Dodaj do ulubionych

Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszystko

19.01.11, 23:38
Mistrzostwo świata! Toż to powtórka z Rospudy. Nie wiem jaki interes ma w tym Dworzański,
ale jawnie nie zależy mu na budowie tego lotniska, skoro lobbuje i ładuje kasę w wariant, który i tak nie ma szansy na realizację. Znów najlepiej wyjdą na tym darmozjady z PTOP i Ekoton, którzy się nahapią za aneks do raportu ...
Obserwuj wątek
    • niveau Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 00:41
      Popieram przedmówcę!

      To GRANDA. Jawnie chodzi o interesy pewnej grupy ludzi - albo mają tam grunty do sprzedania, albo rozchodzi się o inną grubą kasę. Jak można tyle pieniędzy ładować w opracowywanie kolejnych "raportów". Jak można obstawać za lokalizacją lotniska w tym miejscu, kiedy są inne LEPSZE propozycje??!! Przecież pod Tykocinem, nad Narwią, jest obszar naprawdę atrakcyjny przyrodniczo, miejsca lęgowe ptaków, zabudowania!, a przede wszystkim MGŁA od rzeki! Dlaczego tyle pieniędzy wywala się znowu w błoto, dlaczego nie można wybudować lotniska w Zawadach czy pod Michałowem??!! To jest SZCZYT, co się w tym grajdołku politycznym wyprawia. Przekręt był z "wyborem" pana Dworzańskiego, przekręt jest znowu z lotniskiem! A skończy się na tym, że nie będzie NICZEGO - lotniska, szybkiej kolei i S8. BRAWO!
      • perepere8 Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 16:03
        to jakia jest wg ciebie LEPSZA lokalizacja lotniska, ktora nie bylaby posadzana o handel gruntami? przy KAZDEJ trzeba robic wykup. i przy wyborze KAZDEJ znajda sie tacy jak ty, ktorzy beda piepszyc o czyis ineteresikach.
        poza tym lotnisko buduje sie na wiele, wiele lat i liczy sie lokalizacja. kolo Tykocina jest bardzo dobra bo blisko miasta i tras wylotowych. to jedna z najwazniejszych rzeczy. to, ze rzeczka niedaleko plynie to tylko problem w Polsce. przejedz sie po swiecie, zobacz w jakich nieraz miejscach sa lotniska i nie wypluwaj z siebie, ze u nas nie mozna bo za blisko Natury 2000, ktora, tak na marginesie pokrywa jakies 50% wojewodztwa.
        Bialystok za kilka lat , po wybudowaniu lotniska w Lublinie pozostanie jedyna biala plama na mapie polskiego lotnictwa. czy nas na to stac tak na dluzsza mete? jaki biznes bedzie sie chcial u nas ulokowac bez dobrych polaczen z Europa? S8 i kolej wszystkiego NIGDY nie zalatwia.
        • jerzyk.eu Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 16:15
          ? jaki biznes bedzie sie chcial u nas ulokowac bez dobrych polaczen z Europa? S
          > 8 i kolej wszystkiego NIGDY nie zalatwia.

          Niby to wszystko racja ale żadny biznes nie ulokuje nic u nas jeśli nie będzie do Białegostoku porządnej drogi (wliczając to obwodnicę Warszawy). Jeśli brakuje pieniędzy na dokończenie budowy opery i przebudowę ósemki toczy w tej sytuacji należy rozpoczynać kolejną inwestycję.
              • perepere8 Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 16:45
                kiedy lotnisko zacznie na siebie zarabiac? to jest dobre pytanie. nie predko. ale tak jest na calym swiecie. bialostockie bedzie bardzo malym, przynajmniej na poczatku, wiec utrzymanie tez nie bedzie jakies horendalnie wysokie. potencjal mamy podobny do Lublina czy tez Rzeszowa, w ktorym lotnisko jest juz od dawien. wiec na dluzsza mete oplaci sie jesli bedzie sprawnie zarzadzane, bedzie tworzona siatka polaczen z glowa i przyciagnie sie jak najwiecej przewoznikow. najwaniejsze teraz to podjac ta decyzje o budowie, co jak widac po roznych przykladach w Polsce jest rzecza najtrudniejsza do zrobienia.
                • jerzyk.eu Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 16:55
                  Trudno mi sobie wyobrazić siatkę połączeń lotniczych z Białegostoku, bo i dokąd będą masowo latać białostoczanie. Można raz w tygodniu zawieźć gastarbeiterów do Londynu czy Brukseli, czasem jakiś czarter z urlopowiczami.
                  Wiosną i jesienią lotnisko zamknięte spowodu przelotów ptaków.
                  Ale skoro Unia wykupi grunta i zbuduje nam lotnisko to może rzeczywiście warto.
    • gazetakoszerna Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszystko 20.01.11, 02:39
      Lotnisko powinno być zbudowane obok nieukończonej Opery POdlaskiej, albo może na tej Operze. Melomani z Polski i ze świata mogliby od razu słuchać grajka/dyrygenta/doradcy Dworzańskiego - Nałęcza-NIEsiołowskiego. Na najwyższej kondygnacji Opery byłby od razu terminal i sklepy bezcłowe, w podziemiach parkingi, trzeba by też o kaplicy pomyśleć. Albo może, jeżeli jednak nie uda się z lotniskiem, to zapewne mieszkańcy Sanik i okolicznych miejscowości chcieliby mieć Operę. Podobno krowy przy muzyce więcej mleka dają.
    • 3000m Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszystko 20.01.11, 07:44
      Nasz region "usiany" jest parkami narodowymi, krajobrazowymi i obszarami Natura 2000. To jednak nie może oznaczać zepchnięcia do skansenu cywilizacyjnego na całe dziesięciolecia. Co się tyczy obszarów Natura to zastanawia mnie jedno... Wiele lat temu, kiedy obszary powstawały, urzędnicy którzy na pewno są do rozpoznania z imienia i nazwiska, wykazali się wyjątkową krótkowzrocznością i brakiem umiejętności perspektywistycznego myślenia z uwzględnieniem wieloaspektowego działania na rzecz zachowania dóbr regionu, ale również stymulowania jego rozwoju. Źródła dzisiejszych problemów upatrywał bym właśnie w tych dawnych decyzjach. Niestety Ci sami urzędnicy pewnie piastują dziś jakieś "zacne" stołki i mają się świetnie, a my możemy co najwyżej utyskiwać na prawo, rząd, unię i co tam jeszcze...
            • zewsi Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 09:51
              "Nasz region "usiany" jest parkami narodowymi, krajobrazowymi i obszarami Natura 2000. To jednak nie może oznaczać zepchnięcia do skansenu cywilizacyjnego na całe dziesięciolecia. Co się tyczy obszarów Natura to zastanawia mnie jedno... Wiele lat temu, kiedy obszary powstawały, urzędnicy którzy na pewno są do rozpoznania z imienia i nazwiska, wykazali się wyjątkową krótkowzrocznością i brakiem umiejętności perspektywistycznego myślenia z uwzględnieniem wieloaspektowego działania na rzecz zachowania dóbr regionu, ale również stymulowania jego rozwoju. Źródła dzisiejszych problemów upatrywał bym właśnie w tych dawnych decyzjach. Niestety Ci sami urzędnicy pewnie piastują dziś jakieś "zacne" stołki i mają się świetnie, a my możemy co najwyżej utyskiwać na prawo, rząd, unię i co tam jeszcze..."

              To są słowa Twego przedmówcy. Trzeba mieć niesamowite umiejętności szukania czwartych den, żeby doszukać się tych treści, których Ty się doszukałeś.
      • natt Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 08:21
        3000m napisał:

        > Nasz region "usiany" jest parkami narodowymi, krajobrazowymi i obszarami Natura
        > 2000. To jednak nie może oznaczać zepchnięcia do skansenu cywilizacyjnego na c
        > ałe dziesięciolecia. Co się tyczy obszarów Natura to zastanawia mnie jedno... W
        > iele lat temu, kiedy obszary powstawały, urzędnicy którzy na pewno są do rozpoz
        > nania z imienia i nazwiska, wykazali się wyjątkową krótkowzrocznością i brakiem
        > umiejętności perspektywistycznego myślenia z uwzględnieniem wieloaspektowego d
        > ziałania na rzecz zachowania dóbr regionu, ale również stymulowania jego rozwoj
        > u. Źródła dzisiejszych problemów upatrywał bym właśnie w tych dawnych decyzjach
        > . Niestety Ci sami urzędnicy pewnie piastują dziś jakieś "zacne" stołki i mają
        > się świetnie, a my możemy co najwyżej utyskiwać na prawo, rząd, unię i co tam j
        > eszcze...

        Zanim zaczniesz pisać coś na jakiś temat, spróbuj się w nim najpierw nieco zorientować. W tym wypadku tego nie zrobiłeś i nawypisywałeś sporo głupot. Odsyłam cię do dyrektyw środowiskowych UE na podstawie których wyznacza się obszary naturowe a które to dyrektywy obywatele polscy całkowicie dobrowolnie przyjęli w referendum akcesyjnym.
        Z tychże dyrektyw, obecnie implementowanych również do prawa polskiego wynika, że obszarów Natura nie wyznaczamy według czyjegoś widzi mi się. Jeśli na danym obszarze występują gatunki bądź siedliska ujęte w dyrektywach państwo członkowskie ma obowiązek ustanowić tam obszar Natura 2000. A cały proces jego powoływania obwarowany jest długimi konsultacjami, również z udziałem samorządów różnych szczebli.
      • fantastic_maru Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 23:10
        Tak. Najlepszą strategią rozwoju dla rejonu jest rozwój tego, co ma najcenniejsze i co jest rozpoznawalne na świecie. Czyli nie niszczenie przyrody dla wybudowania lotniska dla prywatnych samolotów tych, którzy pracują w Wwie, żeby łatwiej im było dotrzeć na weekend. Ale zwiększanie ochrony obszarów cennych przyrodniczo i reklamowanie regionu na całym świecie (może nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że jest to region bardzo rozpoznawalny w Europie - w sezonie jest tam więcej obcokrajowców niż Polaków). No i poprawa dostępności dzięki Rail Baltica, bo jednak jazda tam to jest wielkie przedsięwzięcie bez samochodu, to fakt.
    • lulejja Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszystko 20.01.11, 08:50
      Argumenty te mnie nie przekonują.
      Zastanawiam sie nad funkcjonowaniem tego lotniska i możliwościami bezpośrednich połączeń,
      do? No właśnie: Bruksela? Londyn? Dublin? co jeszcze? Nie łudźmy się, Białystok nie byłby lotniskiem z ogromną liczbą połączeń.
      Tak naprawdę wolałabym aby Marszałek przeznaczył moje podatki na poprawę infrastruktury kolejowej. Uważam, że dobre, szybkie połączenie z Warszawą (dojazd pociągiem w czasie 60-90 minut) i Gdańskiem (do 3 godzin) i przede wszystkim sesnowne połączenie drogowe - załatwi sprawę.
    • pawel.poplawski1 Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszystko 20.01.11, 10:30
      Dworzański to cieć.
      Gówno prawda, że najlepsza lokalizacja. Były lepsze lecz ich nie widzieli, bo nawet nie chcieli widzieć.
      Jestem ciekawy czy pan marszałek dla relaksu przyjeżdża do Tykocina.
      Jak będzie lotnisko to wtedy niech tam zamieszka kiedy nad głową latają samoloty z zagrożeniem życia, że w silnik wpadnie ptak i zrobi katastrofę lotniczą w jego domu!!
    • ksysio3 Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszystko 20.01.11, 11:16
      witam;
      pochodzę z Tykocina i mam mieszane odczucia odnośnie budowy lotniska w tym miejscu; ja widzę racje obydwu stron i prawda jest pośrodku; feralne miejsce na loty samolotów jeśli chodzi bezpieczeństwo pasażerów-zbyt dużo ptaków latających wokół, dostanie się taki do silnika...
      co do ekologów to gdzie oni byli w latach 70 ubiegłego wieku kiedy meliorowano rzekę Narew między Łomżą a Górą?-odcinek ten w początkowych planach miał nie dostąpić tej operacji; pamiętam będąc na spacerze w tamtym okresie(w samym Tykocinie a nie na łąkach) trzeba było uważać by nie dostać jajkiem od mewy-tyle ptactwa fruwało nad głowami; po melioracji przybyło łąk na miejscach lęgowych ptaków-zaczęto tam wypasać krowy, które niszczyły gniazda-proceder ten trwa do dziś, więc i ptaków dziś nie widać tylko te krowy; odwrócenie tego procesu podobno jest możliwe-marzy mi się by widzieć te chmary ptaków i ich krzyki na niebie nad Tykocinem, by wreszcie zarastające starorzecze Narwi ożyło i łąki zaroiły się od ptaków zamiast tych krów-ekolodzy do dzieła!!!!!!!!!
      z drugiej strony lotnisko ożywiłyby Tykocin, i przy okazji budowy lotniska możliwa byłaby budowa obwodnicy Tykocina- w tej chwili samochody ciężarowe demolują zabytki tego miasta- drgania z ulic przenoszą się na domy, widoczne są pęknięcia na budynkach; pekniecia sa także widoczne na kościele-tu dodatkowo czynnik melioracyjny-obniżenie poziomu wód gruntowych;
      to tyle
      • w.koronkiewicz Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 14:57
        mój przedmówca napisał: "marzy mi się by widzieć te chmary ptaków i ich krzyki na niebie nad Tykocinem, by wreszcie zarastające starorzecze Narwi ożyło i łąki zaroiły się od ptaków zamiast tych krów-ekolodzy do dzieła!!!!!!!!!"

        to bardzo ciekawa wizja, zwłaszcza w kontekście powstającego lotniska i zagrożenia dla bezpieczeństwa przez stada wędrujących ptaków. musi się zatem Pan zdecydować czy ptaki czy samoloty. połączenie bowiem obu tych opcji sprawia, że rzeczywiście usłyszy pan krzyki na niebie.

        "z drugiej strony lotnisko ożywiłyby Tykocin, i przy okazji budowy lotniska możliwa byłaby budowa obwodnicy Tykocina- w tej chwili samochody ciężarowe demolują zabytki tego miasta- drgania z ulic przenoszą się na domy, widoczne są pęknięcia na budynkach; pekniecia sa także widoczne na kościele-tu dodatkowo czynnik melioracyjny-obniżenie poziomu wód gruntowych;"

        ciekaw jestem skąd ta pewność, że budowa lotniska oznacza ożywienie i budowę obwodnicy? obecnie tym co przyciąga ludzi do Tykocina jest cisza i spokój, owe zabytki o których wspomniałeś. ale przelatujące samoloty sprawią, że urok tego miejsca zniknie na zawsze.
        i skąd ta pewność, że obwodnicę zbudują? na razie brak pieniędzy na dokończenie ekspresowej ósemki. skąd zatem pomysł na obwodnicę Tykocina? by kilkanaście ciężarówek miało wygodniej jechać z Jeżewa do Knyszyna? chyba, że są tam inne drogi o których nie wiem.
        • competer1 Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 16:36
          Ślepa wiara i doping dla budowy lotniska w miejscu gdzie wiosną niebo jest poprzecinane kluczami dzikiego ptactwa zawsze mnie dziwiły. A wzmianki w opracowaniu dla lotniska o wyłączeniu przestrzeni z lotów podczas tych okresów i ograniczenia lotów nocnych, bardzo zagadkowe. Ktoś chyba na głowę upadł. Nowe opracowanie ten stan zmieni?
            • competer1 Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 18:20
              "32. Należy rozważyć wprowadzenie zakazu lotów od zachodu do wschodu słońca
              w okresie wiosennej i jesiennej migracji ptaków, czyli od 01 marca do 15 maja oraz od 01 sierpnia do 15 listopada.
              33. Należy wprowadzić zakaz lotów poniżej 1000 m nad terenem Biebrzańskiego Parku Narodowego i Narwiańskiego Parku Narodowego z wyłączeniem lotów wykonywanych zgodnie z procedurami dolotowymi, podejściami do lądowania i procedurami odlotowymi.
              34. Z uwagi na bliskość Narwiańskiego Parku Narodowego należy wyłączyć cały południowy sektor z krążenia z widocznością.
              35. Zaleca się wytyczyć procedury lądowania i startu, które pozwolą na ominięcie od strony wschodniej obszaru Natura 2000 SOO „Dolina Biebrzy” i OSO „Ostoja Biebrzańska”.
              36. Należy rozważyć konieczność wprowadzenia tzw. „cichych procedur”
              na terenie Tykocina i na podejściu do lądowania od południowego wschodu. "
              • shiva772 Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 21:31
                32. Należy rozważyć wprowadzenie zakazu lotów od zachodu do wschodu słońca
                > w okresie wiosennej i jesiennej migracji ptaków, czyli od 01 marca do 15 maja o
                > raz od 01 sierpnia do 15 listopada.
                ------------------------------------------------------------------------------------
                Superrr! To po co to lotnisko wogóle budować? Co za pierdy ktoś sugeruje...
          • competer1 Re: Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszyst 20.01.11, 18:59
            Ten przewał jest tez godny odnotowania. Ciekawe kiedy liczyli te ptaszki, hehe?

            3. najmniejszego negatywnego oddziaływania na ptaki, przede wszystkim
            na ich gniazdowanie oraz na ich ewentualne kolizje. Najwięcej gatunków ptaków odnotowano na terenie lokalizacji Topolany (121). Najmniej zaobserwowano
            na lokalizacji Saniki (106). Najwięcej ptaków (osobników) odnotowano na terenie lokalizacji Topolany (37 746). Na terenie lokalizacji Saniki stwierdzono dwukrotnie mniej osobników. W przypadku lokalizacji Topolany prawie połowę osobników (48%) stanowiły ptaki obserwowane w czasie przelotu dalekodystansowego. Na terenie Sanik osobniki takie stanowiły już ponad połowę (51%). Natomiast na terenie wsi Targonie osobniki takie stanowiły tylko 24% ogółu. Tak duża liczba osobników i proporcje pomiędzy przelotem dalekodystansowym i lokalnym na lokalizacjach Topolany
            i Targonie w porównaniu do lokalizacji Saniki, świadczą o tym, iż leżą one na szlaku migracji (Topolany) lub w pobliżu miejsc koncentracji ptaków (Targonie). Jednocześnie znaczna liczba osobników przerywa przelot w tych lokalizacjach w celu żerowania i odpoczynku. Lokalizacja Saniki nie stanowi istotnego miejsca koncentracji i odpoczynku dla migrujących ptaków.
    • fantastic_maru Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszystko 20.01.11, 22:32
      Czyli tak, mimo wszystko jednak chcemy łamać prawo? A lotnisko będzie służyć tylko prywatnym samolotom vipów.
      Ale dla przestrogi: Biebrza jest najbardziej rozpoznawalnym miejscem w Polsce w oczach wielu Brytyjczyków, Holendrów, którzy co roku przyjeżdżają dla niej do Polski. Jeśli wspólnymi siłami nie da się obronić tak cennych obszarów - straci cały region, bo wtedy turyści przeniosą się na przykład na Białoruś.
      Tak nawiasem, dlaczego Podlasie dąży uparcie do wzmocnienia swojej marki jako najbardziej zacofanego i ciemnego rejonu w całym kraju? To taka strategia promocji regionu? Przyjedźcie zobaczycie skansen obyczajowy, religijny i damy Wam wykład na temat tego, że człowiek jest najważniejszy, nawet jeśli jedyną przyczyną dla której tu przyjechaliście są te "ptaszki i kwiatki"? Wzywam do opamiętania, bo się już nie tylko Polska niepokoi tym poziomem ciemnoty.
    • ssen "swietna" lokalizacja 21.01.11, 03:55
      Nawet jesli decyzja srodowiskowa zostanie przepchnieta kolanem, w co watpie, to biorac pod uwage gdzie sie to lotnisko ma znalezc UE przeswietli ja bardzo dokladnie.
      I jesli bedzie cokolwiek nie halo to z kasy (i lotniska wtedy takze) nici.
      W najgorszym wypadku jesli bedzie DSU zostanie ono zaskarzone ale pozwolenie na budowe zostanie wydane i ona ruszy moze sie okazac ze zainwestuje sie mase kasy, dotacja przepadnie a cala inwestycje bedzie trzeba wstrzymac. Kasacja unijnej dotacji to nie jest jedyna kara. UE oprocz tego moze zasolic jakas gigantyczna grzywne jesli inwestycje nie zostanie zamrozona.
      Forsowanie tego biorac pod uwage presje czasu to jakis konkretny bezsens.
      Widac jedna nauczka to za malo dla wlodarzy i graja w ten sam scenariusz.
      Chyba ze maja pelna swiadomosc ze DSU nie przejdzie ale udaja glupiego, chca sobie potem posciemniac na zasadzie bo my chcielismy ale ekolodzy nie pozwolili.
      Ostatnio to jest modne tlumaczenie urzedniczej niekompetencji.

      Sama lokalizacja jest mocno od czapy.
      Daleko od linii kolejowej, stosunkowo daleko od miasta jedyny plus to DK8 w poblizu.
      Nie ma jakis bardziej sprzyjajacych terenow takim inwestycjom na pld od bstoku?
      Miedzy linia kolejowa do lap a DK 19? Chociazby gdzies miedzy choroszcza a lapami?
    • anders76 Port lotniczy pod Tykocinem? Tak. Mimo wszystko 21.01.11, 14:18
      Cos duzo tych lotnisk ostatnimi czasy sie w Polsce pojawia. W Szwecji np. wprowadza sie szybka kolej i caly szereg lotnisk po prostu padnie bo kolej bedzie szybsza, zwlaszcza liczac "od centrum do centrum". Zbudowac wszystko mozna, nawet peron we Wloszczowej a co potem ?
      Odleglosc do Wawy jako tako szybka kolej powinna zalatwic w godzinke. Lepiej miec jedno prawdziwe lotnisko w centrum Polski i siec polaczen do niego niz kilka nieoplacalnych ladowisk.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka