Dodaj do ulubionych

najladniejsze sylwetki samolotow pasazerskich...

11.11.11, 17:28
Nie biorac pod uwage danych statystycznych typu wypadkowosc, osiagi, itp, itd.wg.mnie trzy najpiekniejsze sylwetki samolotow wszystkich czasow to w kolejnosci:
1) Sud Aviation CARAVELLE - wszystkie typy
2) Tupolev Tu-154
3) Boeing 747
Zapraszam do dyskusji na ten temat, DP.
Obserwuj wątek
        • Gość: Jonash Re: najladniejsze sylwetki samolotow pasazerskich IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 14.05.12, 07:02
          In November 2007, it was revealed that the Swedish Civil Aviation Administration had begun an investigation and as a result found Scandinavian Airlines System culpable of corner-cutting in its maintenance department. The airline reportedly made 2,300 flights in which safety equipment was not up to standard. On March 10, 2008, SAS ordered 27 more aircraft from Bombardier in a compensation deal; 14 Q400 NextGen turboprops and 13 CRJ900 jets.
            • Gość: Jonash Re: najladniejsze sylwetki samolotow pasazerskich IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 29.05.12, 02:26
              Gość portalu: drinexile napisał(a):
              > 14 of the updated Q400 Nextgen units (8 to airBaltic and 6 to Widerøe) -
              > and that's what actually happened. None of the Q400 flies in SAS livery.

              - Air Baltic Corporation, was established on 28 August 1995 with the signing of a joint venture between Scandinavian Airlines (SAS) and the Latvian state.
              - Widerøe, is a regional airline in Norway and part of the SAS Group.
              To za ta sama Wikipedia

              SAS sold its original Bombardier Dash 8-Q400 fleet to Philippine Airlines for operation with subsidiary PAL Express,and also to Malev Hungarian Airlines.
              In November 2007, it was revealed that Swedish Civil Aviation Authority began an investigation and accused Scandinavian Airlines System of cutting corners for maintenance. The airline reportedly made 2,300 flights in which safety equipment was not up to standard.

              Dobrze zrobili kupujac nowe Q400 i przekazujac je wraz z juz posiadanymi tym, co beda umieli wlasciwie je obslugiwac i eksploatowac. Uratuja tym sposobem byc moze wiele istnien ludzkich. Do tej pory mieli szczescie, ze ich byle jaka obsluga techniczna zakonczyla sie tylko na uszkodzeniu sprzetu.
              Kombinatorstwo ma krotkie nogi.
    • smutas Re: najladniejsze sylwetki samolotow pasazerskich 30.07.12, 02:39
      Nawet o subiektywna ocene piekan liniowcow jest dosc trudno. Tak na prawde mamy tych ladnych samolotow tyle, ze na palcach jednej reki mozna policzyc. Mozna zaczac od DC-3, Lockheed L-1049, De Havilland Comet, wspomnianego przez ciebie Sud Aviation CARAVELLE, B-747.... No i dochodzimy do wspolczesnosci gdzie zasadniczych zmian sie nie zauwaza.

      Producenci i linie lotnicze sa bardzo pragmatyczne i poza zmianami typy oszczedniejszy silnik, pozakladanie wingletow, wymiana awioniki, nie wprowadza sie rewolucyjnych zmian. Wiekszosc lini aerodynamicznych modelowana jest na podobnych komputerach z podobnym oprogramowaniem. Nawet jesli cos zupelnie nowego wpadnie do glowy konstruktorom to mina dekady zanim sie to nowinke wdrozy.

      Ciekawiej sprawa wyglada w mniejszym lotnictwie. Powiedzmy od GA do business jet.

      cheers
    • smutas Troche szerzej... :-) 30.07.12, 04:37
      Nie ograniczajac sie tylko do liniowcow magazyn Flying publikuje zestawienie Top 100 najbardziej wplywowych samolotow. Oczywiscie jest to amerykanskie spojrzenie na lotnictwo, niemniej jednak warto sie z nim zapoznac.

      cheers
        • smutas Re: Troche szerzej... :-) 31.07.12, 05:19
          Z przyjemnoscia. Polskie lotnictwo powojenne, mozna okreslic jednym slowem: "Sahara". :-)

          Przed IIWS nie bylismy potega, ale w miare duzo sie dzialo. Mielismy kilka dobrych wytworni (DWL-RWD, LWS, PWS, CWL/PZL) produkujacych dobre, glownie male, samoloty. Najpierw o mocnym podlozu francuskim; licencyjne produkcje Potezow i zakupionych (odziedziczonych) Bréguet'ow, a pozniej wlasne kostrukcje. Jakby na to nie patrzec mielismy wlasny samolot pasazerski, ze dwa bombowce i mysliwce (sic!). Co ciekawe te fabryczki zaczely dzialalnosc w pare lat po odzyskaniu niepodleglosci.

          W Polsce powojennej nie mielismy nawet czegos wlasnego, podobnego do Piper J-3 (Super) Cub. Mielismy posowieckie PO-2 / CSS-13. Zamiast kilku samolotow szkolno-treningowych takich jak AT-6 Texan, T-34 Mentor, czy T-28 Trojan mielismy TS-8 Bies... do ktorego prawie dolaczyl Orlik. Szkolnych odrzutowcow zrobilismy chyba tylko jeden; TS-11 Iskra. PZL I-22 Iryda w zasadzie sie nie liczy, wyprodukowano jej niecale 20szt.

          Jesli chodzi o lotnictwo cywilne to mamy PZL 104 Wilge, calkowicie polska konstrukcje. PZL 110 Koliber to llicencyjny francuz - Rallye. PZL M-20 to Piper Seneca II. Z Krukami, Gawronami i Dromaderami (S-2R Thrush Commander) sprawy sa bardziej pokomplikowane.

          Wstyd byloby wymieniac znaczace konstrukcje Cessny, Pipera, Beecha...

          Dzisiaj znajdujemy sie mniej wiecej w podobnej sytuacji - 23 lata od pozegnania komuny, i poza ultralekkimi a w porywach LSA latadelkami nic szczegolnego sie nie tworzy ani nie produkuje. Pomijam w tym zestawieniu, skaldanie konstrukcji zagranicznych, bo nie o tym rozmawiamy.

          Lindbergh, Spirit of St. Louis: Skarżyński, RWD 5bis
          B17: PZL 37 Los
          P-51 Mustang: P 11...
          I to by bylo na tyle :-( A w kazdym razie, tyle ile istnieje w swiadomosci Polakow, nie zajmujacymi sie historia lotnictwa, czy ogolnie polskim lotnictwem.

          cheers

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka