Dodaj do ulubionych

AIRBUSy w LOT od 2007?

IP: *.acn.waw.pl 08.04.04, 13:50
W/g najnowszych doniesien z kierownictwa (czytaj: wczorajszy recurrent) , na
przelomie 2006/2007 LOT wymieni wszystkie maszyny Boeinga na uzywane (
niestety) Airbusy. I robi to ZE WZGLEDOW OSZCZEDNOSCIOWYCH! Po prostu starosc
Boeingow ( szczegolnie B767 ) powoduje, ze koszmarnie wzrasta koszt
ubezpieczenia, rat leasingowych itp. A ze firma ograniczas koszty we
wszytskim,wiec trzeba to zrobic. Serwisowanie Airbusow jest podobno tansze (
bo w Europie), koszty uzwania sa podobne z B737 NG, ale Lufthansa podobno juz
zaoferowala pomoc, a w przyszlosci dolaczenie LOTu do "wspolnych zakupow" )
LH kupuje Airbusy razem z OS, SK i AC). Wg Zarzadu jedynym problemem bylby
wybor silnikow, gdyz w wiekszosci wypadkow ( to sa slowa Kerwosnictwa, ja sie
nie znam) , Airbusy lataja na silnikach Pratt and W. , ktory zaiwestowal
teraz w Rzeszowie, a znowu LOT ma same General Electric, i do tego baze
techniczna tych silnikow. Jesli chodzi o konkretne typy, to ma byc to
rodzina A320 i A330-200. Tyle sie dowiedzialam.
Obserwuj wątek
    • Gość: frequent flyer Re: AIRBUSy w LOT od 2007? IP: 80.241.130.* 08.04.04, 14:45
      Gość portalu: anka737 napisał(a):

      > W/g najnowszych doniesien z kierownictwa (czytaj: wczorajszy recurrent) , na
      > przelomie 2006/2007 LOT wymieni wszystkie maszyny Boeinga na uzywane (
      > niestety) Airbusy. ... Wg Zarzadu jedynym problemem bylby
      > wybor silnikow, gdyz w wiekszosci wypadkow ... Airbusy lataja na silnikach
      Pratt and W. , ktory zaiwestowal
      > teraz w Rzeszowie, a znowu LOT ma same General Electric,

      airbusy serii 320 (poza 318) nie są oferowane z silnikami P&W a tylko z CFM56
      lub IAE V-2500, więc gdzie ta "większość wypadków"? w dodatku CFM to w połowie
      General Electric
    • giorno Re: AIRBUSy w LOT od 2007? 10.04.04, 15:56
      Gość portalu: anka737 napisał(a):

      > W/g najnowszych doniesien z kierownictwa (czytaj: wczorajszy recurrent) , na
      > przelomie 2006/2007 LOT wymieni wszystkie maszyny Boeinga na uzywane (
      > niestety) Airbusy. I robi to ZE WZGLEDOW OSZCZEDNOSCIOWYCH! Po prostu starosc
      > Boeingow ( szczegolnie B767 ) powoduje, ze koszmarnie wzrasta koszt
      > ubezpieczenia, rat leasingowych itp. A ze firma ograniczas koszty we
      > wszytskim,wiec trzeba to zrobic.
      Rozumiem, że taniej będzie przeszkolić pilotów i latać złomem, bo obie te opcje nic nie kosztują!?!
      A zwłaszcza jak złom się zepsuje...

      >Serwisowanie Airbusow jest podobno tansze (bo w Europie)

      Przecież LOT ma uprawnienia do serwisowania B767, które zrobili Air New Zealand zaraz po kupieniu
      B767!?!

      Trochę to dziwne, ale nie takie dziwne rzeczy robi LOT.

      saluti
      • Gość: LOTnik Re: AIRBUSy w LOT od 2007? IP: *.acn.waw.pl 10.04.04, 20:29
        Wiesz, teraz jak jakis 767 sie zepsuje, to byle czesc sciaga sie z USA, i przez
        ponad tydzien nie mozna pozbierac sie z odwolanymi rejsami. W przypadku Airbusa-
        kazda czesc mozna sciagnac w przeciagu kilku godzin z Niemiec. A co do
        szkolenia - kazdy wiem, o "common cockpit" w A320/A330/A340. Przeszkolenie
        pilotow zajmuje podobno 6 godzin. Wiec latwiej bedzie zarzadzac zalogami. Wiec -
        Aibusy za 2-3 lata. Super!
          • cavy Re: AIRBUSy w LOT od 2007? 10.04.04, 21:21
            > Szkoleni 6 godzin? Chyba Ci się coś pomyliło
            Przypuszczam że chodzi tu o przeszkolenie z A330 na A340.
            Pozatym nie trzyma się coś kupy co czytam na tym forum.
            -zamienia się 737 na ERJ170 bo 737 są za duże, po co więc te A320?
            -50-100 pilotów do zwolnienia a tu za 2-3 lata nowe samoloty
        • expert66 Re: AIRBUSy w LOT od 2007? 10.04.04, 21:04
          Według artykułu w Avionics Magazine szkolenie z A320 na A340 zajmuje 9 dni. I
          to dla pilotów którzy latają na A320.
          www.defensedaily.com/cgi/av/show_mag.cgi?pub=av&mon=0600&file=06a3xx.htm
          EasyJet przyznał kontrakt na 100 milinów dolarów na przeszkolenie pilotów na
          przejście z B737 na A319. 6 godzi kursu? To wychodzi $57000/godzinę.
          www.ainonline.com/Publications/asian/asian_04/d2_mcalpinep28.html
          Proponuję nie rozsiewać plotek i inny niesprawdzonych informacji. Pisać jak się
          wie, a jak się nie wie - to nie pisać.
            • expert66 Re: AIRBUSy w LOT od 2007? 11.04.04, 09:56
              Tak jak sugerowałeś sprawdziłem na stronie Airbusa. I co czytam:
              "For example, pilots transitioning from an A320 Family aircraft to the larger
              A330 or A340 need only eight working days for CCQ instead of 25 working days
              for a full type rating training course. Pilots transitioning from the A330 to
              the A340 require only three days, and to move from the A340 to the A330, one
              day only."
              www.airbus.com/media/press_kits/en/14_commonality.asp
              Jednodniowy kurs jest tylko przy przejściu z A340 na A330. Ale już z A320 na
              A340 9 dni.

              LOT nie ma nikogo przeszkolego na Airbusa. Więc szkolenie NA PEWNO nie będzie
              trwało 6 godz. Popatrz ile EasyJet wydał na przeszkolenie z z B737 na A319
              (patrz mój poprzedni post) i zdasz sobie sprawę, że takie szkolenie trwa trochę
              dłużej niż 6 godzin.

    • karen_walker Czy to mialoby sens? 10.04.04, 21:39
      OK - rozumiem, ze Boeingi i tak beda duzo starsze niz te uzywane Airbusy. Ale
      tak czy siak, znow beda graly te same czynniki - wieksze koszty ubezpieczenia,
      koszty serwisu, itp - wszystko co niby sklada sie na wysokie koszty
      eksploatacji lotowskich B767. Do tego dochodzi szkolenie pilotow, personelu
      pokladowego (byc moze takze obslugi naziemnej). Koszty rosna. Czy to ma byc
      takie przedsiewziecie na krotka mete, ktorego celem by bylo zapchanie dziury na
      jakis czas? Jesli tak to na jak dlugo? Po to, zeby znowu za pare lat
      przeszkalac wszystkich na nowe/inne samoloty? Chyba ze faktycznie LOT
      zrezygnuje z tras do USA/Kanady i skupi sie na trasach europejskich i bedzie
      mogl pozbyc sie tych wynajetych Airbusow.
        • Gość: Lukasz Re: Czy to mialoby sens? IP: *.37.17.185.adsl.snet.net 11.04.04, 04:08
          za odpowiedznia cene moze miec sens - szczegolnie ze obecnie Lufthansa
          przeprowadza wymiane starych (okolo 10 letnich) Airbusow dalekozasiegowych na
          nowsze (340-600 i 330-300 z nowa kalsa business)

          pozatym Lufthansa posiada pare (chyba 4 egzemplarze Airbusow 330-200 po
          Swissairze), kote wykorzystuje glownie do lotow z Niemiec do BOS, PHL, EWR -
          one obenie maja po 6-8 lat. rowniez te sztuki LH bedzie sie pozbywac albo
          oddawac do firmy leasingowej) wramach wodnowy floty

          zapewne koszty leasingu tych samolotow neda tanie natomiast koszty eksploatacji
          tych samolotow choc moaga sie okazac nizsze od obecnie urywanych B767 - ale nie
          wiem czy nie beda wyzsze od tych z nowa genaracja silnikow, kostrukcji, etc.
          kotre bedzie uzywac konkurencja (oto najnowszy model Airbus'a 340 jest o ponad
          10% lzejszy od jego najstarzezgo barata: 340-200 wyprodukowanego ponad 12-14
          lat temu .. i to wlasnie takich "staroci" bedzie sie pozbywac LH)

          L
    • calvus Re: AIRBUSy w LOT od 2007? 11.04.04, 10:17
      Bylam chyba na tym samym szkoleniu co anka737 i LOTnik ale ja slyszalam zupelnie
      co innego.
      Tak, jest przewidziana wymiana floty B-767 i B-737 w latach 2006/7 ale czy beda
      to nowe Boeingi czy nowe Airbusy to dopiero melodia przyszlosci. Kto słyszał o
      uzywanych samolotach. Bzdura.
      Kazda z tych firm cos oferuje i od analizy ekonomicznej a może sytuacji
      politycznej i tendencji na rynku zalezy wybor tak dostawcy jak i modelu.
      Czemu puszczacie takie " baki " na roznych forach.
      Chyba tylko zeby przez chwile zaistniec jako najlepiej poinformowani.
      Wiecej spokoju i rozwagi w Swieta i nie tylko.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka