Dodaj do ulubionych

ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cięci...

IP: *.dynamic.chello.pl 23.03.13, 12:06
Spoko, cięcia będą - miarki zamówiono o długości 1m, zamiast planowanego 1,5m. Pomysł racjonalizatorski został rzecz jasna nagrodzony adekwatną premią.
Obserwuj wątek
    • freejazzy Brak 175. Samolot poczeka? 23.03.13, 12:18
      Ostatnio przechodząc przez Warszawę Śródmieście usłyszałem komunikat: "Pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej na Lotnisko Chopina jest opóźniony o ok. 60 minut. Opóźnienie pociągu może ulec zmianie..."
      Akurat nie wybierałem się na lotnisko ale gdybym się wybierał i czekał z walizami na peronie - w tej sytuacji, mam pytanie do ZTM-u:
      - Czy ZTM załatwi mi opóźnienie startu mojego samolotu, bo kursowanie pociągów akurat diabli wzięli (jak mniej więcej raz w tygodniu niezależnie od pory roku)?
      - Czy też zwróci mi pieniądze za taksówkę, którą będę musiał znaleźć jak setka innych podróżnych, czekających aby dostać się na lotnisko pociągiem, który nie przyjechał?

      Oczekuję konstruktywnej odpowiedzi, co nasz drogi ZTM proponuje w takiej sytuacji?
      --
      ~%$#@>
      • Gość: Paweł Re: Brak 175. Samolot poczeka? IP: *.com 23.03.13, 13:22
        Cięcia są bardzo dobre i trafione. Przede wszystkim należy skasować socjały 503, 510 no i największy skandal komunikacyjny 521 - jadące wzdłuż całej linii otwockiej i pchane w korki do centrum. Co do 175, jeśli jest taki krzyk, to można rozważyć rozwiązanie pośrednie:
        - skasować 175 w obecnej trasie
        - powołać 2 linie z Rakowca z rozkładem na zmianę na Piłsudskiego i na Mariensztat. W obu tych krańcach nie ma potrzeby na linię co 5 minut, a 2x częściej zostanie wówczas podaż na Żwirki.
        Tak czy owak ogromną niegospodarnością jest kierowanie 175 do samego lotniska, podbierające tym samym pasażerów zdublowanej relacji SKM do centrum. Tak dalej być nie może, miasta nie stać na takie fanaberie.

        --
        Walczymy o mikrobusy z Przasnyskiej i Włościańskiej do Marymontu!
    • kapitan.kirk ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cięci... 23.03.13, 12:32
      156 jako rzekoma "linia widmo" na Targówku Mieszkaniowym to jakaś kuriozalna kpina - zwłaszcza że najwyraźniej bez zmian planuje się pojawić ewidentny "muchowóz" 212, wykoncypowany przez ekipę Ruty kilka lat temu i lansowany z uporem godnym lepszej sprawy; choć mieszkańcy od początku chórem proszą żeby zamiast tego po prostu przywrócić 162 na trasie przez 11 Listopada, przedtem zawsze wypełniony. Planowane odcięcie większości mieszkańców Targówka (mieszkaniowego i fabrycznego) od centrum dzielnicy z ratuszem czy choćby od cmentarza, trudno oceniać inaczej niż w kategoriach medycznych :-/
      Pzdr

      --
      Beam me up, Mr. Scott; there's no intelligent life here!
      • Gość: fabryka Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię IP: *.ip.netia.com.pl 23.03.13, 13:17
        Żeby chociaż połączyli to ze 140 w jedną linię to Targówek Fabryczny i część Mieszkaniowego miałaby połączenia z resztą dzielnicy.

        Nie wiem też jak trzeba mieć dużo złej woli (bo jednak o głupotę nie podejrzewam) żeby ograniczać częstotliwość 156 i jednocześnie wycinać alternatywne połączenia, tj, 140 i 202.

        Co do 212 pełna zgoda. Przywrócić 162 - nawet przez Pl. Hallera - a autobusy z 212 dać do obsługi połączonego 156 i 140 z taką częstotliwością jak dzisiaj 156.
      • Gość: agata Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię IP: *.play-internet.pl 26.03.13, 18:57
        156 jest linią uczęszczaną, to, że można do niej wsiąść jak człowiek, a nie jak np do 190 stać w drzwiach lub zostac na przystanku to nie znaczy, że nikt nią nie jeździ. To jedyne połączenie z Brodnem, dalej na Białołękę lub na Bielany. Wiem, na Bielany można dojechąć przesiadając się 3 razy, na Bródno ze 2 razy i to okrężną drogą lub pójść na piechotę. Tylko po co mi wtedy taki drogi bilet.
        Ale wiadomo podwyżka biletów poszła na zakup parasolek dla pracowników i na ich leczenie.....
    • verbensis ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cięci... 23.03.13, 12:35
      A może od razu zlikwidować 117? Przecież po korekcie - jak zgaduję - będzie jeździła dawną trasą 151, Alejami Ujazdowskimi? Na takiej trasie przejechało się już 411, potem było 507, potem 151 - i znów, czwarte podejście w ten sam deseń, ze spodziewanym takim samym końcem. Góra za dwa-trzy lata.
      • Gość: MG Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię IP: *.play-internet.pl 24.03.13, 00:36
        Jakim cudem 117 znalazło się aż na Gocławiu, kiedyś jeździło tylko na Saską Kępę. Ten przebiegły plan był po to żeby z Mokotowa je zabrać ? Z Wołoskiej kiedyś na pl. Hallera można się było dostać D potem 192- zabrali; 10 na Wolę-zabrali; 33 do metra Wierzbno i Wilanowska-zabrali o 112 już nie będę się czepiać. Pani waltz z Gocławia się już podobno wyprowadziła, możecie się od 117 odstosunkować i zabrać przy okazji ten twór jakiegoś niezrównoważonego psychicznie człowieka, czyli 210 na Gocław?
    • Gość: bęc! Internet i kawa w autobusach IP: *.home.aster.pl 23.03.13, 12:56
      Ja proponuję jeszcze bardziej ściąć liczbę kursujących autobusów i pociągów metra.

      W zamian w tych, jeżdżących raz na dwie godziny zamontować gniazdka przy fotelach, rozdawać rogaliki i mieloną kawę oraz darmowy internet we wszystkich autobusach. Po co się ograniczać do 150...

      ZTM wymaga od przewoźników pojazdów z tysiącem bajerów, więc czemu jeszcze troszkę nie podnieść komfortu podróży...
    • nienietak6 transport szynowy 23.03.13, 13:02
      Wszędzie w nowoczesnych miastach oś transportową stanowi komunikacja szynowa - metro i kolej, a uzupełnieniem są tramwaje, następnie autobusy. W W-wie sieć torów jest doskonale rozbudowana po PRL i warto się tego trzymać, tyle, że poprawiając istniejące połączenia i je przyspieszając, dodając również "staktowane" (stałe) rozkłady jazdy i dobre skomunikowanie - czyli autobus czeka na podjeżdżający pociąg czy tramwaj itp. Do tego tramwaje muszą mieć zielone światło, bo to co jest teraz, to czysta kpina, że zepchnięto je do roli osobówek sterczących na każdym skrzyżowaniu na światłach. Co do układu - wygląda to tak, że pasażer jadący metrem czy kolejką wysiada na swoim przystanku, np. na Służewcu, a tam wsiada w autobusy, które praktycznie rozwożą tylko ludzi po okolicznym osiedlu, tyle, że jeżdżą w kółko cyklicznie, bez przerwy, zbierając ludzi do metra (kolejki) i na odwrót... Nie ma tak, że autobusy jeżdżą przez całe miasto, dublując kolej, bo to bez sensu, nieekologicznie i drogo. Więc naprawdę warto brać przykład z innych bardziej rozwiniętych państw.
      • Gość: PW Niestety jesteś teoretykiem IP: *.dynamic.chello.pl 23.03.13, 13:45
        Bo rzeczywiście warto brać przykład z rozwiniętych krajów.
        W takim na przykład Londynie ćwierć wieku temu myślano jak ty i wtłaczano wszystkich do metra i pociągu. I wiesz co? Zatkało się! I to pomimo, że linii jest tam znacznie więcej niż u nas.
        Już 10 lat temu w Londynie promowano AUTOBUSY. Tak, tak, autobusy. Bilet okresowy na same autobusy był ZNACZNIE tańszy niż ten obejmujący również metro. Linie autobusowe znów jeździły przez całe miasto i hen, hen na peryferia, żeby ludzi wygodnie i bez przesiadek dowieźć do celu.
        Więc zdecydowanie warto brać przykład z krajów bardziej rozwiniętych i nie powielać ich błędów. Zostawić autobusy w spokoju. Bo w transporcie publicznym nie można zdać się tylko na liczby i statystyki - trzeba uwzględnić też tak niemierzalne czynniki jak wygoda podróżowania czy zadowolenie pasażera. a pasażer jest bardziej zadowolony jak jedzie godzinę bez przesiadek niż 50 (+/- 10) minut z 2 przesiadkami.
        Ja na przykład kompletnie zrezygnowałem ze zbiorkomu ze 4 lata temu. Nie jestem sałatą, żeby mnie przewozić z miejsca a do b najtaniej czy najszybciej. Mam swoje wymagania...
        • darq Re: Niestety jesteś teoretykiem 23.03.13, 17:15
          pasażer jest bardziej zadowolony jak jedzie godzinę bez przesiadek niż 50 (+/- 10) minut z 2 przesiadkami

          Ten przykład w warszawskich warunkach jest również czysto teoretyczny. Ktoś w ZTM pewnie naczytał się, że system przesiadkowy skraca czas podróży, tyle że w ich wydaniu jest dokładnie na odwrót. Nie tylko przez czasochłonne przesiadki, ale i z powodu manii likwidowania linii przyspieszonych. Nie da się sprawnie przejechać między dzielnicami pojazdem, który zatrzymuje się co 300 metrów. Gdy do tego dołożyć konieczność wykonania kilku przesiadek, powstaje system równie niewydolny, jak cały ZTM.
          • Gość: geordi Re: Niestety jesteś teoretykiem IP: *.dynamic.lte.plus.pl 23.03.13, 18:10
            > Nie da się sprawnie prz
            > ejechać między dzielnicami pojazdem, który zatrzymuje się co 300 metrów. Gdy do
            > tego dołożyć konieczność wykonania kilku przesiadek, powstaje system równie ni
            > ewydolny, jak cały ZTM.

            Dlatego w cywilizacji w aglomeracjach o ludności Warszawy buduje sie przyspieszone tramwaje, za ułamek kosztów metra. Bufet za to z tramwaju uczynił często kursującą dorożkę.

            Za te 10 lat, jak skończy się wsypanie pieniedzy do metrowej dziury na odcinku centralnym,
            zostanie stworzone szynowe rozwiązanie dla Wilanowa - drezyna wąskotorowa. Wypożyczyć będzie można Veturilo przystosowane do jazdy po szynach. Tym samym uzasadnienie dla likwidacji 117 stanie się faktem.
      • Gość: Pink Transport szynowy to idiotyzm IP: *.sbmec.pl 23.03.13, 18:29
        Tak i wystarczy jeden zepsuty tramwaj, pociąg czy metro i część miasta stoi co najmniej przez godzinę, a przez kolejne dwie godziny trwa rozładowywanie zatoru. Macie przykład metra, gdzie co chwilę jakiś samobójca rzuca się pod pociąg.

        Jak bardzo trzeba być ograniczonym, żeby nie widzieć tego, że transport szynowy jest niepraktyczny!!!
      • kino.mockba Re: transport szynowy 23.03.13, 20:46
        nienietak6 napisał:

        > Do tego tramwaje muszą mieć zielone światło, bo to
        > co jest teraz, to czysta kpina, że zepchnięto je do roli osobówek sterczących
        > na każdym skrzyżowaniu na światłach.

        Przegapiłeś spotkanie z człowiekiem, który opowiadał jak to w praktyce wygląda:)

        www.um.warszawa.pl/aktualnosci/forum-dyskusyjne-centrum-zarz-dzania-ruchem-w-warszawie
        --
        www.youtube.com/watch?v=kSyKrR9V_Q0
    • Gość: filut z Pragi wkrotce juz zabraknie absolewentow podstawowek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.03.13, 13:14
      z Legionowa do zatrudniena u oberpierdzistolka Ruty. Bo juz wszystkich najal do roboty w kantorku, przynajmniej tych co choc troche pisate byly, zeby dawaly glos na forach.

      800 zdrowych legionowskich chlopakow i dziewczynek -jak po obiedzie zaczna pierdziec w stolki to nad wypasionym budynkiem kantorka unosi sie siwy dym i temperatura rosnie o 3 stopnie Celsiusza
      • Gość: homonto Re: wkrotce juz zabraknie absolewentow podstawowe IP: *.ip.netia.com.pl 23.03.13, 14:07
        Wiele w tym roku chyba nie zatrudni, bo "zatrudnienie pod rządami dyrektora Leszka Ruty wzrosło tam wręcz nieprzyzwoicie - z 341,5 etatu w 2006 r. do 706 etatów w zeszłym roku". Średnio w ciągu roku wzrost tylko o jakieś 70 etatów. Więc w tym roku na więcej nie mają co liczyć.

        Ale robota o której piszesz musi być ciężka, zdrowia nie starcza. Dlatego też zatrudnieni w ZTM "urzędnicy mają w dodatku prawo do ponadstandardowego leczenia na koszt podatników w przychodniach Polmedu (15 zł miesięcznie od osoby).". Tyrajacy za biurkami w ZTM muszą się leczyć - co widać po zaproponowanych zmianach. Zresztą pod rządami Arłukowicza i PO zostaje tylko prywatne lecznictwo.

        "ZTM ogłosił przetarg na gadżety reklamowe, wśród nich ma być 200 parasoli z gumową rączką i 1 tys. miar krawieckich długości 1,5 m z włókna szklanego i z nadrukiem.". Praca jest tak, ciężka, że czasem trzeba wrócić do domu (nawet pomimo deszczu!!!) i dać jakiś drobny gadżet.

        A do domu wracamy oczywiście za darmo - co prawda "władze miasta miały też odbierać przywileje biletowe urzędnikom ZTM. Skończyło się na zapowiedziach". Więc bierzemy nasz gadżetowy parasol (koniecznie z gumową rączką!) i spod siedziby ZTM linią 157 jedziemy prosto na Gdański i dalej szybkim pociągiem, prosto do Legionowa. Fajnie udało się to zrobić - 95% ludzi jeździ spod Warszawy, ale Warszawa płaci około 60% kosztów. A jednocześnie - na wszelki wypadek - utrzymaliśmy stare linie autobusowe prosto z Legionowa na Żerań. A co, stać nas, w końcu za większość Warszawa płaci.
    • Gość: hera Zatrudnienie w ZTM, prywatne leczenie, gadżety. IP: *.ip.netia.com.pl 23.03.13, 13:20
      Poniżej końcowy, trochę jakby marginalny, fragment artykułu:

      Władze miasta miały też odbierać przywileje biletowe urzędnikom ZTM. Skończyło się na zapowiedziach, a zatrudnienie pod rządami dyrektora Leszka Ruty wzrosło tam wręcz nieprzyzwoicie - z 341,5 etatu w 2006 r. do 706 etatów w zeszłym roku. Nie wiedzieć czemu urzędnicy mają w dodatku prawo do ponadstandardowego leczenia na koszt podatników w przychodniach Polmedu (15 zł miesięcznie od osoby). W połowie marca, gdy planowano już zmiany tras, ZTM ogłosił zaś przetarg na gadżety reklamowe, wśród nich ma być 200 parasoli z gumową rączką i 1 tys. miar krawieckich długości 1,5 m z włókna szklanego i z nadrukiem.
    • Gość: s_m ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cięci... IP: *.home.aster.pl 23.03.13, 13:32
      "Korekty niektórych linii mogą nawet wyjść pasażerom na dobre, bo dają nadzieję na lepszą punktualność autobusów i większą liczbę kursów. Będzie tak np. w przypadku skrócenia bardzo długiej trasy 117 z Gocławia przez Śródmieście i Służewiec aż do Wilanowa (ma zostać tylko do Dworca Centralnego). Na mokotowskim odcinku ZTM proponuje zastępstwa."

      A to ciekawe! Jakoś nie zauważyłam, aby 117 miało problemy z punktualnością. No i ciekawe, jakie zastępstwa? Co będzie odjeżdżało z tego samego przystanku (wygodna przesiadka) na Mokotów, zsynchronizowane z przyjazdem 117, oczywiście, zapewniając miejsca siedzące (wygodna przesiadka)? To jest wyjątkowa bezczelność wmawiać takie idiotyzmy, które nie będą spełnione, dopóki 401 nie zostanie podzielone na 2 linie - z Marysina do Służewca i ze Służewca na Ursus, dzięki czemu przynajmniej na odcinku Marycin, Gocław, Służewiec linia zyska na punktualności. Aktualnie, to nieraz i 3 kursy 117 zdążą przyjechać zanim przyjedzie 401, która rzekomo ma 2 razy większą czestotliwość!!!

      Ciekawo mnie, czy ukrytym celem prowadzenia takiej polityki przez ztm nie ma przypadkiem na celu zachęcenie ludzi do przesiadki do samochody, żeby można było skasować kolejne połączenia?
    • Gość: z Wiednia ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cięci... IP: *.adsl.highway.telekom.at 23.03.13, 13:43
      Wladze miasta i tramwajowo-autobusowe ida w przeciwnym kierunku do trendow w Europie. W 2013 roku Tallinn wprowadzil calkowicie bezplatny transport publiczny, Wieden obnizyl cenę dziennego biletu do 1 Euro. Trend jest widoczny od wielu lat. W 2000 roku samochod byl uzywany przez 37% mieszkancow Wiednia,w roku 2012 tylko 27%. 41% Wiedenczykow nie posiada samochodu a Wieden zostal powtornie ogloszony za miasto w ktorym najlepiej sie zyje mieszkancom.
      • Gość: Paweł Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię IP: *.warszawa.vectranet.pl 23.03.13, 14:44
        Jak morzesz obrarzać najmądrzejszych urzędnikow! Oni najlepiej wiedzą co dla nas, szarych pasażerów dobre! Po co wam socjalne linie? 510, 521, 175, 301, 410, 122, 130? Ciąć, ciąć i przesiadeczki, przesiadeczki, biegiem, biegiem, po chodkach, po schodkach mości panowie! Albo pieszo, pieszo, a bileciki od chodzenia po chodnikach też będą! A dobrze wam tak, poobcinać socjalne linie! Nie po to żeby mnie było lepiej! Żeby wam było tak samo źle albo jeszcze gorzej! Bo ja typowy polak jestem! I moja kochana władzuchna dała mi za popieranie ich nagrodę! Już nie mieszkam na Elbląskiej, ani nawet na Przasnyskiej, tralalala tralalala! Teraz dostałem piękny apartamęt na wsi, wśród lasów i łak, za pieknym zabytkowym murem w Tworkach? Nie byliście? To zapraszam! Odwiedźcie mnie rodacy!

        --
        Walić komunikację na Przasnyskiej i Elbląskiej! Takie ulice nie istnieją!
    • Gość: abc Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.03.13, 14:58
      Mieszkam przy Och Teatrze. Jeśli popsuje się tramwaj w stronę centrum nie ma żadnej możliwości dostać się do tego centrum. Bo jak zlikwidują 521 to z autobusów pozostanie 167 - skręca w Wawelską, 191 - kończy trasę na pl. Narutowicza. Może pan Ruta poradzi mi, co zrobią mieszkańcy Ochoty w takiej sytuacji? Co zrobić, kiedy masz umówioną wizytę u lekarza (czekasz na wizytę 4 miesiące) i nie możesz wydostać się z Ochoty - spóźniasz się i... musisz czekać następne 4 miesiące. To nie wymyślony przypadek, tylko sama tego doświadczyłam. Na szczęście udało mi się wsiąść do 521, bo jeszcze jeździ. Ale kiedy przestanie - czy p. Ruta zapłaci mi za prywatną wizytę? Kiedyś można było chociaż podjechać 157 do pl. Zawiszy, ale 157 z Grójeckiej też zabrali. Mam nadzieję, że wkrótce ktoś rozpędzi to towarzystwo wzajemnej adoracji na 4 wiatry i przyjdzie ktoś, kto będzie pamiętał, że to nie pasażerowie są dla ZTM, tylko ZTM dla pasażerów.
      • Gość: Paweł Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię IP: *.com 23.03.13, 17:45
        Na Broniewskiego przerabiam to już od wielu lat. Jak padną tramwaje, a padają często, nie ma ani jednej linii pod Aradię czy dalej w JP2. Ruta zmusił nas byśmy się do tego przyzwyczaili, że raz na parę dni jest paraliż, to i wam jak najbardziej należy się zabranie nie tylko 521 ale też 157 - na Ochocie to zwykła prywata, by takie coś jeździło 200 m od tramwajów, podczas gdy na Żoliborzu do samych tramwajów trzeba zapieprzać 600 metrów bo głąby nie potrafią przystanków postawiać tam gdzie trzeba.

        --
        Walczymy o mikrobusy z Przasnyskiej i Włościańskiej do Marymontu!
        • Gość: M. biedny jestes Pawełku IP: *.dynamic.chello.pl 26.03.13, 20:07
          Naprawde żal mi ciebie. Taką skopaną mieć psychikę to jednak chyba ciężko żyć. Kwintesencja Twojej wypowiedzi: " zmusił nas byśmy się do tego przyzwyczaili, że raz na parę dni jest paraliż, to i wam jak najbardziej należy się". Przecież najważniejsze, aby sąsiad miał jeszcze gorzej, nie aby było lepiej dla wszystkich.

          I nieważne, że taki przygłup nawet nie sprawdzi mapy aby zauważyć, że linia 157 dubluje się z tramwajami na Ochocie na długości trzech przystanków.
    • Gość: mtm ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cięci... IP: *.warszawa.vectranet.pl 23.03.13, 15:11
      Autor artykułu ma rację: nie wszystkie cięcia są złe. Niektóre są bardzo złe!
      Nie wiem co Rucie zrobiły Jelonki. Najpierw zabrał 506, które w miarę szybko dowoziło ludzi do Śródmiescia. Teraz przymierza się do 422, a to jedyna linia z Jelonek do południowej części Śródmiescia. Nikt nie uswiadomił sobie, że Jelonki były zasiedlane ok roku 1975 przez ludzi 30 - 35 letnich, którzy teraz maja 65-70 lat i trudno im biegać z przystanku na przystanek, bo jakiś cymbał wymyslił po drodze 3 przesiadki.
      mtm
      • darq Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię 23.03.13, 17:24
        To proste. Po otwarciu ogryzka metra cały ruch z tej części miasta będzie wtłaczany na siłę właśnie do metra, choćby ktoś chciał jechać tylko do Ronda ONZ. W sposób oczywisty wydłuży to czas podróży i jednocześnie zmniejszy wygodę. Dlatego od paru lat ZTM celowo zwiększa uciążliwości w tych rejonach, by po otwarciu metra szok był mniejszy.

        Ludzie za bardzo polubili 422, mimo rzadkiego kursowania, tłoku w pojazdach i korków na Towarowej (jakby nie można było puścić buspasem na Grzybowskiej)? No niestety polubili. No to trzeba zrobić tak, by musieli polubić 105 z braku czegokolwiek innego. Jak będzie metro, to i tak żadna inna linia nie będzie tu kursować.
        • Gość: Paweł Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię IP: *.com 23.03.13, 17:50
          Nieprawda, ludzie na Bemowie pragną metra, kibicują mu, poczytaj fora, pogadaj z ludźmi - wyjdź na ulice, posłuchaj opinii waszych radnych. Jak najbardziej należy wyciąć niepotrzebne linie na Bemowie. Nie wiem co wy sobie wyobrażacie - że Warszawa wyda na metro miliony i jeszcze będzie autobusami dublować relacje bo zaraz jakimś mości paniusiom nie będzie się chciało z wózkiem do metra zjechać? Paszły, szkodniki! Autobusów brakuje na wielu dzielnicach, nie ma linii dowozowych a wy roszczeniwcy chcecie Wersalu. Taxi zamów jak chcesz się wozić po całym mieście bezpośrednio. 506 nigdy nie wróci, inne tak samo - i słusznie. Warszawa potrzebuje racjonalnej, sprawiedliwej na każdej dzielnicy, wydajnej komunikacji, nie socjałów typu 175, 503, 510. Tak - 175 na lotnisko to też od roku socjał, jest SKM i brać taxi jak się nie podoba.

          --
          Walczymy o mikrobusy z Przasnyskiej i Włościańskiej do Marymontu!
          • darq Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię 23.03.13, 18:30
            Za pl.wikipedia.org/wiki/Syndrom_sztokholmski :

            Syndrom sztokholmski – stan psychiczny, który pojawia się u ofiar porwania lub u zakładników, wyrażający się odczuwaniem sympatii i solidarności z osobami je przetrzymującymi. Może osiągnąć taki stopień, że osoby więzione pomagają swoim prześladowcom w osiągnięciu ich celów lub w ucieczce przed policją.

            Syndrom ten jest skutkiem psychologicznych reakcji na silny stres oraz rezultatem podejmowanych przez porwanych prób zwrócenia się do prześladowców i wywołania u nich współczucia.
      • Gość: Paweł Re: Ocalmy 175! - dołącz do wydarzenia na Faceboo IP: *.com 23.03.13, 17:53
        Strasznie się zaangażowało, naklikało klonów w internecie, a ha ha ha. Wyjdźcie na ulice, zablokujcie ruch, chętnie zobaczę ile jest tych piesków roszczeniowych. Fanów na facebooku sprzedają za grosze na allegro. Też sobie mogę założyć "chcę autobus co 2 minuty na Przasnyskiej" i kupić 10 tys. uczestników wydarzenia. Tylko że to kupę oznacza - śmiech.

        --
        Walczymy o mikrobusy z Przasnyskiej i Włościańskiej do Marymontu!
    • duleb ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cięci... 23.03.13, 16:18
      Wczeniej news o starych busach i rezygnacji z przedluzenia umowy z prywatnymi przewoznikami. Teraz ciecia linii.
      Idac dalej - nieroby w ztm piszace na forach w czasie godzin pracy.
      Drogi ratuszu - zrob z tym cos bo nie dasz rady zarobic tyle ile zalozyles do konca urzedowania.
      A kolejnej okazji juz nie bedzie. Polak glupi ale do czasu.
      Zawlaszczacie tereny ulic na bus przywileje, a ograniczacie komfort przejazdow bo i liczba linii i ich czestotliwosc jest tym rowniez.
      Grabicie za strefe parkowania a nawet przy waszym obrocie zato nie raczycie odprowadzic do kasy rostowskusia za vat.

    • Gość: freeman Chyba żarty !!!!! IP: *.free.aero2.net.pl 23.03.13, 16:56
      117 to jedyne połączenie bez przesiadek z metra służew na wołoską. Codziennie nią dojeżdżam do pracy i nie wyobrażam sobie jej likwidacji. To ja proponuję owszem na Centralny ale z tej strony od Wilanowa, a nie z Gocławia zostawić. A co z cenami biletów....powinni obniżyć do cholery!
      • Gość: Oburzona Re: Chyba żarty !!!!! IP: *.adsl.inetia.pl 23.03.13, 17:55
        Masz świętą rację. Gdziekolwiek nie jestem, wszędzie widzę autobus na Gocław. Więc po co im jeszcze 117? A od Wilanowa dalej jest bardzo potrzebny i nie wyobrażam sobie likwidacji. Od Wilanowa do Centralnego - owszem, ale po co robić króciutką linię Centralny-Gocław to nie mam zielonego pojęcia.
        • Gość: qwerty Re: Chyba żarty !!!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.03.13, 21:47
          no właśnie! duzo ludzi dojeżdża do pracy na służewiec, właśnie ze stacji służew! a z drugiej strony wiele osób jedzie rano do metra z kierunku wilanowa. po likwidacji 117 to bedzie jakaś masakra by dostać się do pracy, już teraz jest trudno. zapamiętamy wam tę likwidację, oj zapamiętamy...
      • Gość: sarale5ty Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię IP: *.dynamic.chello.pl 23.03.13, 20:06
        Zgodnie ustawą o oświacie miasto ma obowiązek zapewnić dzieciom i młodzieży dojazd do przedszkoli i szkół wszystkich typów, więc jeśli odległość od domu do szkoły przekracza 3 km, a likwidują wam autobus, to może miasto zamierza wprowadzić gimbusy ?

        To TRZEBA zgłosić dyrekcji szkoły, kuratorium, nawet ministerstwu, że ZTM pogarsza dojazd młodzieży do szkół !
        Dlaczego w terenie gminy fundują bezpłatny bezpośredni dojazd, a w Warszawie dzieciom się pogarsza warunki dojazdu ?
        • jakw Re: ZTM likwiduje autobusy. Ale nie wszystkie cię 23.03.13, 23:12
          Zaproponują dojazd do najbliższej zawodówki...
          --
          Wiesz, co myślę ? - powiedziała Anna - Myślę, że to wszystko, co napisane było w gazecie, to kłamstwo. Bo to zupełnie wszystko jedno jak się mówi do małych dzieci. Czy się mówi łagodnie i uprzejmie, czy się na nie krzyczy, robią i tak, co chc

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka