Dodaj do ulubionych

Po to należy zapinać pasy!

22.11.14, 12:30
www.dzienniklodzki.pl/artykul/3656876,smiertelny-wypadek-na-przybyszewskiego-kierowca-zostal-wyrzucony-z-samochodu-zdjeciafilm,1,6,id,t,sm,sg.html
Obserwuj wątek
    • only_the_godfather Re: Po to należy zapinać pasy! 22.11.14, 12:51
      Winę oczywiście ponosi kierowca forda, ale gdyby ten z matiza miał zapięte pasy to mogli by spisać oświadczenie i pojechać do domu, ewentualnie ten z forda dostał by mandat jak by uparli się na policję. A tak facetowi pozostaje tylko wynająć dobrego papugę który udowodni że nie zapięcie pasów przez kierowcę matiza przyczyniło się do skutków wypadku.
        • only_the_godfather Re: Po to należy zapinać pasy! 22.11.14, 13:44
          Patrząc po tym jakie są uszkodzenia to i tak nie sądzę by to się zakończyło śmiercią. Podejrzewam że i tak do zgonu najbardziej przyczyniło się nie uderzenie głową w bok, a to że facetem rzucało po całym samochodzie i wypadnięcie z tego auta.
        • 1realista Re: Po to należy zapinać pasy! 22.11.14, 13:47
          Jakiej duzej sile bocznej? Popatrz na zniszczenia pojazdów. Są naprawdę niewielkie. Prędkość zderzenia wynosiła podejrzewam jakieś 25km/h. Może 30 km/h. Nie więcej. Zwykła stłuczka jakich na ulicach są tysiące. Tyle że niezapięcie pasów skutkowało "kukiełką" wewnątrz pojazdu. I wyrzuceniem na zewnątrz. Wystarczyło zapić pasy i skończyłoby się poturbowaniem.
        • qqbek Re: Po to należy zapinać pasy! 23.11.14, 18:27
          oixio napisał:

          > Nie sądzę, by przy tak dużej bocznej sile uderzenia pasy cokolwiek pomogły.
          > Głowa w takie sytuacji jest niechroniona i nastąpiłoby zerwanie kręgów szyjnych
          > .

          Otóż to.
          Większość domorosłych "ekspertów" widząc skutki zderzenia bocznego zazwyczaj nie oszacuje poprawnie (zaniży znacznie) prędkości zderzenia.
          To nie było raczej 20km/h lecz bliżej 50km/h. Tylko jak w twardy stały obiekt bokiem uderzasz (na przykład betonową latarnię), to jest "masakra". Samochody są dużo "twardsze" po bokach niż z przodu i z tyłu... bo muszą. Znajomy kiedyś Smarta skasował stojąc na skrzyżowaniu... i potem się podobno sprawca dziwił, że jego samochód (który najechał na stojących przed przejściem, "bijąc" w Smarta jako pierwszego) jest rozbity, że rozbity jest samochód w który walnął Smart (czyli kolejny "w kolejce do bicia") a Smart jest relatywnie nienaruszony.
          • 1realista Re: Po to należy zapinać pasy! 23.11.14, 20:57
            to jest matiz. Ekonomiczna konstrukcja zaprojektowana w latach 90-tych. Samochód w którym przedszkolak potrafi pogiąć blachę palcem. Rzuć okiem na uszkodzenia drugiego pojazdu. To z jaką prędkością było zderzenie że nawet koła nie były uszkodzone?
            Tu było kluczowe uderzenie boczne które przestawiło mocno w bok lekki pojazd jakim jest matiz. Na kierowcę działała bezwładność którą mogły zniwelować pasy. Skoro ich nie miał zapiętych to poobijał się o wnętrze i wypadł. Naprawdę szkoda bo to naprawdę zderzenia jakich wiele i nie kończą się tak tragicznie. Dla mnie jest to przykład dlaczego należy być terrorystą i wymuszać zapinanie pasów przez pasażerów. Samemu też zapiąć. Po uszkodzeniach pojazdów widać że to była stłuczka. Zresztą przemieszczenie pojazdów od miejsca zderzenia jest niewielkie. Silniejsze uderzenia wywracaja pojazdy. Nie ma też uszkodzeń szyb poza bocznymi ze strony uderzenia. Zderzenie przy 50 km/h potrafi gorzej zdemolować pojazdy. Nieszczęśliwy ale głupi wypadek.
        • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 11:27
          edek40 napisał:

          > > 8 lat ? Nie uważacie, że to trochę za dużo?
          >
          > Skadze. To nawet za malo. Jak kary beda wyzsze Polacy przestana powodowac wypad
          > ki.

          To też prawda. Jeśli wina będzie udowodniona i powstała na skutek działań z premedytacją ( a do takich zalicza się niedostosowanie prędkości do warunków drogowych) to owszem - 8 lat jest ok ale tu był błąd kierowcy Forda raczej nieumyślny.
          • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 11:53
            > To też prawda. Jeśli wina będzie udowodniona i powstała na skutek działań z pre
            > medytacją ( a do takich zalicza się niedostosowanie prędkości do warunków drogo
            > wych) to owszem - 8 lat jest ok ale tu był błąd kierowcy Forda raczej nieumyśln
            > y.

            Jak to? Przeciez rozwijal predkosc, a ta, jak wiemy, zabija i dlatego musi byc o 10 mniejsza.
            • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 11:59
              edek40 napisał:

              > > To też prawda. Jeśli wina będzie udowodniona i powstała na skutek działań
              > z pre
              > > medytacją ( a do takich zalicza się niedostosowanie prędkości do warunków
              > drogo
              > > wych) to owszem - 8 lat jest ok ale tu był błąd kierowcy Forda raczej nie
              > umyśln
              > > y.
              >
              > Jak to? Przeciez rozwijal predkosc, a ta, jak wiemy, zabija i dlatego musi byc
              > o 10 mniejsza.

              Tu nie ma mowy o prędkości tylko o umyślności lub jej braku w efekcie której doszło do zdarzenia.
                • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 13:58
                  edek40 napisał:

                  > > Tu nie ma mowy o prędkości
                  >
                  > O predkosci jest zawsze. Nawet wtedy, gdy glowna umyslnie jedzie 10 wiecej, a b
                  > iedaczej nieumyslnie mu wyjezdza.

                  Mówimy o tym przypadku. Tu nikomu policja nie zarzuciła nadmiernej prędkości tylko złamanie przepisów dot. pierwszeństwa przejazdu.
                  • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 14:17
                    > Mówimy o tym przypadku. Tu nikomu policja nie zarzuciła nadmiernej prędkości ty
                    > lko złamanie przepisów dot. pierwszeństwa przejazdu.

                    Ale przeciez lektury tego forum wiemy, ze nadmierna predkosc powoduje nieustepowanie. A w razie kolizji kazda predkosc okazuje sie nadmierna.
                    • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 19:40
                      edek40 napisał:

                      > > Mówimy o tym przypadku. Tu nikomu policja nie zarzuciła nadmiernej prędko
                      > ści ty
                      > > lko złamanie przepisów dot. pierwszeństwa przejazdu.
                      >
                      > Ale przeciez lektury tego forum wiemy, ze nadmierna predkosc powoduje nieustepo
                      > wanie.

                      No oczywiście ale tu nie miało to miejsca.

                      >A w razie kolizji kazda predkosc okazuje sie nadmierna.

                      No właśnie tutaj nie. Tu prędkość nie była nadmierna.
                      • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 09:37
                        > No właśnie tutaj nie. Tu prędkość nie była nadmierna.

                        Byla kolizja? Byla. Doszo do kontaktu blach? Doszlo. Predkosc zatem byla nadmierna, jakbys sie nie napinal.

                        Te prosta prawde opanowali nasi wladcy do perfekcji i krzewia ja wszem i wobec. Ciekawe, ze Cie to ominelo.
                              • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 11:28
                                > O tym też nie było mowy. Jedynie o wymuszeniu pierwszeństwa

                                Ale przeciez dzieki zbawiennej roli tego forum wiemy, ze wymuszenie powstaje z uwagi na nadmierna lub niedostosowanie tego na glownej.

                                Swiat sie wali.

                                Tu nie!?
                                    • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 21:41
                                      edek40 napisał:

                                      > > Czasami tak się dzieje ale nie w tym przypadku.
                                      >
                                      > Skoro czasami, to czemu STALE jest ograniczona predkosc na skrzyzowaniu
                                      > na GLOWNEJ?

                                      Temu, by tylko czasamitak się działo a nie zawsze. I odnosi to skutek taki jak tu.
                                      • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 10:32
                                        > Temu, by tylko czasamitak się działo a nie zawsze. I odnosi to skutek ta
                                        > ki jak tu.

                                        A nie lepiej zakazac, ale tak na prawde, wyjazdu z podporzadkowanej bez patrzenia. A jesli juz stawiac policje to na podporzadkowanej, a nie glownej?
                                        • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 11:53
                                          edek40 napisał:

                                          > nie lepiej zakazac, ale tak na prawde, wyjazdu z podporzadkowanej bez patrzen
                                          > ia.

                                          No przecież masz obowiązek patrzenia.

                                          >A jesli juz stawiac policje to na podporzadkowanej, a nie glownej?

                                          A dlaczego? Na głównej nie są łamane przepisy? Powiem szczerze, że chyba jeszcze bardziej na niej niż na podporządkowanej.
                                          • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 11:57
                                            > No przecież masz obowiązek patrzenia.

                                            Jasne!!!

                                            Ale egzekwowany jest pomiarem predkosci na kim innym.

                                            > A dlaczego? Na głównej nie są łamane przepisy? Powiem szczerze, że chyba jeszcz
                                            > e bardziej na niej niż na podporządkowanej.

                                            Oczywiscie. Wiem i pamietam. Jak sie jedzie glowna powyzej administracyjnego limitu (o ktorym wyjezdzajacy z podporzadkowanej nie jest informowany), powoduje to wyjazd z podporzadkowanej bez patrzenia. Niezaleznie od tego, czy jadacy glowna jedzie 70 na 50, czy 90 na 70 czy 110 na 90 km/h. Zawsze przekroczenie generuje wyjazd bez patrzenia. Tak juz jest i juz. Nie ma co z tym dyskutowac. Dlatego tylko jeden raz w zyciu widzielem prog zwalniajacy na podporzadkowanej...
                                            • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 12:15
                                              edek40 napisał:

                                              > > No przecież masz obowiązek patrzenia.
                                              >
                                              > Jasne!!!
                                              >
                                              > Ale egzekwowany jest pomiarem predkosci na kim innym.

                                              Nie, egzekwowany jest mandatem jeśli przez nieuwagę wjechałeś na skrzyżowanie.


                                              > > A dlaczego? Na głównej nie są łamane przepisy? Powiem szczerze, że chyba
                                              > jeszcz
                                              > > e bardziej na niej niż na podporządkowanej.
                                              >
                                              > Oczywiscie. Wiem i pamietam.

                                              No to o co ci chodzi? Dlaczego łapać łamiących na podporządkowanej zamiast na wszystkich?
                                              • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 12:17
                                                > Nie, egzekwowany jest mandatem jeśli przez nieuwagę wjechałeś na skrzyżowanie.

                                                Oczywiscie pod warunkiem, ze sprawca przezyje. To tez "metoda". Karanie po fakcie...

                                                > No to o co ci chodzi?

                                                O rownowage.
                                                • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 12:22
                                                  edek40 napisał:

                                                  > > Nie, egzekwowany jest mandatem jeśli przez nieuwagę wjechałeś na skrzyżow
                                                  > anie.
                                                  >
                                                  > Oczywiscie pod warunkiem, ze sprawca przezyje. To tez "metoda". Karanie po fakc
                                                  > ie...

                                                  Czytasz co piszesz? Maja ukarać przed faktem? Zanim dojedzie do skrzyżowania mają go ukarać bo za 10 sekund się nie obejrzy?


                                                  > > No to o co ci chodzi?
                                                  >
                                                  > O rownowage.

                                                  No i jest równowaga. Łapią i na głównej z pierwszeństwem i na podporządkowanej.
                                                  • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 13:32
                                                    > Czytasz co piszesz? Maja ukarać przed faktem?

                                                    No fakt. Trudno bedzie. Stoja na glownej i mierza predkosc...

                                                    > No i jest równowaga. Łapią i na głównej z pierwszeństwem i na podporządkowanej.

                                                    Pokaz mi jakies wiarygodne dane, potwierdzajace Twoje rewelacje.
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 22:01
                                                    edek40 napisał:

                                                    > > Czytasz co piszesz? Maja ukarać przed faktem?
                                                    >
                                                    > No fakt. Trudno bedzie. Stoja na glownej i mierza predkosc...

                                                    Trudno będzie bo przed faktem ukarać nie można.


                                                    > > No i jest równowaga. Łapią i na głównej z pierwszeństwem i na podporządko
                                                    > wanej.
                                                    >
                                                    > Pokaz mi jakies wiarygodne dane, potwierdzajace Twoje rewelacje.


                                                    Myslisz, że ktokolwiek zbiera dane na temat rozkładu procentowego gdzie i jak suszą? Dziś mnie raz suszyli na podporządkowanej i raz na główniejszej lotny patrol na żyrardowskich tablicach kogoś zatrzymał.
                                                  • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 27.11.14, 11:45
                                                    > Trudno będzie bo przed faktem ukarać nie można.

                                                    Ukarac nie, ale wytresowac tak. Dlatego pisalem o 70 km/h w OZ, calkowicie bezkarnym i 50 km/h tylko formalnie w OZ, za to na dwujezdniowce.

                                                    > Myslisz, że ktokolwiek zbiera dane na temat rozkładu procentowego gdzie i jak s
                                                    > uszą?

                                                    Alez skad? Musiliby napisac o tym, ze susza glownie na dlugich prostych.

                                                    Chodzi mi o rozklad ilosci manadatow w zaleznosci od wykroczenia.
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 27.11.14, 23:41
                                                    edek40 napisał:

                                                    > > Trudno będzie bo przed faktem ukarać nie można.
                                                    >
                                                    > Ukarac nie, ale wytresowac tak.

                                                    Ile ty masz tak naprawdę lat?


                                                    > > Myslisz, że ktokolwiek zbiera dane na temat rozkładu procentowego gdzie i
                                                    > jak s
                                                    > > uszą?
                                                    >
                                                    > Alez skad? Musiliby napisac o tym, ze susza glownie na dlugich prostych.

                                                    I co w tym złego?



                                                    > Chodzi mi o rozklad ilosci manadatow w zaleznosci od wykroczenia.

                                                    To znaczy co?
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 30.11.14, 18:06
                                                    edek40 napisał:

                                                    > > I co w tym złego?
                                                    >
                                                    > Absolutnie nic.
                                                    >
                                                    > No moze poza tym, ze wobec skromnych sil i srodkow nie ma ich tam, gdzie przyda
                                                    > liby sie bardziej. Znaczy sa. Raz widzialem na filmiku w jutubie....

                                                    Nie ma na świecie policji która mogłaby suszyć wszędzie. Nasi nie są wyjątkiem i suszą pospołu i tu i tam.
                                                  • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 01.12.14, 09:10
                                                    > Nie ma na świecie policji która mogłaby suszyć wszędzie.

                                                    Twierdzisz, ze to glowne zajecie polizji na swiecie?

                                                    > Nasi nie są wyjątkiem i suszą pospołu i tu i tam.

                                                    Sam widzialem!!! Pod pewna szkola suszyli dwa razy. W czasie wakacji. Teraz nie susza...
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 01.12.14, 21:30
                                                    edek40 napisał:

                                                    > > Nie ma na świecie policji która mogłaby suszyć wszędzie.
                                                    >
                                                    > Twierdzisz, ze to glowne zajecie polizji na swiecie?
                                                    >
                                                    > > Nasi nie są wyjątkiem i suszą pospołu i tu i tam.

                                                    Na świecie nie bo np w Indiach nie suszą. W Europie jak najbardziej tak.


                                                    > Sam widzialem!!! Pod pewna szkola suszyli dwa razy. W czasie wakacji. Teraz nie
                                                    > susza...
                                                    I co w tym niedorzecznego?
                                                  • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 02.12.14, 10:09
                                                    > Na świecie nie bo np w Indiach nie suszą. W Europie jak najbardziej tak.

                                                    No coz. To zapewne bujdy na resorach, ale moj znajomy zostal zatrzymany przez niemiecka policje na autostradzie, poniewaz... jechal zbyt wolno. Jechal z przyczepa, bal sie mandatow, wiec ciagnal 80 km/h. Polizei nakazala mu albo przyspieszyc do blisko 90 km/h (czyli podobnie, jak wiekszosc ciezarowek), albo zjechac.

                                                    I wszystko to bez suszarki!!!

                                                    Skad sie wzieli, jak go wypatrzyli, dlaczego nie zatrzymali sie gdzies za krzakiem i nie wlepili mu mandatu, gdy pojechal 81 km/h?

                                                    > I co w tym niedorzecznego?

                                                    W czasie wakacji dzieci nie chodza do szkoly.

                                                    Teraz chodza.
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 02.12.14, 11:37
                                                    edek40 napisał:

                                                    > > Na świecie nie bo np w Indiach nie suszą. W Europie jak najbardziej tak.
                                                    >
                                                    > No coz. To zapewne bujdy na resorach, ale moj znajomy zostal zatrzymany przez n
                                                    > iemiecka policje na autostradzie, poniewaz... jechal zbyt wolno.

                                                    U nas też byś zapłacił za jazdę zbyt wolną po autostradzie.
                                                  • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 04.12.14, 10:24
                                                    > I co, i jaka różnica pomiędzy D a PL?

                                                    Myslisz, ze w Polsce ktokolwiek w ogole obserwuje kamery (jesli w ogole sa, bo jakos nie widzialem)?

                                                    Myslisz, ze policja ruszylaby d..pe po tak niedochodowe wykroczenie?

                                                    Myslisz, ze gdyby jednak ruszyli d..pe, odstapiliby od mandatu?

                                                    Myslisz, ze nakazaliby szybsza (nic w KD) jazde?
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 04.12.14, 20:30
                                                    edek40 napisał:

                                                    > > I co, i jaka różnica pomiędzy D a PL?
                                                    >
                                                    > Myslisz, ze w Polsce ktokolwiek w ogole obserwuje kamery

                                                    Po wklejeniu filmu o kierowcach Hondy którzy "dpieroco stracili ciśnienie w oponach" myślę, że tak. Natychmiast dostali mandat.


                                                    > Myslisz, ze policja ruszylaby d..pe po tak niedochodowe wykroczenie?
                                                    Biorąc powyższe pod uwagę - tak.


                                                    > Myslisz, ze gdyby jednak ruszyli d..pe, odstapiliby od mandatu?


                                                    Nie. Nie powinni.


                                                    > Myslisz, ze nakazaliby szybsza (nic w KD) jazde?

                                                    Nie znam różnic szczegółowych pomiędzy D oraz PL. . Nigdy nie musiałem ich znać.
                                                  • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 05.12.14, 10:31
                                                    > Nie. Nie powinni.

                                                    A w Niemczech odstapili. Czy to oznacza, ze u nich z utrzymywaniem porzadku i bezpieczenstwa jest o wiele gorzej niz u nas?

                                                    > Nie znam różnic szczegółowych pomiędzy D oraz PL. . Nigdy nie musiałem ich znać

                                                    SV nie widac?
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 05.12.14, 22:33
                                                    edek40 napisał:

                                                    > > Nie. Nie powinni.
                                                    >
                                                    > A w Niemczech odstapili. Czy to oznacza, ze u nich z utrzymywaniem porzadku i b
                                                    > ezpieczenstwa jest o wiele gorzej niz u nas?

                                                    Nie. Oznacza, że jest tak samo.

                                                    > > Nie znam różnic szczegółowych pomiędzy D oraz PL. . Nigdy nie musiałem ic
                                                    > h znać
                                                    >
                                                    > SV nie widac?

                                                    Co ma być widać w SV?
          • only_the_godfather Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 13:10
            Tzn to skrzyżowanie jest nieco głupie bo niby oznaczone jako rondo ale jadąc bez zmiany kierunku jazdy można to skrzyżowanie "przelecieć"na wprost nawet nie orientując się że straciło się pierwszeństwo. Jak ktoś jeździe i nie patrzy na znaki to tak się kończy. Obie ulice są szerokie i wyglądają jak drogi główne. www.google.pl/maps/place/Przybyszewskiego,+%C5%81%C3%B3d%C5%BA/@51.7527799,19.5318205,466m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x471a34a9b3753395:0xc7e552f716f29485 Tu jest dokładnie to skrzyżowanie Przybyszewskiego x Puszkina
            • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 14:03
              Problem w tym, że np taki Edek postuluje o takie właśnie ronda - jasne, wielki i klarowne, negując automatycznie ciasne ronda z wysoką wysepką, uniemożliwiającą rozeznanie w terenie bez znacznego zwolnienia i/lub zatrzymania wręcz. Ten wypadek jest idealnym wręcz przykładem źle rozwiązanego ronda tak by kierowcy było wygodnie a nie bezpiecznie. Widać miasto ma wielu takich Edków którzy tak pupę truli aż "wyprostowano" rondo.
              • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 14:19
                > Problem w tym, że np taki Edek postuluje o takie właśnie ronda - jasne, wielki
                > i klarowne, negując automatycznie ciasne ronda z wysoką wysepką, uniemożliwiają
                > cą rozeznanie w terenie bez znacznego zwolnienia i/lub zatrzymania wręcz.

                Edek postuluje rozwiazania dopasowane, a nie budowle prefabrykowane w jednym wzorze.

                > ło wygodnie a nie bezpiecznie. Widać miasto ma wielu takich Edków którzy tak pu
                > pę truli aż "wyprostowano" rondo.

                I tyle jeszcze jest miejsc na calym swiecie, gdzie trzeba postawic rondo....
                • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 19:37
                  edek40 napisał:

                  > > Problem w tym, że np taki Edek postuluje o takie właśnie ronda - jasne, w
                  > ielki
                  > > i klarowne, negując automatycznie ciasne ronda z wysoką wysepką, uniemożl
                  > iwiają
                  > > cą rozeznanie w terenie bez znacznego zwolnienia i/lub zatrzymania wręcz.
                  >
                  > Edek postuluje rozwiazania dopasowane, a nie budowle prefabrykowane w jednym wz
                  > orze.

                  Dopasowane do czego? Rondo ma za zadanie postawić kierowcy ciężką do przebycia barierę. Ronda nie są karuzelą dla przyjemności kierowcy tylko budowlą utrudniającą jazdę.



                  > > ło wygodnie a nie bezpiecznie. Widać miasto ma wielu takich Edków którzy
                  > tak pu
                  > > pę truli aż "wyprostowano" rondo.
                  >
                  > I tyle jeszcze jest miejsc na calym swiecie, gdzie trzeba postawic rondo....

                  Nie zrozumiałem. Czyżby tekst tylko dla samego pisania?
                    • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 22:54
                      samspade napisał:

                      > Rondo powinno poprawiac bezpieczenstwo.

                      No i poprawia o ile jest ciężko przejezdne, tz. nie da sie go "wziąć z marszu" jak to które wskazał autor wątku.


                      >Taki powinien byc jego cel a nie utrudn
                      > ianie jazdy czy byc przeszkoda trudna trudna do przebycia.

                      Rondo jest po to byś nie mógł wjechać na skrzyżowanie z marszu. Musi byc tak zrobione by wymusić znaczne zwolnienie lub wręcz zatrzymanie. O taki sens utrudnienia mi chodzi.
                        • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 23:44
                          samspade napisał:

                          > Konstrukcja ronda wymuzajaca zatrzymanie? Czyli swiatla.

                          Nie. Rozmawiamy o rondzie bez świateł. Takim ciasnym, 20 metrowym o wysokiej wysepce zasłaniającej maksymalnie dużo, uniemożliwiającym praktycznie wjazd z marszu. Jazda jest płynna ale baaaardzo powolna. Ewentualne wymuszenie pierwszeństwa kończy się wizytą w lakierni.
                            • only_the_godfather Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 10:13
                              Dokładnie. Już widzę te ciężarówki które przeciskają się przez małe rondo. Skrzyżowanie o którym mówimy znajduje się w przemysłowej części miasta i na małym ciasnym rondzie ciężarówki dojeżdżające do znajdujących się tam zakładów będą miały problem.
                              • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 11:14
                                only_the_godfather napisał:

                                > Dokładnie. Już widzę te ciężarówki które przeciskają się przez małe rondo. Skrz
                                > yżowanie o którym mówimy znajduje się w przemysłowej części miasta i na małym c
                                > iasnym rondzie ciężarówki dojeżdżające do znajdujących się tam zakładów będą mi
                                > ały problem.

                                Jakoś ciągniki z naczepami radzą sobie z 20 metrowym rondem .
                            • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 11:10
                              samspade napisał:

                              > nie rozmawiamy ale rozmawiasz. zwróć uwagę że w miejscu o którym mowa twoje roz
                              > wiązanie nie zda egzaminu.

                              Bo co?


                              >lepiej sprawdzą się tam światła.

                              Bo na czerwonym nikt nie przejedzie?

                              • samspade Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 13:05
                                ocala napisał(a):

                                > Bo co?

                                Bo małe rondka nie sprawdzają się w przypadku przecięcia ulic z kilkoma pasami w jedną stronę. I z ruchem tramwajowym.

                                > Bo na czerwonym nikt nie przejedzie?

                                Oczywiście że ktoś może przejechać. W przypadku rondka też może wjechać pod ciężarówkę i zginąć.
                                Ogólnie pokazujesz logikę jak inni na tym forum. Skoro ktoś może przejechać na czerwonym to nie ma sensu budować świateł.
                                Skoro ktoś wyprzedza z lewej strony wysepki to nie ma sensu budowy azyli dla pieszych.
                                • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 21:47
                                  samspade napisał:

                                  > ocala napisał(a):
                                  >
                                  > > Bo co?
                                  >
                                  > Bo małe rondka nie sprawdzają się w przypadku przecięcia ulic z kilkoma pasami
                                  > w jedną stronę. I z ruchem tramwajowym.

                                  Dlaczego się maja nie sprawdzać? Kierowca nie zginął pod kołami trampka.


                                  > > Bo na czerwonym nikt nie przejedzie?
                                  >
                                  > Oczywiście że ktoś może przejechać. W przypadku rondka też może wjechać pod cię
                                  > żarówkę i zginąć.

                                  Nie jeśli to rondo wymusi na ciężarówce jazdę z prędkością 2km/h.



                                  > Ogólnie pokazujesz logikę jak inni na tym forum.


                                  Może ci inni też mają rację?
                  • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 09:42
                    > Dopasowane do czego? Rondo ma za zadanie postawić kierowcy ciężką do przebycia
                    > barierę. Ronda nie są karuzelą dla przyjemności kierowcy tylko budowlą utrudnia
                    > jącą jazdę.

                    Musisz koniecznie zaznajomic sie z obszarami biedy w Polsce i zestawic je z tymi utrudnieniami.

                    > Nie zrozumiałem.

                    No chyba kazde skrzyzowanie zasluguje na rondo. Nawet takie...

                    https://i.imgur.com/T8jOB4b.jpg

                    Inzynierowie zamiast budowac takie makarony powinni postawic na ronda. Najlepiej o srednicy nie wiekszej niz 30 m, bylo ono dla kierowcy bariera.
                      • edek40 Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 13:44
                        > Mówisz tak jakbyś tylko ty znał obszary biedy. Rondo o małym promieniu zawsze b
                        > ędzie lepsze od normalnego skrzyżowania ze światłami.

                        Musisz mi to mowic codziennie. Bywa bowiem, ze znakomicie wybrana lokalizacja ronda powoduje korek na (niegdys) podporzadkowanej, z ktorej wyjezdzam. Wynika to z ogromnej roznicy w strumieniach ruchu. Dawna glowna wiec zachowala swoje cechy, samochody jada powoli i nieprzerwanym strumieniem. A samochody na dawnej podporzadkowanej grzecznie stoja, az ktos sie zlituje.

                        Mozesz to rowniez mowic codziennie wszystkim tym, ktorzy musza rano wpakowac sie do najkrotszego z mozliwych solarisa, ktory u mnie we wsi jest juz zupelnie pelny. Dluzszy nie miesci sie na rondach.

                        Efekt:

                        - mieszkancy rezygnuja z komunikacji zbiorowej, bo do tej nie da sie rano wejsc (o czestotliwosci nie wspomne, bo o tym dyskutowalem z samspade - znaczy o nierentownosci komunikacji zbiorowej z uwagi na rozleglosc terenow "miejskich" i podmiejskich)

                        - mieszkancy rezygnuja z komunikacji zbiorowej, poniewaz autobus (zawsze przepelniony) stoi do ww ronda, a samochodem da sie, bezpiecznie, a jakze, pojechac pod szkola i lokalna uliczunka i ominac ten tfur drogowactwa.
              • only_the_godfather Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 16:19
                Tylko że tam ciężko jest zbudować inaczej to ronda. Jednak jest to duże skrzyżowania i najlepiej byłoby je zorganizować tak by przecięcie prostopadłe obydwóch ulic było bezkolizyjne. Owszem można zamiast ronda zrobić normalne skrzyżowanie, tylko wypadków pewnie będzie więcej. Można tez postawić światła. Problemem nie jest samo skrzyżowanie tylko kierowcy nie znający przepisów (czyli taki co wjedzie na takie rondo i dalej nie wie co ma zrobić)albo jeżdżący na zasadzie "wydaje mi się" czyli taki co to wali na wprost bo wydaje mu się że ma pierwszeństwo.
                • samspade Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 22:13
                  Praktycznie w kazdym miejscu gdzie dochodzi do wypadkow mozna napisac ze problemem sa kierowcy nie znajacy przepisow. I w sumie bedzie to prawda. Latwiejsze to tez niz zastaniwienie sie co zrobic zeby nie dochodzilo do wypadkow.
                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 22:24
                    No fakt, właściwie ciężko sobie wyobrazić przyczynę inna niż błąd/y kierowcy/ów. Nawet niedziałająca sygnalizacja nie jest przyczyną wypadków. Niestety znajdą się i tacy dla których to wysepki atakują bogu ducha winnego smarkacza który ją z lewej chciał dla zabawy ominąć. Dla innych (a właściwie tego samego) winę za część wypadków ponoszą barierki energochłonne które są postawione akurat na poziomie wzroku 17-letniego kierowcy, płaskiej jak naleśnik, Hondy.
                    • samspade Re: Po to należy zapinać pasy! 24.11.14, 22:31
                      To najlatwiejsze wytlumacenie. I mozna po takim udac sie po premie. U mnie tez tak tlumaczyli wypadki na przejsciu. Ze to wina kierowcow, ze dobrze oznakowane itp.
                      I w przyszlym roku ma byc zamontowana sygnalizacja swietlna
                              • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 21:49
                                samspade napisał:

                                > mało odkrywce stwierdzenie.
                                > montaż sygnalizacji świetlnej zdecydowanie poprawia bezpieczeństwo.

                                Zdecydowanie lepiej bezpieczeństwo poprawia montaż ciasnego ronda, na którym, żebyś się zasrał to, nie przekroczysz 2km/h
                                • samspade Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 22:39
                                  Jedziesz juz mocna fantazja. Ok pobawmy sie i tak.
                                  Konstrukcja jaka opisujesz istnieje tylko w twojej fantazji. Ale gdyby ktokolwiek wpadl na taki pomysl zeby zaniast przejscia sterowanego zrobic rondo wymuszajace jazde samochodem osobowym 2km/h to takie rozwiazanie bedzie nieprzejezdne dla autobusow, pojazdow dostawczych itp.
                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 23:08
                                    Boże, o co ci chodzi? 2km/h to metafora tak była tylko. Wystarczy zasadnicza różnica w tym, że po przejściu ze światłami można doginać 100km/h a po rondzie się nie da. Nawet jak kierowca zasłabnie, to na czerwonym wjedzie 100km/h na pasy a na rondzie zabije się o wysepkę. Widzisz różnicę?
                                      • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 23:22
                                        samspade napisał:

                                        > Szkoda ze w cywilizowanym swiecie nie wiedza ze nalezy wszedzie robic ronda.

                                        Ależ wiedzą i budują ile się da. To nie my je wymyśliliśmy i to nie my jesteśmy przodującą nacją w ich stosowaniu. A szkoda.
                                        • samspade Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 23:31
                                          Buduja ile sie da. Trudno odpowiedziec na tak niejasne sformulowanie. Bo gdzie sie nie da sa skrzyzowania ze swiatlami. Sam podawales miejsca gdzie nie ma ronda tylko wyniesione przejscie dla pieszych. Widac tam sie nie dalo.
                                          • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 25.11.14, 23:36
                                            samspade napisał:

                                            > Buduja ile sie da. Trudno odpowiedziec na tak niejasne sformulowanie. Bo gdzie
                                            > sie nie da sa skrzyzowania ze swiatlami. Sam podawales miejsca gdzie nie ma ro
                                            > nda tylko wyniesione przejscie dla pieszych. Widac tam sie nie dalo.

                                            Dałoby się tylko oni też forsą nie srają.
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 00:08
                                                    samspade napisał:

                                                    > Czyli jak zawsze sprawa rozbija sie na szczegolach. Teraz okazuje sie ze jednak
                                                    > ronda nie powstaja wszedzie. Ba sa miejsca gdzie o zgrozo zbudowali duze ronda


                                                    Nie, kolego. Tam gdzie zbudowali duże są one duże ale tam gdzie małe są one małe i każde z nich prawi ma wyniesiona wysepkę. Albo jest ona porośnięta krzakami, albo stoi na środku wielki głaz, pomnik byleczego, albo rośnie coś co zasłania widok. Nie przez przypadek tylko celowo!!!
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 00:41
                                                    samspade napisał:

                                                    > A male sa male a duze sa duze.

                                                    łoł i to tyle? Tam gdzie jest małe jest większe ryzyko wypadku i zamiast świateł takie rondo budują dodatkowo je zasłaniając krzakami. Tam gdzie ryzyko jest mniejsze budują duże ronda. Proste?
                                                  • samspade Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 00:48
                                                    A zebys wiedzial ze lol. Po stwierdzeniu ze male jest male juz nic nie bedzie takie samo. Twoje dywagacje o ryzyku wypadkow tez. Swoja droga na jakiej podstawie ustalaja ze w danym miejscu ma byc duze, a w innym male? I jak decyduja ze robia tylko male a nie male zasloniete?
                                                  • ocala Re: Po to należy zapinać pasy! 26.11.14, 01:10
                                                    A tu masz kolejne cudo techniki współczesnej.
                                                    www.google.pl/maps/@47.7786502,7.3685066,3a,75y,252.78h,83.83t/data=!3m4!1e1!3m2!1sNrrcRNPQxG-kw1mbM0Rn_g!2e0
                                                    www.google.pl/maps/@47.7956707,7.3725339,3a,75y,14.81h,84.36t/data=!3m4!1e1!3m2!1sGqQDrbOFTOMfX-eTZPy5fQ!2e0
                                                    Oni po prostu wychodzą z założenia, że po co budować sygnalizację świetlną dla pieszych skoro i tak nikt jej nie przestrzega i do tego kierowca może na czerwonym wjechać skoro można "zaokrąglić drogę tak by pieszy przeszedł a kierowca nie wjechał za szybko. Skuteczne, energooszczędne i nie psuje się podczas wiatrów czy deszczu.
                                                  • samspade Sie naprodukowałeś i po co? 27.11.14, 13:04
                                                    Niedawno pisałeś: "Bo bezpieczeństwo właściwie nie zależy od infrastruktury, nie zależy od ilości skrzyżowań ze światłami które są niesamowicie dobrze widoczne, nie zależy od widoczności znaków poziomych na jezdni i pionowych przy niej. Bezpieczeństwo zależy od kierowców. " a teraz pokazujesz miejsca gdzie zarządca drogi wpływa na zachowania kierowców za pomocą infrastruktury właśnie. Trochę mnie dziwi że nie zgadzasz się ze swoim zdaniem.
                                                    A tak przy okazji fajne rozwiązanie którego u nas nie spotkasz odnośnie rowerów
                                                    goo.gl/maps/xNdDi A kiedyś rozpisywałeś się jak to nasza infrastruktura rowerowa jest dobra.
                                                    I jeszcze wracając do rond. Masz przykład (kolejny) rond po polsku. Rondo na DK goo.gl/maps/x0m9C.
                                                  • ocala Re: Sie naprodukowałeś i po co? 27.11.14, 23:47
                                                    samspade napisał:
                                                    > a teraz pokazujesz miejsca gdzie z
                                                    > arządca drogi wpływa na zachowania kierowców za pomocą infrastruktury właśnie.

                                                    Tak! Dezorganizując kierowcom ruch a nie organizując.


                                                    > Trochę mnie dziwi że nie zgadzasz się ze swoim zdaniem.

                                                    Brak tu jakiejkolwiek niezgodności. Róbmy takie ronda u nas zamiast świateł i będzie gites.


                                                  • samspade Re: Sie naprodukowałeś i po co? 28.11.14, 13:38
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > samspade napisał:
                                                    > > a teraz pokazujesz miejsca gdzie z
                                                    > > arządca drogi wpływa na zachowania kierowców za pomocą infrastruktury wła
                                                    > śnie.
                                                    >
                                                    > Tak! Dezorganizując kierowcom ruch a nie organizując.

                                                    To już kwestia twojej definicji. Dla mnie to nie jest dezorganizacja ale dobre organizowanie ruchu. W każdym razi3e jednak nie zgadzasz się z sobą. Bo raz infrastruktura jest nieistotna a drugim razem jest.

                                                    > Brak tu jakiejkolwiek niezgodności. Róbmy takie ronda u nas zamiast świateł i b
                                                    > ędzie gites.

                                                    Oczywiście że róbmy takie ronda i u nas. Tak gdzie się da i gdzie ma to sens. Za granicą też nie robią takich rond wszędzie. Bo zwróć uwagę że nie pokazałeś takiego ronda leżącego na przecięciu dróg kilkupasmowych z tramwajami.
                                                    I rzecz druga. Pisałem wcześniej o przejściu dla pieszych. W takim miejscu rondo nie ma sensu. Postawiono tam światła, które sprawdzają się dobrze. Mimo że uważasz że polski kierowca=cham.
                                                  • ocala Re: Sie naprodukowałeś i po co? 30.11.14, 18:17
                                                    samspade napisał:

                                                    > To już kwestia twojej definicji. Dla mnie to nie jest dezorganizacja ale dobre
                                                    > organizowanie ruchu.


                                                    Czyli rozumiem, że rondo o promieniu 20m po którym z wielkim trudem porusza się ciągnik siodłowy z naczepą uznajesz tak jak ja za organizowanie ruchu. Super. Tego oczekiwałem od ciebie. Z całą pewnością takie rondo jest bezpieczniejsze (dla słabszych) niż dużo większe skrzyżowanie na którym o życiu lub śmierci decydują światła.

                                                    > Oczywiście że róbmy takie ronda i u nas. Tak gdzie się da i gdzie ma to sens.

                                                    Wszędzie, gdzie spotyka się zróżnicowany ruch takie ronda mają sens. Z perspektywy kierowców pojazdów wielkogabarytowych jest to może bez sensu (bo ciężko tirowcom je pokonać) ale guzik mnie to obchodzi.




                                                    > Za granicą też nie robią takich rond wszędzie. Bo zwróć uwagę że nie pokazałeś
                                                    > takiego ronda leżącego na przecięciu dróg kilkupasmowych z tramwajami.

                                                    Robią gdzie się da i zgodnie z budżetem. Takie ronda są na świecie. Nie jesteśmy wyjątkiem .
                                                  • samspade Re: Sie naprodukowałeś i po co? 30.11.14, 19:00
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > Czyli rozumiem, że rondo o promieniu 20m po którym z wielkim trudem porusza się
                                                    > ciągnik siodłowy z naczepą uznajesz tak jak ja za organizowanie ruchu.

                                                    Nie do konca. Bo zalezy tez gdzie to rondo jest jaki jest tam ruch i inne.
                                                    Zwroc uwage ze nie pokazales malego ronda zmuszajacego tiry do pelzania na drogach o duzym natezeniu ruchu.

                                                  • ocala Re: Sie naprodukowałeś i po co? 30.11.14, 21:57
                                                    samspade napisał:

                                                    > Ale nie pokazales rond zmuszajacych tiry do pelzania na drogach o duzym natezen
                                                    > iu ruchu.

                                                    Bo o natężeniu ruchu nie ma mowy. Natężenie ruchu jest wprost proporcjonalne do wysokości opłat za drogi inne.
                                                  • samspade Re: Sie naprodukowałeś i po co? 01.12.14, 18:50
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > samspade napisał:
                                                    >
                                                    > > Ale nie pokazales rond zmuszajacych tiry do pelzania na drogach o duzym n
                                                    > atezen
                                                    > > iu ruchu.
                                                    >
                                                    > Bo o natężeniu ruchu nie ma mowy.

                                                    Bo to jest rzecz, której nie bierzesz pod uwagę i dlatego nie ma mowy.

                                                    >Natężenie ruchu jest wprost proporcjonalne do wysokości opłat za drogi inne.

                                                    To też twoja teoria.
                                                  • ocala Re: Sie naprodukowałeś i po co? 01.12.14, 21:32
                                                    samspade napisał:

                                                    > ocala napisał(a):
                                                    >
                                                    > > samspade napisał:
                                                    > >
                                                    > > > Ale nie pokazales rond zmuszajacych tiry do pelzania na drogach o d
                                                    > uzym n
                                                    > > atezen
                                                    > > > iu ruchu.
                                                    > >
                                                    > > Bo o natężeniu ruchu nie ma mowy.
                                                    >
                                                    > Bo to jest rzecz, której nie bierzesz pod uwagę i dlatego nie ma mowy.

                                                    Duże natężenie ruchu jeszcze bardziej spowalnia tenże = jest bezpieczniej.


                                                    > >Natężenie ruchu jest wprost proporcjonalne do wysokości opłat za drogi inn
                                                    > e.
                                                    >
                                                    > To też twoja teoria.

                                                    To nie jest moja teoria tylko kierowcy sami udzielają wywiadów opisując dlaczego ruch na konkretnym odcinku jest przez nich tamowany. Ze względu na viaTOLL.
                                                  • samspade Re: Sie naprodukowałeś i po co? 02.12.14, 22:32
                                                    Jeszcze nie wymysliles kontr teorii dla swojej wczesniejszej. Jeszcze nie. Ale cos wymyslisz.
                                                    To tak jak z infrasteuktura. Wpierw twierdzisz ze nie ma znaczenia a potem pokazujesz przyklady wplywania na zachowania kierowcow za pomoca tejze.
                                                  • ocala Re: Sie naprodukowałeś i po co? 04.12.14, 10:06
                                                    samspade napisał:

                                                    > Wpierw twierdzisz ze nie ma znaczenia a potem po
                                                    > kazujesz przyklady wplywania na zachowania kierowcow za pomoca tejze.

                                                    Przekręciłeś sens moich słów celowo by wywrzeć wrażenie. Nigdy nie pisałem czegoś co teraz próbujesz nam tu wcisnąć na siłę.
                                                  • samspade Re: Sie naprodukowałeś i po co? 04.12.14, 10:10
                                                    ocala napisał(a):

                                                    > samspade napisał:
                                                    >
                                                    > > Wpierw twierdzisz ze nie ma znaczenia a potem po
                                                    > > kazujesz przyklady wplywania na zachowania kierowcow za pomoca tejze.
                                                    >
                                                    > Przekręciłeś sens moich słów celowo by wywrzeć wrażenie. Nigdy nie pisałem czeg
                                                    > oś co teraz próbujesz nam tu wcisnąć na siłę.

                                                    "Bo bezpieczeństwo właściwie nie zależy od infrastruktury, nie zależy od ilości skrzyżowań ze światłami które są niesamowicie dobrze widoczne, nie zależy od widoczności znaków poziomych na jezdni i pionowych przy niej"
                                                    Skoro jednak infrastruktura nie ma znaczenia to po co pokazujesz przykłady wymuszania pewnych zachowań na kierowcach za pomocą infrastruktury?
                                                  • ocala Re: Sie naprodukowałeś i po co? 04.12.14, 20:38
                                                    samspade napisał:
                                                    > Skoro jednak infrastruktura nie ma znaczenia to po co pokazujesz przykłady wymu
                                                    > szania pewnych zachowań na kierowcach za pomocą infrastruktury?

                                                    Nie za pomocą infrastruktury tylko za pomocą jej szykan.
                                                  • samspade Re: Sie naprodukowałeś i po co? 04.12.14, 21:44
                                                    Czy udajesz czy w rzeczywistości jesteś tak ograniczony?
                                                    Raz infrastruktura nie ma wpływu a raz ma. Pomińmy to zresztą.
                                                    Widzisz dla ciebie te ronda to szykany a dla mnie bardzo dobry przykład rozwiązań.
                                                    Zwróć również uwagę że nie pokazałeś żadnego małego rondka zmuszającego tiry do pełzania umieszczonego na drodze z dużym natężeniem ruchu.
                                                    zresztą czego oczekiwać po osobie, która jako przykład "kwiatków" że niby infrastruktura nie ma znaczenia pokazuje wyniesione przejście z ograniczeniem prędkości do 30.
                                                  • ocala Re: Sie naprodukowałeś i po co? 05.12.14, 22:43
                                                    samspade napisał:

                                                    > Czy udajesz czy w rzeczywistości jesteś tak ograniczony?

                                                    Znowu doprowadzony do granic wytrzymałości jedyny ratunek dla ciebie to obrażać???

                                                    > Raz infrastruktura nie ma wpływu a raz ma.

                                                    Infrastruktura nie ma wpływu niemal żadnego na bezpieczeństwo ruchu bo jak widać na wielu filmach (a ja z własnego doświadczenia) jej niemal całkowity brak nie przyczynia się do wielkiej liczby wypadków.


                                                    Pomińmy to zresztą.
                                                    > Widzisz dla ciebie te ronda to szykany a dla mnie bardzo dobry przykład rozwiąz
                                                    > ań.

                                                    Dla mnie też rondo jest najlepszym rozwiązaniem. Lepszym dużo bardziej od skrzyżowania ze światłami. Tylko jedno "ale" - rondo musi być ciasne. Tak ciasne by wymuszać ciężką pracę kierowcy zamiast ułatwiać mu jego szybkie pokonanie.


                                                    > Zwróć również uwagę że nie pokazałeś żadnego małego rondka zmuszającego tiry do
                                                    > pełzania umieszczonego na drodze z dużym natężeniem ruchu.

                                                    Natężenie ruchu generują kierowcy a nie drogowcy. Rondo o małej średnicy takie jak w Kołbieli nie jest przystosowane do pojazdów wielkogabarytowych. Niestety dla ciebie to kierowcy muszą się przystosowywać do dróg a nie drogi mają być przystosowywane do widzimię kierowców. Jak tirowcom ciężko przez małe rondko przejechać swobodnie to niech jadą S7. Nie pojadą bo musieliby zapłacić.
                                                  • samspade Re: Sie naprodukowałeś i po co? 06.12.14, 09:30
                                                    Nie obrazam cie. Stwierdzam tylko fakt. Stwarzasz wrazenie ograniczonego. Moze robisz to celowo, a moze taki jestes.
                                                    Sam podajesz przyklady gdzie poprzez infrastrukture poprawiano bezpieczenstwo.
                                                    Nie zauwazasz tez ze w krajach lepiej rozwinietych nie ma rond na drogach z duzym natezezniem ruchu. Nie zauwazasz ze rowziazania nalezy dobierac do drogi, do miejsca gdzie to ma byc, czemu ma sluzyc i komu i inne.
                                                    A stwierdzenia ze infrastruktura nie ma wplywu na bezpieczenstwo to bzdura. Najbezpieczniejsze kraje na drogach to te z dobrze rozwinieta infrastruktura.
                                                  • ocala Re: Sie naprodukowałeś i po co? 06.12.14, 11:00
                                                    Pokazałem przykłady gdzie przez szukanowanie poprawiono bezpieczeństwo. Jednym z takich przykładów jest ciasne rondo. Natężenie ruchu tworzą kierowcy a nie drogowcy. Przed ciasnym rondem wystarczy postawić zakaz wjazdu pow 3,5T i po klopocie.
                                                  • samspade Re: Sie naprodukowałeś i po co? 06.12.14, 13:29
                                                    Zakaz ruchu pow 3,5 t? Jakie to proste. Wystarczy nakazac pracownikom nosic rzeczy na plecach.
                                                    Na osiedlowych uliczkach moze to i sie sprawdzi ale na krajowwkach, dw czy powiatowych raczej srednio. Nie zwrociles uwagi ze w przykladach pokazales ronda ktore mozna sprawnie pokonac? Nie trzeba jechac tam 2 na godzine. I nie pokazales rondka na drogach z duzym natezeniem ruchu. Nie pokazales rondka zmuszajacego do pelzania o 2 i wiecej pasach.
                                                  • ocala Re: Sie naprodukowałeś i po co? 06.12.14, 14:13
                                                    samspade napisał:

                                                    > Zakaz ruchu pow 3,5 t? Jakie to proste.


                                                    A jaki ty problem w tym widzisz? Po postawieniu takiej bariery natężenie ruchu spadnie drastycznie do poziomu jaki ta droga może przenosić. Rondo takie jak w Kolbieli nie jest przystosowane do takiego ruchu jaki sprawili mu sknerzy-tirmani.

                                                    Wystarczy nakazac pracownikom nosic rze
                                                    > czy na plecach.
                                                    > Na osiedlowych uliczkach moze to i sie sprawdzi ale na krajowwkach, dw czy powi
                                                    > atowych raczej srednio. Nie zwrociles uwagi ze w przykladach pokazales ronda kt
                                                    > ore mozna sprawnie pokonac? Nie trzeba jechac tam 2 na godzine. I nie pokazales
                                                    > rondka na drogach z duzym natezeniem ruchu. Nie pokazales rondka zmuszajacego
                                                    > do pelzania o 2 i wiecej pasach.