Dodaj do ulubionych

=====500 MLN NA DROGI ======

IP: *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl 19.03.04, 22:43
500 MLN ZŁ NA INWESTYCJE NA DROGACH KRAJOWYCH
W MAŁOPOLSCE

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje w tym roku
wydać około 500 mln zł na inwestycje drogowe w województwie małopolskim -
poinformował w czwartek dyrektor oddziału GDDKiA Zbigniew Rapciak.

"Planujemy, że ten rok zamknie się kwotą około 500 mln zł, ale to dopiero
wstęp do wielkich pieniędzy, jakie będziemy inwestować w kolejnych latach" -
powiedział podczas konferencji prasowej dyrektor Rapciak.

Pieniądze będą pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego. Ich uzupełnieniem są
kredyty z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) i Banku Światowego oraz
środki ISPA.

Rapciak dodał, że tegoroczny budżet krakowskiego oddziału GDDKiA jest prawie
o połowę większy od zeszłorocznego. Jest także największy ze wszystkich
oddziałów GDDKiA, gdyby nie liczyć inwestycji autostradowych.

Zgodnie z planem na inwestycje drogowe w Małopolsce zostanie wydane 435 mln
zł, z czego około 25 proc. będzie przeznaczone na przygotowanie przyszłych
inwestycji (dokumentacja, wykupy gruntów). Krakowski oddział negocjuje też
kilkudziesięciomilionową pożyczkę z Banku Światowego na odnowę nawierzchni
dróg.
Największą tegoroczną inwestycją będzie kontynuacja wzmacniania nawierzchni
na najbardziej zatłoczonej drodze Małopolski: trasie nr 4 Kraków-Tarnów.
Całkowity koszt tego zadania, zaplanowanego na lata 2003-2005 wynosi 284 mln
zł (w tym 178,5 mln zł z funduszu ISPA), z czego w tym roku zostanie wydane
117,6 mln zł.
Kolejne duże przedsięwzięcie to przebudowa popularnej "zakopianki" do
parametrów drogi ekspresowej na 16-kilometrowym odcinku od Myślenic do
Lubnia. W tym roku zostanie przeznaczone na ten cel 35 mln zł, w tym 24,5 mln
zł pożyczki z EBI. Całość inwestycji, która została rozplanowana na lata 2003-
2005 roku, będzie kosztować około 340 mln zł.

Przebudowa zintegrowanego węzła "zakopiańskiego" na autostradowej obwodnicy
Krakowa będzie kosztować 12 mln zł.

Rapciak zapowiedział, że na przygotowanie przyszłych inwestycji zostanie
wydane 120,5 mln zł. Chodzi przede wszystkim o wykupy gruntów i przygotowanie
dokumentacji pod przyszłą autostradę Kraków-Tarnów oraz modernizację
kolejnych odcinków "zakopianki".

"To dopiero wstęp do przyszłych wielkich pieniędzy, dlatego tak dużo
przeznaczamy na przygotowanie nowych inwestycji. Przewidujemy, że w latach
2006-2007 będziemy inwestować rocznie ponad 1 mld zł" - zapowiedział Rapciak.

Krakowski oddział GDDKiA zarządza odcinkami 12 dróg krajowych o łącznej
długości 866 km, z tego 75 km to drogi dwujezdniowe.
Obserwuj wątek
    • mcmaxim Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 19.03.04, 23:08
      moja odpowiedz...
      BUAHAHAHAHAHA...
      malop... u was suie nic nie robi, a u nas, w bielsku, czyli w znienawidzonym
      przez ciebie woj. slaskim:
      1. konczy sie budowa srednicowki/obwodnicy zachodniej
      2. rozpoczyna budowa obwodnicy wschodniej, juz sie zaczely wyburzenia,
      3. ekspresowka do cieszyna jest przerabiana w calosci na 2-jezdniowa, dorabiane
      sa pasy awaryjne, skrzyzowania dwupoziomowe, wymieniana nawierzchnia, slowem:
      bedzie przypominac autostrade... a to tylko okolice bielska, nie mowiac o
      reszcie woj...
      a w krakowskiem?...
      pfuj...
      wez i idz gdzie indziej...
      poza tym... jesli juz wogole, to zacznij mowic swoimi slowami, a nie rzucac
      pusto cytatami...
    • Gość: Bielski Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.03.04, 23:11
      to ostatnie zdanie jest najlepsze:

      > Krakowski oddział GDDKiA zarządza odcinkami 12 dróg krajowych o łącznej
      > długości 866 km, z tego 75 km to drogi dwujezdniowe.


      75 km dwujezdniowych dróg na całe województwo......a swoja drogą to najwyższy
      czas żeby nadrobić zacofanie woj. małopolskiego w infrastrukturze.
      Acha malop!!! drogi krajowe to tylko część dróg.........ale o reszcie nie
      piszesz, bo pewnie nie ma co.
    • Gość: abc Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.pke.pl 20.03.04, 15:26
      No i co z tego?
      Po co wypisujesz swoje rewelwcje na stronach miast z województwa śląskiego?
      Jesteś strasznie namolny.
      Na Sląsku na samą budowę autostrady A4 w tym roku wyda się prawie 800 mln
      złotych. I co z tego? Czy należy wchodzić na forum w np Tarnowie i pisać o tym?
      Co chcesz udowodnić?
      • rad81 Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 20.03.04, 22:18
        ehhh malop ma kompleksy...
        za wszelką cene nie wiem co chce udowodnic ale strasznie siebie i całe
        wojeództwo małopolskie tą swoją "działalnością" kompromituje
        zreszta gdyby nie te jego posty to bysmy wielu ciekawych rzeczy nie wiedzilei o
        wojeództwie małopolskim jak naprzykład UWAGA AŻ 75 km!!!!! dróg
        DWUJEZDNIOWYCH!!!!! porażąjąca cyfra.. same np Tychy mają podobna ilość km dróg
        dwujezdniowych jak ktoś jeździł przez tychy albo po tychach to wie...
        a za niedługo BB bedzie miało prawie 100km dróg dwujezdniowych.. ehhhh
        malop co ty chcesz udowodnic czy kwota 500 mln złotych to duzo gdzie 300 mln
        z tej kwoty pochodzi z funduszy unijnych?? to strasznie malo malopie
        dodam ze ta potega gospodarcza którą kreuje malop jako woj małopolskiego ma nie
        tylko budzet ponad 2,5 krotnie mniejszy od budzetu woj ślaskeigo ale ma prawie
        taki sam budzet niz woj lubelskie!!!! w sumie to w kazdej dziedzinie woj
        małoposlkie przegrywa-spodziewałem sie tego ale nie na aż taka skale ale dzieki
        malopowi zdąłem sobie sprawe z dużych desproporcji miedzy województwami

        BUDŻET 2004
        -------------------------woj. lubelskie-----woj. małopolskie----woj. śląskie

        Planowane dochody _____255.798.286 zł_______278.275.226 zł___659.580.700 zł
        Planowane wydatki______284.990.016 zł_______296.861.409 zł___663.918.200 zł
        DEFICYT________________-29.191.730 zł_______-18.586.183 zł____-4.337.500 zł
        • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 21.03.04, 20:22
          małop/ no i sam widzisz ani słowa o podbeskidziu i ani słowa o drodze bb-
          kraków, która miała być priorytetem dla woj.małopolskiego

          do krytyków małopa/ nie wystarczy tylko sucha interpretacja danych,
          1. tak jak już napisałem gdzieś wcześniej w małopolskim jest mniej dróg
          dwujezdniowych, ale też natężenie ruchu jest znacznie mniejsze, nie ta skala
          porównawcza, myślę że włąściwsze byłoby porównywanie jak małopolskie wypada na
          tle podbnych wielkościowo województw - dolnośląskiego, wielkopolskiego czy może
          pomorskiego
          2. śląskie swoje drogi dwujezdniowe, których większość jest w obrębie zagłębia
          albo łączy zagłębie z beskidami, zawdzięcza tow. gierkowi,
          a jak wiemy towarzysze nie lubili krakowa i pomijali to miasto w inwestycjach,
          pomijali także zachodnią część województwa śląskiego, a braki w infrastrukturze
          drogowej tam są jeszcze bardziej widoczne i uciążliwe niż w małopolsce,
          3. braki są wszędzie i wszyscy chcą je nadrobić, ale łatwiej przekonać władze
          centralne (bo to one podejmują decyzje co do budowy autostrad i dróg
          ekspresowych) do budowy autostrady w miejscu gdzie jest dość duże natężnie
          ruchu, którą już niemcy zaprojektowali i po której już przebiega już droga
          (czyli nie trzeba wykupywać gruntów i niższe koszty) niż do zupełnie nowego
          projektu
          • arcykr Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 28.03.04, 15:25
            wikin napisał:

            > 1. tak jak już napisałem gdzieś wcześniej w małopolskim jest mniej dróg
            > dwujezdniowych, ale też natężenie ruchu jest znacznie mniejsze,
            Bo to wiocha...

            >> 3. braki są wszędzie i wszyscy chcą je nadrobić, ale łatwiej przekonać
            władze
            > centralne (bo to one podejmują decyzje co do budowy autostrad i dróg
            > ekspresowych) do budowy autostrady w miejscu gdzie jest dość duże natężnie
            > ruchu, którą już niemcy zaprojektowali
            Ta czesc A4 w woj. slaskim jest juz w calosci oddana do uzytku.
            www.gddkia.gov.pl/html/aktualnosci_inf97.htm
            Obecnie budowana w woj. slaskim czesc A4 przebiega inaczej i jak najbardziej
            trzeba bylo wykupywac grunty, wyburzac budynki a koszty sa najwyzsze w Polsce
            (chyba, ze w koncu zacznie sie budowac A3 przez Sudety).
            www.gddkia.gov.pl/html/aktualnosci_inf92.htm
            • Gość: malop Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl 28.03.04, 17:04

              1) dróg wojewódzkich więcej jest w ......woj .małopolskim a mniej w
              woj.śląskim

              Zanotowano znaczące różnice w obciążeniu sieci dróg wojewódzkich w
              poszczególnych województwach.

              Największe obciążenie ruchem wynoszące średnio ponad 3500 poj./dobę
              zarejestrowano w województwach: śląskim, małopolskim oraz mazowieckim.
              Najmniejsze obciążenie sieci dróg wojewódzkich, poniżej 1500 poj./dobę,
              wystąpiło w województwach: warmińsko-mazurskim oraz podlaskim. Podobne
              zależności stwierdzono przy analizie rozkładu obciążenia ruchem na sieci dróg
              krajowych.

              W porównaniu z rokiem 1995, we wszystkich województwach zarejestrowano wzrost
              ruchu, z czego zdecydowanie największy, wynoszący ponad 50%, w województwie
              mazowieckim. Duże wzrosty ruchu, rzędu 35% wystąpiły również w województwach:
              wielkopolskim, małopolskim oraz podkarpackim.

              Najmniejszy wzrost ruchu odnotowano w województwach: lubuskim (17%) oraz
              opolskim (20%). Szczegółowej analizie poddano wyniki pomiarów ruchu z terenu
              województwa mazowieckiego, w którym wzrost ruchu zdecydowanie odbiegał od
              średniej dla całego kraju. Stwierdzono poprawność wykonania pomiarów ruchu i
              ich zgodność z wytycznymi. O wielkości średniego wskaźnika wzrostu dla całego
              województwa mazowieckiego zadecydował bardzo duży wzrost ruchu na drogach
              wojewódzkich wokół aglomeracji warszawskiej. Wobec bardzo dużego ruchu na
              drogach krajowych w tym rejonie, użytkownicy pojazdów zaczęli znacznie częściej
              wykorzystywać alternatywne drogi wojewódzkie.
              • Gość: rad Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: 80.51.254.* 28.03.04, 18:58
                Infrastruktura
                gęstość dróg publicznych
                o twardej nawierzchni: ______159.7 km/100km2 ________143.8 km/100km2
                linie kolejowe
                eksploatowane:____________1924km_________________1149km
                w tym zelektryfikowane:_____1808km_________________920km

                gęstość normalnotorowych
                linii kolejowych: ___________15.6 km/100km2 _________ 7.5 km/100km2
                Pojazdy zarejestrowane:______1538208________________1141191

                • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 28.03.04, 21:04
                  Gość portalu: rad napisał(a):

                  > Infrastruktura
                  > gęstość dróg publicznych
                  > o twardej nawierzchni: ______159.7 km/100km2 ________143.8 km/100km2
                  > linie kolejowe
                  > eksploatowane:____________1924km_________________1149km
                  > w tym zelektryfikowane:_____1808km_________________920km
                  >
                  > gęstość normalnotorowych
                  > linii kolejowych: ___________15.6 km/100km2 _________ 7.5 km/100km2
                  > Pojazdy zarejestrowane:______1538208________________1141191
                  >

                  rad, nie bardzo rozumiem,
                  z tego by wynikało, że tylko w deficytowej kolei małopolska ustępuje śląskowi,
                  liczba dróg na 100km2 jest co prawda większa w śląskim, ale przy znacznie
                  wiekszej gęstości zaludnienia, to raczej śląskie gorzej wypada,
                  w finlandii też jest mniej dróg na 100 km2 niż w polsce,
                  również liczba zarejstrowanych samochodów wskazuje, na to że w przeliczeniu na
                  mieszkańca, to lepiej małopolska wypada
                    • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 28.03.04, 22:21
                      Gość portalu: rad napisał(a):

                      > ale trzeba to też przyrównać do powierzchni a jak wiadomo woj slaskie
                      > powierzchniowo jest jednym z najmniejszych wiec

                      do powierzchni ??
                      tak jak mapisłem poprzednio, finlandia (a także szwecja, norwegia, kanada,
                      australia) mają mniejszą ilość dróg na 1km2 czy 100km2 niż polska i jakoś nie
                      słyszałem by te kraje stawiały sobie za cel osiągnięcie lepszego wskaźnika od
                      naszego kraju pod tym względem
                      • Gość: rad Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: 80.51.254.* 28.03.04, 22:54
                        zgadza sie ale finlandia norwegi szwecja sa małe ludnosciowo i inny aspekt to
                        ich połozenie, mają liczbe ludnosci zblizoną do czech lub nieco większą
                        a ich położenie raczej nie sprzyja do wielkich inwestycji drogowych...
                        co innego woj małopolskie które posiada drogi takie jakie posiada, oprócz
                        kiepskiego stanu są dodatkowo wąskie (prawie zupełny brak dróg dwujezdniowych-
                        słusznie ktoś napisał ze niedługo BB bedzie miała wiecej km takich dróg niz
                        całe małoposkie. I dziwi mnie fakt braku rozwoju takich dróg w małopolskim
                        przeciez wiadomo ze w ilosc aut systemtycznie w całym kraju bedzie wzrastała a
                        autostrada z krakowa do tarnowa to odległa przyszłosć w tym sdamym czasie juz
                        dawno powinna byc dwujezdniowa do tegoż miasta ze juz nie wspomne o trasie
                        Kraków -BB ale na jaką kolwiek poprawe tej drogi zupełnie nie licze, ani jak
                        chodzi o stan nawierchni jak i jej szerokosć..
                        zresztą ja tam sie ciesze z powstajćych dróg na naszym, terenie zwłaszcza do
                        cieszyna bedzie piekna droga
                        • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 29.03.04, 07:26
                          nie do końca się rozumiemy,
                          wyszliśmy od danych ilościowych,
                          finlandia, szwecja czy australia mają mniej rozbudowaną sieć dróg, nie z powodu
                          niekorzystnych warunków (bo nie sądzę by te były dla nich wielkim problemem),
                          ale z powodu braku zapotrzebowania, wynikającego z niskiej gęstości zaludnienia
                          co do niekorzystnych warunków do woj.małopolskie w połowie (powierzchni)
                          stanowią góry, w części niezamieszkałe, podczas gdy woj.śląskie w połowie
                          stanowi gigantyczna aglomeracja, więc nieznacznie większa ilość dróg na 100km2
                          w śląskim raczej świadczy na niekrzyść śląskiego
                          co do szerokości dróg
                          to należy zwrócić uwagę, że na A4 za krakowem ruch się znacząco zmniejsza, a w
                          kierunku północ-południe znacznie większe znaczenie ma DK-1 niż DK-7 (nawet
                          ruch z warszawy do krakowa idzie przez DK-1), poza drogą katowice-wisła
                          pozostałą część dróg dwujezdniowych w woj.śląskim stanowią zatłoczone drogi
                          wewnąrz GOP, głównie w zagłębiu,
                          tak jak już napisałem nie można wziąć samych danych liczbowych, bez
                          uzwględnienia takich czynników jak gęstość zaludnienia
                          więc woj.małopolskie jest porównywalne z podobnymi do niego :
                          - wielkopolskim - kawałek autostrady pod poznaniem i kilka km drogi
                          dwujezdniowej w kierunku na k-ce (chyba w sumie mniej niż 75km),
                          - pomorskim - obwodnica trójmiejska i wjazd do słupska,
                          - dolnośląskim - tu zdecydowanie najlepiej - A4 do legnicy, DK-3 dwujezdniowa w
                          okolicach lubina,
                          nie tylko autostrada do tarnowa to jakaś bliżej nieokreślona przyszłość,
                          nieznany jest termin budowy znacznie bardziej zatłoczonych autostrad : A-2 na
                          tak ważnych odcinkach jak obwodnica warszawy, w-wa-łódź-konin, A-1 łódź-toruń,
                          a A-3 do szczecina, A-8 wrocław-łódź wogóle wypadły z planów
                          gdyby w statystykach były uwzględniane wszystkie drogi dwujezdniowe to sam
                          kraków miałby ich kilkaset km, wystarczy krótka wycieczka po krakowie by się o
                          tym przekonać, więc liczenie nie do końca jest prawdą że w bb wkrótce będzie
                          tyle dróg dwujezdniowych, kraków też jest jedynym dużym miastem które ma
                          porządną obwodnicę
                          • Gość: arcykr Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.univ / *.univ-st-etienne.fr 29.03.04, 12:37
                            wikin napisał:

                            > co do szerokości dróg
                            > to należy zwrócić uwagę, że na A4 za krakowem
                            Nie ma czegos taakiego... "Za Krakowem" Jest tylko droga krajowa nr 4.

                            ruch się znacząco zmniejsza, a w
                            > kierunku północ-południe znacznie większe znaczenie ma DK-1 niż DK-7 (nawet
                            > ruch z warszawy do krakowa idzie przez DK-1),
                            Czyli Malopolska to marginalny region..

                            poza drogą katowice-wisła
                            > pozostałą część dróg dwujezdniowych w woj.śląskim stanowią zatłoczone drogi
                            > wewnąrz GOP,
                            A co z Katowice - Bielsko, Kleszczow - woj. opolskie, itd.? Srednicowka jeszcze
                            nie jest zatloczona, tak samo obwodnica "bytomsko - piekarska".

                            głównie w zagłębiu,

                            > nie tylko autostrada do tarnowa to jakaś bliżej nieokreślona przyszłość,
                            > nieznany jest termin budowy znacznie bardziej zatłoczonych autostrad : A-2 na
                            > tak ważnych odcinkach jak obwodnica warszawy, w-wa-łódź-konin,
                            www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_156.htm
                            www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_143.htm
                            www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_144.htm
                            www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_142.htm
                            www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_141.htm
                            > a A-3 do szczecina, A-8 wrocław-łódź wogóle wypadły z planów
                            Przeciez wiem - to byly obiecanki SLD.

                            > gdyby w statystykach były uwzględniane wszystkie drogi dwujezdniowe to sam
                            > kraków miałby ich kilkaset km, wystarczy krótka wycieczka po krakowie by się
                            o
                            > tym przekonać,
                            To w koncu Gierek dyskryminowal pod tym wzgledem Krakow, czy nie?

                            kraków też jest jedynym dużym miastem które ma
                            > porządną obwodnicę
                            Raczej pół...
                            • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 29.03.04, 13:50
                              Gość portalu: arcykr napisał(a):

                              > Nie ma czegos taakiego... "Za Krakowem" Jest tylko droga krajowa nr 4.

                              owszem jest, ale ruch jest na niej mniejszy, podobnie jak na A2 za warszawą i
                              ta autostrada też została odsunięta w planach

                              > Czyli Malopolska to marginalny region..

                              no tak rozumując to warszawa i mazowsze to też region marginalny - przez
                              warszawę też przebiegnie tylko jedna autostrada i też będzię sie na ty mieście
                              kończyć

                              > A co z Katowice - Bielsko, Kleszczow - woj. opolskie, itd.? Srednicowka
                              jeszcze

                              to są drogi DK1 i A4, średnicówka czy obwodnica bytomsko-piekarska to drogi
                              wewnątrzaglomeracji

                              > nie jest zatloczona, tak samo obwodnica "bytomsko - piekarska".
                              >
                              > głównie w zagłębiu,
                              >
                              href="http://www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_156.htm"target="_blank">www.gddkia
                              .gov.pl/html/przetargi_156.htm</a>
                              > www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_143.htm
                              > www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_144.htm
                              > www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_142.htm
                              > www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_141.htm

                              to tylko przetargi,
                              a co dalej z odcinkiem łódź-warszawa, i co z A1 ??

                              > > gdyby w statystykach były uwzględniane wszystkie drogi dwujezdniowe to sam
                              > > kraków miałby ich kilkaset km, wystarczy krótka wycieczka po krakowie by
                              się o tym przekonać,
                              > To w koncu Gierek dyskryminowal pod tym wzgledem Krakow, czy nie?

                              centrum krakowa w stosunku do potrzeb było dyskryminowane, co nie znaczy że
                              wogóle tam nie było dróg dwujezdniowych i nie dobudowano nowych dróg obecnie,
                              ale kraków to też nowa huta, takie drugie tychy z wieloma szerokimi drogami, a
                              nową hutę z krakowem właściwym łączą cztery dwujezdniowe trasy

                              > kraków też jest jedynym dużym miastem które ma
                              > > porządną obwodnicę
                              > Raczej pół...

                              owszem całą, choć w połowie tylko autostradową, ale pokaż mi inne duże miasto w
                              polsce, w którym jest umożliwy przejazd w czterech głównych kierunkach bez
                              wjeżdżania do centrum
                              • Gość: arcykr Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.univ / *.univ-st-etienne.fr 30.03.04, 12:41
                                wikin napisał:

                                podobnie jak na A2 za warszawą
                                Nie ma A2 za Warszawa.

                                > no tak rozumując to warszawa i mazowsze to też region marginalny - przez
                                > warszawę też przebiegnie tylko jedna autostrada
                                Ale juz przebiega osobna droga w kierunku Katowic i Wroclawia.

                                to są drogi DK1 i A4, średnicówka czy obwodnica bytomsko-piekarska to drogi
                                > wewnątrzaglomeracji
                                Wedlug ciebie DK1 i A4 nie przechodza przez wnetrze aglomeracji?
                                >
                                > to tylko przetargi,
                                Ale z (teoretyczna) data wykonania.

                                > a co dalej z odcinkiem łódź-warszawa, i co z A1 ??
                                Zaczynasz odchodzic od tematu. Jak chcesz, to sobie sam poszukaj na stronie
                                gddkia.
                                >
                                > centrum krakowa w stosunku do potrzeb było dyskryminowane,
                                Cala Polska (moze z wyjatkiem niektorych dzielnic w Zaglebiu) byla
                                dyskryminowana w stosunku do potrzeb.

                                > > kraków też jest jedynym dużym miastem które ma
                                > > > porządną obwodnicę
                                > > Raczej pół...>
                                > owszem całą,
                                Mozesz to uzasadnic?

                                choć w połowie tylko autostradową, ale pokaż mi inne duże miasto w>
                                > polsce, w którym jest umożliwy przejazd w czterech głównych kierunkach bez
                                > wjeżdżania do centrum
                                Krecisz.
                                • Gość: wikin1 Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.bdm.com.pl / *.bdm.com.pl 30.03.04, 14:24
                                  Gość portalu: arcykr napisał(a):

                                  > Nie ma A2 za Warszawa.

                                  owszem nie ma, to taki skrót myślowy, tak czy inaczej ruch na DK2, DK4 za
                                  warszawa i krakowem jest znacznie mniejszy ruch niż przed tymi miastami

                                  > > no tak rozumując to warszawa i mazowsze to też region marginalny - przez
                                  > > warszawę też przebiegnie tylko jedna autostrada
                                  > Ale juz przebiega osobna droga w kierunku Katowic i Wroclawia.

                                  raczej w kierunku piotrkowa tryb., gdzie krzyzuje się z DK1 do katowic, a na
                                  wrocław wiedzie równie wąską drogą jak DK4
                                  z krakowa też biegnie droga o dwujezdniowa o sporym natężeniu ruchu w kierunku
                                  na zakopane, choć ze względu na ukształtowanie terenu, więc koszty budowy, na
                                  znacznej długości się zwęża
                                  pozostałe drogi z krakowa ze względu na położenie wiodą przez śląsk,
                                  owszem prawdą jest, że większe znaczenie ma DK1 niż DK7, ale tak samo DK1 mija
                                  kraków jak i warszawę

                                  > to są drogi DK1 i A4, średnicówka czy obwodnica bytomsko-piekarska to drogi
                                  > > wewnątrzaglomeracji
                                  > Wedlug ciebie DK1 i A4 nie przechodza przez wnetrze aglomeracji?

                                  jeszcze raz się powtórzę, w woj.śląskim jedyną drogą dwujezdniową poza drogami
                                  wewnątrzaglomeracyjnymi i dwoma najważniejszymi drogami krajowymi (DK1, A4)
                                  jest tylko droga katowice-wisła

                                  > > a co dalej z odcinkiem łódź-warszawa, i co z A1 ??
                                  > Zaczynasz odchodzic od tematu. Jak chcesz, to sobie sam poszukaj na stronie
                                  > gddkia.

                                  nie odchdzę od tematu i nie zamierzam niczego szukać, twierdzę że niewiele
                                  dzieje się w zakresie budowy ważniejszych (bardziej zatłoczonych) autostrad niż
                                  A4 kraków-tarnów

                                  > > > Raczej pół...>
                                  > > owszem całą,
                                  > Mozesz to uzasadnic?

                                  tak owszem od wieliczki do balic A4 (a więc wylot na tarnów, zakopane,
                                  katowice) a dalej przejazd szeroką ul.opolską do skrzyżowania z DK7 (wyjazd na
                                  warszawę), dalej już nieco gorzej, droga dookoła huty do DK79 na sandomierz,
                                  ale i tak lepiej niż przez poznań czy łódź
                                  • Gość: arcykr Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.univ / *.univ-st-etienne.fr 31.03.04, 13:09
                                    Gość portalu: wikin1 napisał(a):

                                    tak czy inaczej ruch na DK2, DK4 za
                                    > warszawa i krakowem jest znacznie mniejszy ruch niż przed tymi miastami
                                    A dookola Katowic ruch z kazdej strony duzy!
                                    >
                                    > > > no tak rozumując to warszawa i mazowsze to też region marginalny - pr
                                    > zez
                                    > > > warszawę też przebiegnie tylko jedna autostrada
                                    > > Ale juz przebiega osobna droga w kierunku Katowic i Wroclawia.
                                    >
                                    > raczej w kierunku piotrkowa tryb., gdzie krzyzuje się z DK1 do katowic,
                                    Numeracja numeracja, a i tak w praktyce jest to "trasa katowicka"

                                    a na
                                    > wrocław wiedzie równie wąską drogą jak DK4
                                    > z krakowa też biegnie droga o dwujezdniowa o sporym natężeniu ruchu w
                                    kierunku
                                    > na zakopane, choć ze względu na ukształtowanie terenu, więc koszty budowy, na
                                    > znacznej długości się zwęża
                                    Zaden powod. W Alpach to jest dopiero uksztaltowanie terenu.

                                    > pozostałe drogi z krakowa ze względu na położenie wiodą przez śląsk,
                                    No to kto jest marginalny?

                                    > owszem prawdą jest, że większe znaczenie ma DK1 niż DK7, ale tak samo DK1
                                    mija
                                    > kraków jak i warszawę
                                    Ale Warszawy nie mija Berlin - Moskwa.
                                    >
                                    > > to są drogi DK1 i A4, średnicówka czy obwodnica bytomsko-piekarska to dro
                                    > gi
                                    > > > wewnątrzaglomeracji
                                    > > Wedlug ciebie DK1 i A4 nie przechodza przez wnetrze aglomeracji?
                                    >
                                    > jeszcze raz się powtórzę, w woj.śląskim jedyną drogą dwujezdniową poza
                                    drogami
                                    > wewnątrzaglomeracyjnymi
                                    Bo tak malo jest terenow pozaaglomeracyjnych... :)

                                    > nie odchdzę od tematu i nie zamierzam niczego szukać,
                                    Bo po ci prawda, no nie?

                                    twierdzę że niewiele
                                    > dzieje się w zakresie budowy ważniejszych (bardziej zatłoczonych) autostrad
                                    niż A4 kraków-tarnów
                                    Ale jednak wiecej.
                                    • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 31.03.04, 15:48
                                      Gość portalu: arcykr napisał(a):

                                      > Gość portalu: wikin1 napisał(a):
                                      >
                                      > tak czy inaczej ruch na DK2, DK4 za
                                      > > warszawa i krakowem jest znacznie mniejszy ruch niż przed tymi miastami
                                      > A dookola Katowic ruch z kazdej strony duzy!

                                      no chyba nie o tym mowa w tym wątku i nigdzie temu nie zaprzeczyłem

                                      > Numeracja numeracja, a i tak w praktyce jest to "trasa katowicka"

                                      poza tym że w warszawie nazywa się al.krakowską
                                      ale też i nie o tym mowa,

                                      > a na
                                      > > wrocław wiedzie równie wąską drogą jak DK4
                                      > > z krakowa też biegnie droga o dwujezdniowa o sporym natężeniu ruchu w
                                      > kierunku
                                      > > na zakopane, choć ze względu na ukształtowanie terenu, więc koszty budowy,
                                      > na
                                      > > znacznej długości się zwęża
                                      > Zaden powod. W Alpach to jest dopiero uksztaltowanie terenu.

                                      owszem w warunkach polskich ma znaczenie

                                      > > pozostałe drogi z krakowa ze względu na położenie wiodą przez śląsk,
                                      > No to kto jest marginalny?

                                      już powiedziałem że kraków jest tak samo marginalny jak warszawa, bo oba te
                                      miasta mija A1,
                                      podobnie A3 czy S3 minie dwa inne duże miasta poznań i wrocław, i też będą
                                      marginalne w stosunku do legnicy i zielonej góry ??

                                      > > owszem prawdą jest, że większe znaczenie ma DK1 niż DK7, ale tak samo DK1
                                      > mija
                                      > > kraków jak i warszawę
                                      > Ale Warszawy nie mija Berlin - Moskwa.

                                      ale to jest podobnie jak A4 trasa wschód-zachód, a nie północ-południe

                                      > > jeszcze raz się powtórzę, w woj.śląskim jedyną drogą dwujezdniową poza
                                      > drogami
                                      > > wewnątrzaglomeracyjnymi
                                      > Bo tak malo jest terenow pozaaglomeracyjnych... :)

                                      tylko że na terenach wewnątrzaglomeracyjnych ruch jest większy

                                      > > nie odchdzę od tematu i nie zamierzam niczego szukać,
                                      > Bo po ci prawda, no nie?

                                      nie interesują mnie jakieś tam procedury papierkowe, kolejne przetargi, zmiany
                                      umów koncesyjnych, bo narazie wynikło z nich od 1997 ledwie 40km nowej
                                      autostrady A2 i drugie tyle zmodernizowanej,
                                      i co z tego że wyczytam tam, że jest jakiś przetarg, skoro niejeden przetarg w
                                      dziejach IIIRP został unieważniony itd.

                                      > twierdzę że niewiele
                                      > > dzieje się w zakresie budowy ważniejszych (bardziej zatłoczonych) autostra
                                      > d
                                      > niż A4 kraków-tarnów
                                      > Ale jednak wiecej.

                                      więcej, owszem, ale ciągle niewiele
                                      ale to akurat logiczne, że im ważniejsza autostrada tym więcej powinno się z
                                      nią coś dziać
                                      • Gość: arcykr Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.univ / *.univ-st-etienne.fr 01.04.04, 18:21
                                        wikin napisał:

                                        > no chyba nie o tym mowa w tym wątku i nigdzie temu nie zaprzeczyłem
                                        >
                                        > > Numeracja numeracja, a i tak w praktyce jest to "trasa katowicka"
                                        >
                                        > poza tym że w warszawie nazywa się al.krakowską
                                        Oficjalnie tak...

                                        > > Zaden powod. W Alpach to jest dopiero uksztaltowanie terenu.>
                                        > owszem w warunkach polskich ma znaczenie
                                        Wszedzie ma znaczenie.
                                        >
                                        > > > pozostałe drogi z krakowa ze względu na położenie wiodą przez śląsk,
                                        > > No to kto jest marginalny?
                                        >
                                        > już powiedziałem że kraków jest tak samo marginalny jak warszawa, bo oba te
                                        > miasta mija A1,
                                        Ale Warszawy nie omija A2, a Krakow omija.

                                        > podobnie A3 czy S3 minie dwa inne duże miasta poznań i wrocław, i też będą
                                        > marginalne w stosunku do legnicy i zielonej góry ??
                                        Poznan jest na A2 a Wroclaw na A4.
                                        >
                                        > > > owszem prawdą jest, że większe znaczenie ma DK1 niż DK7, ale tak samo
                                        > DK1
                                        > > mija
                                        > > > kraków jak i warszawę
                                        > > Ale Warszawy nie mija Berlin - Moskwa.>
                                        > ale to jest podobnie jak A4 trasa wschód-zachód, a nie północ-południe
                                        Ale jest to w przypadku Warszawy jeszcze jedna wazna trasa - inna niz do
                                        Katowic.
                                        >
                                        > > Bo tak malo jest terenow pozaaglomeracyjnych... :)>
                                        > tylko że na terenach wewnątrzaglomeracyjnych ruch jest większy
                                        Wiekszy ruch = wieksze inwestycje = wiekszy dobrobyt.
                                        >
                                        > > > nie odchdzę od tematu i nie zamierzam niczego szukać,
                                        > > Bo po ci prawda, no nie?>
                                        > nie interesują mnie jakieś tam procedury papierkowe, kolejne przetargi,
                                        zmiany
                                        > umów koncesyjnych, bo narazie wynikło z nich od 1997 ledwie 40km nowej
                                        > autostrady A2 i drugie tyle zmodernizowanej,
                                        "Jak na polskie warunki" to bardzo duzo.

                                        > i co z tego że wyczytam tam, że jest jakiś przetarg, skoro niejeden przetarg
                                        w
                                        > dziejach IIIRP został unieważniony itd.
                                        Lepszy zagrozony uniewaznieniem niz zaden.
                                        >
                                        > > twierdzę że niewiele
                                        > > > dzieje się w zakresie budowy ważniejszych (bardziej zatłoczonych) aut
                                        > ostra
                                        > > d
                                        > > niż A4 kraków-tarnów
                                        > > Ale jednak wiecej.
                                        >
                                        > więcej, owszem, ale ciągle niewiele
                                        > ale to akurat logiczne, że im ważniejsza autostrada tym więcej powinno się z
                                        > nią coś dziać
                                        Czyli w sumie sie ze mna zgodziles: Na wazniejszych odcinkach wiecej sie
                                        dzieje.
                                        • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 04.04.04, 21:04
                                          Gość portalu: arcykr napisał(a):

                                          > > już powiedziałem że kraków jest tak samo marginalny jak warszawa, bo oba t
                                          > e
                                          > > miasta mija A1,
                                          > Ale Warszawy nie omija A2, a Krakow omija.
                                          > > podobnie A3 czy S3 minie dwa inne duże miasta poznań i wrocław, i też będą
                                          > > marginalne w stosunku do legnicy i zielonej góry ??
                                          > Poznan jest na A2 a Wroclaw na A4.

                                          przeczytaj sobie to jeszcze raz

                                          > Ale jest to w przypadku Warszawy jeszcze jedna wazna trasa - inna niz do
                                          > Katowic.

                                          narazie kraków ma więcej niż warszawa dwujezdniowych tras wychodzących z miasta
                                          i niekończących się 2 km poza jego granicą
                                          co do planów, poza A2 i A4, to mają powstać droga S7 gdańsk-warszawa-kraków-
                                          zakopane i S8 w z warszawy w kierunku suwałk, co do DK8 na piotrków to plany
                                          nie raczej nie zakładają jej przebudowy,
                                          więc miasto odgrywające centralną rolę w państwie będzie miało ledwie o jedną
                                          więcej drogę ekspresową/autostradę niż kraków
                                          chyba wybrałeś kiepskie kryterium marginalności

                                          > > > Bo tak malo jest terenow pozaaglomeracyjnych... :)>
                                          > > tylko że na terenach wewnątrzaglomeracyjnych ruch jest większy
                                          > Wiekszy ruch = wieksze inwestycje = wiekszy dobrobyt.

                                          jeżeli porównujemy stolice województw (z najbliższą aglomeracją)
                                          to przejazd przez aglomerację krakowską, jest już dziś sprawny we wszystkich
                                          kierunkach, przez śląską dopiero będzie, w krakowie przybywa nowych dróg,
                                          skrzyzowań dwupoziomowych
                                          poza tym odpowiedz sobie na pytanie ilu polaków (polaków, a nie mniej lub
                                          bardziej poczuwających się do polskości mieszkańców górnego śląska,
                                          przywiązanych do swej ziemi) wolałoby mieszkać na śląsku, choćby i z tysiącem
                                          autostrad, niż w krakowie ??

                                          > > nie interesują mnie jakieś tam procedury papierkowe, kolejne przetargi,
                                          > zmiany
                                          > > umów koncesyjnych, bo narazie wynikło z nich od 1997 ledwie 40km nowej
                                          > > autostrady A2 i drugie tyle zmodernizowanej,
                                          > "Jak na polskie warunki" to bardzo duzo.

                                          ale jak na normalne warunki to ciągle nic
                                          • Gość: arcykr Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.univ / *.univ-st-etienne.fr 07.04.04, 08:24
                                            wikin napisał:

                                            > przeczytaj sobie to jeszcze raz
                                            Jak bede mial wiecej czasu...
                                            >
                                            > > Ale jest to w przypadku Warszawy jeszcze jedna wazna trasa - inna niz do
                                            > > Katowic.
                                            >
                                            > narazie kraków ma więcej niż warszawa dwujezdniowych tras wychodzących z
                                            miasta>
                                            > i niekończących się 2 km poza jego granicą
                                            Czyli ile?

                                            > co do planów, poza A2 i A4, to mają powstać droga S7 gdańsk-warszawa-kraków-
                                            > zakopane i S8 w z warszawy w kierunku suwałk, co do DK8 na piotrków to plany
                                            > nie raczej nie zakładają jej przebudowy,
                                            > więc miasto odgrywające centralną rolę w państwie będzie miało ledwie o jedną
                                            > więcej drogę ekspresową/autostradę niż kraków
                                            Od kiedy to z "raczej" wynika "na pewno". A jest jeszcze trasa z Warszawy do
                                            Lublina.

                                            > > Wiekszy ruch = wieksze inwestycje = wiekszy dobrobyt.
                                            >
                                            > jeżeli porównujemy stolice województw (z najbliższą aglomeracją)
                                            A w ktorym momencie konczy sie "najblizszosc"?

                                            > to przejazd przez aglomerację krakowską, jest już dziś sprawny we wszystkich
                                            > kierunkach, przez śląską dopiero będzie, w krakowie przybywa nowych dróg,
                                            > skrzyzowań dwupoziomowych
                                            A w Katowicach moze nie?

                                            > poza tym odpowiedz sobie na pytanie ilu polaków (polaków, a nie mniej lub
                                            > bardziej poczuwających się do polskości mieszkańców górnego śląska,
                                            > przywiązanych do swej ziemi) wolałoby mieszkać na śląsku, choćby i z tysiącem
                                            > autostrad, niż w krakowie ??
                                            A co, "mniej lub bardziej poczuwający się do polskości mieszkancy G. Slaska" sa
                                            mniej wazni niz POLACY? Maja mniejsze prawo do dobrych drog?
                                            Zreszta i tak najwiecej Polakow przypada na km kwadratowy wlasnie na G.
                                            Slasku...
                                            Chyba nie uwazasz, ze na Slasku ma bys mniej inwestycji w jakiejkolwiek
                                            dziedzinie, ze jest tam jakis margines "arnoldoidow"?
                                            forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=59
                                            >
                                            jak na normalne warunki to ciągle nic
                                            Wiecej niz na wshod od Krakowa...
                                            • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 07.04.04, 18:28
                                              Gość portalu: arcykr napisał(a):

                                              > > przeczytaj sobie to jeszcze raz
                                              > Jak bede mial wiecej czasu...

                                              no wybacz, ale skoro nie masz czasu czytać własnych słów, które ci wytknąłem bo
                                              są sprzeczne, to nie po co się bierzesz za komentowanie nieswoich wypowiedzi ??

                                              > Czyli ile?

                                              spójrz na mapę, no chyba że nie umiesz liczyć do dwóch

                                              > > co do planów, poza A2 i A4, to mają powstać droga S7 gdańsk-warszawa-krakó
                                              > w-
                                              > > zakopane i S8 w z warszawy w kierunku suwałk, co do DK8 na piotrków to pla
                                              > ny
                                              > > nie raczej nie zakładają jej przebudowy,
                                              > > więc miasto odgrywające centralną rolę w państwie będzie miało ledwie o je
                                              > dną
                                              > > więcej drogę ekspresową/autostradę niż kraków
                                              > Od kiedy to z "raczej" wynika "na pewno". A jest jeszcze trasa z Warszawy do
                                              > Lublina.

                                              mówiąc jasno, jak narazie nigdzie nie ma mowy o planach przebudowy DK8 warszawa-
                                              piotrków
                                              no owszem jest droga ekspresowa warszawa-lublin tak jak i droga ekspresowa bb-
                                              kraków, tylko że narazie daleko do realizacji tych projektów

                                              > > > Wiekszy ruch = wieksze inwestycje = wiekszy dobrobyt.
                                              > >
                                              > > jeżeli porównujemy stolice województw (z najbliższą aglomeracją)
                                              > A w ktorym momencie konczy sie "najblizszosc"?

                                              przyjmijmy GOP, jako aglomerację katowicką

                                              > > to przejazd przez aglomerację krakowską, jest już dziś sprawny we wszystki
                                              > ch
                                              > > kierunkach, przez śląską dopiero będzie, w krakowie przybywa nowych dróg,
                                              > > skrzyzowań dwupoziomowych
                                              > A w Katowicach moze nie?

                                              napisałem jasno że nie chodzi mi o katowice tylko o aglomerację śląską, czyli
                                              GOP, jeśli sam się tego nie domyśliłeś

                                              > > poza tym odpowiedz sobie na pytanie ilu polaków (polaków, a nie mniej lub
                                              > > bardziej poczuwających się do polskości mieszkańców górnego śląska,
                                              > > przywiązanych do swej ziemi) wolałoby mieszkać na śląsku, choćby i z tysią
                                              > cem
                                              > > autostrad, niż w krakowie ??
                                              > A co, "mniej lub bardziej poczuwający się do polskości mieszkancy G. Slaska"
                                              sa
                                              >
                                              > mniej wazni niz POLACY? Maja mniejsze prawo do dobrych drog?

                                              masz piwo jak mi udowodnisz, że taki wniosek płynie z mojego poprzedniego zdania
                                              jeśli nie to postaraj się więcej myśleć

                                              > Zreszta i tak najwiecej Polakow przypada na km kwadratowy wlasnie na G.
                                              > Slasku...
                                              > Chyba nie uwazasz, ze na Slasku ma bys mniej inwestycji w jakiejkolwiek
                                              > dziedzinie, ze jest tam jakis margines "arnoldoidow"?
                                              > forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=59

                                              powtarzasz prawdy, których nikt nie podważa, czyżbyś nie miał o czym pisać

                                              > jak na normalne warunki to ciągle nic
                                              > Wiecej niz na wshod od Krakowa...

                                              zdecyduj się czy wierzyć raportom GDDKiA ??
                                              bo jeśli tak to równie blisko do najważniejszego odcinka autostrady w kraju,
                                              czyli warszawa-łódź jak do autostrady kraków-tarnów
                              • Gość: arcykr Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.univ / *.univ-st-etienne.fr 06.04.04, 12:57
                                wikin napisał:

                                > href="http://www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_156.htm"target="_blank">www.gd
                                > dkia
                                > .gov.pl/html/przetargi_156.htm</a>
                                > > www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_143.htm
                                > > www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_144.htm
                                > > www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_142.htm
                                > > www.gddkia.gov.pl/html/przetargi_141.htm
                                >
                                > to tylko przetargi,
                                > a co dalej z odcinkiem łódź-warszawa, i co z A1 ??
                                www.gddkia.gov.pl/html/raport.01.2004.pdf
            • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 28.03.04, 20:33
              arcykr napisał:

              > Ta czesc A4 w woj. slaskim jest juz w calosci oddana do uzytku.
              > www.gddkia.gov.pl/html/aktualnosci_inf97.htm

              wiem, i oto mi chodzi,
              wreszcie dzieło hitlera zostało ukończone, ale to było dość proste zadanie
              o ile mnie pamięć nie myli, to pierwsze prace na trasie wrocław-gliwice ruszyły
              w latach 80-tych

              > Obecnie budowana w woj. slaskim czesc A4 przebiega inaczej i jak najbardziej
              > trzeba bylo wykupywac grunty, wyburzac budynki a koszty sa najwyzsze w Polsce
              > (chyba, ze w koncu zacznie sie budowac A3 przez Sudety).

              to akurat jest odcinek aglomeracyjny, i tu też łatwo można przekonać decydentów
              do budowy, natężenie ruchu będzie znacznie większe niż na odcinku kraków-tarnów
              • Gość: arcykr Re: =====500 MLN NA DROGI ====== IP: *.univ / *.univ-st-etienne.fr 29.03.04, 12:18
                wikin napisał:

                > arcykr napisał:
                >
                > > Ta czesc A4 w woj. slaskim jest juz w calosci oddana do uzytku.
                > > www.gddkia.gov.pl/html/aktualnosci_inf97.htm
                >
                > wiem, i oto mi chodzi,
                > wreszcie dzieło hitlera zostało ukończone,
                A wcale nie, bo autostrada nie doszla do Bytomia.

                ale to było dość proste zadanie
                > o ile mnie pamięć nie myli, to pierwsze prace na trasie wrocław-gliwice
                ruszyły w latach 80-tych
                Chyba trzydziestych...
                >
                > to akurat jest odcinek aglomeracyjny, i tu też łatwo można przekonać
                decydentów>
                > do budowy, natężenie ruchu będzie znacznie większe niż na odcinku kraków-
                tarnów
                Wedle stawu grobla...
                • wikin Re: =====500 MLN NA DROGI ====== 29.03.04, 13:58
                  Gość portalu: arcykr napisał(a):

                  > A wcale nie, bo autostrada nie doszla do Bytomia.

                  to już ustaliliśmy, plany nieco zmieniono

                  > > o ile mnie pamięć nie myli, to pierwsze prace na trasie wrocław-gliwice
                  > ruszyły w latach 80-tych
                  > Chyba trzydziestych...

                  owszem zgoda
                  ale powiedzmy chodzi mi o czas gdy budowę podjęło przez państwo polskie
    • Gość: arcykr Balice vs Pyrzowice IP: *.univ / *.univ-st-etienne.fr 02.04.04, 06:41
      www.komunikacja.krakow.pl/prasa/lokalne/?art=20040322&PHPSESSID=caaa2
      www.komunikacja.krakow.pl/prasa/lokalne/?art=20040313&PHPSESSID=caaa2
      www.komunikacja.krakow.pl/prasa/lokalne/?art=20040312&PHPSESSID=caaa2
      www.komunikacja.krakow.pl/prasa/lokalne/?art=20040307&PHPSESSID=caaa2
      www.komunikacja.krakow.pl/prasa/lokalne/?art=20040303&PHPSESSID=caaa2

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka