Dodaj do ulubionych

Odwołanie Zarządu Wspólnoty-przekazanie budynku

10.06.03, 14:27
Witam FORUMOWICZÓW!!
Przyglądam sie dyskusji na tym ciekawym forum i teraz sam potrzebuję pomocy.
Mamy zamiar odwołać obecny jednoosobowy zarząd naszej wspólnoty. Mamy obawy
że gdy to nastapi odwołany zarząd będzie robił problemy z przekazaniem
dokumentacji i rzeczy należących do wspólnoty. Poradzcie jak to prawnie
zorganizować ( jakie podjać uchwały ) aby przekazanie odbyło sie
bezproblemowo.Czy przepisy jakiejś ustawy mówią o terminach przekazania
zarządu ?
Dodam jeszcze ze umowa o zarządzanie z tym zarządcą jest tak sformułowana że
nie ma w niej mowy o przekazywaniu budynku oraz terminach uczynienia tego ,
czyli na chłopski rozum odwołany zarządca może z tym zwlekać w
nieskończoność – a jest to złośliwy człek. POZDRAWIAM - Sebastian
Obserwuj wątek
    • dorka30 Re: Odwołanie Zarządu Wspólnoty-przekazanie budyn 10.06.03, 19:19
      Niestety nie ma przepisów regulujących tą sprawę - smutne ale prawdziwe :(
    • tomaszik Re: Odwołanie Zarządu Wspólnoty-przekazanie budyn 13.06.03, 16:45
      Wydaje mi się, że skoro w umowie o zarządzanie nie ma terminu przekazania
      budynku to obowiązuje tutaj zasada że odwołany zarząd powinien przekazać
      budynek i wszystko co należy do wspolnoty NIEZWŁOCZNIE !
      nie jestem tego pewien - a co na to eksperci ?
      Pozdrawiam
    • mieszkanka2 Re: Odwołanie Zarządu Wspólnoty-przekazanie budyn 19.06.03, 19:33
      seba65 napisał:

      > Witam FORUMOWICZÓW!!
      > Przyglądam sie dyskusji na tym ciekawym forum i teraz sam potrzebuję pomocy.
      > Mamy zamiar odwołać obecny jednoosobowy zarząd naszej wspólnoty. Mamy obawy
      > że gdy to nastapi odwołany zarząd będzie robił problemy z przekazaniem
      > dokumentacji i rzeczy należących do wspólnoty. Poradzcie jak to prawnie
      > zorganizować ( jakie podjać uchwały ) aby przekazanie odbyło sie
      > bezproblemowo.Czy przepisy jakiejś ustawy mówią o terminach przekazania
      > zarządu ?
      > Dodam jeszcze ze umowa o zarządzanie z tym zarządcą jest tak sformułowana że
      > nie ma w niej mowy o przekazywaniu budynku oraz terminach uczynienia tego ,
      > czyli na chłopski rozum odwołany zarządca może z tym zwlekać w
      > nieskończoność – a jest to złośliwy człek. POZDRAWIAM - Sebastian


      Mimo wszystko zależy to od umowy z zarządcą - zapewne przewidziano w niej okres
      wypowiedzenia. W takich okolicznosciach przekazac nieruchomosc musi wowczas do
      konca uplywu terminu wypowiedzenia. Uchwala powinna dotyczyc 1. wypowiedzenia
      umowy zarzadcy oraz 2.
    • mieszkanka2 Re: Odwołanie Zarządu Wspólnoty-przekazanie budyn 19.06.03, 19:39
      seba65 napisał:

      > Witam FORUMOWICZÓW!!
      > Przyglądam sie dyskusji na tym ciekawym forum i teraz sam potrzebuję pomocy.
      > Mamy zamiar odwołać obecny jednoosobowy zarząd naszej wspólnoty. Mamy obawy
      > że gdy to nastapi odwołany zarząd będzie robił problemy z przekazaniem
      > dokumentacji i rzeczy należących do wspólnoty. Poradzcie jak to prawnie
      > zorganizować ( jakie podjać uchwały ) aby przekazanie odbyło sie
      > bezproblemowo.Czy przepisy jakiejś ustawy mówią o terminach przekazania
      > zarządu ?
      > Dodam jeszcze ze umowa o zarządzanie z tym zarządcą jest tak sformułowana że
      > nie ma w niej mowy o przekazywaniu budynku oraz terminach uczynienia tego ,
      > czyli na chłopski rozum odwołany zarządca może z tym zwlekać w
      > nieskończoność – a jest to złośliwy człek. POZDRAWIAM - Sebastian


      Sebastianie, mimo wszystko zależy to od umowy z zarządcą - zapewne przewidziano
      w niej okres
      wypowiedzenia. W takich okolicznosciach przekazac nieruchomosc musi wowczas do
      najpozniej do konca uplywu terminu wypowiedzenia. Uchwala powinna dotyczyc 1.
      wypowiedzenia
      umowy zarzadcy oraz 2. przekazania zarzadu do konca okresu wypowiedzenia
      konkretnym osobom (pelnomocnikom wspolnoty) 3.upowaznienia tychze konkretnych
      osob do odbioru dokumentacji i wszystkich formalnosci od ustepujacego zarzadcy;
      w przypadku gdy na tym samym zebraniu wybrany zostanie nowy zarzad, wowczas nie
      trzeb aumocowywac pelnomocnikow, wystarczy zobowiazac ustepujacego zarzadce do
      przekazanie spraw nowemu.
      Jezeli natomiast rzeczywiscie istnieje powazne przypuszczenie, ze zarzadca moze
      cos 'zachchmecic' uchwala wspolnoty moze zobowiazac go do przekazania
      dokumentacji, kluczy itd. niezwlocznie, najlepiej jeszcze tego samego dnia.
      Wynagrodzenie w takiej sytuacji nalezy jednak wyplacac do kjonca okresu
      wypowiedzenia umowy o zarzadzanie.
      Pozdrawiam,
      M.
      • tomaszik Re: Odwołanie Zarządu Wspólnoty-przekazanie budyn 23.06.03, 19:08
        autorowi ( SEBA ) chodzi zapewne o sytuację kiedy w umowie o zarząd nie ma ani
        słowa o terminie i okresie wypowiedzenia - rzeczywiści ejest problem - ile ma
        czasu odwołany zarząd na przekazanie rzeczy wspólnoty ?
    • mfija Re: Odwołanie Zarządu Wspólnoty-przekazanie budyn 23.06.03, 20:25
      Nie ma przepisów mówiących ustawowo o terminach przekazywania zarządu czy
      dokumentacji z tym związanej, ale od czegóż uchwały wspólnoty?

      Rozumiem że ta osoba sprawuje zarząd i jednocześnie zarządza/administruje. W
      czym może nieuczciwy (takie domniemanie również przyjmujemy) zarząd/zarządca
      zaszkodzić? Może mianowicie:
      1. Przejąć pieniądze z konta (dysponuje nim zapewne na zasadzie jednego podpisu)
      2. Zatrzymać umowy z dostawcami mediów i usług
      3. Zatrzymać dokumentację techniczną
      4. Zatrzymać dokumentację eksploatacyjną i księgową

      Proponuję zatem podjąć uchwałę zawierającą następujące elementy:
      A. Natychmiastowe przejęcie ZARZĄDU nieruchomością (tzn. odwołanie starego i
      powołanie nowego) przy pozostawieniu "staremu" w obowiązkach czynności
      opisanych w umowie odnoszących się do ADMINISTROWANIA przez trzy miesiące
      (typowy okres wypowiedzenia).
      B. Zobowiązanie zarządcy do przekazania dokumentów opisanych w pkt. 2 i 3 w
      drugim miesiącu wypowiedzenia pod rygorem (zapisanym w uchwale) wstrzymania
      wynagrodzenia za ten miesiąc w przypadku niewykonania.
      C. Zobowiązanie zarządcy do przekazania dokumentów opisanych w pkt. 4 w ciągu
      15-20 dni od zakończenia administrowania i wstrzymanie płatności za trzeci
      miesiąc do czasu spełnienia tego warunku.

      Po podjęciu takowej uchwały proponuję NATYCHMIAST przejąć rachunek bankowy
      poprzez zmianę podpisów na karcie wzorów. Wystarczy uchwała i osobiste
      stawiennictwo członków nowego zarządu w banku.

      W ten dość prosty sposób przeciwdziałamy zagrożeniom opisanym w pkt. 1-4.
      Najskuteczniejszy bowiem jest zawsze przymus ekonomiczny (pkt. B i C). Sprawdza
      się nawet w małżeństwie ;-)

      Pozdrawiam

      • miluszka Re: Odwołanie Zarządu Wspólnoty-przekazanie budyn 27.06.03, 14:22
        Niestety, przy przekazywaniu budynków na ogół poprzedni zarządcy ( może ze
        złości, że się im budynek zabiera) nie chcą współpracować w żadnej mierze ze
        swoimi następcami. I co? Donieśc na nich, zeby stracili licencję? Właściwie to
        by była odpowiednia kara. Zorientować się o co chodzi w takich kamienicach,
        to tak, jak rozwiązywanie rebusów.
        M
    • seba65 Re: Odwołanie Zarządu Wspólnoty-przekazanie budyn 27.06.03, 17:53
      Tytułem uzupełnienia:
      Stary zarząd w swojej umowie o zarząd miał napisane że może zostać odwołany w
      każdej hwili ( zgodnie z ustawą o wł . lok. )- tak też się stało - na zebraniu
      2 czerwca został odwołany w trybie natychmiastowym - kolejna uchwała powołała
      nowy zarząd. Nowy zarząd zarządał natychmiastowego , bezpośrednio po
      zebraniu , wydania wszelkiej dokumentacji wspólnoty , na co odwołany zarząd
      powiedział że to nie piekarnia :) . Moje pytanie brzmi - na jaki przepis
      się powołać aby zarządać wydania dokumentacji? POZDRAWIAM - SEBASTAIN

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka