Dodaj do ulubionych

Niedźwiadek doczeka się stacji? ZTM ogłosił prz...

11.04.12, 08:17
"stacji kolejowej, którą urzędnicy nazywają "przystankiem osobowym"."

Bo to, "redachtorze", jest przystanek osobowy, a nie stacja kolejowa. I nazywają go tak wszyscy, którzy wiedzą, czym to się różni.
Obserwuj wątek
    • Gość: Automobilix Parking P+R i stacja - a uliczka osiedlowa IP: *.lpp.com.pl 11.04.12, 08:28
      Parking P+R i stacja w Ursusie Niedźw. są usytuowane przy wąskiej osiedlowej uliczce.
      Obietnica zreorganizowania linii autobusowych dotyczy w pierwszym rzędzie wycofania autobusów z ul. Orląt Lw. - bowiem już 100 (a co dopiero planowane 350) samochodów zakorkuje ulicę całkowicie.
      Do tego zarówna stacja jak i P+R stoją w miejscu totalnie nieskomunikowanym (brak jakiejkolwiek przelotowej ulicy!!, którą można do/od-jechać z parkingu!).
      Trasa S-2 przecina Ursusa, ale zjazdu nie zrobiono (argumenty którymi się posługiwano "na nie" dotyczą tylko Ursusa, ale już nie Bemowa i Ursynowa!).
      Dwie stacje PKP będą w odległości mniejszej niż przystanki metra :-)

      Absurdów w Ursusie ciąg dalszy!
      • Gość: Automobilix Re: Skomunikowanie PKP U-Niedźwiadka IP: *.lpp.com.pl 11.04.12, 12:35
        Niektórzy twierdzą też, że ... na przystanku będą się zatrzymywać tylko SKM.
        Czyli - uciekła SKM lub nie dostałeś się do niej - więc biegnij szybko (po torach) na "normalną stację" 200 metrów dalej.

        Też uważam że skomunikowanie na piechotę jest FANTASTYCZNE. Tylko parking P+R trzeba przebudować na centrum handlowe i knajpki. Pieszym - parking nie potrzebny :-)
      • arekmiz Re: Niedźwiadek doczeka się stacji? ZTM ogłosił p 12.04.12, 07:41
        > Pan Redaktor, jako typowy humanista, nie odróżnia stacji od przystanku. W takim
        > razie oświecę Go nieco. Na stacji pociągi mogą stać, bo STACJA MA BOCZNICE, na
        > przystanku - tylko na krótko przystanąć w celu wymiany pasażerów. Jest tu pewn
        > a analogia do pętli tramwajowej i przystanku tramwajowego.

        Bzdura. Na stacji wcale nie musi być bocznicy do odstawiania pociągów. Stacja to takie miejsce na sieci kolejowej, gdzie można wykonać:
        a) mijanie (wyprzedzanie)
        b) krzyżowanie pociągów
        c) zmiana kierunku bez blokowania szlaku

        Czyli:
        a) Jeden stoi na stacji, drugi wjeżdża na stację po nim a odjeżdża z niej pierwszy, po nim odjeżdża ten co stał na stacji
        b) Dwa pociągi jadące z przeciwnych kierunków wjeżdżają na stację i potem dalej jadą w przeciwnych kierunkach. Także stacją jest zwykła mijanka dwutorowa na linii jednotorowej (np. Jastarnia, Kuźnica na płw. helskim).
        c) Jeden pociąg wjeżdża na stację, po nim wjeżdża następny. Ten pierwszy odjeżdża w kierunku z którego przyjechał. Drugi może też wrócić ale może i jechać dalej.

        Na przystanku osobowym, który zazwyczaj jest tylko peronem przy torze, nie można mijać ani krzyżować pociągów. Można kończyć bieg i pojechać z powrotem, ale tylko jednym pociągiem, który blokuje wtedy cały szlak (tor na całej długości pomiędzy stacjami), przykłady: Milanówek Grudów WKD (ślepo kończący się tor szlakowy), Rabka Zdrój (szlak biegnie dalej do Nowego Sącza, ale tylko do Rabki wisi drut, więc zajeżdżają tu kible EN57 z Chabówki jadące do Zakopca i zaraz wracają tym samym torem).

        Oczywiście są i większe stacje oraz stacje tzw. węzłowe - czyli takie gdzie zbiega się więcej linni kolejowych, wtedy możliwości "babrania" pociągami są dużo większe. :-)))

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka