich pełno na allegro jak i w sklepach
                                              internetowych. Przecież robimy remonty motocykli i kupujemy graty to wiem co mówię.
                                              • Gość: rych Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.10, 11:09
                                                glowice High Flow padaja , pekniecie miedzy gniazdami ssacymi a wydechowymi .

                                                Zaplon SEM - pali sie , nie tylko w KTM , ten sam zapolon maja Huski i husabergi starsze. zaplon.pl.tl - pogadaj z gosciem co ma ta strone , mial pare katow w swoich lapach.

                                                Gaznik Dellorto - dalem linka , jak moto na mim pali , te same gazniki maja huski i husabergi - palenie podobne.

                                                Katy to starszne skladaki , nigdy nie wiedomo do konca jaka masz wersje , czasem sa roznice w gratach miedzy wersjami. Czeci jesli dostaniesz, to w 90% tylko ordzinal, malo kto robi zamienniki.
                                                • Gość: kabat Re: Jakie enduro kupic? IP: 83.1.245.* 13.03.10, 11:52
                                                  O High Flow si enie wypowiadam bo nie miaełem. Montowali je dopiero od 2003roku.
                                                  A z tego co pamietam moto miało byc za 6tys a nie 18:) Zapłon nigdy nie nawalił
                                                  w żadnym z naszym katów. A co do fimiku to nie wiem o co chodzi, koleś kopną za
                                                  3 razem. Poza tym to infantylne że wklejasz filmik jakiegoś kolesia co ja nie
                                                  wiem kto to wogole jest i czy umie kopać moto. My NIE mamy z kopaniem żadnych
                                                  problemów. Zrozumiesz to czy nie? czy będziesz za wszelką cenę chciał postawić
                                                  na swoim. Poza tym ten kto czyta ta dyskusje może sam sobie wyrobi zdanie, czy
                                                  wierzyć Tobie, który nic o katach nie wie i nie użytkował czy komuś kto od lat
                                                  jeździ i zna te sprzęty.
                                                  • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.10, 13:42
                                                    Przed wczoraj jeden z kolegów rozebrał silnik swojego LC4 (95 r.). Motocykl byl
                                                    na chodzie ale przed sezonem chciał go dobrze przygotować. Po rozebrania silnika
                                                    15'o letniego motocykla okazało sie, ze tlok jest dobry i nie wymaga wymiany.
                                                    Trzeba wymienić pierścienie, uszczelniacze zaworów, łańcuszek rozrządu. Korbowód
                                                    tez wymieni (koszt 710zl), chociaz ciezko powiedziec czy ma luz - na wszeslki
                                                    wypadek mozna to zrobic i bedzie spokoj na kolejne 15 lat.
                                                    To jest ten awaryjny, stary, z jedną pompą oleju - KAT.

                                                    Proponował bym nie pisać juz więcej herezji.

                                                    Pozdrawiam.
                                                    Ps. dobrze, ze wczoraj wykorzystałem słoneczny dzień i na swoim strasznie
                                                    awaryjnym, nie robiącym żadnego wrażenia i rozregulowanym Kacie poorałem trochę
                                                    lasu!
                                                    karambolktm.wrzuta.pl/obraz/3adQpBajMnp/wykadrowane


                                                    Jeszcze raz pozdro!
                                                  • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.03.10, 22:43
                                                    No wiec właśnie załapałeś o co chodzi z tymi filmikami?
                                                    Bo jak widzisz na tym "klocu" da sie wymiatac. Ty zapodales pierwszy filmik jak
                                                    LC4 nie pali a XR jak lata. A ja ci pokazuje cos innego na ten temat.
                                                    KTM ma hasło READY TO RACE a XR? Tu nie trzeba nic zmieniać, odrazu jest wypas.
                                                    Wcześniej był głos, ze do LC4 wogole nie ma części a jak sa to sie czeka
                                                    miesiącami, a teraz jak sie okazało, ze do lC4 masz dostęp do każdej części na
                                                    allegro to sie nagle odwróciło i stało minusem?



                                                    Troche konsekwencji!



                                                  • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.10, 15:55
                                                    Nie wiem jaka ta twoja servisówka jest. W mojej piszą rożne rzeczy o sportowym
                                                    wykorzystaniu motocykla a w tabeli zabiegów konserwacyjnych (na samym dole):

                                                    karambolktm.wrzuta.pl/obraz/8TQHzZ62DHt/lc4_strona_z_servisowki
                                                    Czytając testy LC4 nigdy nie spotkałem sie z jakimś biadoleniem na zle zawiasy,
                                                    które maja pełną regulacje, czy na silnik, motocykl jest kompletny opuszczając
                                                    fabrykę. Nie wiem juz o co ci chodzi...Ready to Race to motto KTM'a nie
                                                    konkretnego modelu.
                                                  • Gość: kabat Re: Jakie enduro kupic? IP: 83.1.245.* 15.03.10, 19:12
                                                    Tak sobie czytam test XR 600 R
                                                    www.motogen.pl/laboratorium/testy-motocykli-uzywanych/honda-xr-600-r-wysportowana-babcia,art14.html
                                                    To fajne moto, ale ma kilka minusów których nie ma kat np brak ciepłego ssania,
                                                    jak tam piszą po glebie jest problem z odpaleniem hondy, w kacie nie ma
                                                    problemu. Zawieszenie to tez nie rewelacja hondzie. To ze brak części zamiennych
                                                    na allegro to fakt, że honda nie jest popularna w Polsce, chciałem to napisać
                                                    wcześniej, a widzę że to samo napisali w artykule. No i gdzie tu kupisz w dobrym
                                                    stanie sprzęt w kraju? na allegro nie ma takich.
                                                    Szkoda że nie nagrałem filmu jak kumpel odpala swoją XR650R, skakał po niej z 15
                                                    min nieraz heh. Poprostu jak ktoś nie potrafi to będzie miał problem z każdym
                                                    sprzętem. Polatał tą XRa 4 miesiące i się zatarło łożysko na wałku rozrządu.
                                                    Mógł bym napisać, w Twoim stylu,że to wina chujowej Hondy, ale wiadomo że takie
                                                    rzeczy zawsze dzieją sie przez kierownika i jego zaniedbania. Kat lata bez
                                                    problemu jak się umie go serwisować i odpala tak jak pokazałem na filmiku
                                                    wcześniej. Na youtube jest dużo takich filmów jak się kata odpala nawet ręka. Ja
                                                    zawsze mogłem zgasić silnik na światłach czy na przejeździe kolejowym i odpalić
                                                    potem od strzała. Może kiedyś zrobie taki film , ustawimy z 6 zimnych katow w
                                                    rzędzie i pokarze Ci jak się je odpala od strzała po kolei jeden za drugim.
                                                  • Gość: rychu Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.03.10, 14:59
                                                    ale wizualnie , bo spotyka sie ze rejestarcja w papierach, rowna sie data produkcji , a tymczasem sprzet moze byc starszy nawet o pare lat. Do kiedy klepali 620 ? i czy do 620 mozna zalozyc rozrusznik + naped rozrusznika + instalka rozrusnika z 640 ?

                                                    Kto spotkal sie z zacietym zaworkiem zwrotnym oleju tzw baypass , ponoc przez to ustrojstwo zaciera sie wal.
                                                  • Gość: kabat Re: Jakie enduro kupic? IP: 83.1.245.* 17.03.10, 16:12
                                                    Wersja 620 bez rozrusznika i z rozrusznikiem różnią się od siebie dość mocno.
                                                    Ja bym chyba się za takie coś nie zabierał, tam wszytko jest inne, inny karter,
                                                    magneto mokre, a nie suche. Nie wiem jak to wygląda od strony instalacji bo
                                                    elektryk ze meni marny.To chyba wogole mija się z celem. Spotkałem się z
                                                    niedziałającym baypassem. Wtedy olej nie jest tłoczony do ramy i nie ma
                                                    smarowania góry silnika, przez co w pierwszej kolejności zaciera się łożysko
                                                    wałka rozrządu.
                                                  • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.03.10, 17:30
                                                    Ja mam właśnie LC4 z rozrusznikiem - EGS-E (to E na końcu to od Electric
                                                    starter). Silnik 620tki z rozrusznikiem wyglada identycznie jak 640'tki - jest
                                                    szerszy, ma mokre magneto, wchodzi tam więcej oleju.
                                                    620 był produkowany do 2001r.
                                                    Jesli masz wersje EGS/LSE to można zamontować rozrusznik ale do starszych czyli
                                                    przed 97r. (GS RD) rozrusznika nie założysz, tam jest inna konstrukcja, inny
                                                    zapłon i wogole inaczej jest:)
                                                    Jesli nie uda ci sie przypadkiem/z premedytacja wykręcić baypass'u to nic sie
                                                    tam nie zatnie. Baypass jest tusz obok dwóch korków spustowych oleju, jak go nie
                                                    ruszysz to nie ma prawa nic sie stac.
                                                    A jeśli baypass nie dziala to nie ma cisnienia oleju dlatego mozna silnik zatrzeć.
                                                  • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.03.10, 19:29
                                                    Nie wykręcaj go, nie ma żadnego powodu dla którego miał byś to robić. Jak go
                                                    wykręcisz to tam jest taka malutka sprężynka, której nawet możesz nie zauważyć,
                                                    ze się zgubiła. Silnik traci ciśnienie oleju, nie ma obiegu na ramę i na gore
                                                    silnika, olej kreci się tylko na samym dole. Tam nie ma co zmieniać na zaś..
            • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 21.03.10, 17:59
              Zajebiście!Jak na to chwile to jestem pod niezłym wrażeniem,moto ogólnie chodzi naprawdę ok. ma na pewno kilka drobiazgów do zrobienia typu regulacje zaworów,gaznika(bo ponoc dawno niebyło to robione) wymiana łożysk w kołach ale za tą kasę igły się nie kupi:)
                • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 22.03.10, 09:16
                  No chyba tym razem będzie trzeba postawic do serwisu bo nie bardzo wiem jak się
                  do tego zabrac a nie chciał bym na sam początek zrobic coś nie tak.Łożyska
                  powymieniam sam i muszę zrobic coś z tę śrubką co jest w ramie,kawałek nad
                  filtrem bo sączy się olej.
                  • Gość: kabat Re: Jakie enduro kupic? IP: 83.1.245.* 22.03.10, 16:19
                    Wystarczy pewnie tylko wymienić podkładkę miedzianką. Ale jak będziesz to robił
                    to nie zapomnij potem odpowietrzyć ramy. Bo ta sruba to jest korek spustowy leju
                    w ramie, jak odkręcisz żeby zmienić podkładkę to zleci olej, potem go spowrotem
                    wlej do ramy, albo łatwiej wlej go do silnika! potem u góry ramy odkręć taka
                    samą srube co na dole zmieniałes podkładkę, - u góry to jest odpowietrznik ramy.
                    Odpal silnik i poczekaj aż olej zacznie wypływać z ramy, zgaś silnik i wkręć
                    śrubę spowrotem.
                    • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 22.03.10, 22:05
                      Poprzedni właściciel mówił coś takiego że jak zleci olej z ramy to dobrze jest jakąś strzykawką wlac go spowrotem właśnie przez ten odpowietrznik prosto w rame,że na przykład przy wymianie lał litr do silnika i litr w ramę,odpalał,pociekło to zakręcał.Ma to sens?A odnośnie łożysk w tylnym kole to zdjąłem je właśnie i jutro będę się za nie zabierał polecacie jakiegoś producenta którego łożyska warto założyc?
                      • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.03.10, 22:22
                        Sens to ma, tyle, ze jest to bardzo niepraktyczne. Najłatwiej wlać cały olej do
                        silnika i poczekać az pompy oleju przepchną go do ramy i zacznie wyciekać
                        odpowietrznikiem. Masz taki sam silnik jak ja, w servisowce do mojego piszą
                        właśnie żeby lac caly olej do silnika, z kolei w servisowce do LC4 640 duke
                        pisza zeby wlewac do ramy czesc i do silnika czesc - ale efekt i tak jest ten
                        sam. Ja leje caly do silnika i po odpaleniu rama jest pelna w okolo min.
                        Łozyska to łozyska, dopierasz rozmiar i ladujesz, kazdy producent musi trzymac
                        normy w dzisiejszych czasach wiec raczej filozofii w tym niema. Jakie dostaniesz
                        takie wkladaj i bedzie git.
                        Mam nadzieje, ze teraz Ty tez bedziesz polecal LC4 na enduro;>?
                        • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 22.03.10, 23:40
                          Powiem szczerze że przejechałem się tym motorkiem naprawdę niedużo ale naprawdę jestem pod wrażeniem w porównaniu do tych moto na których kiedyś miałem okazję się przejechac.KTM jest DIABELSKI!!!!:)Mimo iż temu mojemu chyba coś jeszcze brakuje bo musi trochę pochodzic zanim zacznie się wkręcac bo inaczej parska, czasem przydławi się i potrfi puścic czarną chmurkę:) jak by go przylewało ale jak już załapie to TRZYMAJ SIĘ I Z DROGI:).Chcę podjechac gdzieś na serwis żeby go obsłuchał ktoś chociaż na początku,sprawdził zawory,łańcuszek i ocenił żeby niebyło jakiejś skuchy.Ogólnie silnik pracuje cicho(jak się rozgrzeje to troche głosniej) ale wydaje mi się że nie powinno się tam nic poważnego zabardzo dziac.
                          • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.03.10, 16:44
                            A nie mówiłem, ze najsilniejszy singiel w swojej klasie to nie przechwałki:)
                            Poza tym sposób oddawania mocy jest super.
                            Co do reszty, wymień świece (NGK D8EA koszt ok 14zl), wyczyść filtr pow.
                            Może masz tez źle ustawioną mieszankę. Wkręć śrubę regulacji mieszanki do oporu
                            (z prawej strony gaźnika) i wykręć 1.5 obrotu - to jest podstawowe ustawienie i
                            musi działać.
                            Po tych zabiegach powinno być już bez przepałów i zadławień.
    • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 23.03.10, 20:03
      Sprzęt jest naprawdę pierwsza klasa!Cały czas się kręcę i myślę żeby gdzieś
      wyskoczyc i pobrykac :) ale muszę najpierw podjechac z nim gdzieś do serwisu
      żeby go posłuchali czy wszystko jest ok.Mam tylko pewne obawy żeby mi jakichś
      kitów nie wciskali że łańcuszek do wymiany itp.Mi wydaje się że jest ok. bo
      silniczek po odpaleniu naprawdę chodzi cichutko ale nie ukrywam że jeśli chodzi
      o moto tego typu to nie miałem doczynienia z remontami i itp i nie wiem jak to
      ma pracowac.Dzięki za pomoc,na pewno spróbuję go podregulowac i wymienię tą
      świecę.Korcą mnie też te zawory ale nie wiem jak się do nich dobrac i nie
      chciałbym narobic sobie bałaganu i postoju na pół sezonu jak mi coś nie
      wyjdzie:)
      • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.03.10, 18:54
        Stan łańcuszka sprawdzisz wykręcając napinacz z lewej/tylnej strony cylindra.
        Jeśli ma zapas to jest spoko. Regulacja zaworów tez jest stosunkowo prosta,
        trzeba zdjąć zbiornik i dobrać się do góry silnika, są tam dwie pokrywy zaworów,
        w odpowiednim do regulacji ustawieniu suwu pracy pomaga blokada walu. Jeśli sam
        ustawiałeś wcześniej zawory to te informacje powinny Ci wystarczyć.
        • Gość: Karambol Re: Jakie enduro kupic? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.03.10, 18:58
          Aha - blokada wału jest na dole silnika z przodu - taka sróba tusz obok filtra
          oleju. Wykreca sie ta sróbe, jest na niej podkladka, jesli podkladke usuniesz to
          sróba wkreci sie o grubosc podkladki glebiej w silnik i blokuje wal, trzeba to
          robic najlepiej we dwie osoby, jedna delikatnie i z wyczuciem naciska na kopke
          przekrecncajac walem a druga trzyma lekki moment kluczem na tej srobie i czeka
          az wskoczy w zaglebienie walu i go zablokuje...
          • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 24.03.10, 21:35
            Zawory ustawiałem,ale głównie w autach i regulacja była na zasadzie płytek a co do łańcuszka to też nie mam w tym za bardzo doświadczenia bo przeważnie wszystko miałem na pasku.Na pewno będę spokojniejszy jak będę wiedział czy ten silnik pracuje prawidłowo a wtedy korzystając z Twoich instrukcji na pewno będę gmerał tam sam :).Jestem na tą chwile zielony!Dziś nie wytrzymałem i musiałem go chociaż odpalic i posłuchac:)))A po ilu mniej wjęcej kopach na ssaniu powinien łapac i ile trzymac wiatru w oponach?(biorąc pod uwagę moją wagę około 105 kg.)
    • szym3 Re: Jakie enduro kupic? 27.03.10, 09:28
      Dobrze mówiłeś o tej świecy,tego było mu potrzeba!Jak dostał nową to dopiero zobaczyłem jak to pracuje:)Wczoraj zawiozłem go do serwisu i po wstępnych oględzinach stwierdzili że moto jest ok. i nic się w nim niedobrego nie dzieje,zostawiłem tylko na regulację zaworów i żeby obadali go dokładniej.Teraz tylko kupic buty,kilka ochraniaczy i w drogę!:))
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka