Dodaj do ulubionych

Do chcacych nowe lotnisko daleko od Warszawy

03.10.04, 18:28
Pragne poinformowac ze lotnisko Mirabel w Kanadzie zostanie zamkniete z
powodu braku pasazerow pod koniec miesiaca. Lotnisko zostalo wybudowane
daleko od Montrealu bo ludzie mieszkajacy blisko obecnego portu lotniczego
(Montreal-Dorval) bardzo nazekali na szum samolotow w latach 60-tych.
Lotnisko Mirabel zaprojektowane na 50 mln pasazerow i kosztujace 1mld
dollarow w 1975 nigdy nie obsluzylo wiecej niz 2.8 mln pasazerow rocznie.
Powod: Narod majacy samochody nigdy nie chcial dojezdzac do tak odleglego
portu lotniczego.
Mam nadzieje ze Kaczynski z reszta pesudoekologow i ekoterorystow nie bedzie
forsowal lotniska tak daleko od Warszawy ze nowe lotnisko okaze sie
samobojstwem ekonomicznym dla wszystkich polskich podatnikow. Prywatni
inwestorzy rozwaza wzgledy ekonomiczne i nie widzac potencjalnych zyskow
zepchna caly ciezar budowy nowego portu lotniczego na nas wszystkich
podatnikow i pasazerow.
Trzeba rozbudowac to co sie ma czyli Okecie i nie marnowac publicznych
pieniedzy ($3-4 mld) na nowy port lotniczy. A do protestujacych trzeba bylo
nie kupowac mieszkania kolo portu lotniczego bo sie wiedzialo gdzie sie kupuje
Obserwuj wątek
      • Gość: oktob Re: cba jest ekofaszysta IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.10.04, 18:09
        Nie wiem kim jest cba. Wim, że pisze prawdę. Na stonie

        www.admtl.com/admmaintext.jsp?idbin=211L00&pagetitle=

        napisano wyraźnie:


        "Transfer of flights from Montréal-Mirabel to Montréal-Trudeau


        Starting November 1, 2004, flights currently operated out of Montréal-Mirabel
        airport (YMX) by Air Transat and Skyservice will be transferred to Montréal-
        Trudeau (YUL).

        Once the transfer is completed, Montréal-Trudeau will be the Montréal
        metropolitan region’s sole passenger airport. Montréal-Mirabel will remain in
        operation to handle all-cargo and general aviation traffic."

        "Is it true that Montréal-Mirabel will someday have to be used again for
        passenger flights?
        Aéroports de Montréal’s current projections are that Montréal-Trudeau can serve
        Montréal’s passenger transportation needs for at least the next 30 years."


        A więc Monteral-Trudeau będzie JEDYNYM lotniskiem pasażerskim dla Montrealu na
        jakieś najbliższe 30 lat.

        Dla Warszawy jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest rozbudowa Okęcia - o nowe
        terminale i o nowy pas też ! Wtedy można będzie myśleć o utworzeniu w Warszawie
        hubu.

        Wspólne lotnisko dla Łodzi i aglolmeracji warszawskiej to bzdura. Łódź powinna
        mieć swoje lotnisko zaspokajające potrzeby tego drugiego co do wielkości miasta
        w Polsce. Inne miasta - Katowice, Kraków, Poznań, Wrocław, Szczecin, Gdańsk też
        muszą mieć porządne własne porty lotnicze i oferować dogodne połączenia bez
        konieczności transferu przez WAW.

        Ci, którym Okęcie przeszkadza po prostu muszą dostać stosowne odszkodowania i
        się wyprowadzić. Są mniejszością, która nie może ograniczać rozwoju miasta i
        zaspokojenia potrzeb jego mieszkańców. A mieszkańcy potrzebują BLISKO lotniska
        i dogodnych połączeń lotniczych.
          • Gość: Oktob Re: cba jest ekofaszysta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.10.04, 12:47
            Nie - nie ma mowy o wyprowadzeniu się mieszkańców. Oni potrzebują dużego
            lotniska blisko miasta, w którym mieszkają. Nikt nie ma ochoty na dojeżdżanie
            kilka godzin na lotnisko, aby odbyć rejs np. do Wiednia czy Berlina. A nawet
            jak się leci do Ameryki to 9 - 10 godzin w powietrzu też już wystarcza i nikt
            nie ma ochoty na jeszcze kilka na dojazd na lotnisko. Miasto jest dla ludzi -
            lotnisko też.

            Wyprowadzić mogą się natomiast ci, którzy są mniejszością (czyli Ty) i źle im
            się mieszka w okolicy lotniska. Powinni dostać odszkodowanie i kupić sobie
            domek lub mieszkanko tam, gdzie nie będzie im przeszkadzał ruch na lotnisku
            Warszawa - Okęcie.

            Gdzieś ty się uczył czytać chłopie ????????? Postaraj się zrozumieć słowo
            pisane.
            • Gość: jacek cba jest ekofaszysta IP: *.u.mcnet.pl 05.10.04, 12:59
              > Gdzieś ty się uczył czytać chłopie ????????? Postaraj się zrozumieć słowo
              > pisane.

              z pewnoscia nie tam gdzie ty sie uczyles liczyc chlopie

              jesli chcesz wysiedlic 200 tys ludzi - to odszkodowania beda monstrualne

              policz sobie - tylko nie na palcach

              hahahhaha

              a przy okazji do Ameryki - to lataja glownie mieszkancy Krakowa i Rzeszowa,
              oni najpier wmusza dojechac do Warszawy - lotnisko w Mszczonowie skroci im czas
              dojazdu
              • default_user Re: cba jest ekofaszysta 05.10.04, 17:55
                Gość portalu: jacek napisał(a):

                >
                > a przy okazji do Ameryki - to lataja glownie mieszkancy Krakowa i Rzeszowa,
                > oni najpier wmusza dojechac do Warszawy -

                A po jaką anielcię? Mówią Ci coś nazwy Balice i Jasionka?
                Jeśli nie, to sprawdź sobie w jakichś googlach czy Onecie.

                > lotnisko w Mszczonowie skroci im czas
                > dojazdu

                Ośmielam się twierdzić, że mieszkańcom Krakowa i Rzeszowa lotnisko w Mszczonowie
                zwisa kalfiorem.

                Pozdrawiam
                M..M
                • Gość: jacek cba jest ekofaszysta IP: *.u.mcnet.pl 06.10.04, 10:02
                  calym sercem popieram rozwoj lotnisk regionalnych

                  nie wypowiadam sie na temat tych konkretnych lotnisk - nie znam ich otoczenia -
                  i mozliwosci rozwojowych

                  niemniej jednak Warszawiacy to ponizej 30 pct pasazerow Okecia, a ponad 50 pct
                  korzysta z Okecia - jako miejsca wylacznie przesiadkowego

                  argument o wygodzie Warszawiakow jest smieszny - co widac po rozroscie sypailni
                  za Wisla - niewielu osiedla sie blisko lotniska 'dla wygody' podrozowania
              • Gość: lotpl Re: a co masz do zarzucenia Atenom ??? IP: 217.153.179.* 05.10.04, 13:51
                Co mam do zarzucenia? Kąsek w sam raz dla Ciebie - kontrakt ze spółką Hochtief.
                Jest to czwarte pod względem wysokości opłat lotnisko w EU. Po przeniesieniu
                się na to lotnisko Olympic podniósł opłaty lotniskowe na lotach krajowych o
                10%, na międzynarodowych o 4%. W godzinach szczytu jedzie się z lotniska do
                centrum i jedzie autostradą prowadzącą do nikąd 2 godziny. Lotnisko kosztowało
                2-2.5 miliardy $ nie licząc autostrady i kolejki. Brak bazy hotelowej jest
                tylko Sofitel albo podłoga. no i jeszcze cytacik a jak? "civil aviation
                workers' union said it had found 180 things wrong with the airport, from
                inadequate firefighting to problematic radar" (to ze stronki bbc)
                lotnisko kosztowało 2-2.5 mld $. Docelowa przepustowość 16 mln pasażerów. Nie
                bardzo rozumiem "odpalenie" lotniska za 0.5 mld $. A może wyjaśnisz co
                rozumiesz przez "powoli rozbudowywać" bo znowu nie łapię - ruch pasażerski w PL
                rośnie raczej szybko to dlaczego chcesz nowe lotnisko rozbudowywać powoli?
                • Gość: jacek a co masz do zarzucenia Atenom ??? IP: *.u.mcnet.pl 05.10.04, 14:25
                  na CDG zawalil sie T2, w Dubaju zawalila sciana, HK przez kilka dni robila
                  cargo recznie, w 98 Dusseldorfie splonela tasma bagazowa - zginel0 30 osob -
                  to dla porownania

                  przy tego typu inwestycjach - w zasadzie usterki byc musza, na necie mozna
                  przeczytac setki smyutnych historii o roznych lotniskach

                  powoli - bo nie ma kasy na szybko - rozbudowa moze byc samofinansujaca sie

                  tempo wzrostu liczby paxow nie jest takie zatrwazajace - wiec nie przesadzaj
                  • Gość: lotpl Re: a co masz do zarzucenia Atenom ??? IP: 217.153.179.* 05.10.04, 15:21
                    Chodziło o to że Ateny nie są najlepszym przykładem tak samo jak CDG i Dubai.
                    Jeżeli uważasz że takie "usterki" to norma to dobrze że budujesz lotnisko za
                    0.5 mld $ na razie w wyobraźni.
                    Mamy na razie samofinansujące się autostrady. Jakie masz pomysły na
                    samofinansowanie się lotniska może characze albo zbiórka na "remoncik" przed
                    startem?
                    Może doprecyzujesz owo ostre pojęcie 'zatrważającego' wzrostu? Są różne
                    prognozy wzrostu ale dla WAW 4-5% przy bazie 5 mln pax to sobie policz ile
                    rocznie przybywa chętnych by się przelecieć. I przenieść to na lotnisko za 0.5
                    mld które się będzie samofinansowało. Jakieś konkretne propozycje jak to zrobić?
                    • Gość: jacek a co masz do zarzucenia Atenom ??? IP: *.u.mcnet.pl 05.10.04, 15:36
                      nie 5 - tylko 10 pct

                      nadal nie sa to oszalamiajace liczby

                      nie mamy samofinansujacych sie autostrad - a budowa lotniska musi byc oparta na
                      busieness planie

                      przesledz sobie historie rozwoju np. Gatwick,

                      sa w Europie lotniska budowane stopniowo - w miare osiaganych zyskow - I
                      Bath ,Luton , Charleroi itp

                      a kolejka do lotniska w Atenach juz powstala

                      nie ma lotniska - ktoremu nie przypieto latki - WSZEDZIE ujawnialy sie usterki -
                      oczywiscie CDG, Dubaj i Dusseldorf byly wyjatkowo drastyczne
                            • Gość: Oktob Re: a co masz do zarzucenia Atenom ??? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.10.04, 18:35
                              Jacek odpowie dopiero jutro jak w pracy dorwie się do komputera. Dyskusja z nim
                              o liczbach (i o innych rzeczych też) nie ma sensu. On coś sobie ubzdurał i
                              żadne argumenty do niego nie docierają. Z jego postów można wywnioskować, że
                              mieszka gdzieś na podejściu i uważa, że przelatujące na nim samoloty naruszają
                              jego własność (!!!). To człowiek, który uważa się za pokrzywdzonego i dla
                              swojej wygody oczekuje, że miliony pasażerów dla zapewnienia mu spokoju zaczną
                              jeździć do nowego portu lotniczego Warszawa - Łódź w Mszczonowie. Na szczęście
                              drugi terminal na Okęciu powstaje, na trzeci też będzie miejsce, a może i na
                              czwarty. Trzeci pas startowy też się zmieści. :-))) A Łódź powinna rozbudować
                              własne lotnisko - toż tam mieszka prawie milion ludzi, którzy potrzebują
                              lotniska u siebie, a nie w Mszczonowie !
                              • Gość: jacek a co masz do zarzucenia Atenom ??? IP: *.u.mcnet.pl 06.10.04, 10:05
                                Ateny sprawdzily sie w najgoretszym okresie olimpiady

                                'trzeci' pas startowy nie bedzie trzecim - tylko drugim !!!!

                                obecne przedcinaja sie - przy budowie 'trzeciego' pasa jeden z obecnych trzeba
                                bedzie zamknac

                                taniej jest zbudowac nowe lotnisko niz kontynuowac prowizorke

                                widac ze nie masz pojecia - stad tyle glupot

                                w obronie skansenu lotniczego
                                  • Gość: wujek Re: a co masz do zarzucenia Atenom ??? IP: *.rudykot.pl 11.10.04, 22:07
                                    ord ma dobudowac jeszcze czetery a ze przecinaja sie to normalne
                                    w nowych warunkach bedzei sie walic osiem normalnie szesc a w godzinach
                                    szczytu osiem ale stara sie zeby normalnie przecinaly sie tylko dwie pary
                                    bo to zwieksza interwaly
                                    lotnisko poza miastem to bzdura miasto sie rozwija wokol lotniska czy ktos
                                    chce czy nie
                                    plany budowy lotniska poza warszawa to kolejny przyklad na to ze koles wykupil
                                    zeimie i teraz chce ja sprzedac na lotnisko
                                    ord byl budowany poza miastem bo jedno w miescie juz bylo i nadal jest midway
                                    MDW i zobaczcie gdzie jest teraz ( mapqwest.com )
                                    wydaje mi sie ze 90 % wpisujacych sei na ta strone to lata samolotami tylko i
                                    wylacznie teoretycznie mieszkam od ord 10 minut samochodem przedluzenie
                                    pasa jest nad moja ulica (lawrence ave) halas przeszkadza mi czasami ale wiem
                                    ze to tez moj chleb (DHL ORD 507)
                                    i wiedzialem gdzei kupuje chalupe
                                    opowiesci idiotow ze im nie bedzei sie mieszkalo ekologicznie sa uzasadnione
                                    tak jak uzasadniona bedzie ich przeprowadzka do modlina sochaczewa badz gdzes
                                    tam pod lodz
                                    gospodarka glupcze
                                    a lotnisko gospodarke ciagnie
                                    i jak ktos lecial samolotem do waw to widzial te nowe budynki wokol
                                    pzdr
                                          • 2paco Re: a co masz do zarzucenia Atenom ??? 22.10.04, 21:35
                                            wiesz, nie chciałem się odzywać na twoje wpisy, ale ciekaw jestem jak na mój
                                            post odpowiesz:
                                            lotnisko 10 minut samochodem od centrum (oczywiście gdy nie ma korków) to chyba
                                            tylko w Wawie jest ze wszystkich stolic świata. wystarczy zlikwidować pas
                                            zieleni na żwirki i wigury, pociągnąć w obie strony po dodatkowym pasie ruchu,
                                            puscić z centrum na lotnisko metro, doprowadzić do lotniska pod ziemią (jak w
                                            wiedniu) tory kolejowe, żeby można było przynajmnije jeden pociąg podmiejski
                                            puścić na lotnisko, wykupić te badziewiaste działki, sprawić psiakom nowe
                                            schronienie (żadne koszty przy takiej inwestycji jak rozbudowa lotniska) i
                                            zrobić trzeci pas startowy.
                                            to wszystko wykonać i Warszawa dostanie potężnego kopa inwestycyjnego! już jest
                                            hotel naprzeciwko terminalu 1, więc z ułatwionym dojazdem Warszawa stanie się
                                            dla światowego biznesu Mekką inwestycji.
                                            i tylko nie pisz, jacuś, że lotniska nie przyczyniają się do rozwoju miast...
                        • math04 wzrost ruchu pax na polskich lotniskach 08.10.04, 14:50
                          Średnia z ubiegłego dziesięciolecia to 3,5%, a nie 5%. Z tego roku danych
                          jeszcze brak (zostało kilka miesięcy), ale widać już, że np. lotniska lokalne
                          mają się w tym roku bdb. Katowice - wzrost ponad 100% (w porównaniu do roku
                          ubiegłego), Wrocław 35% (choć jak się AP wycofała, to teraz będzie pewnie
                          mniej), podobnie też Kraków i Gdańsk: 20-35%.
                          A co do Wawy to chyba trzeba strzelać - nie znam konkretów (ktoś może zna?):
                          ale jak się uwzględni, że na nowym terminalu dla lowcostów ruch jest
                          praktycznie stale i taki, że ten terminal pęka w szwach - to chyba będzie
                          więcej niż 10% wzrostu ruchu pasażerskiego w porównaniu z 2003.
                                • dyltowiec Prawda tandetnie podana 10.10.04, 23:47
                                  Jacuś z 9% wzrostu w ostatnich 9-ciu latach masz rację. Dałem D. kupując dane
                                  PPL bez przeliczenia własnego - super nauczka. Ale zauważ jaki był oddzwięk na
                                  forum wobec podanych przez Ciebie prawdziwych danych. Lemm o tym pisał
                                  wprawdzie wobec psychoanalizy, że prawda podana tandetnie przestaje być prawdą
                                  (z dyńki cytuję więc nie wim jak jest w oryginale) ale się zastanów bo przy
                                  okazji gdzieś tam pamiętam, że udział w tym forum traktujesz jako swego rodzaju
                                  misję więc popracuj nad tym by nie być gupkiem forumowym ale by się przebić ze
                                  swoją prawdą i elegancko ją zaprezentować. pzdr.:)
                                  • Gość: jacek prawda wobec nachalnej propagandy IP: *.u.mcnet.pl 11.10.04, 09:18
                                    zawsze wyglada tanio i tandetnie

                                    wymaga wysilku intelektualnego i odwagi w przelamywaniu schematow

                                    o tym ze ppl manipuluje danymi - o liczbie operacji, wynikach ekonomicznych, o
                                    procedurach i ich lamaniu - mowie od dawna

                                    wasz wybor - czy wybierzecie wygodne interpretacje - czy dalej bedziecie
                                    sluchac poplrawd i klamstw roznych grodkow i airnavow
                                    • airnav Re: prawda wobec nachalnej propagandy 11.10.04, 16:17
                                      No wlasnie. Prselam sie w swoim schemacie i moze niech dotrze do ciebie
                                      wreszcie, ze lotniska moga miec wiecej niz dwa pasy startowe i moga sie one
                                      przecinac i funkcjonowac bardzo dobrze i bez problemow - tak jak w podanym
                                      przeze mnie przykladzie lotniska ORD. No ale zeby to zrozumiec, to trzeba miec
                                      mozg otwarty na prawde a nie tak jak ty niedopuszczajacy zadnych infomacji
                                      sprzecznych z teoryjkami, ktore zes sobie wymyslil. Twoj wybor - albo
                                      zaakceptowac rzeczywistosc albo jej dalej zaprzeczac.
                                      • Gość: jacek prawda wobec nachalnej propagandy IP: *.u.mcnet.pl 11.10.04, 16:33
                                        czy ja kiedykolwiek mowilem ze nie moze ???

                                        zwracalem tylko uwage na to ze obecnie lotnisko na Okeciu ma 1.3 pasa
                                        (ustawienie ukosne nie wyklucza uzytkowania - ale je znacznie ogranicza, a wiec
                                        1.3 a nie 2 )(np. LHR gdzie pasy sa rownolegle )

                                        budowa nowego pasa to mniej wiecej 1.3 + 1 = 2.1 ... a nie 3 ... i tyle

                                        jak bys mial 'mozg otwarty' to bys nie doczytywal sie nie istniejacych tez

                                        niemniej jednak pas na lotnisku Schiphol - prowadzacy nad Amstelveen/Bijlmer
                                        zostal zmakniety w 2001 roku

                                        oba przecinajace sie pasy na Okeciu prowadza nad obszary zurbanizowane -
                                        konieczne jest OGRANICZENIE - a nie zwiekszenie operacji - dodanie nowego pasa
                                        nic tu nie zmieni - i nie bedzie sie oplacalo

                                            • default_user Re: prawda wobec nachalnej propagandy 12.10.04, 09:52
                                              Gość portalu: jacek napisał(a):

                                              > jak ty nie jestes w stanie wyczuc ironii - to juz twoj problem
                                              >
                                              > dwa krzyzujace sie pasy to operacyjnie tylko troche wiecej niz jeden - ale
                                              > nigdy tyle co dwa rownolegle
                                              >
                                              > i tyle
                                              >

                                              Dlaczego?
                                              Napisz na jakiej podsatwie wywnioskowałeś taką tezę. Czy jest to Twoje
                                              przypuszczenie, czy opinia specjalistów ATC?
                                              Pozdrawiam
                                              M..M
                                                • airnav Re: prawda wobec nachalnej propagandy 12.10.04, 12:23
                                                  Uwierzyc tak na slowo? Chyba z drzewa spadles.
                                                  No i oczywiscie jeszcze raz zastosowales twoj staly numer - jak nie umiesz
                                                  odpowiedzec na pytanie, to usilujesz zmienic temat majac nadzieje, ze nikt tego
                                                  nie zauwazy. Jestes ignorantem i tyle.
                                                  • Gość: jacek prawda wobec nachalnej propagandy IP: *.u.mcnet.pl 12.10.04, 13:41
                                                    ja nie mam obowiazku do odpowiadania na glupie pytania zadawane przez
                                                    czepiackich osobnikow skupiajacych sie na szczegolach

                                                    na Schiphol mieli pas przecinajacy 4 pozostale - zmaknieli go i nie maja juz
                                                    tego problemu

                                                    i nie lataja juz na miastem - na Okeciu wszystkie pasy sa usytuowane
                                                    niekorzystnie - wiec i tak nie ma znaczenia czy sie przecinaja ...

                                                    kiedys byl trzeci - w strone PKIN - i juz nie dziala ...

                                                  • airnav Re: prawda wobec nachalnej propagandy 12.10.04, 23:28
                                                    Nie masz obowiazku ale jesli nie odpowiadasz, to to nie jest dyskusja. Nie moze
                                                    byc tak, ze przedstawiasz swoja pozycje i wszyscy musza ja uznac za jedyna
                                                    sluszna.
                                                    Stwierdziles, ze na Okeciu nie moze zaistniec trzeci pas, bo by sie przecinal z
                                                    innymi. Usilowales mnie wysmiac ale nie udalo ci sie to, bo podalem ci przyklad
                                                    lotniska ORD, gdzie bardzo dobrze funkcjonuje kilka przecinajacych sie pasow.
                                                    Poniewaz nie pasuje ci to do twojej teorii i udowadnia, ze nie wiesz, o czym
                                                    mowisz, to szybko usilowales zmienic temat. Kazde lotnisko jest inne i to ze w
                                                    Amsterdamie zamkneli jeden pas nie oznacza, ze w Warszawie nie moga zbudowac
                                                    jeszcze jednego albo i dwoch.

                                                    A co do czepiackich osobnikow skupiajacych sie na szczegolach (jak mnie
                                                    nazwales), to dziekuje ci bardzo. Czepiam sie, bo jest czego. Nie lubie, jak
                                                    ktos nie znajacy sie na temacie wyjezdza z roznymi pseudomadrosciami tak jak
                                                    ty. A ze stworzyles sobie jakas tam teoryjke, to wlasnie pada ona bo rozbija
                                                    sie o szczegoly. Pytania moze wydaja ci sie glupie ale to tylko dlatego, ze
                                                    udowadniaja, ze twoje pomysly sa glupie i nie mozesz sie pogodzic z tym, ze
                                                    ktos ci to udowodnil.
                                                  • cbacba jacus to nie tylko ignorant ale ekoterorysta 12.10.04, 14:29
                                                    jacus wybudowal sobie nielegalnie domek blisko lotniska i teraz domaga sie
                                                    zamkniecia portu lotniczego bo nie moze spac w nocy.
                                                    jacus nigdy nie chcial spogladnac na mape zeby zrozumiec ze jego domek bedzie
                                                    blisko pasow startowych a teraz domaga sie doszkodowan od rzadu czyli nas
                                                    wszystkich podatnikow.
                                                  • 2paco Re: cba znowu masz problemy??? 22.10.04, 21:45
                                                    z tego co widziałem na WŁaSNE oczy, to Midawy jest W Chicago i świetnie
                                                    prosperuje...
                                                    wspomniałes coś o ograniczaniu ruchu, bo podejścia są nad obszarami
                                                    zurbanizowanymi... to rozumiem, że należy lotniska budować na kompletnych
                                                    zadupiach, żeby samoloty przypadkiem jakimś jacusiom nad głowami nie wyły...
                                                    Schwechat pod Wiedniem jest rzut beretem od ogromnej rafinerii OMV, i mimo to
                                                    samoloty często są po starcie (nie nazwe pasa, bo nie wiem jakim numerem, ale
                                                    prowadzi "w stronę miasta") puszczane na prawo, prawie na zbiorniki paliwa w
                                                    rafinerii... jakoś tam się nie obja latać, więc co za problem puścić samolot
                                                    nad blokami? Concorde spadł na hotel, a miał obok tyle pola... proponuję
                                                    przepisami prawa zabronić samolotom spadania na budynki mieszkalne... :D
                                                  • Gość: jacek cba znowu masz problemy??? IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 23.10.04, 07:57
                                                    na Schiphol zamknieto pas porwadzacy na Amsterdam - i ruszyl nowy projekt
                                                    wykupow i izolacji akustycznej - na 800 mio euro

                                                    we Fraporcie UE zablokowalo budowe nowego pasu - przelot a rafneria

                                                    Tempelhof - zamykaja za 9 dni

                                                    w Hong Kongu kosztem 30 miliardow USD zbudowano nowe lotnisko - co wymagalo
                                                    budowy kilku sztucznych wysp - zeby nie laowac ponad domami

                                                    na Tajwanie nowe prawo lotnicze wymaga odrowadzania 8 pct przychodow lotniska
                                                    na ochrone przed halasem

                                                    w Hamburgulotnisko nie dostalo zgdoy na przedluzenie pasa o 500 m -a
                                                    mieszkancy okolicy dostaja zwrot kosztow izolacji akustycznej


                                                    swiat idzie do przodu - skonczly sie czasy ciemniakow
                                                  • 2paco Re: cba znowu masz problemy??? 23.10.04, 13:48
                                                    w Hong KOngu zbudowali nowe lotnisko za 30 miliardów dolarów, bo Kait Tak miał
                                                    JEDEN PAS!!!!!! to było wąskie gardło dla całej gospodarki hong kongu i dlatego
                                                    zbudowali nowe lotnisko!
                                                    jestem tu nowy na tym forum i może ta kwestia była już podnoszona, ale napisz
                                                    proszę, w któym miejscu warszawy mieszkasz, dobrze? ciekaw po prostu jestem,
                                                    czemu tak ci to wszystko przeszkadza... lotnisko tam jest od dekad i zapewne
                                                    wiedziałeś, gdzie się wprowadzasz...
                                                    pocieszające jest to, że ŚWIAT IDZIE DO PRZODU, a ty zostaniesz w tyle ze
                                                    swoimi poglądami. przypominasz pacyfistę z froum Aktualności - w kółko chrzani
                                                    to samo...
                                        • Gość: jks Re: prawda wobec nachalnej propagandy IP: *.ucd.ie 11.10.04, 17:00
                                          Tu nie chodzi o zwiększenie przepustowości lotniska (Gatwick z jednym obsługuje
                                          30mln pasażerów rocznie, czyli kilka razy więcej niż Okęcie), tylko o
                                          dostosowanie kierunku podejścia i startu do kierunku wiatru. Znacznie
                                          łatwiejsze jak masz cztery kierunki (nawet jeśli nie tworzą kątów prostych) niż
                                          dwa. A w warunkach bezwietrznych można łatwiej kierować samoloty we właściwym
                                          kierunku zamiast kazać im nawracać nad miastem. Ogólnie więc krzyżujące się
                                          pasy są lepszym rozwiązaniem, chyba, że ruch staje się porównywalny z LGW czy
                                          LHR. A to jeszcze długo Okęciu nie grozi.
                                          Układ krzyżujących się pasów jest np w Dublinie, więc powyższe opinie opieram
                                          na tym przykładzie.
                                          A pytanie do wszystkich: po co Okęciu trzeci pas?
                            • Gość: WUJEK Re: masz math w nicku - a srednie masz z ksiezyca IP: *.rudykot.pl 12.10.04, 23:39
                              JAK BYSCIE CHCIELI ZOBACZYC TO TAK BEDA WYGLADALY PASY I JAK SIE WYKUPUJE
                              OKOLICE
                              egov.cityofchicago.org/city/webportal/portalContentItemAction.do?BV_SessionID=@@@@1554634273.1097616894@@@@&BV_EngineID=cccfadcmjgljegfcefecelldf
                              fhdffn.0&contentOID=536902901&contenTypeName=COC_EDITORIAL&topChannelName=SubAge
                              ncy&blockName=OHare+Modernization+Program%2FLand+Acquisition+Program%
                              2FI+Want+To&context=dept&channelId=0&programId=0&entityName=OHare+Modernization+
                              Program&deptMainCategoryOID=-536884668
                              • Gość: jacek ciekawe IP: *.u.mcnet.pl 13.10.04, 08:30
                                jak to bedzie z rozbudowa o'hare to zobaczymy

                                na razie United zapowiada inwestycje - mimo ze jest w chapter 11 i nie jest w
                                stanie zaplacic na fundusz emerytalny

                                nie maja na biznes biezacy i oddaja samoloty chinczykom - a chca rozwijac
                                biznes

                                czysty socjalizm
    • airbus340 Re: Do chcacych nowe lotnisko daleko od Warszawy 05.10.04, 13:36
      Też uważam że budowa nowego lotniska dla Warszawy to poroniony pomysł, trzeba
      rozbudowywać Okęcie bo jego lokalizacja blisko miasta to atut a nie wada. Sam
      mieszkam blisko lotniska i kupując mieszkanie tam wiedizałem,co biorę, hałas
      samolotów wcale nie przeszkadza,chyba że ktoś buduje sobie chatę na ścieżce
      podejścia,ale to już na własna odpowiedzialność... Nikt nie może oczekaiwąc
      przenosin lotniska, "bo mu samoloty szumią za bardzo".