Dodaj do ulubionych

Kontrolka ciśnienia oleju Ducati 748 S

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.04.09, 20:30
Siem :).

Mam pytanko, orientuje się może ktoś ile kosztowałaby naprawa silnika, a
dokładnie defektu w postaci:
Silnik pali, ale włącza się kontrolka ciśnienia oleju. Nadmienię, że jest to
Ducati 748 S z '98. Co może być przyczyną? Oczywiście zbyt wysokie ciśnienie
oleju, ale jeśli "przelać" olej to to się znów włącza? Jakieś pomysły?

Pozdrawiam :).
Obserwuj wątek
    • yamasz Re: Kontrolka ciśnienia oleju Ducati 748 S 02.04.09, 14:06
      Na początek chciałbym Ci pogratulować sprzęta, bo 748 to moje
      marzenie od dawna. :)
      Na początku sprawdź czy jest olej w silniku. :)
      Co do kontrolki, to proponuje sprawdzić czujnik ciśnienia oleju,
      włosi sa słynni z robienia bardzo słabej elektryki. Być może wysiadł
      sam czujnik, koszta powinny być niewielkie.
      Druga sprawa to przewód biegnący od czujnika oleju, sprawdź, czy
      izolacja nie jest nigdzie przetarta, poparciała gdyż sam przewód
      dotykając do el. metalowych silnika moze powodować zwarcie podczas
      jazdy i mryganie kontrolki ciśnienia.
      Jeżeli natomiast na obrotach biegu jałowego kontrolka mryga, a po
      wkręceniau na większe obroty przestaje mrygać to znaczy że
      prawdopodobnie silnik nie ma odpowiedniego ciśnienia i czeka Ci jego
      remont, czego Ci nie życzę.

      Pozdrawiam Yamasz
      Puści klamę, ruszy i na horyzonice zniknie...
        • yamasz Re: Kontrolka ciśnienia oleju Ducati 748 S 02.04.09, 15:47
          Wszystko zależy od tej kontrolki, czy po wkreceniu na obroty
          przygasa, jeżeli pali się w całym zakresie predkości obr. silnika to
          pewnie czujnik i wystarczy go kupić i wymienić, żadna filozofia to
          nie jest.
          Jeżeli natomiast pali się na wolnych obr. a przygasa dopiero po
          wkręceniu to pewnie pierścienie poszły, może coś innego. Ale silnik
          raczej do remontu.
          Nawet jak silnik nie ma smarowania odpowiedniego, a do mechanika
          masz załóżmy nie więcej jak 50 km to mozesz jechać, wlej tylko oleju
          do stanu max i nie przekraczaj 3tys. obr. Silnik nie powinien się
          rozsypać ani zatrzeć.
          Kolega 2 miesiące jeździł z takimi objawami bmw 730i zanim zatarł mu
          się silnik. :)
          Co do naprawy, na plus masz to, że są w dukacie tylko 2 cylindry, a
          na minus, że częsci z reguły są cholernie drogie do Ducati. :)
          Na Twoim miejscu najpierw poszukałbym i kupił ten czujnik, nawet
          używany, jeżeli ktoś sprzedaje 748 na cześci, albo silnik.
          Nie powinien on być droższy jak 100zł
          Aha, teraz tak mi się przypomiało, że może jeszcze pompa oleju być
          walnięta, ale nie wiem czy w 748 takowa występuje.
          • Gość: nik-kodem Re: Kontrolka ciśnienia oleju Ducati 748 S IP: *.piotrkow.pilicka.pl 02.04.09, 18:33
            Najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju,wkręcając manometr w miejsce czujnika i
            wtedy sprawa się wyjaśni. Jeśli nie masz dostępu do czegoś takiego,to na twoim
            miejscu nie ryzykował bym dojazdu do mechanika.
            yamasz napisał:

            > Jeżeli natomiast pali się na wolnych obr. a przygasa dopiero po
            > wkręceniu to pewnie pierścienie poszły, może coś innego.
            Pierścienie w tego typu przypadłości to się mają jak piernik do wiatraka,"może
            coś innego" jednak.
            > Nawet jak silnik nie ma smarowania odpowiedniego, a do mechanika
            > masz załóżmy nie więcej jak 50 km to mozesz jechać,wlej tylko oleju
            > do stanu max i nie przekraczaj 3tys. obr. Silnik nie powinien się
            > rozsypać ani zatrzeć.
            Domyślam się ,że zgadujesz. Dasz na to gwarancję. Ja osobiscie bym nie ryzykował.
            > Aha, teraz tak mi się przypomiało, że może jeszcze pompa oleju być
            > walnięta, ale nie wiem czy w 748 takowa występuje.
            A co byś proponował w jej miejsce? ;)
            Przy pompie z reguły jest zawór przelewowy może coś pod niego podeszło i
            powoduje spadek ciśnienia.
            Ale całkiem możliwe, że to co sugeruje Yamasz z awarią czujnika lub kablem
            biegnącym do niego też może powodować takie objawy.
            Yamasz bez urazy proszę ;)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka