Dodaj do ulubionych

Nowy Zarząd a umowa z Zarządcą/administratorem

20.06.17, 22:46
Wspœlnota mieszkaniowa odwołała stary Zarząd (jednoosobowy) a powołała nowy (dwuosobowy). Dotychczasowym Zarządem była osoba z firmy która jest naszym administratorem. Nowy Zarząd został wyłoniony z mieszkańców bloku. Czy nowy Zarząd powinien podpisać nową umowę z firmą administrującą? Nie wiemy jak wyglądała poprzednia umowa, na jaki czas została zawarta, co należało do obowiązków administratora. Nie wiemy jakie umowy i z kim były podpisywane. Ogólnie firma traktuje nas jakbyśmy my byli dla nich a nie oni dla nas.
Czy jako Zarząd Wspólnoty podpisujemy z firmą umowę o administrowanie czy zarządzanie, bo widzę w Internecie sprzeczne odpowiedzi.
Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki i sugestie.
Obserwuj wątek
    • justynuszka23 Re: Nowy Zarząd a umowa z Zarządcą/administratore 21.06.17, 09:26
      Ciekawy zarząd powołaliście. zarząd, ktory nie wie jakie i zapewne gdzie sa dokumenty, co zawierają. Oczekujecie, ze teraz to forumowicze za was pomyslą.
      Podpowiem: jesli robicie rewolucje (pamietając, ze kazda rewolucja na koniec pożera swoje dzieci) to wywalcie wszystkich i zacznijcie wszystko od nowa. Jesli jednak szanujecie siebie i innych to zmiana zarządu jest tylko jednym z wielu dzialań/kroków , to dzialanie ewolucyjne.
      Spotkajcie się z firmą administrująca, co powinno byc waszym pierwszym krokiem (a nie wpis na forum) , firma wam we wszystkim pomoże. To, ze o niczym nie wiecie to nie znaczy że napewno wszystko jest źle, tylko ze nie macie wiedzy o sprawach wspólnoty.Firma administrująca to partner w pracy a nie wrog śmiertelny. Stawianie my dla was albo wy dla nas juz na początku powoduje niepotrzebne napięcie. efekty przynosi tylko wspólpraca oparta na zdrowych relacjach.
      • kitka20061 Re: Nowy Zarząd a umowa z Zarządcą/administratore 21.06.17, 10:42
        Problemem jest, że spotkania z firma administrującą były już dwa, ale nic ńie wniosły. Mimo wielu maili, od półtora miesiąca (czyli od czasu powołania nowego Zarządu) administrator nie pokazał nam dotychczas obowiązującej umowy, zbywając nas, że musi się dowiedzieć, czy jest potrzeba podpisania nowej umowy czy też ńie. Nie zostały nam przekazane żadne dokumenty, ani pieczątka wspólnoty. Wbrew temu co Pani, sugeruje, wiemy że wszystkie dokumenty są u administratora budynku, bo jak wcześniej napisałam poprzedni Zarząd to był pracownik z firmy zarządzającej, ale chyba siłą im tych papierów nie wyrwiemy. Nowy Zarząd został powołany, ponieważ Wspólnota nie była zadowolona z pracy zarówno starego Zarządu jak i administratora. Chcieliśmy na razie zostać przy obecnym administratorze, ale mieć nad nim kontrole, co rzeczywiście nam się nie udaje, dlatego szukam pomocy na forum.
        • justynuszka23 Re: Nowy Zarząd a umowa z Zarządcą/administratore 21.06.17, 10:46
          Jesli jest tak jak Pani pisze, wypowiedzcie umowę administratorowi z zakreslonym miejscem i terminem przekazania dokumentacji. Co dalej- prosze o telefon , podpowiem- krok za krokiem (505646779)
          • kitka20061 Re: Nowy Zarząd a umowa z Zarządcą/administratore 21.06.17, 23:06
            Dziękuję bardzo. Odezwę się na pewno w przyszłym tygodniu.
        • koziorozka Re: Nowy Zarząd a umowa 21.06.17, 17:56
          kitka20061 napisała:
          > spotkania z firma administrującą były już dwa, ale nic ńie w
          > niosły. Mimo wielu maili, od półtora miesiąca (czyli od czasu powołania nowego
          > Zarządu) administrator nie pokazał nam dotychczas obowiązującej umowy, zbywają
          > c nas, że musi się dowiedzieć, czy jest potrzeba podpisania nowej umowy czy też ńie.

          Umów się na rozmowę w cztery oczy i zapytaj, czy chce dla was pracować na nieco innych warunkach (zarząd "rządzi" administrator pomaga) czy nie.
          Nowej umowy o administrowanie nie potrzebujecie, bo zarząd zawiera ją w imieniu wspólnoty i zmiana składu zarządu nie ma znaczenia.
          To dotyczy wszystkich umów (z wodociągami, elektrownią, firmą wywożącą śmieci, sprzątającą itp.) Nową umowę (lub aneks do starej) podpisujecie, gdy zmieniacie warunki tej umowy.
          Umowę musicie mieć, bo w niej jest określone m.in. wynagrodzenie administratora. Bez niej niby na jakiej podstawie macie mu płacić?
          Jak rozmowa będzie nieprzyjemna, to piszecie wypowiedzenie umowy o administrowanie z terminem 3-miesięcznym i albo wręczacie za potwierdzeniem odbioru na kopii albo wysyłacie listem poleconym (też z potwierdzeniem odbioru).
          • kitka20061 Re: Nowy Zarząd a umowa 21.06.17, 23:07
            Dziękuję za cenne informacje.
    • pwdomil Re: Nowy Zarząd a umowa z Zarządcą/administratore 03.07.17, 15:26
      Z Pani relacji wynika, że dotychczasowy zarządca (czy też firma administrująca) Waszej nieruchomości zachowuje się nieprofesjonalnie. Zarządca (lub administrator) ma obowiązek udostępnić właścicielom dokumenty na żądanie, w przeciwnym razie może zostać ukarany na podstawie kodeksu karnego. Dokumenty wspólnotowe są własnością wspólnoty, a nie zarządcy, czy też administratora. Ja, jako zarządca nieruchomości mam za sobą taki właśnie proces wygrany na rzecz jednej z zarządzanych przeze mnie wspólnot, której poprzedni zarządca nie chciał wydać dokumentów. Jeśli mogę w czymś pomóc - proszę o kontakt: 776 334 221, lub pwdomil@gmail.com.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka