Dodaj do ulubionych

Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach

23.07.07, 10:13
utor: TOMASZ KUNERT, ak, 2007-07-22, Ostatnia aktualizacja: 2007-07-22
www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?place=Lead04&&news_cat_id=245&news_id=164450&layout=1&forum_id=40410&page=text
Miliony złotych wyda miasto na analizy i projekty nowych dróg.
Ratusz chce rozpocząć w przyszłym roku kilkanaście inwestycji.


Duże zmiany w budżecie miasta na ten rok przyjęli radni Warszawy. – Dzięki nim uruchomimy procedury projektowe – mówi Mieczysław Reksnis, dyrektor biura drogownictwa i komunikacji urzędu miasta. – Mając zapewnione finansowanie, można ogłaszać przetargi.

Stolica chce wreszcie rozpocząć domykanie systemu wewnętrznych obwodnic. Sporo budów zaplanowano w prawobrzeżnej Warszawie. Projektowana właśnie Trasa Mostu Północnego ma się wydłużyć w obydwu kierunkach. Na Pradze od ul. Modlińskiej do Płochocińskiej ma się z nią spotkać za jej skrętem w stronę granicy miasta. Natomiast na lewym brzegu Wisły, trasa mostowa ma się połączyć z Trasą N-S.

Obwodnica praska
Ruszyć ma projektowanie praskiego odcinka śródmiejskiej obwodnicy – od ronda Wiatraczna do ronda Żaba. Zaplanowano kompleksową modernizację ul. św. Wincentego od ron-da Żaba do Głębockiej. – Ulica spotka się z Trasą S8 (zmodernizowaną Trasą Toruńską – przyp. red.) i musi mieć odpowiednie parametry – mówi dyrektor Reksnis. – Czyli m.in. dwie jezdnie.

Reaktywacja
Władze miasta reaktywują także ideę Trasy Świętokrzyskiej. W zamyśle ekipy prezydenta Pawła Piskorskiego miała ona połączyć Śródmieście z Pragą przez most Świętokrzyski – jedynie on powstał z tamtych planów. Teraz trasa ma być budowana tylko po praskiej stronie, od mostu aż do ul. Zabranieckiej.

Kolejnym dużym przedsięwzięciem na Pradze ma być al. Tysiąclecia od al. Stanów Zjednoczonych do Wału Miedzeszyńskiego.W lewobrzeżnej Warszawie miasto chce przebudować ul. Prostą (pomiędzy rondem ONZ a Daszyńskiego), Grzybowską (od Jana Pawła II do Siedmiogrodzkiej) i al. Wilanowską (od Wołoskiej do al. Niepodległości). Modernizację ul. Emilii Plater zaplanowano wraz z budową podziemnego parkingu.

Plany a życie
Wśród planowanych inwestycji jest jeszcze m.in. budowa nowego odcinka ul. Mehoffera oraz przebudowa ulicy Puławskiej w miejscu, gdzie skrzyżuje się z Południową Obwodnicą Warszawy tak, aby powstało dobre połączenie tych dróg.

Planowanie i projektowanie inwestycji ma się w większości rozpocząć w 2008 r. Czy to realne? – W trakcie przygotowywania budżetu miasta na przyszły rok mogą nastąpić pewne korekty. Trwają także prace nad Wieloletnim Planem Inwestycyjnym na lata 2008-2012 – mówi dyrektor Mieczysław Reksnis.
Obserwuj wątek
    • pyzaptys Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 24.07.07, 12:16
      > Reaktywacja
      > Władze miasta reaktywują także ideę Trasy Świętokrzyskiej.(...)
      > Teraz trasa ma być budowana tylko po praskiej stronie,
      > od mostu aż do ul. Zabranieckiej.

      A Nowoziemowita?
      Wg. różnych planów miała być cześcią lub przedłużeniem tej trasy.
      • tomkrt Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 24.07.07, 13:15
        pyzaptys napisał:

        >
        > A Nowoziemowita?
        > Wg. różnych planów miała być cześcią lub przedłużeniem tej trasy.

        Nowo-Ziemowita niestety ma jeden feler - nowy odcinek zaczyna się na terenie miasta stołecznego Warszawy a kończy w Ząbkach.
        Znaczy że musiałby być budowany przez dwa podmioty ZDM i MZDW, które musiały by ze sobą współpracować, pieniądze musiały by być zapewnione w dwóch budżetach przez Radę Warszawy i sejmik województwa. Z racji transgraniczności tej drogi każdy z zarządców odkłada tą inwestycje na zaś i skupia się na mniej kłopotliwych.
        Dodatkowo władze Ząbek do tej pory robiły dużo żeby droga ta nie powstała lub nie była przelotowa (tzn kończyła się w centrum Ząbek). co na pewno nie pomagało sprawie.

        Ale jako siskom mamy tą inwestycję na liście inwestycji wymagających szczególnej troski i nie dajemy o niej decydentom spokojnie zapomnieć.
    • hektor01 Wreszcie 01.08.07, 14:23
      Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum.
      Wreszcie coś sie poprawi na Pradze. Wszystkie nowe ulice jak najbardziej
      popieram. Dodałbym tylko Al. Tysiaclecia ale od Grochowskiej do Szwedzkiej,
      oraz Nowojagelońską coby zluzować Targową i może ją troche zwęzić i
      rewitalizować. Ale i bez tego po wybudowaniu obwodnicy Pragi i Trasy
      Swietokrzyskiej powinno sie poprawić.
      • gardar Re: Wreszcie 02.08.07, 13:16
        Plany są fajne, ale to tylko plany. Co z tego rzeczywiście ma szanse być
        realizowane od przyszłego roku? Może Wincentego?
    • m2-67 Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 02.08.07, 13:53
      "Ruszyć ma projektowanie praskiego odcinka śródmiejskiej obwodnicy – od ronda
      Wiatraczna do ronda Żaba."

      Ruszcie od: a) łącza Radzymińska --> Rondo Żaba
      b) tunelu Kijowska --> Ziemowita

      W ogródkach działkowych będzie łatwiej bo tam są pomidory itd.
      mniej będzie protestów i wywłaszczeń,


      Pozdrowienia i życzenia owocnej pracy.

      m2-67

      • tomkrt Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 02.08.07, 15:09
        m2-67 napisał:

        > "Ruszyć ma projektowanie praskiego odcinka śródmiejskiej obwodnicy – od r
        > onda
        > Wiatraczna do ronda Żaba."
        >
        > Ruszcie od: a) łącza Radzymińska --> Rondo Żaba
        ul. Nowo-Trocka (połączenie Radzymińskiej (Kraśnickiej) z Rodem Żaba - jest obecnie inwestycją dzielnicową i szybko nie będzie zrealizowana. do 2009 mają być prowadzone jakieś prace przygotowawcze (za ok 7 mln).

        > b) tunelu Kijowska --> Ziemowita
        Nie ma w planach budowy tunelu. Połączenie tych ulic będzie estakadą w miejscu gdzie tory kolejowe są już na poziomie "0", będzie też nowy odcinek Ziemowita który połączy się z obecnym przebiegiem tuż przezd rondem (patrząc z centrum na wschód)
        • m2-67 Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 02.08.07, 15:22
          Miałem na mysli rozpoczęcie planów w zakresie obwodnicy śródmiejskiej
          tj. połączenia Radzymińska->Żaba na wysokości ul. Plantowej
          i poprostu przedłużenia Kijowskiej z przeskokiem torów kolejowych.

          Ruch, który wg mnie w tych miejscach się bardzo skumuluje pokaże zasadność w
          kolejności wykonywania całej inwestycji.

          Oczywiście cała obwodnica jest bardzo potrzebna - !!! Tak dla obwodnicy !!!

          m2-67
          • masstah Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 02.08.07, 16:42
            Kolega m2-67 ma rację oczywiście. Gdyby zacząć budowę obwodnicy Pragi od ronda
            żaba to odcinek żaba-radzymińska mógłby całkiem szybko wejść do użycia,
            podobnie radzymińska-kijowska. I gdyby powstał odcinek kijowska-żaba to w
            zasadzie jakaś obwodnica już by była. Biorąc pod uwagę że ten odcinek jest i
            dużo tańszy i bezkonfliktowy to nie wiem co powoduje miastem że koniecznie chce
            zaczynać od drogiego i bardzo konfliktogennego kawałka na Wiatracznej. Który w
            dodatku jeśli się wybuduje do zabranieckiej to będzie to droga do nikąd. Do
            użycia wyłącznie przez śmieciarki jadące do spalarni. Bezsens.
            • tomkrt Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 02.08.07, 17:41
              masstah napisał:

              Który w
              > dodatku jeśli się wybuduje do zabranieckiej to będzie to droga do nikąd. Do
              > użycia wyłącznie przez śmieciarki jadące do spalarni. Bezsens.
              Jeśli się wybuduje jeszcze Strażacką do Chełmżyńskiej - to już nie będzie taki bezsens. Pare tysięcy mieszkańców Rembertowa, Kawęczyna i Ząbek będzie miało dojazd.

              W chwili obecnej ten odcinke Strażackiej przypomina rajd camel trophy z półmetrowymi błotnymi koleinami.
              www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=13979335&postcount=19
              Faktem jest że budowa północnego odcinka Obwodnicy pragi powinna być łatwiejsza, jedynie koncepcja docelowa węzła Żaba by BPRW jest schrzaniona - bezkolizyjność jest w relacji Obwodnica Pragi - Odrowąża, a nie Obwodnica Pragi - Starzyńskiego. Chcąć jechać obwodnicą śródmieścia przez węzeł żaba trzeba wykonać leoskręt czyli postać sobie minimum na 3 światłach.
              • gardar Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 03.08.07, 10:53
                Zaraz, to po co jest estakada (w jednym kierunku!) Szwedzka->Starzyńskiego?
                Tamtędy nie będzie biegła ta obwodnica?
                Tak nawiasem mówiąc, projektanci obecnej wersji węzła Żaba załozyli
                jednokierunkowość obwodnicy - przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ;-)))
                • m2-67 Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 03.08.07, 11:30
                  gardar pyta
                  "po co jest estakada (w jednym kierunku!) Szwedzka->Starzyńskiego?
                  Tamtędy nie będzie biegła ta obwodnica?"

                  odpowiedź jest prosta:
                  ta estakada jest niedościgłym wzorem dla wiaduktu na rondem Stażyńskiego
                  ponieważ oba obiekty kończą się zwężeniem jezdni z 2 do 1 pasa ruchu ;-)

                  Obwodnica, wydwałoby się że powinna być wszędzie jednakowa
                  2 pasmowa i bezkolizyjna,
                  z zachowaną ciągłością ruchu w kierunkach ruchu obwodnicy, nie inaczej.

                  I jeszcze:

                  Rozpocznijcie też od projektowania tunelu pod Babką - lewoskręt od Pragi

                  Pozdro
                • admiral_0000 Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 05.08.07, 12:26
                  Ta etskada została zbudowana w trakcie przebudowy Ronda Żaba pod koniec
                  lat '90, kiedy zakładano, ze Obwodnica Śródmieścia pójdzie po śladzie Al. 1000-
                  lecia. W momencie kiedy wysadzono w powietrze koncepcję Al. 1000-lecia, w
                  przypadku OŚ ta estakada do nieczego się nie przyda. Wg obecnych koncepcji
                  połączenie z OŚ w Starzyńskiego ma być realizowane na poziomie 0, po drodze
                  przez 4 światła.
                  Wiele jeszcze będzie takich "kwiatków" - przede wszystkim, jeśli nawet zbudują
                  długi tunel, to i tak Grochów Pn będzie rozcięty na pół - przez drogi z-r.
                  Po prostu koncepcja Al.1000-lecia była lepsza i lepiej dopracowna, praktycznie
                  cały układ komunikacyjny w 2 dzielnica był robiony z założeniem jej istnienia...
                  Wywalenie jej i zdegradowanie do roli ogryzka w klasie Z między Szwecką a
                  Grochowska będzie jeszcze długo odbijać się nam czkawką.
    • m2-67 Re: Żw: Wielka siatka ulic w miejskich planach 20.09.07, 08:36
      Dotyczy: obwodnica śródmiejska, rozjazdy przy
      ul. Radzymińskiej i rondo Żaba
      1. umieszczenie linii kolejowej w tunelu a nad Radzymińską wiadukt
      możliwiłoby bezkolizyjny rozjazd w każdą stronę,
      2. tunel przenieść pod wiaduktem Plantowa-Odrowąża i pod rondo Żaba
      lewoskręt

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka