Dodaj do ulubionych

5 nowych mostów w stolicy do 2010 r. - Ż.W. 25.04.

26.04.05, 10:44
Pięć nowych mostów

Ujawniamy inwestycyjne plany władz stolicy

Kolejne warszawskie mosty staną na Żoliborzu,w Śródmieściu i na południe od
mostu Siekierkowskiego. Oprócz tego pojedziemy Północnym i autostradowym,
które już są przygotowywane.

Stołeczne włodze przygotowali wieloletni plan budowy kilku nowych warszawskich
mostów. Przy optymistycznym założeniu konstrukcje, powstaną do 2010 roku, przy
pesymistycznym pięć lat później.

Na początek dwa
– Na moście Północnym nie kończy się nasze plany – zapewnia Michał Borowski,
naczelny architekt Warszawy. Jak zapewnił Życie Warszawy, jeszcze w tym roku
ruszą prace projektowe związane z przygotowaniem budowy trzech zupełnie nowych
przepraw przez Wisłę. Piąty most przygotowuje rządowa Generalna Dyrekcja Dróg
Krajowych i Autostrad.

Michał Borowski uważa, że w pierwszej kolejności trzeba budować dwa mosty w
północnej i środkowej części stolicy – na przedłużeniu ul. Krasińskiego
odchodzącej od pl. Wilsona oraz jako ciąg dalszy ulicyKarowej.

Miasto nie przesądza w tej chwili, czy te dwa nowe mosty będą przeprawami
samochodowymi, czy lokalnymi, nastawionymi raczej na pieszych i rowerzystów, z
mniejszą liczbą pasów dla aut.

Potem trzeci
W drugiej kolejności w stolicy powinien powstać jeszcze jeden most miejski na
tzw. Zaporze, czyli na południe od mostu Siekierkowskiego. Przygotowania do
jego budowy , według Borowskiego, rozpoczną się jeszcze w tym roku.

Wszystkie trzy przeprawy powstaną niezależnie od budowy zaplanowanych już
kilka lat temu mostów – Północnego i tzw. autostradowego, którym przez Wisłę
będą przemieszczać się kierowcy jadący ursynowskim odcinkiem autostrady A2.
Zdaniem ekspertów lokalizacje wskazane przez miasto są bardzo dobre.

Karowa lokalna

– Karową wyobrażam sobie jako most głównie dla pieszych i rowerzystów, z
jednym lub dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Byłby wspaniałym
uzupełnieniem Traktu Królewskiego i przybliżył Stare Miasto do nabrzeża –
ocenia dr Marek Łagoda z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. – Dwa pozostałe
powinny mieć po 3-4 pasy a ich główną funkcją powinna być obsługa dużego
ruchu. Dr Łagoda uważa, że nowe mosty nie powtórzą wpadki Świętokrzyskiego,
którym jeździ bardzo mało aut. Jego zdaniem planowane przeprawy bez problemu
da się połączyć z dużymi arteriami biegnącymi w pobliżu.

Data: 2005-04-26

MARCIN HADAJ

www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=61900
Obserwuj wątek
    • tarantula01 Re: 5 nowych mostów w stolicy do 2010 r. - Ż.W. 2 26.04.05, 11:50
      Pominięto most na wysokosci Jabłonnej, choć to nie Warszawa, to też się
      przyczyni do poprawy sytuacji pozostałych przepraw.
      Most Krasińskiego - tym mostem miała jeździć linia tramwajowa łącząca pl.
      Wilsona z Bródnem (ul. Budowalana). Ponadto ulica przebiegałaby blisko
      zapuszczonej stacji Warszawa-Praga (przystanek dla SKM). 3, 4 pasy? Żaden z
      mostów nie potrzebowałby więcej niż 2, może 3.
                  • vampi_r Re: 5 nowych mostów w stolicy do 2010 r. - Ż.W. 2 26.04.05, 18:39
                    Kolego Nie_przez_miasto,
                    obaj dobrze wiemy, że poprowadzenie trasy ekspresowej przez Piaseczno i Konstancin, to niedorzeczny pomysł. No chyba, że "nie przez miasto" oznacza tylko i wyłącznie miasto Warszawa.
                    Przypominam więc, że zarówno Piaseczno, jak i Konstancin posiadają też prawa miejskie.
                    • nie_przez_miasto Re: 5 nowych mostów w stolicy do 2010 r. - Ż.W. 2 27.04.05, 17:37
                      vampi_r napisał:

                      > Kolego Nie_przez_miasto,
                      > obaj dobrze wiemy, że poprowadzenie trasy ekspresowej przez Piaseczno i
                      Konstan
                      > cin, to niedorzeczny pomysł. No chyba, że "nie przez miasto" oznacza tylko i
                      wy
                      > łącznie miasto Warszawa.
                      > Przypominam więc, że zarówno Piaseczno, jak i Konstancin posiadają też prawa
                      mi
                      > ejskie.
                      >


                      Kolego Vampirze ja dobrze wiem ,że pomysł poprowadzenia POW przez Ursynów
                      Wilanów i Wawer to dopiero niedorzeczny pomysł.Niedorzeczność to widać sprawa
                      względna.
                      • vampi_r Re: 5 nowych mostów w stolicy do 2010 r. - Ż.W. 2 27.04.05, 18:45
                        Kolego Nie_przez_miasto.

                        Niedorzecznym pomysłem jest niebudowanie dróg tam, gdzie są wielkie skupiska
                        ludzkie, a budowanie ich tam, gdzie chałupa od chałupy oddalona jest o kilometr.

                        Tras nie buduje się dla samego zbudowania, ale po to, by służyły własnie
                        ludziom.
                        Niedorzecznym wiec pomysłem jest budowanie tras dla warszawiaków oddalonych o
                        kilka-kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów od granic miasta.
                        Warszawa potrzebuje nowych, wielkich inwestycji drogowych, a nie Piaseczno, czy
                        Konstancin.
                        Dla tamtych miast (wciąż przypominam, że to są TEŻ miasta) planuje się włąsnie
                        budowę dróg niższej kategorii, adekwatnych do ruchu, jaki między tymi miastami
                        panuje.
                        Chcesz budować trasy ekspresowe między Piasecznem, a Konstancinem?
                        - Dobra, tylko wpierwej przenieś stolicę do Piaseczna lub Konstancina.
                          • vampi_r Re: 5 nowych mostów w stolicy do 2010 r. - Ż.W. 2 29.04.05, 00:59
                            woodman napisał:

                            > Czy nie obawiacie sie szybkiego scenariusza jak z Miastem Wesołą i Miastem
                            > Sulejówkiem?
                            > Warszawa bardzo szybko wchłania oscienne miescinki...

                            Zapewne za 20-30 lat Piaseczno może być kolejna dzielnicą Warszawy. Konstancin może też.
                            Jednak my jesteśmy tu i teraz.
                            Trasy w Warszawie planuje się z założeniem prognoz ruchowych na 20 lat naprzód.
                            Ale te trasy mają przejac olbrzymi ruch warszawski, który już teraz kisi się w korkach i dziurawych ulicach. I tu własnie jest potrzeba wielkich inwestycji drogowych.
                            A nikt z nas nie mówi, że cała sprawa z nowoczesnymi arteriami w stolicy ma się skończyć tylko i wyłącznie na tym, co obecnie wiemy, że jest planowane. Wraz z rozwojem miasta musi iść rozwój infrastruktury drogowej.
                            U nas po prostu o tym zapomniano.
                            Dobry przykład to Modlińska. Póki Tarchomin był wiochą, to i mało kto myślał o tym, by dla tego osiedla budowac lepsze trasy. Teraz każdy dzień dla tych ludzi to kolejna udręka. Podobnie jest z innymi osiedlami, czy miastami okołowarszawskimi. Źle się wjeżdża do Warszawy z Pruszkowa, Piseczna, Raszyna, Zielonki, Otwocka.

                            Omawiany artykuł pisze o planach budowy 5 nowych mostów na terenie Warszawy. Do tego trzeba dodać 2 kolejne poza południową i północną granica miasta. Czyli w sumie siedem - drugie tyle, co obecnie ma Warszawa.
                            Ma to powstać do 2013 roku. Mosty plus 3 obwodnice na terenie miasta plus obwodnica podmiejska plus obwodnica tir.
                            Już GDDKiA mówiło przed dwoma laty o koniecznosci zaczęcia budowy łącznika A2 w okolicach Góry Kalwarii w 2014 roku.

                            Nim Piaseczno i Konstancin wejdą do Warszawy, to obecnie panowana obwodnica podmiejska będzie mieć 20 lat. Nadejdzie wiec czas jej modernizacji.
                            Zajdzie też potrzeba zbudowania kolejnych mostów - za Piasecznem i za Łomiankami. Zajdzie konieczność budowy nowych tras.

                            Ale nie budujmy szerokich autostrad tam, gdzie obecnie jest to zbędne i gdzie będzie to zbędne przez najbliższe 20 lat!!!!!

                            I my staramy się Wam to uzmysłowić.
                            • nie_przez_miasto Re: 5 nowych mostów w stolicy do 2010 r. - Ż.W. 2 29.04.05, 15:56
                              Co masz na myśli mówiąc ,że za 20 lat nadejdzie czas modernizacji POW? To brzmi
                              bardzo grożnie!!!! Sugerujesz, że będzie tylko POW i nic więcej i że POW będzie
                              musiała obsłużyć dużo większy ruch niż zakładano? Ależ my też się tego
                              obawiamy.Dlatego chcemy najpierw mieć Trasę Olszynki Grochowskiej,Most na
                              Zaporze,dokończoną Tasę Siekierkowską.Szkoda,że Wał Miedzeszyński poszerzono
                              tylko o dwa pasy.Uważamy ,że powinien mieć po trzy pasy w każdą stronę.No i
                              chcemy bezpłatnej autostrady poza miastem ,żeby mieć pewność,że żaden
                              niepotrzebny Tir nie wjedzie na POW.A potem budujcie sobie co chcecie.
                              • vampi_r Re: 5 nowych mostów w stolicy do 2010 r. - Ż.W. 2 29.04.05, 16:26
                                nie_przez_miasto napisał:

                                > Co masz na myśli mówiąc ,że za 20 lat nadejdzie czas modernizacji POW?

                                Alez ja pisze o modernizacji obwodnicy podmiejskiej, przechodzącej przez
                                Brwinów, Piaseczno i Konstancin, a nie o modernizacji POW. Mam tu na myśli
                                dostosowywanie do większego ruchu.

                                POW zapewne kiedyś tez trzeba będzie modernizowac, ale nie przez poszerzanie.
                                Byłoby to o wiele bardziej kosztowne od zbudowania nowej trasy gdzieś indziej.
                                Modernizacja, to inaczej unowocześnianie. Jeśli więc za 15 lat będa lepsze
                                ekrany tłumiące dźwięki, to czemu niby miano by nie instalowac ich na POW?

                                > Sugerujesz, że będzie tylko POW i nic więcej i że POW będzie
                                > musiała obsłużyć dużo większy ruch niż zakładano?

                                Alez....
                                Te posty są przecież do artykułu o 5 nowych mostach w Warszawie, a my
                                dopisujemy jeszcze informacje o 2 dodatkowych - w Łomiankach i Konstancinie.
                                W artykule jest też moaw o moście na Zaporze.

                                Zupełnie więc nie rozumiem, czemu odebrałes mój tekst jako sugestię, że będzie
                                tylko POW.
                                Radzę też zapoznac się z informacjami na naszej stronie w dziale "Obwodnice".
                                My popieramy idee budowy systemu tras szybkiego ruchu w Warszawie, a nie tylko
                                POW. Do tego dochodzą dobre informacje o dodatkowych obwodnicach - w tym
                                podmiejskiej.

                                > Dlatego chcemy najpierw mieć Trasę Olszynki Grochowskiej,Most na
                                > Zaporze,dokończoną Tasę Siekierkowską.

                                Trasa Siekierkowska będzie skonczona całkowicie w 2007 roku. Przy czym już w
                                2006 dojdzie do skrzyzowania Ostrobramskiej z Marsa.
                                Potem nastąpi budowa lepszego, bezkolizyjnego łącznika pomiędzy Trasą
                                Siekierkowską, a Trasą Toruńską - modernizacja ulicy Żołnierskiej.
                                W międzyczasie będzie modernizowana Marynarska, Al. Jerozolimskie od Ronda
                                Zesłańców do Łopuszańskiej. Tym samym w 2009 roku nastąpi zamknięcie ringu
                                Obwodnicy Centrum.

                                Most na Zaporze wraz z trasą ma być budowany w latach 2010-2012.

                                Trasa Olszynki Grochowskiej na razie będzie konieczna jedynie na odcinku od
                                Wału Miedzeszyńskiego do POW.

                                Optymistyczne zakończenie budowy POW to rok 2010.
                                Realne - 2013.

                                Tak wiec to, o czym piszesz będzie tez realizowane. Tylko, że równolegle z POW.
                                I nie ma w tym kolizji, ani sprzeczności, gdyż POW to inwestycja budżetu
                                państwa, a pozostałe trasy to inwestycje miejskie.

                                > Szkoda,że Wał Miedzeszyński poszerzono
                                > tylko o dwa pasy.

                                Też załuję.

                                >No i
                                > chcemy bezpłatnej autostrady poza miastem ,żeby mieć pewność,że żaden
                                > niepotrzebny Tir nie wjedzie na POW.A potem budujcie sobie co chcecie.

                                A towar do mafrketów w warszawie chcesz dowozić uliczkami osiedlowymi?
                                Co znaczy, że żaden tir nie wjedzie?

                                Czy Wam się wydaje, że wszystkie tiry na ulicach Warszawy to tranzyt?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka