Dodaj do ulubionych

czy młodego gołębia muszę karmić ręcznie??

07.06.06, 16:56
Znalazłam młodego gołębia. W domu zorganizowałam mu klatkę i dałam do
jedzenia jajko, chleb i płatki jęczmienne, ale on nie zwraca uwagi na pokarm.
I własnie zwracam się o poradę, czy to jedzenie jest dla niego odpowiednie i
czy należało by go karmić ręcznie. Sama nie mam doświadczenia w takich
sprawach. Aha, on jest już w miarę wypierzony,ale nie umiem podać ile ma
tygodni, ogólnie jest mniej więcej o połowe mniejszy od dorosłych gołębi.
Proszę o poradę.
Obserwuj wątek
    • gagik.geworgian Re: czy młodego gołębia muszę karmić ręcznie?? 07.06.06, 19:22
      Witam.
      Jeśli gołąb jest już wypierzony, ale nie tak duży jak dorosły gołąb i ma dość
      szeroki u nasady dziób, to prawdopodobnie jest to gołąb , którego trzeba karmić
      z ręki. Przede wszsytkim odstaw pokarmy , które podawałaś , bo nie są one
      właściwe . Dla młodego gołębia nalezy nabyć ziarno zbóż ,w skład którego
      wchodzić będzie przede wszsytkim pszenica i proso. Takie ziarno na wagę można
      kupić np na bazarach, tylko trzeba dobrze się rozejrzeć i popytać.
      Mieszankę takiego ziarna nalezy nasypać do jakiegoś naczynia, a następnie zalać
      całkowicie wrzątkiem i zostawic , by się namoczylo i wystygło.Gdy będzie
      letnie , to takie rozmiękczone ziarno nalezy wziąć do dloni, a następnie dłoń
      zwinąć i zrobic takich ruch, by gołąb wsadził dziób w tą zwiniętą dłoń i w tą
      mieszankę , która tam jest (czyli dłoń otacza dziób gołębia , a w dłoni jest
      ziarno). Gołąb powinien wyjadać ziarno z ręki.Następnie bnalezy nabrać nową
      porcję i powtórzyć ten ruch i tak aż gołąn się naje i będzie widac , że już ma
      dość. Takiego gołębia zwykle karmi się co parę godzin. To, czy gołąb jest
      gotowy zjeść nową porcję i czy zgłodniał mozna ocenić po jego zachowaniu oraz
      macając wole. Gołąb , który jest głodny jest niespokojny i nawołuje, że chce