Dodaj do ulubionych

Zmiana zarządu - kilka pytań

27.08.09, 08:44
Jak już kiedyś pisałem, w maju Wspólnota podjęła decyzję o zmianie sposobu
zarządzania Wspólnotą. Chodzi o to, że do tej pory zarządzała firma wybrana
przez dewelopera, która była wpisana w KW nieruchomości.
W tej chwili uchwała o zmianie sposobu zarządu jest złożona w sądzie, wybrany
jest nowy zarząd wspólnoty, którego jestem członkiem, ale pojawiło się kilka
kwestii, których sami nie potrafimy rozstrzygnąć:
1. Dotychczasowy zarząd nie otrzymał absolutorium, nie zostało też przyjęte
sprawozdanie finansowe za ubiegły rok. Czy niesie to ze sobą jakieś skutki prawne?
2. Odrzucony został plan gospodarczy na bieżący rok, zaproponowany przez
poprzedniego zarządcę. Jakie to niesie konsekwencje prawne, na czym ma się
oprzeć w takim razie nowy zarząd?
3. Obecny zarząd chce zmienić administratora. Dotychczasowy zarządca ma umowę
podpisaną jeszcze między nim a deweloperem o zarząd i administrowanie, z 3
miesięcznym okresem wypowiedzenia. Chcemy, by do końca okresu wypowiedzenia
firma ta wykonywała czynności administracyjne i wykonywała polecenia zarządu,
ale nie miała uprawnień do podejmowania decyzji, wystawiania przelewów itp.
Czy w takim razie:
- zarząd ma prawo rozwiązać tą umowę, czy musi zwrócić się o to do dewelopera,
który ją podpisywał?
- czy trzeba zmieniać treść tej umowy, aby pozbawić dotychczasowego zarządcy
uprawnień do zarządzania wspólnotą, czy wystarczy, że podjęta została uchwała
o zmianie sposobu zarządu?

Jak to przeprowadzić, by miało ręce i nogi i było zgodne z prawem?
Obserwuj wątek
    • nowak66 Re: Zmiana zarządu - kilka pytań 27.08.09, 12:33
      Najpierw trzeba przejąć zarząd nieruchomością.

      Wszelkie działania nowowybranego zarządu wspólnoty bez wcześniejszego formalnego przejęcia zarządu (dokumentacji, zmiany karty wzoru podpisów, powiadomienia kontrahentów, przekazania nieruchomości itp.) będą bezprawne.
      • uowl Re: Zmiana zarządu - kilka pytań 28.08.09, 11:56
        Nie rób w trąbe człowieka który się pyta.

        Nowy zarząd działa od momentu obowiazywania uchwały. Wyrzucony
        zarządca musi niezwłocznie przekazać zarządzanie i dokumentację pod
        rygorem odpowiedzialności karnej i zawodowej.

        Zarządca pozbawiony pełnomocnictwa właścicieli obowiązany jest sam o
        tym fakcie powiadomić kontrahentów i kogokolwiek potrzeba i zwróci
        się do niego. Nie działa już w imieniu właścicieli i kropka.

        Miejmy nadzieję, że nowy zarząd nie da się nabrać na "przekazanie
        nieruchomości" tzn. dotychczasowy zarządca jakoś nie będzie miał
        czasu poza pobieraniem zaliczek od właścicieli i wydatkowaniem tych
        środków.
    • uowl Re: Zmiana zarządu - kilka pytań 28.08.09, 11:49
      Odpowiedzi.
      1. Brak absolutorium w sytuacji wyrzuvcenia dotychczasowego zarządcy
      jest chyba logicznym. Brak rozliczenia planu oznacza, że
      dotychczasowy zarządca nie rozliczył się z powierzonych przez
      właścicieli środków środków. Albo zarządca idzie do sądu w celu
      ustalenia podjęcia uchwały albo niech zwraca pieniążki.
      2. Konsekwencją jest to, że nie ma planu gospodarczego, czyli umowy
      pomiędzy włascicielami co do wydatkowanych środków.
      3. Z usług poprzedniego zarządcy można przez pewien czas korzystać
      jeżeli wspólnota na to wyraziła zgodę, zarząd nie ma nic do gadania.
      Ale przecież o wyrzuceniu zarządcy zadecydowali wąłściciele.
      To co z umową to podpisywał developer, więc niech się dalej z nią
      buja. Nie wasza sprawa i zmartwienie.
      Ale co to jest ten ten administrator? W UoWL nie ma czegoś takiegi,
      a i nie ma takiego zawodu jak administrator nieruchomości, a tylko
      zarządca nieruchomości. Pojęcie administratora nieruchomości zostało
      wymyślone przez różnych cwaniaczków aby firmy zarządzające
      przejmowały zarządzanie nieruchomościami i kasą właścicieli za
      fryko. Większość frajerów na to leci.
      Jak zarząd nie jest w stranie sobie poradzić to zarządzanie
      nieruchomością należy powierzyć rzetelnej firmie.
      • ten-rak Re: Zmiana zarządu - kilka pytań 28.08.09, 13:07
        1. Odrzucony plan finansowy (brak abolutorium) nie niesie ze sobą
        żadnych skutków prawnych (niestety takie beznadziejne jest prawo) -
        przyzwoitość tylko nakazuje aby taki "niezatwierdzony" zarząd poddał
        sie do dymisji.
        2. Odrzucony plan gospodarczy nie niesie żadnych skutków prawnych
        (zarządca nie opracowuje takiego planu tylko zarząd!) - skutki jak
        wyżej.
        - Można jak radzi uowl probować coś odzyskać w sądzie ale to
        dość ciernista, długa i kosztowna droga
        3.

        Nowy zarząd od momentu podjęcia uchwały (nie ma znaczenie
        oczekiwanie sprawy w sądzie) jest pełnoprawnym zarządem i może
        podejmować decyzje. Natychmniast zarząd powinien dać wypowiedzenie
        zarządcy-administratorowi (nie jest potrzebna do tego inna uchwała).
        Powinniście już mieć nową firmę (zarządcę) której zlecilibyście
        zarządzanie-administrowanie (jeżeli nie chcecie sami się zarządzać),
        co ułatwi przekazanie i "wyciągnięcie" wszelkich dokumentów w tym
        finansowych od dotychczasowego zarządcy.
    • nowak66 Re: Zmiana zarządu - kilka pytań 28.08.09, 17:20
      Wszyscy wypowiadający się na ten temat przede mną (oprócz mnie) nie mają pojęcia o zarządzaniu i wprowadzają cię w błąd.

      Dopóki nie zostanie zmieniony SPOSÓB zarządu i dopóki w KW istnieje wpisany notarialny zarządca, dopóty nowowybrany zarząd nie może działać.
      Uchwała wspólnoty jest ważna, ale we wspólnocie nie może istnieć dwuwładza, czyli zarząd na podstawie art. 18. 1 i zarząd wybrany na podstawie art. 20 UWL.

      Koniec i kropka.
      Reszta niech się douczy.
      • uowl Re: Zmiana zarządu - kilka pytań 28.08.09, 18:28
        Wbrew wysokiemu mniemnaniu o sobie wprowadzasz w błąd i zapewne
        chcesz dodać wyrzuconemu zarządcy roczek lub więcej robienia w
        bambuko członków wspólnoty tj. do momentu wpisu do KW.
        Liczy się fakt podania wpisu do KW. Podać zmianę może notariusz,
        osoba zaufania publicznego. Właściciele w uchwale wyraźnie wyrazili
        wolę i dezaprobatę.

        Analogicznie właścicielem lokalku zostaje się w momencie podpisania
        umowy poświadczonej przez notariusza. Wpis do KW także przedstawiany
        jest w formie aktu notarialnego.


        > Koniec i kropka.
        > Reszta niech się douczy.
        Tak możesz mówić jedynie do siebie i to bez obecności osób
        postronnych.My sobie tego tutraj nie życzymy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka