Dodaj do ulubionych

Rower równie uprzywilejowany jak autobus

IP: *.derby.waw.pl 31.08.09, 09:35
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie popiera postulat Zielonego Mazowsza, by
stworzyć wspólne pasy dla autobusów i rowerzystów. Ekolodzy chcą, by takie
rozwiązanie stosować wszędzie tam, gdzie są pasy dla komunikacji miejskiej, a
nie ma ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy. W wielu europejskich miastach takie
rozwiązania są stosowane z powodzeniem - mówi Aleksander Buczyński z Zielonego
Mazowsza. Wysłaliśmy w tej sprawie pisma do ZDM, Zarządu Transportu Miejskiego
i miejskiego inżyniera ruchu. ZDM o pomyśle wypowiada się pozytywnie - mówi.
Pomysł polega na wymalowaniu pasów o różnej szerokości - węższych dla
samochodów i szerszego, dla autobusów i rowerów. - Aby autobus mógł
bezpiecznie wyprzedzać rowerzystę z lewej strony, potrzeba co najmniej 4,25
metra szerokości. Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, pozostałe
pasy można zwęzić nawet do 3 metrów - piszą w liście ekolodzy.

Źródło: Tutaj

To policzmy: autobus ma szerokość 2.5 m + lusterka to w sumie powiedzmy w
zaokrągleniu w górę to daje nam 3 m. Po obu stronach autobusu zostaje po 75
cm. marginesu. Wyprzedzanie rowerzysty z prędkością 50 - będzie niezła
jazda... chyba że jak to piszą w artykule "wyprzedzanie przez autobus ze
szczególną ostrożnością" - rozumiem trzeba będzie zwolnić. Na
Śląsko-Dąbrowskim rowerzyści będą jeździć środkiem mostu razem z tramwajami? -
kretynizm.

---
Kierowca autobusu
Obserwuj wątek

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka