Dodaj do ulubionych

Fazer 600-więcej światła!

04.11.03, 01:26
W Fazerze 600 sprzed 2002 (modele 1998-2001-stara owiewka) swiatła zwłaszcza
mijania są kiepskie, (kto jeździ ten wie) są na to cztery rady:
1. Podpięcie do światła mijania (żarówka z lewej strony, H1) żarówki światła
drogowego z prawej strony (jest tam H4 w której żarnik światła mijania nie
jest wykorzystywany); zaletą jest prostota wykonania, a wadą to że po
włączeniu światła długiego palą się dwa żarniki H4 co może uszkodzić
odbłyśnik reflektora.
2. Wymiana H1 z oryginalnej na silniejszą-te same +/- co 1.
3. Wymiana H1 na D2S co wiąze się z przeróbką mocowania żarówki (coś na ten
temat wie hiszpan25, przerabiał światło w swojej SV650(pozdrowienia!)) +
kupno przetwornicy, czyli koszty.
4. Podpięcie żarnika w H4 do gotowego i niewykorzystanego złącza pod
bakiem.Jest to dość dobrze opisane po angielsku i francusku (ze zdjęciami
użytkowników rysunkami) na stronach użytkowników Fazera:
www.moffmeister.co.uk/fazer/headlight/fazerhl.htm- tutaj po angielsku
fazermen.free.fr/bidouille/deux_feux/Deufeu.html - francuski
modyfikacja jest prosta, tania i szybka w wykonaniu, ponadto gdy przełącza
się na długie, to prawe krótkie gaśnie(wiec reflektor z H4 nie jest zbytnio
nagrzewany) ponadto snop światła krótkiego padający z przerobionego
reflektora wydaje się być prawidłowy co może mieć znaczenie w przypadku
wizyty u diagnosty (wczoraj dopiero założyłem i sprawdzałem tylko na
ścianie).Aha bezpiecznik (8A)umieściłem przy główce ramy coby łatwo było go
wydłubać spod owiewki.
Poza tym stronka o modyfikacjach Fazera : www.foc-
u.co.uk/mods/modifications.htm
Obserwuj wątek
    • hiszpan25 Re: Fazer 600-więcej światła! 04.11.03, 12:56
      witam! fajnie że masz mozliwość podpięcia drogowych w obu światłach :) U mnie
      tej możliwości nie było...
      Z tego co piszesz to rozumiem, że masz jednak H4 a nie H1... H1 mają bowiem
      tylko jeden żarnik.
      Pozdrawiam!
      • patmate Re: Fazer 600-więcej światła! 04.11.03, 14:04
        Są dwa reflektory w owiewce; jeden z żarówką H1 do światła krótkiego (lewa
        strona owiewki), drugi z żarówką H4 gdzie fabrycznie podpięty jest tylko
        żarnik światła długiego. Po modyfikacji drugi żarnik H4 świeci jako drugie
        krótkie. Jest to potrzebne bo światło z H1 jest bardzo słabe. Długie światło
        to są H1 plus H4 żarnik do długiego.
        pzdr
    • hun_xtz660 Re: Fazer 600-więcej światła! 06.11.03, 15:56
      A jak taką sztukę zrobić w XTZ660 Tenere r.1997?
      Lewa lampa: krótkie, żarówka H4. Prawa lampa: długie, żarówka D1. Świecą na
      przemian. Co zrobić aby na długich świeciły obie lampy? Czy wystarczy podpiąć
      kablem styki w oprawkach i czy wytrzyma przełącznik w kierownicy (podwójne
      obciążenie)
      • patmate Re: Fazer 600-więcej światła! 17.11.03, 21:14
        Spróbuj, może są jakieś stronki w internecie dot. twojego moto. W Fazerze 600
        właściwie wszystko było gotowe oprócz jednego kabla, odnoszę wrazenie, że
        Yamaha w wersjii europejskiej po prostu z tego zrezygnowała (może przepisy) w
        modelu z lat 1998-2001, bo w modelu z nowszą owiewką czyli 2002-2003 palą się
        obydwa mijania lub drogowe. Być może w Tenerce jest podobnie, ale trzeba by
        dokładnie przejżeć serwisówkę i sprawdzić połączenia w okablowaniu (chociaż w
        serwisówce do Fazera nic nie było). W Fazerze po prostu w jednej z kostek pod
        bakiem wychodzi kabel który wykorzystuje się do podłączenia światła.Sprawdź
        linki które podałem, jeżeli nie znasz angielskiego to służę tłumaczeniem, ale
        nie z francuskiego :).Problemem może być tylko nieprawidłowy snop swiatła
        podawany przez zmodyfikowany reflektor aha no i jeżeli bedą się paliły np. dwa
        żarniki w jednej żarówce H4 może to odbić sie na trwałości odbłyśnika-podobno
        brązowieje.
        Pozdrowienia
        • patmate Re: Fazer 600-więcej światła! 17.11.03, 21:34
          sie rozpisałem trochę obok tematu; może pociągnąć zasilanie od
          akumulatora+bezpiecznik, ale włączane poprzez przekaźnik sterowany włącznikiem
          długich (może przekaźnik podpięty znaczy {sterowany} bezposrednio pod kabel
          zasilajacy światło długie, tyle że musi byc ograniczony prąd idący na
          przekaźnik,-mam nadzieję ze nie popisałem tu kompletnych głupot).Podłączenie
          samej H4 jest proste bo w handlu sa osiągalne kostki przyłączeniowe (5
          pln).Inna sprawa , czy alternator wytrzyma zwiększone obciążenie?Moze
          prosciej, czyli zablokować wyłączenie światła krótkiego przy zmianie na
          długie.Tak jest w moim moto , a i w wielu samochodach przełączenie na długie
          nie powoduje wyłączenia krótkiego.
          To tyle.
          Pozdroowka
    • hun_xtz660 Re: Fazer 600-więcej światła! 19.11.03, 08:35
      Dzięki za pomoc. Rozwiązanie widzę takie: żadnych kabli nie ma, ale oryginalna
      kostka do H4 w krótkich ma 3 podłączenia. Wyciągnę kabel z przełącznika w
      kierownicy i przez przekaźnik podłączę obie żarówki. Alternator wytrzyma, bo
      wersje na rynek angielski mają obie lampy świecące na długich i krótkich razem.
      Snop światła długich z lampy "krótkich" jest trochę nieregularny, ale wzmacnia
      znacząco same długie. Przy zmianie świateł na długie, krótkie gaśnie, więc nie
      przegrzeję odbłyśnika. Pozdrawiam.
      • szymon.dziawer Re: Fazer 600-więcej światła! 19.11.03, 10:03
        Czołem
        Obawiam się, że podłaczenie świateł bez użycia przekaźnika moze skończyś się
        spaleniem włacznika świateł. Wiem, że częsta tak się dzieja. Japończyki to nie
        Urale i tam ktoś oblicza, ile prądu może przekazać taki włacznik. Tak więc
        szczerze odradzam, chyba, że zastosujesz przekaźnik.
        Pozdrawiam
        Szymon
      • patmate Re: Fazer 600-więcej światła! 19.11.03, 14:34
        Jeżeli u Angoli świecą oba to spróbuj tam popytać na forum moto (poszukaj, bo
        coś musi być) o schemat instalacji, może tam będzie rozwiązanie.Swoją drogą
        sprobuj u nas poszukać w ogłoszeniach moto-tam oferują ksero serwisówki, z
        wysyłką ok 35 PLN(może dogadasz się tylko na skan instalacji).Też uważam że
        bez przekaźnika nie warto-za duże prądy powypalają styki.To co proponujesz
        opisał ktoś na angielskiej stronie Fazera (patrz linki), możesz zapytać jak to
        chodzi.
        pozdroowka
          • patmate Re: Fazer 600-więcej światła! 06.12.03, 03:36
            I na podsumowanie: ostatnio jeździłem wieczorem (czyli po ciemku), z
            naprzeciwka jechała cieżarówka, droga miała przewężenie i gość ustąpił mi,
            mimo że miejsca było wystarczająco dużo. Myślał chyba,że ma przed sobą
            samochód.Czyli warto czasem mieć więcej (2)światła.
            • hun_xtz660 Re: Fazer 600-więcej światła! 12.12.03, 16:07
              Racja. Im lepsze światła, tym goście z naprzeciwka szybciej odpuszczają. Dobrym
              rozwiązaniem jest zmiana żarówek na żarówki typu "allweather" - biorą tyle samo
              prądu, a świecą o 30% jaśniej. Sam kiedyś ćwiczyłem gości na drodze, jeżdżąc
              ETZ 250 z zamontowaną żarówką H4 90/100W . Na krótkich o'k, ale dobłysk z
              długich powodował, że nawet tirowcy odpuszczali. Fabryczna instalacja
              wytrzymała taki eksperyment, a duży reflektor nie przegrzewał się. A swoją
              drogą, ciekaw jestem czy ktoś jeżdżąc w słoneczny dzień widział odblask świateł
              na znakach drogowych? Pozdrawiam.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka