Dodaj do ulubionych

Szybkie Koleje Miejskie - koncepcja dla Bielska

10.03.06, 20:36
Ciekawa koncepcja i to opracowana przez Instytut Rozwoju i Promocji Kolei a
nie pasjonatów-amatorów :):):).
Bazuje na wykorzystaniu istniejacych torowisk PKP do transportu miejskiego.
Ta koncepcja (jej realizacja) wydaje się dużo bardziej realna (bo istnieja
juz torowiska) niż idee odbudowania sieci tramwajowej na ulicach bielskich
(gdzie wszytko trzeba zrobic od zera)
www.zgrowery.most.org.pl/kolej/skm/prod01.htm


Pozdrow.
Obserwuj wątek
    • albrecht1 Re: Szybkie Koleje Miejskie - koncepcja dla Biels 10.03.06, 21:28
      Ktow wie Jorg, może to jest dobry sposób, ale zapominasz o jedym. Zachodni
      odcinek tej trasy wymaga również zrobienia wszystkiego niemalże od zera.
      Torowsiko jest w opłakanym stanie, a od kiedy buduje się odcinek zachodniej
      obwodnicy nie jeżdżą tamtedy żadne składy; w Starym Bielsku w ogóle nie ma torów.
        • Gość: Radek Re: Szybkie Koleje Miejskie - koncepcja dla Biels IP: 82.160.40.* 13.03.06, 11:29
          >podoba mi się koncepcja przedłużenia lini do Czechowic, Kęt i Żywca...szkoda że
          > w kierunku zachodnim kończy się na Cieszynie.


          Śmieszni jesteście .. jak od prawie roku wałkuje taką właśnie koncepcje poprawy
          transportu publicznego w regionie to nikt się nie zainteresował dopiero jak
          zobaczyliście stare niedokońca właściwe no ale ciekawe opracowanie pod szyldem
          Instytut....
          zaczęło się zainteresowanie ...

          Radek

          P.S. Jeśli chodzi o podstawy moich wypowiedzi to niemam wielkich ale 5 semestrów
          na Politechnice Ślaskiej wydziale transportu daje przynajmniej podstawy ;-)
        • jorg_z_bielitz Re: Szybkie Koleje Miejskie - koncepcja dla Biels 10.03.06, 22:54
          Gość portalu: ddd napisał(a):

          > Poza tym, o czym piszesz należy dodać, że na odcinku BB Wapienica - BB Główna
          i
          >
          > BB Główna - BB Lipnik jest tylko 1 tor. Nie ma więc szans na wprowadzenie
          > częstotliwości 20 min bez dodatkowych inwestycji (przynajmniej mijanki). O
          tym
          > w artykule nie ma mowy.


          Jest mowa, zdanie poniżej zdjecia ze składem:
          "Koszt dostosowania infrastruktury kolejowej, budowy mijanki na linii i budowy
          dodatkowych przystanków- nieznany, szacunkowo 300- 350 tysięcy PLN".
      • jorg_z_bielitz Re: Szybkie Koleje Miejskie - koncepcja dla Biels 10.03.06, 22:51
        albrecht1 napisał:

        > Ktow wie Jorg, może to jest dobry sposób, ale zapominasz o jedym. Zachodni
        > odcinek tej trasy wymaga również zrobienia wszystkiego niemalże od zera.
        > Torowsiko jest w opłakanym stanie, a od kiedy buduje się odcinek zachodniej
        > obwodnicy nie jeżdżą tamtedy żadne składy; w Starym Bielsku w ogóle nie ma
        toró
        > w.

        To prawda ale jest podstawowa rzecz -wydzielony pas transportowy w którym to
        można robić (i w zasadzie bezkolizyjny). Wystarczy dobudować przystanki
        (perony) + ew. mijanki, ale też w pasie kolejowym.

        PS. Nie pamietam w tej chwili, jaka jest szerokość pasa kolejowego ale jest to
        pewien dystans w lewo i prawo od toru, tak więc prace w miażdżacej większości
        nie wchodziłyby na cudze nieruchomości.
        • albrecht1 Re: Szybkie Koleje Miejskie - koncepcja dla Biels 10.03.06, 23:29
          jorg_z_bielitz napisał:


          > To prawda ale jest podstawowa rzecz -wydzielony pas transportowy tórym to
          > można robić (i w zasadzie bezkolizyjny). tak więc prace w miażdżacej większości
          > nie wchodziłyby na cudze nieruchomości.

          Zgadza się, to duży plus dla takiej inwestycji. Ciekawe czy miasto dogadałoby
          się z PKP?
    • Gość: ddd Re: Szybkie Koleje Miejskie - koncepcja dla Biels IP: *.bielsko.dialog.net.pl 10.03.06, 22:53
      Pomysł bardzo mi się podoba, z tego samego powodu - w dużej części nie wymaga
      inwestycji od zera. Ciekawe, co na to włodarze.
      Przy okazji chciałbym zauważyć, że na trasie BB Główna - Wilkowice Bystra
      jeździło już chyba na początku lat 90-tych coś w stylu kolejki podmiejskiej,
      ale nie pociągnęło zbyt długo (pewnie słaba reklama, rzadko przystanki...)
    • mcmaxim No coz... :-) 11.03.06, 10:20
      Dobre, na prawde dobre :-)
      Wiesz, znam to opracowanie, znam rowniez jego autora, ktory prowadzi wlasne Centrum Statystyki Kolejowej, i dawno juz z IRiPK nie wspolpracuje :-) De facto Adas Fularz ma praktycznie podobne pojecie o kolei jak ja :-) W kazdym razie:
      1. torowisko na Wapienice tak czy inaczej wymaga odbudowy (w tej chwili trzyma sie gruntu chyba sila woli...);
      2. BTT rowniez pracuje nad projektem kolei lokalnych;
      3. tor BB Gl - BB Lipnik jest jeden, bo wiecej nie moze biec przez tunel; tutaj nie ma mozliwosci zrobienia czegokolwiek w tej chwili.
      4. i prosze o niewplatywanie PKP w te sprawy(ktorys post powyzej) - ta firma juz dawno powinna upasc, a linie lokalne powinny przjesc na wlasnosc samorzadow "z urzedu" :-/
      • jorg_z_bielitz Re: No coz... :-) 11.03.06, 15:20
        mcmaxim napisał:
        > 1. torowisko na Wapienice tak czy inaczej wymaga odbudowy (w tej chwili
        trzyma
        > sie gruntu chyba sila woli...);

        Raczej dzieki grawitacji :):)


        > 3. tor BB Gl - BB Lipnik jest jeden, bo wiecej nie moze biec przez tunel;
        tutaj
        > nie ma mozliwosci zrobienia czegokolwiek w tej chwili.

        To coś nie gra. Całe lata w tunelu był również 2-gi tor, który był
        wykorzystywany jako bocznica kolejowa (kończył sie przy wylocie koło Teatru!!!).
        Został rozebrany przez PKP, bo podkłady były zbutwiałe i wymagały już wymiany,
        ale go już nie odtworzyli :)



        Pozdrow.
        • mcmaxim Re: No coz... :-) 11.03.06, 17:36
          jorg_z_bielitz napisał:

          > Raczej dzieki grawitacji :):)

          Jak zwal, tak zwal ;-)

          > To coś nie gra. Całe lata w tunelu był również 2-gi tor, który był
          > wykorzystywany jako bocznica kolejowa (kończył sie przy wylocie koło Teatru!!!)
          > .
          > Został rozebrany przez PKP, bo podkłady były zbutwiałe i wymagały już wymiany,
          > ale go już nie odtworzyli :)

          Raczej nigdy tam toru nie bylo, a nawet jesli, to wg normy nie mogl byc wykorzystywany do przejazdu, bo skrajnia nie puszcza...
          • jorg_z_bielitz Re: No coz... :-) 11.03.06, 19:41
            mcmaxim napisał:

            >>
            > Raczej nigdy tam toru nie bylo, a nawet jesli, to wg normy nie mogl byc
            wykorzy
            > stywany do przejazdu, bo skrajnia nie puszcza...


            Na 100 % był (to dzielnica mojego dzieciństwa, wiele razy tam chodziłem):):):)
            • wikin Re: No coz... :-) 12.03.06, 13:38
              jorg_z_bielitz napisał:

              > mcmaxim napisał:
              >
              > >>
              > > Raczej nigdy tam toru nie bylo, a nawet jesli, to wg normy nie mogl byc
              > wykorzy
              > > stywany do przejazdu, bo skrajnia nie puszcza...
              >
              >
              > Na 100 % był (to dzielnica mojego dzieciństwa, wiele razy tam
              chodziłem):):):)

              też pamiętam z dzieciństwa ten tor (zakazane schodzenie do tunelu)
              czyżbyśmy byli sąsiadami?
      • Gość: Radek Re: No coz... :-) IP: 82.160.40.* 12.03.06, 22:23
        3. tor BB Gl - BB Lipnik jest jeden, bo wiecej nie moze biec przez tunel; tutaj
        > nie ma mozliwosci zrobienia czegokolwiek w tej chwili.

        Jak zawsze Max Gdzieś dzwoni ale niewiadomo w którym kościele w którym kościele
        ;-)

        IIgi tor da się zbudować . Wymaga to miedzy ninnymi obniżenia główki torów o 30
        co - 40 cm a co zatym idzie przebudowy kolektora ściekowego co jest dość
        skomplikowanym przedsięwzięciem ale nie niemożliwym .

        Radek
        • mcmaxim Re: No coz... :-) 12.03.06, 22:33
          Gość portalu: Radek napisał(a):

          > IIgi tor da się zbudować . Wymaga to miedzy ninnymi obniżenia główki torów o 30
          > co - 40 cm a co zatym idzie przebudowy kolektora ściekowego co jest dość
          > skomplikowanym przedsięwzięciem ale nie niemożliwym .

          Przeczytaj jeszcze raz co napisalem: nie ma mozliwosci zrobienia drugiego toru w tej chwili, tzn bez przebudowy tunelu. Wiec to nie w zlym kosciele dzwoni, lecz ze zrozumieniem czytac wystarczy :-)
    • wikin Re: Szybkie Koleje Miejskie - koncepcja dla Biels 12.03.06, 13:49
      jorg_z_bielitz napisał:

      > Ciekawa koncepcja i to opracowana przez Instytut Rozwoju i Promocji Kolei a
      > nie pasjonatów-amatorów :):):).
      > Bazuje na wykorzystaniu istniejacych torowisk PKP do transportu miejskiego.
      > Ta koncepcja (jej realizacja) wydaje się dużo bardziej realna (bo istnieja
      > juz torowiska) niż idee odbudowania sieci tramwajowej na ulicach bielskich
      > (gdzie wszytko trzeba zrobic od zera)
      > www.zgrowery.most.org.pl/kolej/skm/prod01.htm

      ja myślę, że możnaby połaczyć tą koncepcje z koncepcjami BTT, szybki tramwaj po
      torach kolejowych, wjeżdżający w zwykłą uliczną siecią tramwajową
      podobne plany tramawajowe do koncepcji IRPK zapisały w swojej strategii władze
      miasta, tyle że na początek trasa Wapienica-Lipnik (o ile dobrze odczytałem,
      że chodzi o Biała-Lipnik, a nie nową stację koło wysypiska śmieci ;-)
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka