Dodaj do ulubionych

Lotnisko=skandal! Nowa Rospuda! Wybrano Tykocin!

31.07.09, 18:45
SKANDAL Z LOTNISKIEM! NOWA ROSPUDA! WYBRANO NAJDROŻSZY TYKOCIN DLATEGO UNIA EUROPEJSKA NIE DA NAM PIENIĘDZY!

KATASTROFY= OBOK NARWIAŃSKI PARK NARODOWY I PTAKI WYKLUCZAJA BEZPIECZNE STARTY I LADOWANIA 70% KATASTROF WYDARZA SIĘ WTEDY GDY NP. PTAK WPADNIE DO SILNIKA OSLABIAJAC SILE CIAGU W KRYTYCZNYM MOMENCIE

URZĄD MARSZALKOWSKI TAM BAL SIĘ ROLINKÓW ŻE NIE CHCIAL ICH WPUSCIC DO URZEDU, NARUSZAJAC PRAWO DO INFORMACJI PUBLICZNEJ

NIESTETY NIE DA SIĘ RZADZI WBREW LUDZIOM I WYBIERAJAC MIEJSCE GDZIE JEST NAJWIEKSZY SPOLECZNY PROTEST CELOWO IDA W KIERUNKU KONFLIKTU. BYĆ MOŻE PONIEWAŻ NIE MAJA PIENIEDZY CHCA WINE ZA nie=PO=wodzenie ZWALIC NA ROLNIKÓW ITP. JAK W PRZYPADKU PRZEKRETÓW Z OBWODNICA AUGUSTOWA NA EKOLOGÓW?

30.07.2009 r. "tajne" konsultacje w sprawie lotniska godz. 10 Zawady, godz. 14 Tykocin, 31.07.2009 r godz 10 Michałowo+ BLOKADY DRÓG TRAKTORAMI?

JEŚLI LOTNISKO W ZAWADACH JEST NAJTAŃSZE I NAJBLIŻSZE WARSZAWY A WIĘC MOGŁOBY KONKUROWAĆ Z WARSZAWSKIM OKĘCIEM (ŚCIAGAJĄC TU NP TANIE LINIE LOTNICZE) UNIA EUROPEJSKA NIE DA PIENIĘDZY NA INNE DROŻSZE LOKALIZACJE (TAK JAK Z OBWODNICĄ AUGUSTOWA WYMUSIŁA REZYGNACJĘ Z NAJDROŻSZGO WARIANTU PRZEZ BAGNO WSPIERAJĄC ZA TO INNY WARIANT -WSPÓLNĄ OBWODNICĘ AUGUSTOWA I SUWAŁK I POSZERZENIE ISTNIEJĄCYCH DRÓG). TYKOCIN I TOPOLANY NIE MAJĄ SZANS
Obserwuj wątek
      • rafal.kosno PO=dlasie odlatuje z Warszawy 31.07.09, 19:45
        szybciej dojechac pociagiem na Okecie tam zawsze bedzie wiecej i tanszych polaczen niz z amleo lotniska w pipidowce skad bedzie odlatywac jeden samolot tygodniowo z urzednikami bo lataja za darmo na koszt podatnika az lotnoisko zbankrutuje jak Szymany kolo Olsztyna , Zielona Gora itp

        PO=wtorka Opery =katastrofa finansowa
          • rafal.kosno Re: PO=dlasie odlatuje z Warszawy 31.07.09, 23:14
            a ile i jakie samoloty oraz dokad beda odlatywac z podlaskiego pipidówka:)?

            CZAS DOJAZDU POCIĄGIEM Z BIAŁEGOSTOKU NA LOTNISKO OKĘCIE W WARSZAWIE Z WIEKSZĄ LICZBĄ TAŃSZYCH POŁĄCZEN = 2,5 GODZINY.

            CZAS LOTU SAMOLOTEM Z BIAŁEGOSTOKU NA LOTNISKO OKĘCIE W WARSZAWIE Z WIĘKSZĄ LICZBĄ TAŃSZYCH POŁĄCZEN = 1 GODZ DOJAZDY, 2-3 GODZINY ODPRAWA, ODLOTY TYLKO 1-2 DZIENNIE (POCIĄGI CO 2 GODZINY) LOT 1 GODZINA = RAZEM MINIMUM 5 GODZIN.

            WNIOSEK: LATANIE SAMOLOTEM Z BIAŁEGSOTOKU DO WARSZAWY NIE MA SENSU BO JEST DŁUŻSZE I DROŻSZE NIŻ POCIĄGIEM

            Np. lotnisko dla Olsztyna Szczytno – Szymany zbankrutowało w 2004 r. pozostawiając niespłacone ok. 8 mln zł długu z minimalnym ruchem pasażerskim 1996-2003 (rocznie ok.1000-2000 pasażerów = cotygodniowe loty z Warszawy i z miast w Niemczech pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Szczytno-Szymany wobec wymaganych 1 mln rocznie pasażerów by było opłacalne) pomimo atrakcyjniejszego położenia (Mazury) niż Białystok.
            • koczisss Re: PO=dlasie odlatuje z Warszawy 01.08.09, 09:37
              rafal.kosno napisał:

              > a ile i jakie samoloty oraz dokad beda odlatywac z podlaskiego pipidówka:)?
              >
              > CZAS DOJAZDU POCIĄGIEM Z BIAŁEGOSTOKU NA LOTNISKO OKĘCIE W WARSZAWIE Z WIEKSZĄ
              > LICZBĄ TAŃSZYCH POŁĄCZEN = 2,5 GODZINY.
              >
              > CZAS LOTU SAMOLOTEM Z BIAŁEGOSTOKU NA LOTNISKO OKĘCIE W WARSZAWIE Z WIĘKSZĄ LIC
              > ZBĄ TAŃSZYCH POŁĄCZEN = 1 GODZ DOJAZDY, 2-3 GODZINY ODPRAWA, ODLOTY TYLKO 1-2 D
              > ZIENNIE (POCIĄGI CO 2 GODZINY) LOT 1 GODZINA = RAZEM MINIMUM 5 GODZIN.
              >
              > WNIOSEK: LATANIE SAMOLOTEM Z BIAŁEGSOTOKU DO WARSZAWY NIE MA SENSU BO JEST DŁUŻ
              > SZE I DROŻSZE NIŻ POCIĄGIEM
              >
              > Np. lotnisko dla Olsztyna Szczytno – Szymany zbankrutowało w 2004 r.
              pozostawiając niespłacone ok. 8 mln zł długu z minimalnym ruchem pasażerskim
              1996-2003 (rocznie ok.1000-2000 pasażerów = cotygodniowe loty z Warszawy i z
              miast w Niemczech pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Szczytno-Szymany wobec
              wymaganych 1 mln rocznie pasażerów by było opłacalne) pomimo atrakcyjniejszego
              położenia (Mazury) niż Białystok.

              Z Olsztyna do Szyman jest ponad 57 km, po drogach, co tu ukrywać bardzo słabych,
              zakręty, dziury, bardzo wąskie.
              Tutaj masz mapkę
              Druga sprawa, Olsztyn ma znacznie mniej mieszkańców niż Białystok, a jego
              skomunikowanie z krajem jest beznadziejne.

              Do Sanik autem dotrę w 20 minut, jak będzie droga ekspresowa, to szybciutko,
              sprawnie, bez stresu i bólu, a 60 km po warmińskich drogach to około 1 godziny
              jazdy latem, zimą jeszcze gorzej.
                    • zewsi Re: pieniadze na kolej i drogi 02.08.09, 08:17
                      Primo: ile kosztuje modernizacja linii kolejowej do stolicy?
                      Secundo: z czyich budżetów finansowane są budowy lotnisk regionalnych, a z
                      czyjego modernizacja dróg krajowych i linii kolejowych?
                      • kajmir Re: pieniadze na kolej i drogi 02.08.09, 10:45
                        Jestem przekonany, że rozbudowę kolei również można by sfinansować z
                        Infrastruktury i Środowiska, bądź z Rozwoju Polski Wschodniej.

                        www.pois.gov.pl/Dokumenty/Lists/Dokumenty%20programowe/Attachments/91/POIiS051208.pdf

                        Zgodnie z ustaleniami Rady Europejskiej w Göteborgu waŜnym elementem
                        programu będą
                        teŜ działania wpływające w korzystny sposób na środowisko. Są to
                        m.in. działania
                        wspierające ograniczenie zmian klimatycznych i wzrost znaczenia
                        „zielonej” energii,
                        usprawnienie i zwiększenie efektywności oraz bezpieczeństwa systemu
                        transportowego (m.in.
                        poprzez wsparcie systemów transportu publicznego i kolejowego).
                          • rafal.kosno bezpłatny internet w pociągach ich szybkosc wygoda 02.08.09, 12:42
                            PO=ki co brakuje np. 15 mln rocznie np. PKP Przewozy Regionalne i Inter City na dopłaty do polaczen Białystok - Warszawa w wyniku czego moga ulec likwidacji.

                            ludzie woleliby jezdzic koleja zamiast Busami takze na innych tarsach np. Białystok- Elk, do Hajnowski, Bielska o ile byloby szybciej taniej i wygodniej

                            od fzbialystok@gmail.com <fzbialystok@gmail.com>
                            do kancelaria@umwp-podlasie.pl
                            data 30 czerwca 2009 23:59
                            temat uwagi dotyczące rozkładu jazdy PKP Przewozy Regionalne. konsultacje społeczne

                            Pociągi powinny być konkurencyjnym środkiem transportu - komunikacji
                            zbiorowej w porównaniu z samochodem, autobusem itp.
                            Jest to możliwe o ile podróz pociągiem jest:
                            Tańsza
                            Wygodniejsza
                            Bezpieczniejsza
                            szybsza

                            Istotne jest np. wprowadzenie bezprzewodowego bezpłatnego internetu
                            (hot-spot) w pociągach/ szynobusach) podczas jazdy
                            Poprawa monitoringu/ochrony (widoczne umundurowane minimum 2 osobowe)

                            Najistotniejsze jest szybkie, wygodne regularne połączenie
                            Białegostoku z Warszawą (maksymalny czas przejazdu 2 godziny) i
                            pozostałych miast na Podlasiu z Białymstokiem
                            Ponieważ duża liczba szynobusów jest niewykorzystana można rozważyć
                            ich kursy co godzinę na trasie Białystok - Warszawa

                            Należy uruchomić połączenie szynobusu Białystok - Bielsk Podlaski-
                            Hajnówka _ Białowieża o znaczeniu turystycznym i regionalnym
                            pasażerskim (maksymalny czas przejazdu 1 godzina)

                            W pociągach/ szynobusach umożliwić przewóz rowerów za np. symboliczne 1 zł


          • rafal.kosno Re: Działalnośc tzw. "zielonych" 01.08.09, 01:29
            TYLKO BIALOSTOCKA ANONIMOWA WIOSKA i członki POmylone wyzywaja zielonych.

            Tak samo PO=ronny od 10 lat pise paszkwile o zielonych czemu prokuratura ich nigdy nie potwierdzila? To klamstwa na zlecenienie PO-lityków wyssane z palca

            Za to PO=ranny PO=wienien oddac np. 130 mln zł utopione w bagnach Rospudy by PO=zawyzac koszty sprzecznej z prawem Polski i Unii Europejskiej obwodnicy Augustowa która skorum-PO-wani dziennikarze PO=ronnego PO=pierali tak bardzo że jeden został nawet rzecznikiem prasowym drogowców

            Patzrac na fora pelne cemzury usuwajacej merytorycze wpisy na temat a PO=zostawiajace anonimowe PO=mowienia klamstwa wulgaryzmy i groźby karalne np. PO=ronny to nie dziennikarstwo, to medialna prostytucja
        • bogo2 Re: pojawij sie "zielony" sprzed kilku lat 02.08.09, 14:42
          i pisze to "zielony", pod nowym nickiem, wiedzac, ze stary nick,
          spalony jest tutaj, na forum, z braku wiedzy, argumentow i kultury
          dyskusji...
          ciekawe,na jak dlugo, nowy nick, wystaraczy...!

          rafal.kosno napisał:

          > brak ci wiedzy argumentow i kultury dyskusji(...)
        • pol_icek Re: Lotnisko=skandal! Nowa Rospuda! Wybrano Tykoc 02.08.09, 04:09
          odpowiedz mi Rafal na jeszcze jedno pytanie: co maja Zieloni do przekretow
          wladzy? Popraw mnie jesli jestem w bledzie.Czy przypadkiem przekretami wladzy
          nie ma sie zajmowac partia opozycyjna a Zieloni tym na czym sie znaja najlepiej,
          mam na mysli przyrode i takie tam inne zabki? A moze Zieloni aspiruja do partii
          opozycyjnej?
          • rafal.kosno Re: Lotnisko=skandal! Nowa Rospuda! Wybrano Tykoc 02.08.09, 12:36
            Przepisy o udziale organizacji ekologicznych i zwykłych ludzi w postępowaniach dotyczących lokalizacji inwestycji mających wpływ na środowisko zostały wprowadzone wzorem Unii Europejskiej, by takich spraw nie załatwiał tylko inwestor z urzędnikiem co sprzyjało korupcji. Wszystkie dokumenty powinny być jawne, udostępniane do wglądu dla każdego. Rolą organizacji jest zgłaszanie uwag i zastrzeżeń, by wprowadzać zmiany mające służyć zmniejszeniu wpływu na środowisko.
            Niestety są organizacje ekologiczne które nie zajmują się tymi sprawami, czyli wbrew swoim statutom nie chronią środowiska, nie reagują na naruszenia prawa ochrony środowiska. Robią to pod pretekstem np. "Ekokarty", faktycznie zaś jako uzależnione od pieniędzy otrzymywanych od rządu czy Samorządów nie chcą narazić się lokalnym urzędnikom .
            Stowarzyszenie Federacja Zielonych w Białymstoku jest jedyną niezależną organizacją ekologiczną w Białymstoku i na Podlasiu, niezależną od władz, polityków, urzędników.
            Przykłady innych organizacji, które krytykowały Stowarzyszenie Federacja Zielonych w Białymstoku jako jest jedynej niezależnej organizacji ekologicznej w Białymstoku i na Podlasiu i „powody” tej krytyki:
            Pracownia na Rzecz Wszystkich Istot – korzysta bezpłatnie z biura lokalu Urzędu Miasta w Białymstoku (nie zajmuje się więc kontrolą Urzędu Miasta w Białymstoku)
            Stowarzyszenie Agro Group – jedyna organizacja na Podlasiu która podpisała "Ekokarte" członek "Polskiej Zielonej Sieci" – nie uczestniczy w kontrowersyjnych protestach jak np. sprawa Rospudy, Lotnisko itp. korzysta z pieniędzy rozdzielanych przez władze
            Fundacja Zielone Płuca Polski – w skład fundacji wchodzą przedstawiciele władz województwa, urzędnicy i politycy – nie uczestniczy w kontrowersyjnych protestach jak np. sprawa Rospudy, Lotnisko itp.
            Stowarzyszenie Rowerowy Białystok – w zamian za dotacje 50000 zł od Urzędu Miasta w Białymstoku zaprzestało wcześniejszej krytyki władz Białegostoku z powodu braku i złej jakości dróg rowerowych.
            Greenpeace – prawie w całości otrzymuje pieniądze z zagranicy
            WWF - prawie w całości otrzymuje pieniądze z zagranicy, lub od lokalnych władz, polityków, urzędników
            www.ekoharacze.f ree.pl - prawda o ekoharaczach, czyli komu "przeszkadzają" "zieloni"
      • koczisss Re: Lotnisko=skandal! Nowa Rospuda! Wybrano Tykoc 02.08.09, 10:54
        Tak, warto, np. od czasu do czasu dzięki lotnisku w Białymstoku będzie mogła
        zagrać Reprezentacja Polski w kopanej. Może wreszcie przyjedzie tu więcej
        turystów? Może zainteresuje się tym zakątkiem Polski jakiś poważny inwestor?

        Może wreszcie będzie można na wycieczkę zagraniczną polecieć z Białegostoku, a
        nie tłuc się do Warszawy, nie wiadomo czym, bo wyloty z rana, a rano nie ma
        pociągu, a po powrocie nie ma jak wrócić do domu.

        Nie można na budowę lotniska patrzeć tylko przez pryzmat regularnych lotów
        pasażerskich, bo początki będą trudne, ale całościowo.

        Kiedyś też nie warto było budować kolei, bo to przecież nikomu do życia nie było
        potrzebne.
        • komarz Re: Lotnisko=skandal! Nowa Rospuda! Wybrano Tykoc 02.08.09, 12:04
          Koleje warto było budować, swego czasu to był niezły interes i poniesione
          nakłady dość szybko się zwracały. Nakłady poniesione na budowę lotniska w
          Białymstoku nigdy się nie zwrócą a i do bieżącej eksploatacji trzeba będzie
          dokładać, przynajmniej przez pierwsze lata.
          Korzyści oczywiście też będą, choćby te o których piszesz. Ale czy warto na nie
          wydawać kilkaset milionów złotych, to już mam wątpliwości.
        • rafal.kosno lepiej i taniej dofinansowac kolej doo Warszawy 02.08.09, 13:02
          lepiej i taniej dofinansowac kolej by np. z Białegostoku do Warszawy (wkrotce tez bezposrednio na warszawskie lotnisko Okecie) odjezdzaly szybkie tanie wygodne pociagi np. co godzine i jechaly np. 1,5- 2 godz. a z Warszawy zawsze bedzie wiecej polaczen roznych linii lotniczych także tanszych i to na caly swiat a nie tylko do Europy jak z planowanego malego drogiego deficytowego lotniska na PO=dlasiu

          wtedy nie bedzie sensu tworzenie lotniska tylko z kilkoma samolotami na tydzien gdzie trzeba dojechac czekac godzinami na odprawe kontrole skoro szybciej i taniej bedzie pociagiem
          • pol_icek Re: lepiej i taniej dofinansowac kolej doo Warsza 02.08.09, 15:21
            Rozumiem Rafal, probujesz przekonac nas wszystkich o tym ze na Okeciu na odprawe czekac nie trzeba, a samo lotnisko Okecie jest blizej od planowanego regionalnego, prawda? Regionalne lotnisko jest potrzebne poniewaz region dobrze skomunikowany z reszta kraju jest atrakcyjny, turysci, business, etc. Mieszkam w Kanadzie i mamy tu w okolicy Toronto kilkanascie mniejszych badz wiekszych lotnisk, wszystkie jak do tej pory dzialaja, nikt nie narzeka. Toronto ma trzy lotniska: Int. Pearson Airport - glowne, Downtown - Island Airport, Downsview Airport w samiutkim srodku miasta. Poza tym Hamilton Int. Airport - 70 km od Toronto, London Ontario Int. Airport - 195 km od Toronto. Nie wymienilem pomniejszych po ok. 1km pasa startowego, bo tych jest mnostwo. Wszystkie te obiekty maja sie dobrze. Co ty na to Rafal? Ja rozumiem ze to Twoj business, zyc trzeba a wyludzone pieniadze pozwalaja jako tako ciagnac. Ja tylko niesmialo proponuje abys odpuscil niektore wazne dla regionu inwestycje, w przeciwnym wypadku niedlugo nie bedziesz mial od kogo wyludzic grosza, tam bieda moze zapiszczec, kapujesz. Kanadyjczycy sa madrzy, chcac rozwinac business rozwineli komunikacje najpierw, efekty, sam widzisz. Kanada naprawde pachnie zywica, chociaz nie wszedzie :). Pozdrawiam.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka