Dodaj do ulubionych

Pierwszy Embraer 170 dopiero w kwietniu

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.02.04, 01:21
Jak poinformował prezes lotu, nową 170 dostaną dopiero w kwietniu i to pdo
warunkiem, że ten termin znów się nie przedłuży o kilka miesięcy. Embraer ma
kłopoty z uzyskaniem certyfikatu bezpieczeństwa dla swojego nowego produktu
emb170. To zastanawiające, bo co bedzie jak zaczną spadać?
Obserwuj wątek
      • Gość: michal_pilot Re: Embraer 170 - kot w worku ... IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 05.02.04, 19:34
        > a kto kupil tego kota w worku - czyli samolot, ktorego nadal nie ma ???

        kupilo wiele linii na swiecie, nie tylko LOT. Jesli chodzi o kupowanie "kota w
        worku" to to normalka w swiecie lotniczym - tak kupowal PanAm 747, Lufthansa
        737, United i British Airways 777, czy teraz XXX linii lotniczych kupuje A380.
        Pelna lista bylaby na wiele stron.

        Co do certfikatu - to czesto sa rozne opoznienia z roznymi samolotami z wielu
        powodow czasem bardzo blachych - i to nie ma nic wspolnego ze "spadaniem" z
        nieba. Doprawdy idiotyzmy jakie ludzie wypisuja na tym forum to tylko siasc i
        plakac.
        • s0000650014 Re: Embraer 170 - kot w worku ... 05.02.04, 20:36
          Gość portalu: michal_pilot napisał(a):

          > > a kto kupil tego kota w worku - czyli samolot, ktorego nadal nie ma ???
          >
          > kupilo wiele linii na swiecie, nie tylko LOT. Jesli chodzi o kupowanie "kota
          w
          > worku" to to normalka w swiecie lotniczym - tak kupowal PanAm 747, Lufthansa
          > 737, United i British Airways 777, czy teraz XXX linii lotniczych kupuje
          A380.
          > Pelna lista bylaby na wiele stron.
          >
          > Co do certfikatu - to czesto sa rozne opoznienia z roznymi samolotami z wielu
          > powodow czasem bardzo blachych - i to nie ma nic wspolnego ze "spadaniem" z
          > nieba. Doprawdy idiotyzmy jakie ludzie wypisuja na tym forum to tylko siasc i
          > plakac.

          A dla mnie to duza roznica - bo do Boeinga mam zaufanie. A do Embraera? A co
          np. z A320? Jakie 'cuda' wyczynial zanim nie zostalo poprawione oprogramowanie?
          Air France jednym z pierwszych modeli wyladowala w lesie (doslownie) z 3
          ofiarami smiertelnymi. A po wypadku Lufy w W-wie tez dodawali jakas funkcje.
          Niech ten 170 przychodzi i za dwa lata, bylebyl do konca sprawdzony i
          dopracowany.
          • Gość: michal_pilot Re: Embraer 170 - kot w worku ... IP: *.arc.nasa.gov 05.02.04, 21:08
            Embraer to nie kompletny nowicjusz w budowaniu samolotu. Juz istnieja od chyba
            40 lat jakkolwiek rozkrecili sie naprawde w ciagu ostatnich 10-ciu. Oprocz tego
            glowne podzespoly tego samolotu (elektronika, silniki) nie sa brazylijskie.

            Zaden samolot nie jest do konca "sprawdzony". To ze samolot dostaje certyfikat
            wcale nie znaczy ze za 3 miesiace lub 3 lata beda poprawki. Samoloty po 10-latch
            eksploatacji czesto maja pewne element poprawiane. W zasadzie nie ma samolotu
            na swiecie ktory by sie uchronil od tego.
            Obecne standarty certyfikacyjne sa bardzo rygoryystyczne ale trudno tu mowic o
            100% doskonalosci.
        • Gość: jacek Embraer 170 - kot w worku ... IP: *.u.mcnet.pl 06.02.04, 11:39
          michal_pilot ma talent do zarzucania oponentow dziwacznymi porownaniami -
          kompletnie nie pasujacymi do sytuacji

          mala linia lotnicz nie powinna byc lideram w eksperymentach - zwlaszcza gdy
          umowe o zakupie podpisuej sie na tydzien przed dymisja ...

          smierdzi to z daleko

          zas opoznienie certyfikatu wynikalo chocby ze zjechania embka z pasa
          startowego - i paru innych powaznych bledow
        • Gość: antois Re: wiecej IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.02.04, 17:14
          Zobacz na stronach fachowych, z jakich materiałów jest wykanoany 170. Są to
          tanie i dawno już nieużywane przez boeinga materiały. Poza tym certyfikatu nie
          dostali ponieważ awionika jest niesprawna (produkowana w Tajlandii), przez co
          samolot ma problemy ze sterownością. Kabina w porównaniu z kabiną nowego
          boeinga czy airbusa to jak porownać buty skórzane z butami skóropodobnymi.
          • Gość: michal_pilot Re: wiecej IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 06.02.04, 19:44
            > dostali ponieważ awionika jest niesprawna (produkowana w Tajlandii), przez

            ciekawe skad ty bierzesz te bzdury. Awionika tego samolotu pochodzi od
            Honeywell - najwieksza i najbardziej renomowana firma w tej branzy na swiecie.
            Uzywana przez Boeinga i Airbusa. Oprocz Honeywell i Rockwell-Collins
            praktycznie nie ma nikogo innego w tej branzy.
            • Gość: Giośka Re: wiecej IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.02.04, 23:09
              Nie wiem jak jest w Embraerze 170, ale moge porównac 145 z boeingami, jakimi
              latam, gdzie faktycznie te Embraery wyglądają tandetnie. I przyznaje, że
              unikam tych samolotów jak ognia.
              170 nie znam, ale i tak wolę latac boeingami i airbusami
              (ewentualnie "tutkami", bo mam do nich sentyment) niż Embraerami. Boeing i
              Airbus to dobrze sprawdzone marki, po co eksperymentować z cudami techniki
              rodem z Brazylii?
              • cavy Re: wiecej 06.02.04, 23:26
                Wydaje mi się że 145 sie im udał. Zbudowano ich ponad 370, rozwalily sie 3 bez
                ofiar w ludziach: 1 -lot treningowy, 2- twarde lądowanie 3-wjechal w hangar
                przy probie silnikow. www.aviation-safety.net/database/type/222.shtml
                Lecialem nim tylko raz (BA) i nie zauwazylem zeby byl specjalnie tandetny poza
                tym ze ciasny.
                      • Gość: michal_pilot Re: wiecej o nowoczesnosci .... IP: *.arc.nasa.gov 12.02.04, 22:14
                        > 300,400i500 to muzeum w poruwnaniu do EMB145 ).

                        Rozumiem co chesz powiedziec - ERJ145 posiada znacznie bardziej nowoczesny
                        rozklad monitorow (to technologia troche mlodsza od 737-400/500) i dlatego moze
                        uchodzi za bardziej "nowoczesny". Ale nie tylko na tym polega nowoczesnosc. Otoz
                        ten 'muzealny' 737-400 ma autothrottle i ma VNAV i ma automatyczne ladowanie
                        czego ERJ-145 nie ma.
                        ERJ-145 tego nie ma bo to sa dosc drogie zabawki. Wogole auto-pilot 737-400 jest
                        duzo lepszy niz ten na ERJ-145 i kazdy ERJ-145 pilot o tym wie.
                        Tak wiec jak mowimy o "nowoczesnosci" pamietajmy o roznych tego typu "kwiatkach".
                        • Gość: michal_pilot Re: wiecej IP: *.arc.nasa.gov 12.02.04, 23:36
                          niepytany ale dorzuce swoje 3 grosze ..

                          Stwierdzenie "LOT kupilby cos lepszego gdyby tylko mial pieniadze .." brzmi
                          wrecz humorystycznie. Pytam sie a niby co mialby kupic ? W tej klasie samolotu
                          (regionalny jet na 40-60 osob) sa w zasadzie tylko 2 mozliwosci albo ERJ-145
                          albo Bombardier CRJ-200/400. Oba podobne w cenie. Oba ciesza sie uznaniem. Oba
                          bardzo nowoczesne. W USA lataja i tym i tamtym chyba w podobnej ilosci coc sadze
                          ze ERJ-145 jest troche wiecej - Continental i American A. maja ich na grbue
                          dziesiatki.

                          Kazdy pilot moze czegos nie lubiec. Ale watpie aby ten pilot reprezentowal
                          typowego pilota LOTu latajacego na ERJ. To taka gadanina ...
                          • Gość: Gośka Re: wiecej IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.02.04, 23:46
                            LOT przecież nie kupuje tych samolotów, one tylko bedą latac w barwach LOT a
                            właścicielami bedą banki, zresztą tak jak 90% obecnych samolotów LOT.

                            Samoloty 40-60 miejscowe LOT posiada (emb145). Po co mu więcej Embraerów? Ano
                            po to ponieważ nie potrafi zapełnić boeingów 737. Poza Londynem to latają one
                            pół puste. Co do Embraerów to lubią je tylko piloci tylko przeszkoleni na
                            Embraery. Piloci z Boeingów się z nich śmieją, okreslając mianem "cuda techniki
                            brazylijskiej..."
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka