Dodaj do ulubionych

Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02.

05.02.05, 13:57

Trasa musi pobiec środkiem Bemowa

Unia nie da pieniędzy na warianty przecinające rezerwaty

Jeżeli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce, aby budowę trasy
wylotowej na Gdańsk sfinansowała Unia, musi wycofać się z poprowadzenia drogi
przez Stare Babice.

Rządowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostra nie ma pieniędzy na
wybudowanie trasy wylotowej na Gdańsk. Budowa rozpocznie się dopiero wówczas,
gdy inwestycja zostanie dofinansowana z Unii Europejskiej. Ale Bruksela nie
daje pieniędzy na drogi, które bigną przez tereny rezerwatów przyrody. Tak
więc możliwe jest tylko jedno rozwiązanie. Trasa musi pobiec przez środek
200-tysięcznego Bemowa.

Z czterech zostaje jeden

GDDKiA planuje za dwa lata rozpocząć budowę nowego wylotu ze stolicy w stronę
Gdańska. Początkowo rządowa agencja zaproponowała cztery warianty nowej trasy.
Jeden z nich w praktyce nie zmienia nic na mapie drogowej miasta, bo zakłada
jedynie gruntowną modernizację ul. Pułkowej (m.in. budowę estakad nad
skrzyżowaniami).

Kolejne trzy to nowe drogi: przez środek Bemowa - wschodnią część lotniska
Bemowo i zachodnią granicę Chomiczówki - albo dwie kolejne biegnące po
zachodniej granicy Warszawy.

Z tych dwóch ostanich (wariant III i IV? patrz infografika) GDDKiA jest
zmuszona się wycofać. Droga przecina warszawski rezerwat przyrody Łosiowe
Błota, a następnie, swoim sąsiedztwem, zagrozi drugiemu warszawskiemu
obszarowi chronionemu, rezerwatowi Kalinowa Łąka. Co więcej, oba obszary są
wpisane na listę UNESCO jako chronione prawem pomniki przyrody. Dodatkowo, już
na terenie gminy Stare Babice, projektowana trasa przechodziłaby zbyt blisko
Kampinoskiego Parku Narodowego.

Unia zastopuje

Rząd deklaruje, że aby wybudować tę niezbędną miastu trasę, będzie ubiegał się
o dotacje unijne. Sam nie da rady sfinansować projektu. Tymczasem w opinii
fachowców, Unia Europejska, finansująca podobne przedsięwzięcia poprzez
Fundusz Spójności, odmawia łożenia na inwestycje, które głęboko zaburzają
dotychczasowy porządek przyrodniczy w okolicy. Trudno uzyskać również
pieniądze na trasy, które wywołują potężne kontrowersje wśród mieszkańców.

A tu mamy do czynienia z jednym i z drugim. - Szanse na brukselskie pieniądze
na budowę trasy przez rezerwaty oceniam jako bardzo małe. Unia unika
kontrowersyjnych budów, stara się nie przykładać ręki do czegoś, co może
zniszczyć przyrodę - wyjaśnia Wojciech Jabłoński, dyrektor biura zarządzania
funduszami europejskimi Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.

- Tym bardziej, że na terenie wszystkich tych obszarów występują rzadkie
gatunki fauny i flory - dodaje. Tym samym droga przez zachód Bemowa w praktyce
nie wchodzi już w grę. Jeśli ktoś może się jej obawiać, to raczej lokatorzy
bloków na centralnym Bemowie - przy Widawskiej, Rosy Bailly, Obrońców Tobruku
i na Chomiczówce - przy Kwitnącej i Bogusławskiego.

Co na to GDDKiA? - Choć to, naszym zdaniem, gorsze rozwiązanie, nie wykluczamy
budowy trasy przez środek Bemowa - mówi Dąbrowski. Ostateczną decyzję rządu na
temat konkretnej lokalizacji poznamy w połowie marca.

Data: 05.02.2005

www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=57179
Obserwuj wątek
            • vampi_r Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 05.02.06, 15:08
              Wszystkie argumenty już dawno padły. Nie dotarły?
              Mam powtórzyć?
              Poza tym nie zauważyłem, żebysmy spierali się na argumenty. To znaczy argumenty sa, ale tylko z naszej strony.
              Z twojej jest są półprawdy i zwykłe unikanie odpowiedzi na niewygodne pytania.

              A wątek podniosłem, bo inaczej trafiłby do archiwum, a pomimo, że minął rok, nadal jest aktualny.
              • admiral_0000 Wiadomym powszechnie bowiem jest... 05.02.06, 19:49
                że eko-nie-lodzy nie mają zazwyczaj rzetelnych argumentów. Kiedy w czysto
                merytorycznym pojedynku przegrywają potrafią tylko krzyczeć.
                I przyznaję, kiedy co po niektórzy powtarzają swoje głupoty i merytoryczne
                argumenty do nich nie trafiają - ja także zaczynakm krzyczeć:-((
              • adamb7 Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 05.02.06, 20:15
                to jest Twoja ocena....jak zwykle subiektywna...w historii mielismy juz takich
                co mieli monopol na racje...Ty i milosnicy tras przez osiedla po prostu nie
                sluchacie zadnych argumentów....a wyciagniecie artykulu z przed roku i
                niezwykle tendencyjnego oceniam w kategorii zwyklej prowokacji w stylu
                Rezczpospolitej...kiedy brak argumentów wklada sie kij w mrowisko...nic dodac
                niz ując...szkoda ze nie umiesz sie przyznac do bledu...podobnie jak naczelny
                p. Gauden z Rzeczpospolitej, milego samopoczucia
                    • admiral_0000 Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 06.02.06, 16:05
                      Przepraszam Cię bardzo - po prostu dostosowuje swój poziom do Twojego poziomu.
                      Nie użyłem pod Twoim adresem ani jedego słowa uważanego powszechnie za obelzywe
                      więc nie rozumiem źródła Twojego oburzenia. Mnie denerwuje Twoja faktoodporność
                      dlatego skorzystałem z trochę mocniejszych sformułowań - w nadziei, że do
                      Ciebie trafią.
                      I pewnie trafiły, bo odmówiłeś merytorycznej dykusji.
                      Jesli na prawdę uważasz, że Cię obraziłem - nie ma sprawy. Możemy się wymienic
                      danymi pesonalnymi poza forum, załozysz mi sprawę o naruszenie dóbr osobistych
                      i niech sąd powszechny pozstrzygnie.
                      A moich rodziców niech się J.W. Pan nie czepia, i wszelkie zastrzeżenia raczy
                      kierowaćpod adresem wyłącznie mojej osoby. Nie wiem jak Waćpan, ale ja już
                      jestem w wieku, kiedy za swoje działania odpowiada się wpełni samodzielnie.
                              • tomala76 Admiral - dobrze napisałeś ! 07.02.06, 13:25
                                admiral_0000 napisał:

                                > Jest jak najbardzie merytoryczna - ja decydując sie na zamieszkanie na
                                > Ostrobramskiej przyjąłem do wiadomości i zaakceptowałem, że będę mieszkał przy
                                > ruchliwej ulicy klasy G i przy pięknie zabezpieczonej Trasie Olszynki
                                > Grochowskiej - choć ta powstanie najwcześniej za 15 lat.
                                Admiral. Dobrze napisałeś temu Adamowib i całej reszcie cfaniaczków co kupli
                                mieszkanka i nagle im sie nie podoba ze tam bedzie trasa. Gość nie ma nic
                                konkretnego do napiasania i udaje obrażną panienkę. Standardowe zachowanie kogoś
                                kto nie wie jak sie odnieść do konkretnego pytania, lawiruje i zmienia temat.
                                Ja sobie juz darowałem zadawanie pytań tym ludziom. Szkoda klawiatury.
                                A dodam jeszcze od siebie ze powinni ci cfaniaczkowie dziękować siscomowi za
                                pomysł z tunelem bo im tam jeszcze drugą Czerniakowską zrobią i beda wtedy
                                płakać...
                                Pozdr.
                  • zbig72 Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 06.06.06, 14:03
                    admiral_0000 napisał:

                    > Od kiedy ustanowiono rezerwę terenu pod trasę należy uznać, że Wy JUŻ
                    MIESZKACI
                    > E
                    > przy tej trasie. Powinniście o tym wiedzieć i się nie oburzać.

                    Podstawowy bład siskomowego sposobu myślenia - plany to tylko plany i zrozumcie
                    to wreszcie! dzisiaj mam stówke i planuje kupić sobie dwie płyty a jutro
                    dowiaduję się że kolega robi imprezę i stówkę przeznaczam na piwo... dzisiaj
                    rząd planuje dać podwyżki lekarzom, jutro przyjda górnicy, zrobią rozpierduchę
                    i oni dostana kasę, dzisiaj planuję gdzieś budowę sanatorium, jutro odkrywam
                    tam złoża ropy i stawiam rafinerię, dzisiaj planuję rezerwę pod drogę, jutro
                    stawiają tam bloki i przesuwam plany - czy to tak trudno zrozumieć???

                    Pogódźcie się z
                    > tym albo wyprowadźcie!

                    A niby czemu - demokratyczne standardy dają nam prawo bronić własnych praw
                    (min. prawa do świętego spokoju a nie autostrady od oknami) tak jak wam dają
                    prawo domagać się fakycznej degradacji Bemowa...

                    > Tylko na Boga przestańcie wreszcie zgrywać święcie
                    > oburzonych idiotów.

                    nikt nikogo nie zgrywa - budowanie wg. starych planów z lat 60-tych kiedy w
                    międzyczasie miasto przesunęło się o parę kilometrów na zachód to jest dopiero
                    idiotyzm - to tak samo jakby lekarz podjął się skomplikowanej operacji pacjenta
                    na podstawie wyników badań i RTG sprzed 10 lat - jak myślisz, robią nowe
                    badania czy idą na żywioł??? otóż powinno się ustalić nowe rezerwy (ustalić je
                    zgodnie z wymogami POŚ, po wzięciu pod uwagę opinii mieszkańców - czy za komuny
                    ktoś sie tym przejmował???) w ODPOWIEDNIEJ odległości o ISTNIEJĄCEGO a nie
                    papierowego budownictwa i wtedy budować.

                    sorry ale najpierw LUDZIE, potem DROGI - w korku stoję godzinę dziennie w domu
                    przebywam przynajmniej 10 godzin więc wolę spokój w domu i sajgon na drodze niż
                    odwrotnie... poza tym na zwykłych ulicach ruch zamiera po 23 (przejedź się nocą
                    podobno tak zakorkowaną Powstańców Śląskich )a na trasach jest 24 h na dobę
                    (potem przejedź się noca po trasie AK)...
                • vampi_r Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 05.02.06, 21:58
                  adamb7 napisał:

                  > to jest Twoja ocena....jak zwykle subiektywna...w historii mielismy juz takich
                  > co mieli monopol na racje...Ty i milosnicy tras przez osiedla po prostu nie
                  > sluchacie zadnych argumentów....a wyciagniecie artykulu z przed roku i
                  > niezwykle tendencyjnego oceniam w kategorii zwyklej prowokacji w stylu
                  > Rezczpospolitej...kiedy brak argumentów wklada sie kij w mrowisko...nic dodac
                  > niz ując...szkoda ze nie umiesz sie przyznac do bledu...podobnie jak naczelny
                  > p. Gauden z Rzeczpospolitej, milego samopoczucia

                  Tak.
                  Pisałes już to. Nie dziwisz się, czemu obecny rząd otacza się tylko mediami Ojca Dyrektora. Bo wszystkie inne reprezentują marny poziom.

                  PS. Wciąż czekam na podjęcie dyskusji w watku "przekrojowym".
                  Zadałem konkretne pytania i czekam na konkretne odpowiedzi.
    • przez_miasto Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 05.02.06, 21:41
      Rzeczywiście artykuł aktualny jakby napisany dzisiaj. Szkoda, że nie wszyscy to
      rozumieją. Mieszkając w wielkim mieście nie da się normalnie funkcjonować bez
      dobrych, szybkich i w miarę bezkolizyjnych dróg. Trasa musi pobiec środkiem
      Bemowa bo szkoda poświęcać Łosiowe Błota i Kalinowe Łąki dla kilku
      rozgoryczonych osób które zbyt późno zorientowały się, że będą mieszkać przy
      trasach szybkiego ruchu
      • adamb7 Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 05.02.06, 23:01
        no i mozna w ten sposob dlugo pisac...wejdz sobie chocby na strone SISKOMu i
        przeczytaj dokladne opracowanie na temat wariantów 3/4 dla S-7. ZADEN z nich
        nie naruszal rezerwatów Łosiowe Błota ani Kalinowej Łąki! i co do tego akurat
        nie ma zadnych wątpliwosci, naruszal wariant 3 fragment otuliny KPN, kurcze,
        naprawde rece opadają kiedy ludzie wypisują to nie znając stanu faktycznego
        • vampi_r Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 06.02.06, 14:00
          A może Adamie wyjasnisz jaki jest stan faktyczny?

          Czego w zasadzie chcecie?
          trasy poza miastem, czy wariant 3 dla S-7?

          Bo mówiąc szczerze, to troche się już pogubiliśmy...
          Popieracie projekt Ekostrada. A więc S-7 w żadnycm z proponowanych wariantów,
          bo ekspresówki mają być daleko poza miastem.
          A w miescie nowe ulice, w tym jedna po planie rezerwy komunikacyjnej dla W2.
          Czy tak?

          No tak to przynajmniej widac na ptojekcie Ekostrada.
          • adamb7 Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 06.02.06, 15:03
            najlepiej byloby zeby tej trasy w ogole nie bylo a jesli juz to wariant 3
            wydaje sie lepszym rozwiązaniem :)
            po prostu trasa NS w projektowanym kiedys ksztalcie nie ma sensu poniewaz
            stanie sie taka trasą jak S-8 czyli przecinającą miasto na pół, rozwiązanie z
            wriantem 3 dla S-7 tworzy bardziej obwodowy charakter tych połaczen
            no i oczywiscie w miejscu rezerwy terenu niska lub wielorodzinna zabudowa i
            miejsca rekreacyjne czyli miejsca dla ludzi bo miasto jest dla ludzi przede
            wszystkim a poza miastem jest wystarczająco duzo miejsca na te trasy
            • admiral_0000 Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 06.02.06, 16:23
              Adam, i ty sie oburzasz, że ja się oburzam

              forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23704&w=20273279&a=36264135
              Jak tu się można nie oburzać i nie denerowować na Twoją faktoodporność.

              Te trasy mają słyżyć PRZEDE WSZYSTKIM od odbsługi ruchu WEWNĄRZAGLOMERACYJNEGO
              i wylotowego z aglomeracji. Jeśli nie puścesz TNS (S7) przewidzianym śladem,
              tylko ją odsuniesz POZA MIASTO to doprowadzisz do tego, że nikt z Bielan, żeby
              dostać się na Ochotę albo na Mokotów nie skorzysta z Twojej trasy, tylko będzie
              się pchał przez centrum! Czyli żadnej z niej korzyści!!!
              I porszę, nie mów mi nic o przeprowadzaniu tego ruchu drogami klasy G lub Z.
              Wczoraj właśnie na takiej drodze miałem na skrzyżowaniu (kolizyjnym oczywiście -
              jak djabli "kolizyjnym"!) wypadek. I to cud, że wogóle żyję!
              Natomiast Twoja "pozorna" faktoodporność jawi się w zupełnie innym świetle,
              jeśli dokładnie przyjrzeć się poniższemu zdaniu:

              > no i oczywiscie w miejscu rezerwy terenu niska lub wielorodzinna zabudowa i
              > miejsca rekreacyjne

              Pewnikiem zatem musisz być w jakiśkolwiek sposób związany z lobby deweloperskim
              ijego interesami (pośrednio, bezpośrednio, przez rodzinę, znajowmych - nie
              ważne.
              OK. W takiej sytuacji Twoje stanowisko - nie wynika z durnoty i oslego uporu
              tylko z dobrze rozumianego własnego interesu.
              • adamb7 Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 06.02.06, 18:55
                nie, nie jestem zwiazany z zadnym lobby dewoloperskim i nigdy nie bylem ani
                bezposrednio ani posrednio....uprawiam zupelnie inny zawód
                niestety ale doskonale i Ty i ja zdajemy sobie sprawe ze trasa NS nie jest i
                nie bedzie trasą tylko dla ruchu wewnetrznego, gdyby byl zaprojektowany uklad
                obwodowy wowczas na NS mozna byloby zakazac ruchu towarowego ale doskonale
                wiemy ze nic takiego nie nastąpi, cos za bardzo ta trasa idzie blisko lotniska
                Okecie (i nie tylko bo z drugiej strony dotrze prawie do Modlina) , zresztą w
                tym przypadku tez jest powielany kolejny błąd, zamiast od razu skierowac sily i
                srodki na nowe lotnisko poza warszawą to buduje sie okecie bis, zero wniosków z
                przeszlosci, te same bledy co przy projektowaniu tras, jedno wielkie
                skrzyzowanie i rozbudowa lotniska, warszawa sie rozrosnie i okaze sie ze w
                srodku krzyzuja sie trasy ekspresowe a przedmiascia duszą sie na dojazdach
                • vampi_r Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 06.02.06, 20:44
                  Zmartwię cię Adamie, ale zarówno odległosc lotniska Okęcie od centrum, jak i system tras w Warszawie i nowe wylotówki z miasta są adekwatne do systemów innych wielkich miast w Europie.
                  www.siskom.waw.pl/europa.htm

                  Wytęż wzrok i znajdź na wszystkich powyższych mapkach znaczek samolocika, a potem weź linijkę i zmierz odległosc od centrum miasta (zaznaczone czarnym niewielkim kwadracikiem).
                  We wszystkich wielkich nowoczesnych miastach istnieje system bezkolizyjnych obwodnic miejskich oddalonych od centrum o 5-10 km. Nieraz trasy wchodzą bardzo głeboko w miasto.
                  Oczywiście ciężko porównywać miasto do innego miasta.
                  Warszawa na przykład otoczona jest ze wszystkich niemal stron terenami, które albo są rezerwatami, albo nalezą do sieci Natura 2000.
                  Jednak maksymalna odległosc od centrum systemu bezkolizyjnych tras tworzacych sieć obwodnic jest właśnie taka, jak ma być tez w Warszawie.
                  Dalszy rozwój aglomeracji warszawskiej doprowadzi co najwyzej do tego, że kolejny bezkolizyjny ring trzeba będzie budować za 40-50 lat nieco dalej od centrum. Ale dopiero wtedy.
                  Jednak ja osobiście watpię, by przez najbliższe dziesieciolecia Warszawa rozrastała się dalej na boki. Wiesz czemu? Bo już obecnie powierzchnia naszej stolicy jest sporo za duża w stosunku do ilości mieszkańców. W samej Warszawie istnieją wielkie puste przestrzenie, które z czasem będą podlegac ucywilizowaniu. Kwestia tylko stworzenia planów zagospodarowania, uregulowania własnosci gruntów i wejdzie tam zabudowa mieszkaniowa.
                  Kiedyś też przyjdzie czas na likwidację tak licznych ogródków działkowych, które w czasach realnego socjalizmu ulokowały sie niemal w środku miasta.
                  Terenem idealnym na inwestycje są zwłaszcza Siekierki, Czyste, południowo-zachodnie tereny miasta.

                  Poza tym rozrastanie się Warszawy uwarunkowane jest własnie istnieniem tuż przy jej granicach wielu obszarów cennych przyrodniczo. Raczej w KPN zabudowa mieszkaniowa nie wejdzie. Tak samo w MPK, w Las Kabacki, itp.

                  Teraz więc teraz jest konieczność budowy tych tras tu w tym własnie miejscu, gdzie się planuje.
                  • vampi_r Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 06.02.06, 20:58
                    No i jeszcze jedna uwaga.
                    Jak pokazują ostatnie badania zanieczyszczenia powietrza w Warszawie, to stężenie pyłu zawieszonego PM 10 przekroczyła juz 150% normy.
                    Czyżby to było spowodowane jakimiś autostradami?

                    Jak chcesz temu przeciwdziałac?

                    W tym dzielnicą o jednym z gorszych warunkach czystości powietrza jest np. Ursynów. No tego juz pojąc nie sposób. Jedyna dzielnica w mieście, która ma tak wspaniałą komunikację publiczną w postaci metra.
                    Od miesiecy przeciwnicy tras w miescie przekonują, że gros ludzi jeździ do centrum. Ursynów z centrum ma wspoaniałą komunikację. Najlepsza z mozliwych.
                    Skąd wiec te masy aut na Al.Niepodległosci, na Puławskiej, na Dolince Służewieckiej?
                    Z Ursynowa ciężko się wyjeżdża i ciężko doń wjeżdża. A mieszkańcy narzekają na korki powstające już na terenie osiedla.

                    Bemowo i Bielany przezywają obecnie wielki boom mieszkaniowy.
                    Pamiętam, ze jeszcze 5-6 lat temu ul.Modlińska była spokojna uliczką. A most Grota jedynym mostem który nie korkował się w ogóle.
                    jakby wtedy pomyslano i wzięto się za Most Północny, nie byłoby takiej katastrofy, jaka jest tam teraz.
                    No ale znalezłoby się kilku takich Adamów, którzy mówiliby: na Białołece korków nie ma, po co więc budować kolejny most.

                    Zapewniam ci, że nim skonczą TMP i S-7, to i z Chomiczówki ciężko będzie się już wydostać.
                    • zbig72 Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 06.06.06, 14:13
                      jedno pytanie - czy ni ezstanawialiście się jak bardzo takie trasy tną miasto
                      na praktycznie na stałe oddzielone od siebie kawałki??? przez zwykła ulice mam
                      przejścia dla pieszych i co chwila skrzyżowania dzięki którym "przeskakuję" na
                      drugą stronę - trasa tworzy faktycznie dwa odrębne miasta i żeby przejechac z
                      jednego do drugiego to cała wyprawa się robi... takie rzeczy to można budowac w
                      szczerym polu ale jak można rozdzielać funkcjonujace osiedle, które jest JEDNYM
                      iTEGRALNYM organizmem??? jak się okaże że do szkoły która była 5 min.
                      piechotką, do sklepu, przedszkola itp. ludzie nie będą mogli przejść spacerkiem
                      (bo rozdzieli ich trasa) to wezmą samochody żeby przejechać i dopiero się
                      Bemowo zakorkuje...

                      żadna "zwykła ulica" nie szpeci miasta tak jak trasy i te ohydne ekrany - 100 x
                      bardziej wolę zwykłą trzypasmówkę po powierzchni, przy której jest normalna
                      zabudowa, sklepiki, kawiarnie, zieleń, ścieżki rowerowe, chodniki, budki z
                      lodami itp. (np. Jan Pawła II - zła jest??) niż te trasy które w promieniu 100
                      metrów od siebie tworzą społeczną pustynię
                • admiral_0000 Re: Trasa musi pobiec środkiem Bemowa - Ż.W.05.02 07.02.06, 13:19
                  Teraz, za klawiaturą komutera to ja tez jestem mądry. Ale po analizie dochodzę
                  do wniosku, że gdyby jednak jechał sporo szybciej to bym zdąłył uciec... takie
                  tam sobie gdybanie.
                  Na pewno powienienem się bardziej rozglądać, przewydywać... myśl, ze jestem już
                  bisko domu na pewno też miała w tym swój udział...
                  Nic to, samochód rzecz nabyta - dobro odtwarzalne. Najważniejsze, że ja żyję i
                  że nikogo nie wysłałem do szpitala albo, nie daj Boże, do kostnicy.
                  Ja np. nie wiem, czy byłbym wogóle w stanie żyć dalej z taką świadomością, jak
                  ten koleś z Trasy Toruńskiej.
    • tarantula01 Badają Łosiowe Błota 06.06.06, 13:27
      POLICJA Kontrowersyjna sprzedaż działki

      Badają Łosiowe Błota

      Policja sprawdza, czy podczas sprzedaży 20 hektarów działki przy rezerwacie
      przyrody Łosiowe Błota doszło do popełnienia przestępstwa.

      (c) RAFAŁ GUZ


      Działania w tej sprawie rozpoczęły się po tym, jak 27 kwietnia
      w "Rzeczpospolitej" opublikowaliśmy tekst o kontrowersyjnym zbyciu działki na
      granicy Bemowa i Starych Babic.

      Nieruchomość wciśnięta pomiędzy rezerwaty przyrody Łosiowe Błota do końca lat
      90. należała do skarbu państwa. Do niedawna była to biała plama na mapie -w tym
      miejscu znajdowała się ściśle tajna baza rakietowa.

      W 2002 r. minister obrony narodowej przekazał działkę Agencji Mienia
      Wojskowego. Wartość nieruchomości oszacowano wówczas na niemal 8 mln zł.

      W listopadzie 2004 r. ówczesny prezes AMW Jerzy Rasilewicz wniósł działkę
      aportem do spółki Ramwar. Ramwar tworzyli Otto Cymerman (wiceprezes agencji) i
      Stanisław Prykowski (dyrektor biura prawnego agencji). Wartość terenu biegły
      wynajęty przez agencję oszacował na zaledwie 852 tys. zł. Już trzy tygodnie po
      przejęciu nieruchomości przez Ramwar spółka sprzedała ją za 960 tys. zł
      (niespełna 5 zł za mkw.) Marianowi i Stanisławowi Okręglickim. Za działkę
      agencja nie dostała ani grosza.

      Obecni właściciele działki chcą na niej wybudować centrum hotelarsko-
      gastronomiczne. Przeciwko tym planom protestują ekolodzy oraz miejscowi
      samorządowcy. Uważają, że teren ten nie powinien być zabudowany, tylko
      zalesiony.

      Po tekście w "Rz" starosta powiatu Jan Żychliński zawiadomił Komendę Powiatową
      Policji w Starych Babicach o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Jego zdaniem
      policja powinna zbadać, czy spółka Ramwar nie naruszyła interesów skarbu
      państwa, gdy sprzedała nieruchomość po cenie nieodpowiadającej jej rzeczywistej
      wartości. W zawiadomieniu do policji starosta oparł się na artykule kodeksu
      karnego, który pozwala ścigać osoby, które ustawiają przetarg.

      -Sprawę prowadzi sekcja przestępczości gospodarczej - potwierdza kom. Sławomir
      Rogowski, komendant powiatowy policji. - Wystąpiliśmy już do agencji o
      przekazanie dokumentacji dotyczącej nieruchomości - dodaje policjant.

      - Agencja nie popełniła żadnego błędu w przekazaniu tej nieruchomości
      Ramwarowi - broni decyzji Grażyna Kluczyńska z AMW. - Rzeczoznawca majątkowy
      wycenił nieruchomość na 852 tys. zł, która zgodnie z obowiązującymi przepisami
      stanowiła podstawę do ustalenia ceny rynkowej nieruchomości.

      koz, rr
      ------------------
      Nieźle ten kawałek ziemi stracił na wartości.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka