Dodaj do ulubionych

Dolina Rospudy - fakty zamiast bełkotu

IP: *.tpnet.pl 10.02.07, 13:39
www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_bialystok/obwodnica_augustowa/index.php/id_item_tree/0c0319c14dbddb1683bd537baf8c2bd9
Obserwuj wątek
    • Gość: baba jola Re: Dolina Rospudy - fakty zamiast bełkotu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.02.07, 18:50
      pseudo-ekolodzy i zieloni zachow€ją się jak gestapowcy życie żab jest ważniejsze
      od życia ludzi co ci debile zrobili(ekolodzy)jak w ubiegłym roku w stawie przy
      pałacu Branickich podusiły się karpie a w tym roku w stawie przy ul.Mickiewicza
      co się stało cisza ekolodzy i zieloni nie dostali pieniędzy od Mossadu lub innej
      mafii i nie protest€ją co na to Koronkiewicz (zielony)jakie ma zdanie.banda
      finansowana przez ......
          • www.zieloni-bialystok.w.pl Opis poszczególnych wariantów 11.02.07, 18:46
            EKOLOGICZNIE TANIEJ SZYBCIEJ Opis poszczególnych wariantów OBWODNICY AUGUSTOWA
            Pomysł Generalnej Dyrekcji Dróg
            Pomysł Ministra Środowiska
            Nasza propozycja - Polska Zielona Sieć / CEE Bankwatch Network, Pracownia na
            Rzecz Wszystkich Istot Oddział Podlaski, WWF Polska, Ogólnopolskie Towarzystwo
            Ochrony Ptaków

            Zakres inwestycji oraz jej lokalizacja
            Budowa obwodnicy Augustowa z estakadą przez bagna w dolinie rzeki Rospudy.
            Budowa obwodnicy Augustowa z tunelem pod bagnami w dolinie rzeki Rospudy.
            Połączenie budowy obwodnicy Suwałk i Augustowa ominięcie bagien Rospudy przez
            poprowadzenie drogi w okolicach Chodorek.

            Koszt inwestycji.
            minimalnie 250 mln zł (koszt z każdym miesiacem wzrasta - obecnei mówi się już
            o co najmniej 350 mln. zł)
            minimalnie 700 mln zł
            660 mln zł

            liczba mieszkańców, którzy skorzystają z inwestycji.
            30 tyś. mieszkańców Augustowa
            30 tys. mieszkańców Augustowa
            Łącznie 100 tys. mieszkańców Suwałk i Augustowa.

            Czas realizacji przedsięwzięcia.
            Prace można zacząć w latach 2006-2007. Bez pieniędzy z Unii - do kilkunastu lat.
            Prace można zacząć w latach 2006-2007. Bez pieniędzy z Unii - do kilkunastu lat.
            Prace będą mogły rozpocząć się za dwa lata i po dwóch kolejnych zakończyć.

            Problemy, które mogą się pojawić.
            Droga będzie budowana na bagnach, co może utrudnić i opóźnić prace budowlane.
            Zniszczone zostaną chronione tereny Natura 2000, co może wywołać protest
            Komisji Europejskiej.
            Tunel będzie budowany pod bagnami. Wielkie ryzyko niepowodzenia w trakcie
            budowy i użytkowania tunelu, np. zalanie, trzęsienie ziemi. [1] Może również
            zabraknąć pieniędzy.
            Wykup gruntów i przygotowanie dokumentacji wymaga około 2 lat.

            Źródła finansowania.
            Krajowy Fundusz Drogowy - zaledwie 20 mln zł na ten rok.
            Minister zabiega o środki z Unii Europejskiej.
            Oferta Unii Europejskiej o sfinansowaniu inwestycji


            Polska Zielona Sieć / CEE Bankwatch Network, Pracownia na Rzecz Wszystkich
            Istot Oddział Podlaski, WWF Polska, Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków

            [1] Tunel o takiej długości - ponad 1 km nie istnieje w Polsce. W ostatnim
            wypadku - katastrofie drogowej w podobnym tunelu pod Alpami, w którym po
            zderzeniu samochodów zapalił się TIR - cysterna z paliwem i chemikaliami
            zginęło - spaliło się lub udusiło ponad 20 osób. Akcja ratunkowa była
            praktycznie niemożliwa do czasu samoistnego wypalenia się eksplodujących
            samochodów.
            [dopisek - www.zieloni.w.pl]

            www.zieloni.osiedle.net.pl/warianty.doc
            EKOLOGICZNIE=SZYBCIEJ,TANIEJ,BEZPIECZNIEJ CHCEMY TEGO SAMEGO!WOLNYCH OD
            TIRÓW,BEZPIECZNYCH DRÓG! Chcemy, aby stało się to jak najszybciej!
            Doskonale rozumiemy problemy mieszkańców Suwałk i Augustowa. Nikt z nas nie
            chciałby mieszkać w dcmu, obok którego pędzą tysiące TIRów. Ograniczmy przejazd
            TIRów przez centra miejscowości i wybudujmy obwodnice. Proponujemy rozwiązanie,
            które ma największe szansę powodzenia.
            Są trzy możliwe rozwiązania problemu obwodnicy Augustowa. My jesteśmy za takim,
            które pozwoli jednocześnie przyspieszyć budowę obwodnicy Suwałk.
            • Pomysł Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
            Budowa obwodnicy Augustowa z estakadą przez bagna w dolinie rzeki Rospuda .
            Koszt 250 min zł°. Prace można zacząć teoretycznie w tym roku, ale też w każdej
            chwili Unia Europejska może taką budowę wstrzymać, gdyż zniszczy ona chronione
            tereny przyrodnicze Natura 2000°. Przepadną wówczas pieniądze na zakończenie
            budowy, a co więcej - nałożone mogą zostać dotkliwe kary finansowe. Trzeba więc
            będzie wszystko rozbierać i zaczynać od początku w innym miejscu.
            • Pomysł Ministra Środowiska
            Budowa obwodnicy Augustowa z tunelem pod bagnami w dolinie rzeki Rospudy. Koszt
            minimum 700 min® Budowę można zacząć teoretycznie w tym roku. Minister
            obiecuje, że znajdzie pieniądze w Unii. Jednak bez pieniędzy z Unii budowa może
            potrwać nawet kilkanaście lat i ucierpią na tym inne inwestycje - za
            równowartość tunelu można wybudować kilka obwodnic. Niekorzystnie o tunelu
            wypowiadają się eksperci®. Wielkie ryzyko niepowodzenia podczas budowy i
            użytkowania tunelu - zalanie, trzęsienie ziemi.
            • Nasza propozycja
            Obwodnica wspólna dla Augustowa i Suwałk. Koszt ok. 660 min zł°. Budowa mogłaby
            się zacząć za 2-3 lata, ale istnieje gwarancja jej najszybszego ukończenia. Nie
            łamie unijnego prawa ochrony przyrody, więc budowa obu obwodnic byłaby
            finansowana przez Unię Europejską0. Ich budowa jest dużo prostsza niż tunel czy
            estakada, dlatego po kolejnych dwóch latach byłyby gotowe.
            Już teraz na czas budowy obwodnic, domagamy się od władz poprawy bezpieczeństwa
            na drogach i skierowania choć części transportu na kolej.
            Od 15 lat słyszycie o obwodnicy. Dalej Wam obiecują.
            My pokazujemy jak to zrobić!
            Dość przedwyborczych obietnic bez pokrycia!
            O Pismo GDDKiA 0/BI-DT6/290I/32/06 z dnia 16.03.06,
            O Wypowiedź Ladislawa Miko z Komis// Europejskie], Wyborcza 16-02-2006,
            O Wypowiedź dr inź. Czesława Podkowicza, Kurier Poranny z dnia 03.03.2006.
            O Kalkulacje inżyniera Roberta Chwiałkowskiego



            xxxxxxxxxx

            Więcej informacji na stronach internetowych:
            www.zieloni.osiedle.net.pl/via-baltica-rospuda.htm
            www.zieloni-bialystok.w.pl -Białystok, Podlasie-lokalne informacje;
            eko - działalność, problemy, rozwiązania
            www.tiry-na-tory.w.pl
            www.via-baltica.w.pl -
            www.darzbor.v24.pl/via-baltica/index.htm MAPA - DLACZEGO VIA BALTICA
            PRZEZ BIAŁYSTOK TO NONSENS, PROJEKT OBWODNICY AUGUSTOWA I SUWAŁK OMIJAJĄCY
            DOLINE ROSPUDY I TERENY PRZYRODNICZE, INFORMACJE:
            www.darzbor.v24.pl/vb/index.php
            wszystko nt. wariantu omijającego obszar chroniony - szybciej i taniej:
            www.siskom.waw.pl/rospuda/Wariant_alt/
            www.viabalticainfo.org
            GAZETA WYBORCZA RAPORTY O ROSPUDZIE:
            www.gazetawyborcza.pl/8,75402,3900615.html
            Andrzej Strumiłło artysta malarz, mieszka w Maćkowej Rudzie nad Czarną
            Hańczą
            Podpisałem apel "Gazety". Nie godzę się z zarozumialstwem technologicznymi
            administracyjną butą, przez które uczepiono się projektu budowy, nie licząc
            się z konfliktem, jaki z tego wyniknie. Wiem, jak bardzo potrzebna jest
            trasa Via Baltica. Jednak można było poprowadzić ją inaczej. Stracono czas,
            a teraz manipuluje się ludzkim zniecierpliwieniem i dramatem, by poprzeć
            szybką realizację projektu. Ja nie wierzę jednak, że decyzja o
            przeprowadzeniu alternatywnej drogi opóźni jej budowę. Przekonuje mnie
            pomysł obejścia doliny, tym bardziej że jest to tańsza wersja i ma szansę
            uzyskać finansowe wsparcie z Europy. Rozumiem gorycz mieszkańców Augustowa,
            ale zostali zmanipulowani - przez błąd techniczny albo czyjeś interesy. Tu
            jednak nie chodzi o jakąś roślinkę czy ptaszka z oryginalnym ogonkiem.
            Chodzi o ekosystem i przestrzeń, która raz zniszczona już nigdy się nie
            odbuduje.

            xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    • Gość: Stanisław Re: Dolina Rospudy - fakty zamiast bełkotu IP: *.pools.arcor-ip.net 11.02.07, 07:54
      Cytat:

      "1994 r. – Ministrowie Transportu UE na konferencji na Krecie zalecają przebieg
      4 – ch transeuropejskich korytarzy transportowych przez Polskę, z których I
      korytarz Helsinki - Tallin – Ryga – Kowno – Warszawa winien przebiegać przez
      woj. podlaskie. Korytarze te objęte są priorytetem pomocowym Unii Europejskiej."

      Zaraz na początku opracowania GGKIA podaje, że Unia Europejska pomoże w budowie
      korytarza a teraz wspaniałomyślnie z tej pomocy wycofuje.
      No bo mamy własne 500 mln - co to znaczy "własne" - moje, twoje i każdego co
      płaci w Polsce podatki.
      Ja się nie zgadzam z trwonieniem moich pieniędzy.
    • Gość: kierowca prawda jest taka: pola buraczane pod ochroną IP: 80.54.5.* 11.02.07, 20:54
      "Innym istotnym problemem przy realizacji tego wariantu byłby fakt, że droga
      przebiegałaby przez pięć wsi, co wymagałoby wykupienia około 2 tys. działek i
      wyburzenia kilkudziesięciu budynków"
      i wszystko jasne- projektuje się DROŻSZĄ drogę przez bagno, choć można przez
      pola. Ale chłopstwo to w Polsce rzecz święta, wsiórskich włości ruszyć nie
      można! zburzyć paru obór nie można! Prędzej zburzy się Zamek Królewski, niż
      chlewiki w Podlaskiem!

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka