Dodaj do ulubionych

Szybka Kolej Miejska debiutuje na torach - analiza

IP: *.molgen.mpg.de 24.09.05, 00:28
Zawsze lepiej od braku kolei :>
Obserwuj wątek
    • Gość: Arek "Aiwa-Platz" Re: Szybka Kolej Miejska debiutuje na torach - an IP: *.orange.pl 24.09.05, 08:13
      Dzień jak co dzień, dziennikarzyna z Wybiorczej próbuje przywalić Kaczorowi - i
      znów biedak trafił kulą w płot. Mając taką skutecznośc powinien porozglądać się
      za jakąś robotą. Ciekawe czy był taki "dzielny" jak Piskorski Most
      Siekierkowski otwierał, co to po praskiej stronie nie miał dalszego ciągu.
      Wątpię, żeby Gazeciarze zauważyli, że Kaczor ten dalszy ciąg pociągnął.
      • tarantula01 Re: Szybka Kolej Miejska debiutuje na torach - an 26.09.05, 15:49
        Gość portalu: kp napisał(a):

        > Za tą modernizację dali prawie 10mln. zł. Za niewiele więcej, mieliby zupełnie
        > nową jednostkę, z nowoczesnymi rozwiązaniami (coś na kształt EN95 - nowego
        > pociągu WKD).

        Jak rozumiem 95 oznacza rok myśli technicznej według której EN jest budowany.
        Jeśli tak, to czy nie ma EN04?

        > A wnętrza ładne i monitoring w pociągach, to fundują nam Koleje Mazowieckie,
        > które robią modernizację za 1,5mln.

        Też fakt. Ciekawi mnie tylko masa własna cacka z Nowego Sącza. Nawet ze starym
        silnikiem lżejszy skład będzie jeździł żwawiej.
        • przewoz_pw Re: Szybka Kolej Miejska debiutuje na torach - an 05.10.05, 23:39
          > Jak rozumiem 95 oznacza rok myśli technicznej według której EN jest budowany.
          > Jeśli tak, to czy nie ma EN04?
          numeracja nie ma nic wspólnego z rokiem myśli technicznej. Określa typ pojazdu,
          napięcie sieci, ilość wagonów itp.
          Np EN57 - elektryczny zespół trakcyjny, 3 wagony na 3kV,
          EN6x i EN7x to chyba czterowagonowce na 3kV.
          Pozostałej części nie pamiętam...
      • Gość: kp Re: Szybka Kolej Miejska debiutuje na torach - an IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.05, 14:30
        > Sławomir Skrzypek Szybką Kolej Miejską nazwał "naziemnym metrem",
        > ...
        > Pociągi SKM będą`jeździć co godzinę lub jeszcze rzadziej.
        Od razu trzeba napisać: narazie jest jeden skład, w październiku dojdą następne,
        ale zanim to nastąpi, to pociągi będą jeździć co ok. 2 godziny: aktualnie
        przejazd z zachodniej do Falenicy wynosi 47 minut i tyle samo będzie wynosił dla
        pociągu SKM, choćby go TGV nazwano. Do tego czasu trzeba doliczyć 10 minut na
        przejście maszynisty z końca na drugi koniec, próby hamulców i rezerwa na
        opóźnienie. Razem wyjdzie godzina, zanim ten skłąd z powrotem wróci i będzie
        gotowy miną 2 godziny, a przecież trzeba uwzględnićaktualny rozkłąd jazdy. Więc
        prawdopodobnie SKM do Falenicy i z Falenicy będzie jeździć co (średnio) 2
        godziny. Po wprowadzeniu drugiego składu zapewne co godzinę i w miarę
        wporwadzania kolejnych skłądów, rozkład się będzie zagęszczał, ale stałego taktu
        i tak w aktualnym rozkładzie nie uzyskamy na pewno, a w przyszłym też
        prawdopodobnie nie...
      • zetkalg SKM nieporozumienie 24.09.05, 15:12
        Czy nie lepiej byłoby dogadać się z KM Koleje Mazowieckie? Zadaniem miasta
        powinno być wkład w porządny remont infrastruktury kolejowej. Liczy się czas
        podróży.
        SKM w obecnym wykonaniu równa się trupowate EN57 po liftingu na rozlatujących
        się torach. Kiełba wyborcza i tyle wam powiem. Myślę, że P. Białecki wyda
        kolejny tom "dokonań" pana K. z uwzględnieniem SKM. Szef SKM, pan Celiński byl
        tym "menadżerem" zaliczjącym się do największych nieudaczników za czasów AWS. no
        comment
        • tarantula01 Remont torów. 25.09.05, 21:43
          zetkalg napisał:

          > Zadaniem miasta
          > powinno być wkład w porządny remont infrastruktury kolejowej. Liczy się czas
          > podróży.

          Zadaniem mojego sąsiada jest remont mojego mieszkania. Tak jest z torami w
          Warszawie, które to mają być rzekomo remontowane przez miasto.
        • Gość: Koryo Re: SKM nieporozumienie IP: *.isko.net.pl / 213.199.198.* 05.10.05, 17:43
          Zgadzam sie w zupelnosci!!! Tym bardziej ze Koleje Mazowieckie maja
          zaawansowane plany stworzenia systemu kolei regionalnych (analog francuskiego
          RER czy niemieckiego S-Bahn) z trasami obslugiwanymi przez regularnie kursujace
          pociagi) ktorych odcinkiem wspolnym ma byc trakt Wa-a Zachodnia <> Wa-a
          Wschodnia. Bodajze planuja 5 tras ktore maja miec oznaczenia od R-1
          (Skierniewice <>Pilawa) do R-5 (Nasielsk <> Czachowek)

          Takie rozwiazanie bedzie pelnilo role SKM czyli "lekkiej kolei miejskiej" a nie
          pojedynczy wagon po liftingu
    • Gość: Damian Restaurowany antyk IP: *.crowley.pl 24.09.05, 18:32
      Na podwoziu dwudziestoletniego wagonu nałożono nowe nadwozie. Zespoły EZT57
      konstrukcyjnie pochodzą sprzed wojny, następnie były unowocześniane. Obecnie
      jeżdżące pochodzą głównie z lat sześćdziesiątych, siedemdziesiątych i
      osiemdziesiątych.
      Wydawanie 9 mln złotych na remont jest poronionym pomysłem gdyż po pierwsze
      pociąg zużywa 1/3 prądu więcej niż nowe jednostki, a po drugie koszt tego
      wagonu to tyle ile trzeba rocznie (!) zapłacić Kolejom Mazowieckim za wspólny
      bilet w całej aglomeracji.
      • Gość: kp Re: Restaurowany antyk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.05, 19:55
        > Na podwoziu dwudziestoletniego wagonu nałożono nowe nadwozie. Zespoły EZT57
        > konstrukcyjnie pochodzą sprzed wojny, następnie były unowocześniane. Obecnie
        > jeżdżące pochodzą głównie z lat sześćdziesiątych, siedemdziesiątych i
        > osiemdziesiątych.
        Aż tak strasznie nie jest. Większość EN57 w barwach KM pochodzi z lat
        osiemdziesiątych, jest kilka sztuk z lat '90. Może zaplątało się kilka z '70,
        ale to zdecydowana mniejszość.
        Niemniej jednak wsadzenie nowego pudła na stary układ napędowy jest pomysłem
        bardzo kiepskim. Ale przeciętny podróżny tego przecież nie wie i się nie dowie,
        bo go to g... obchodzi. Dla niego ważniejsza jest raczej klima i ładne fotele
        (BTW: fotele Kolei Mazowieckich w zielonym kolorze chyba bardziej mi się
        podobają, ciekawe, jaki standard oferuje SKM)
      • Gość: kasownik A kasowniki Mery-Błonie IP: *.server.ntli.net 25.09.05, 15:25
        jak widac na zdjęciu.

        No to teraz siekierka dla Miszczów którzy najpierw wygrywają przetarg ofertą
        która mogła być równie dobrze fragmentem baśni tysiąca i jednej nocy, a potem
        dopiero pytają się miasta (a konkretnie ZTM) o specyfikację i wymagania.

        Odjazd na maksa.

        (oferta była baśniowa ponieważ na około 20 stronach przedstawili WIZJĘ całości,
        bez szczegółów technicznych, bez NICZEGO konkretnego-ani jednej konkretnej
        linijki na temat kasowników, łącz itp, za to całkiem obszerny fragment
        specyfikacji biletów zerżnięty słowo w słowo - razem z ortami i położeniem
        przecinków - ze specyfikacji ZTM na stację A17 czyli dw gdański)

        Acha tak a propo tego że Wyborcza nieudolnie opluwa Kaczyńskiego i PiS.
        Pracowałem w mieście. Znam sprawy od środka, i uwierzcie mi - Wyborcza KOCHA
        Kaczyńskiego i PiS. Nie wiecie po prostu o czym NIE PISZĄ.

        Ot i tyle.

        Pozdrawiam babcię, ciocię i tych którzy to przeczytali i skojarzyli autora ;)
    • Gość: Damian Zwiedzałem dzisiaj wagon na Dworcu Gdańskim IP: *.crowley.pl 25.09.05, 17:39
      Z okazji dnia komunikacji na Dw. Gdańskim można było obejrzeć pociąg SKM i
      odnowione dwa pociągi Kolei Mazowieckich - w dwóch wersjach (mała modernizacja
      i duża modernizacja).
      Przyznaję, że pociąg SKM prezentuje się efektownie.
      Mam kilka uwag:
      1. jest przystosowany jedynie do wysokich peronów gdyż na Dworcu Gdańskim są
      niskie i trzeba było wchodzić wagonu po specjalnych wybudowanych drewnianych
      schodach. Ponadto dziwi mnie stopień przy wejściu - w wagonach metra wysokość
      podłogi jest równa wysokości peronu.
      2. Wewnątrz podłoga jest nierówna - są spadki przy drzwiach jak też spadki i
      podwyższenie w okolicach połączeń wagonów.
      3. Nigdy nie spotkałem się z połączeniem poszczególnych wagonów pociągu z
      zastosowaniem elastycznej kurtyny i nie zastosowania drzwi. Jest to spowodowane
      m.in. faktem dużego hałasu generowanego przez pociąg przy prędkości wyższej niż
      60-70 km/godz, który trudno wyeliminowac przed przedostawaniem sie do wagonu.
      4. jeżeli gruntowna modernizacja pociągu EN57 Kolei Mazowieckich kosztuje ok.
      1,5 mln złotych to uważam, że nie warto więcej inwestować w archaiczna już
      konstrukcję. 10 mln można lepiej wydać. Dla porównania jest to koszt 25
      autobusów przegubowych lub 8 niskopodwoziowych tramwajów.
      5. Zastanawia mnie czy miasto zrobiło pełna analizę kosztową przedsięwzięcia.
      • p.s.j Re: Zwiedzałem dzisiaj wagon na Dworcu Gdańskim 26.09.05, 11:57
        Gość portalu: Damian napisał(a):


        > 3. Nigdy nie spotkałem się z połączeniem poszczególnych wagonów pociągu z
        > zastosowaniem elastycznej kurtyny i nie zastosowania drzwi. Jest to
        spowodowane
        >
        > m.in. faktem dużego hałasu generowanego przez pociąg przy prędkości wyższej
        niż
        >
        > 60-70 km/godz, który trudno wyeliminowac przed przedostawaniem sie do wagonu.

        Heh, żebys się nie zdziwił, jak to cudo pojedzie szybciej niż 50 km/h. Przecież
        ma przejazd Falenica-Centrum zajmowac mu tyle, co zwykłej "podmiejskiej", czyli
        ok. 35 minut. Dość sporo, I dare say. No, ale w porównaniu z np. hulajnogą SKM
        jest z pewnością szybsza.
        • Gość: kp Re: Zwiedzałem dzisiaj wagon na Dworcu Gdańskim IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.09.05, 12:38
          > Heh, żebys się nie zdziwił, jak to cudo pojedzie szybciej niż 50 km/h. Przecież
          >
          > ma przejazd Falenica-Centrum zajmowac mu tyle, co zwykłej "podmiejskiej", czyli
          >
          > ok. 35 minut. Dość sporo, I dare say. No, ale w porównaniu z np. hulajnogą SKM
          > jest z pewnością szybsza.
          Czas przejazdu SKM do Falenicy będzie taki sam jak aktualny czas przejazdu
          pociągu KM, czyli ok 45 minut (zachodnia - Falenmica), a prędkość maksymalna na
          tamtym odcinku to 80km/h (rzadko kiedy osiągane ze względu na małe odległości
          między przystankami)
    • Gość: Piotr z Bemowa Re: Szybka Kolej Miejska debiutuje na torach - an IP: 195.136.47.* 14.10.05, 11:39
      A tak kto mi odpowie czy L.Kaczyński był na urlopie czy nie i w związku z tym
      jako kto przecinał wstęgę?

      jak na propagandę sukcesu w związku z wyborami, to trochę zbyt drogi element
      kampanii wyborczej PiS i Prezydenta o "czystych rękach" i nieposzlakowanej
      opinii.
      Już nawet sam Mistrz Dyzma robił to bardziej umiejętnie niż człowiek o
      niezłomnych zsadach etycznym jakim mieni się nasz Prof. prawa.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka