Dodaj do ulubionych

Bielski PKS wzbogacił się o 35 nowoczesnych aut...

IP: *.beskidmedia.pl 28.06.11, 21:55
widze ze producent zainwestowal w bezwypadkowosc i bezawaryjnosc umieszczajac zaawansowany system "wojtylas picture"
Obserwuj wątek
      • mcmaxim Re: Bielski PKS wzbogacił się o 35 nowoczesnych a 30.06.11, 02:57
        aliveinchains napisał:

        > i po kiego grzyba nam autonomia jak na Podbeskidziu nasze autobusy beda sobie k
        > ursowaly bo sami rzesmy sobie je zakupili? Woj. tylko przeszkadza..wspiera kole
        > j kosztem pks'u//podbeskidzie na tym wychodzi fatalnie...

        aliveinchains napisał:

        > i po kiego grzyba nam autonomia jak na Podbeskidziu nasze autobusy beda sobie k
        > ursowaly bo sami rzesmy sobie je zakupili? Woj. tylko przeszkadza..wspiera kole
        > j kosztem pks'u//podbeskidzie na tym wychodzi fatalnie...

        RZeśmy sobie kupili... Z podatków...
        Alive... Nie mam pojęcia dlaczego tu plątasz temat autonomii, bo ma się to jak piernik do wiatraka. Po pierwsze, w obecnym układzie jest jak jest, województwa mają obowiązek finansowania regionalnych przewozów kolejowych. Nie tylko śląskie, ale KAŻDE. Gdyby wyodrębiono „województwo podbeskidzkie" również ono musiałoby na to znaleźć fundusze. Nie mam pojęcia co to ma do autonomii. Po drugie, i tu i tu są to nasze pieniądze. Jak zwał tak zwał, zabierane są z naszej kieszeni. Po trzecie, doczytaj wreszcie o co chodzi z autonomią, jak się już jej tak czepiasz. Wewnątrz regionu autonomicznego powiaty, gminy i miasta również mają mieć autonomię. Po czwarte, nie rozumiem tekstu, że województwo przeszkadza... A czy ktoś przeszkodziłw zakupie nowych autobusów? MZK BB kupuje, to i PKS BB może kupić, kto broni? bo naprawdę, nie rozumiem o co Ci chodzi!
        • aliveinchains Re: Bielski PKS wzbogacił się o 35 nowoczesnych a 30.06.11, 07:08
          to znajdz mi województwo gdzie miasto wielkosci BB nie ma polaczeń pksu z miastem wojewodzkim? Cieakwe dlaczego u nas tak jest? Myslisz, że pks BB nie uruchomilby reguralnych połaczeń z Katowicami jak np. N.Sącz z Krakowem, czyTarnow z Kr, albo BB z Kr?
          Kolej która od 2009r. na odcinku BB-Katowice straciła 30% (sic!0 pasażerów moglaby wtedy linię zamnknać...

          Były pruby z busami, ktore nawet nie jeździly 3 tygodni (pocz 2010r.) - powod nagle odebrana koncesja? Przypomn ę o naciskach na bielski pks by w 2007r. nie uruchamial połaczen porannych(nowe kursy nawet nie przetrwały miesiaca!)...tak jest że ludzie i tak przesiedli sie do samochodu, bo gownem w postaci pkp nie da się na co dzień jeździc..a czasy i rozkłady z netu sa nienormalnie wysrubowane bo w realu trzeba dodać 10 do 15 min..ufff jak dobrze, że od prawie 1,5 roku nie wsiadłem do tego szitu i nie muszę nim jeździć:_)
          • mcmaxim Re: Bielski PKS wzbogacił się o 35 nowoczesnych a 30.06.11, 15:17
            aliveinchains napisał:

            > to znajdz mi województwo gdzie miasto wielkosci BB nie ma polaczeń pksu z miast
            > em wojewodzkim?

            Problemem jest znalezienie miastsa tej wielkości poza województwem śląskim...
            Z miast podobnej rangi?
            Ostrów Wlkp. Ok, są dwa przelotowe, o 23:55 i 2:05, ale bądźmy poważni, nie bieżemy ich pod uwagę.
            Słupsk... Również był wojewódzki, również miał tramwaje;)
            Trzy kursy, 14, 15:20 i 22:05, z czego dwa ostatnie to przelotowe, sezonowe, zatem można uznać, że takiej komunikacji nie ma.
            Mam dalej szukać?

            Tak przy okazji, jak się uprzesz, możesz jechać busem do Tychów, a stamtąd jakimkolwiek miejskim do Katowic, jak tak bardzo zalezy Ci na gumowych kołach.

            > Cieakwe dlaczego u nas tak jest? Myslisz, że pks BB nie uruchom
            > ilby reguralnych połaczeń z Katowicami jak np. N.Sącz z Krakowem, czyTarnow z K
            > r, albo BB z Kr?

            Myślę, że nie byłaby to taka kura znosząca złote jajka.

            > Kolej która od 2009r. na odcinku BB-Katowice straciła 30% (sic!0 pasażerów mogl
            > aby wtedy linię zamnknać...

            Zdradź mi, skąd masz dane o utracie 30% pasażerów na linii Bielsko-Biała - Katowice?

            > Były pruby z busami, ktore nawet nie jeździly 3 tygodni (pocz 2010r.) - powod n
            > agle odebrana koncesja? Przypomn ę o naciskach na bielski pks by w 2007r. nie u
            > ruchamial połaczen porannych(nowe kursy nawet nie przetrwały miesiaca!)...

            Jeżeli ktoś uważa, że decyzja o nieudzieleniu/odebraniu koncesji nie ma podstaw prawnych - ciągle istnieje WSA i NSA. Proste?

            > tak j
            > est że ludzie i tak przesiedli sie do samochodu, bo gownem w postaci pkp nie da
            > się na co dzień jeździc..a czasy i rozkłady z netu sa nienormalnie wysrubowane
            > bo w realu trzeba dodać 10 do 15 min..ufff jak dobrze, że od prawie 1,5 roku n
            > ie wsiadłem do tego szitu i nie muszę nim jeździć:_)

            Po pierwsze, akurat PKP uruchamia na tej linii niewiele połączeń, raptem kilka ekspresów do Warszawy i szczątkowe TeeLKi. Reszta to Przewozy Regionalne, a i to pewnie niedługo(rok, dwa?), bo tę trasę też pewnie przejmą Koleje Śląskie.
            Po drugie, sam widzisz, nikt Cię nie zmusza, masz samochód i połaczenie przez Tychy.
            Po trzecie, zaczyna mnie już mierzić Twój język. Zepsułeś się, Alive :-/
            • aliveinchains Re: Bielski PKS wzbogacił się o 35 nowoczesnych a 01.07.11, 07:00
              >
              > Zdradź mi, skąd masz dane o utracie 30% pasażerów na linii Bielsko-Biała - Kato
              > wice?

              Od osob z samego pkp..zreszta jest to trend ogolnopolski utrata ok 25% pasażerów w ciagu 2 lat....

              > Po pierwsze, akurat PKP uruchamia na tej linii niewiele połączeń, raptem kilka
              > ekspresów do Warszawy i szczątkowe TeeLKi. Reszta to Przewozy Regionalne, a i t
              > o pewnie niedługo(rok, dwa?), bo tę trasę też pewnie przejmą Koleje Śląskie.

              oczywiscie wyciagasz swoj koronny argument..że to nie pkp tylko pkp PR....ok czlowieku zrozum, że używam pojęcia potocznego, a podzial na społki w sytuacji gdzie i tak 100% z nich nie jest w rękach prywatnych tylko w rękach publicznych trudno nazwać konkurencją...
              Koleje śląskie..zobaczymy co będzie..ale z tego co wiem to nie przejma 100% kursów w woj. bedą się żreć nawzajem z pkp PR i będzie większy burdel...zwłaszcza, że i tak jeżdzą po torach wyglądajacych jak rozgotowany makaron, w wielu odcinkach z żenujaca pręskoscia, te tory i linie energetyczne i tak do KŚ nie będa należeć..generalnie kolejna społka, ktora może będzie cos chciała dobrze, ale głowa muru nie przebije...co najwyzej będa niższe koszta (zarząd, pracownicy etc)...
              • mcmaxim Re: Bielski PKS wzbogacił się o 35 nowoczesnych a 01.07.11, 13:05
                aliveinchains napisał:

                > >
                > > Zdradź mi, skąd masz dane o utracie 30% pasażerów na linii Bielsko-Biała
                > - Kato
                > > wice?
                >
                > Od osob z samego pkp..zreszta jest to trend ogolnopolski utrata ok 25% pasażeró
                > w w ciagu 2 lat....

                Tzn od kogo? Po pierwsze, powtarzasz zasłyszane bzdury, które nie mają pokrycia w prawdzie... Jak w Radiu Erewań. Kotś gdzieś coś podsłyszał o innej metodologii liczenia biletów i podróżnych i nagle dziwna afera, że w ciągu roku-dwóch ubyło 30% pasażerów. Przecież to jest absurd. Ci ludzie musieliby gdzieś pójść, natura nie znosi próżni. A jakoś nie zauważy łem tak drastycznego wzrotu ilości samochodów?

                Po drugie, to wcale nie jest „ogólnopolski trend”. W innych województwach są otwierane dawno zamknięte linie, przywracany ruch, znowu więcej ludzi jeździ pociągami. W województwie śląskim są większe straty, ale wynikają one z powodów, dla których musiałbym Ci zrobić cały referat. Z grubsza rzecz ujmując nie może być tak, że baza remontowa jest na śląsku i obsługuje pociągi dla całych Przewozów Regionalnych, ale za jej utrzymanie placi nasz marszałek, a reszta tylko dopłaca do przewozów. To jeden z powodów. Drugi to wyjątkowa, nawet na warunki tego kraju, nieudolność kierownictwa oddziału i naciski związkowe. Jest tego dużo... Duuużo więcej. Nie masz pojęcia na temat, zatem proszę, najpierw się dowiedz, później coś pisz.
                Z resztą widze, że na wcześniejsze kontrargumenty o PKS jakoś nie masz co odpisać ;>

                > > Po pierwsze, akurat PKP uruchamia na tej linii niewiele połączeń, raptem
                > kilka
                > > ekspresów do Warszawy i szczątkowe TeeLKi. Reszta to Przewozy Regionalne,
                > a i t
                > > o pewnie niedługo(rok, dwa?), bo tę trasę też pewnie przejmą Koleje Śląsk
                > ie.
                >
                > oczywiscie wyciagasz swoj koronny argument..że to nie pkp tylko pkp PR....

                NIE MA czegoś takiego jak "PKP PR"! Jest Samo PR! Przewozy Regionalne sp. z o.o., nie należąca do Skarbu Państwa tylko będąca własnością komunalną.
                Dokładnie tak samo jak Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Koleje Śląskie, Warszawska Kolej Dojazdowa czy SKMWarszawa.

                > ok cz
                > lowieku zrozum, że używam pojęcia potocznego,

                Jak rozumiem, tankujesz dalej na CPN, starocie kupujesz w Desie, części do samochodu w Polmozbycie? Niedługo nawet PKP odejdzie w niepamięć jako zamiennik słowa "kolej".

                > a podzial na społki w sytuacji gd
                > zie i tak 100% z nich nie jest w rękach prywatnych tylko w rękach publicznych t
                > rudno nazwać konkurencją...

                Po pierwsze, zasadnicza różnica między mieniem państwowym a komunalnym.
                Po drugie, kolej w wersji służby społecznej jest z natury mno/oligopolem.
                Po trzecie, jest już pierwszy przebłysk: Koleje Mazowieckie mają zostać sprywatyzowane.

                > Koleje śląskie..zobaczymy co będzie..ale z tego co wiem to nie przejma 100% kur
                > sów w woj. bedą się żreć nawzajem z pkp PR i będzie większy burdel...

                No i kolejny raz widać, jak mało wiesz. Marszałek już zapowiada, że chce aby po roku 2012 całą lub prawie całą pracę transportową wykonywały KŚ.

                > zwłaszcza,
                > że i tak jeżdzą po torach wyglądajacych jak rozgotowany makaron, w wielu odcin
                > kach z żenujaca pręskoscia, te tory i linie energetyczne i tak do KŚ nie będa n
                > ależeć..

                Niektóre linie można przejąć, ale to zależy od władzy województwa.
                A co do stanu torów, to wyślij zażalenie do Warszawy, bo to tam od 20 lat rozdziela się pieniądze na zasadzie 95% drogi ÷ 5% kolej. Co jest bzdurą do sześcianu, zaprzeczeniem zrównoważonego rozwoju.

                > generalnie kolejna społka, ktora może będzie cos chciała dobrze, ale gł
                > owa muru nie przebije...co najwyzej będa niższe koszta (zarząd, pracownicy etc)

                Pożyjemy, zobaczymy. Nie oceniaj czegoś, co jeszcze nie ruszyło.
                • Gość: aliveinchains Re: Bielski PKS wzbogacił się o 35 nowoczesnych a IP: *.tktelekom.pl 02.07.11, 12:15
                  > Tzn od kogo? Po pierwsze, powtarzasz zasłyszane bzdury, które nie mają pokrycia
                  > w prawdzie... Jak w Radiu Erewań. Kotś gdzieś coś podsłyszał o innej metodolog
                  > ii liczenia biletów i podróżnych i nagle dziwna afera, że w ciągu roku-dwóch ub
                  > yło 30% pasażerów.

                  Od ludzi pracujących na dworcu w BB..były robione analizy, prawda jest brutalna, od lat ubywa ludzi..a trend krajowy pokazuje ubytek 35% w ciagu dwóch lat w calym kraju..zasłyszane to ostatnie w PR 3 Polskiego Radia byla o tym audycja i dyskusje z politykami i przedstawicielami PKP..sorry max siedząc część czasu zagranica i od dzwona jeżdżąc naszą koleją jesteś trochę oderwany...

                  Gdzie ci ludzie poszli...hmmm ? Część zmieniła pracę, część zakończyła studia, część przesiadła się do autobusów (BB-Cz-DZ) a część jeździ samochodem; w weekendy też nie ma w Beskidach wielkiego tłoku jak kiedyś...akurat na odcinku BB-Ktowice jakbyś wyjechał z BB o godz 5.35 to zauważyłbyś, że daja już nie 2 skłdy a jeden a ludzie którzy tym najbardziej zatłoczonym pociagiem jeżdzą to w duże mierze pracownicy PKP..jakbyś miał czas to sprawdź jak wyglada marnie frekwencja w kolejnych kursach do Katowic..podobnie z Kat do BB popołudniu (full ludzi w tzw Żylinie, i tym 16.15) ale reszta już marnie...ps. mogłem pokręcić gdzo odjazdów gdyż do Katowic nie jeżdżę sporo czasu, ale przez parę lat widzialem wszystko na własne oczy...

                  Busy do Tychów...he he poza godzinami szczytu i jest ich parę na krzyż..przesiadka w Tychach do Katowic? Chłopie zejdz na ziemie..

                  >
                  > Po pierwsze, zasadnicza różnica między mieniem państwowym a komunalnym.
                  > Po drugie, kolej w wersji służby społecznej jest z natury mno/oligopolem.
                  > Po trzecie, jest już pierwszy przebłysk: Koleje Mazowieckie mają zostać sprywat
                  > yzowane.

                  Ok zwracam honor...ale państwowe nie znaczy złe (DB, SNCF) i komunalne nie zawsze znaczy dobre...niech KŚ zaczną działać to pogadamy...ale po raz n-ty powtarzam - INFRASTRUKTURA! Bez remontów KŚ skończą marnie...

                  > Niektóre linie można przejąć, ale to zależy od władzy województwa.
                  > A co do stanu torów, to wyślij zażalenie do Warszawy, bo to tam od 20 lat rozdz
                  > iela się pieniądze na zasadzie 95% drogi ÷ 5% kolej. Co jest bzdurą do sześcian
                  > u, zaprzeczeniem zrównoważonego rozwoju

                  A jak jest w innych krajach Europy EE?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka