Dodaj do ulubionych

7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat?

22.11.04, 21:25
November 20, 2004

Polish state-owned airline LOT is set to make what could be a politically charged decision by the end
of the year on whether to buy new planes from Airbus or its US rival Boeing.

LOT spokesman Leszek Chozewski said on Friday the company planned to buy up to five aircraft for
about USD$500 million.

"The decision whether to buy Boeing or Airbus airplanes to replace our Boeing 767s will probably be
taken by the end of this year," Chozewski said.

LOT says the commercially best offer will win but some analysts say politics will inevitably play a role
as new EU-member Poland agonises again over its split loyalty between Europe and the United
States.

"This decision will not be based on technical aspects alone
Obserwuj wątek
            • nocnylot Re: 7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat? 22.11.04, 23:19
              Jumbo???? Hehehehehe... Jak najszybciej zmien swoje zrodlo. Albo pokaz
              jakakolwiek kompanie na swiecie ktora kupila w ostatnich latach B747 nie
              posiadajac tego samolotu juz w swojej flocie. Ten samolot, choc oczywiscie
              wciaz modernizowany, to historia lotnictwa. Kupuja go obecnie jedynie te firmy,
              ktore maja ich duzo i nie oplaca sie im szkolic pilotow/mechanikow na maszyny
              innego typu. Ale i ten argument powoli zaczyna tracic na waznosci - taka
              chociazby Iberia w ramach odnawiania floty postanowila zmienic wszystkie Jumbo
              na A-340.
              nl
                  • hki Re: 7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat? 23.11.04, 00:16
                    Ewentualny zakup 7E7 byłby duzym ryzykiem dla LOTu- samolot jest jeszcze
                    koncepcja i potem mogłoby się okazać ze będzie jak z MD-11- iął byc hitem i
                    nastepca DC-10 a okazał sie sprzetem wymagającym sporej liczby zmian.
                    Zastanawiam sie czy LOT będzie patrzył na to co posiadają sojusznicy ze Stara-
                    tutaj lekka przeaga Airbusa.
                    • pax777 Re: 7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat? 23.11.04, 00:36
                      > Ewentualny zakup 7E7 byłby duzym ryzykiem dla LOTu-

                      jak duze ryzyko to tylko LOT moze to ocenic. Inne linie lotnicze go zamawiaja
                      wiec dlaczego nie LOT. Ano ryzyko zawsze jest ale za to dostajesz lepsza cene
                      niz inne linie ktore zamowia juz "istniejacy" samolot. Tak jest z kazdym nowym
                      samolotem, 7E7, A380, etc.
                      • Gość: WuMike Re: 7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat? IP: *.gdynia.mm.pl 23.11.04, 00:53
                        > Ewentualny zakup 7E7 byłby duzym ryzykiem dla LOTu.

                        Czy Ty myslisz, ze Japonczycy z ANA sa glupsi od Polakow, skoro zamawiaja 50
                        sztuk B7E7?? Jako launch customer wytarguja taka cene, ze beda latali jak
                        skowronki. Nie rozumiem ludzi, ktorzy widza projekt Dreamlinera jako ryzykowny -
                        predzej A380 nie oderwie sie nigdy od ziemi, niz 7E7 bedzie nieudana
                        konstrukcja! Technologia idzie naprzod i samolot w kilkudziesieciu procentach
                        wykonany z kompozytow to juz praktycznie rzecz na porzadku dziennym. Ja sie nie
                        bede bal leciec takim "czyms" :)
                        • hki Re: 7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat? 23.11.04, 01:11
                          Bać się takze nie będe-latałem AN-24 to juz niczego się nie boje;)
                          Dyskusja i tak głownie bedzie opierac o "dane" polityczne,a w takim przypadku
                          szybciej moze zwyciezyc Boeing. Ciekawe o jakiej liczbie maszyn bedzie LOT
                          rozmawiał.
                        • pax777 Re: 7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat? 23.11.04, 01:17
                          Przynajmniej Boeing twierdzi ze ryzyko zwiazane z konstrukcja kompozytwa juz nie
                          istnieje. Technologia zostala opanowana. Moze istnialo iles to lat temu jak
                          Raytheon budowal swoj slynny Beech Starship. Problem jaki pozostal (wedlug
                          Boeinga) jest koszt. Kompozyty sa ciagle relatywnie drogie ale i to zostalo w
                          jakies mierze opanowane.
                          • Gość: WuMike Re: 7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat? IP: *.gdynia.mm.pl 23.11.04, 01:26
                            > Problem jaki pozostal (wedlug
                            Boeinga) jest koszt. Kompozyty sa ciagle relatywnie drogie ale i to zostalo w
                            jakies mierze opanowane.

                            Chyba zostalo, bo sam Boeing twierdzi, ze cena za 7E7 bedzie okolo $120-140mln,
                            czyli podobnie jak za 767. A jest to cena katalogowa, takze beda niezle znizki
                            do konca roku ;)

                            PS. Aluminium zreszta, tak jak stal - z tego co mi wiadomo - tez podrozalo!
                            • polar_khan A Moze 23.11.04, 02:14
                              Mowicie ze LOT ma do wyboru 7E7 lub A330 a co myslicie o A300-600 lub o A310?
                              Co do Boeing-a mam tylko nadzieje ze nie bedzie to decyzja polityczna jak mialo
                              to miejsce z samolotami wielozadaniowymi co rzad kupil od USA...Bo obiecanki
                              cacanki od Stanow jusz Polska sporo dostala....OFFSET, wizy dla polakow, itd.
                              • Gość: jast Re: A Moze IP: *.arc.nasa.gov 23.11.04, 03:16
                                A300-6000 lub A310 sa juz dosc stare. Nie widze sensu zamiany jednych starych na
                                inne stare.

                                Polityczna decyzja moze pojsc zarowno na korzysc Boeinga jak i Airbusa. Nie
                                zapominaj ze Airbus tez zostaje wybierany wskutek politycznych naciskow a w tym
                                wypadku EU juz dawalo Polsce do zrozumienia za jako czlonek EU powinna wybrac
                                samoloty ....
                                • polar_khan Samoloty z EU 23.11.04, 06:50
                                  No prawda EU dalo Polsce do zrozumienia ktore samoloty powinna wybrac. Ale
                                  chyba jest tez jakis specialny VAT nalozony na samoloty kupione poza EU czy to
                                  sie zgadza?
                                    • pax777 Re: Samoloty z EU 23.11.04, 22:30


                                      > A moze A350?

                                      bardzo malo prawdopodobne.
                                      Jak 7E7 jest samolotem na "papierze" to A350 jest zupelnie na "wodzie" -
                                      oficjalnie ten projekt jeszcze nie istnieje. Oprocz tego znawcy twierdza ze
                                      Airbus jedynie co to zmieni silniki w A330 i pare drobnych rzeczy i nazwie to
                                      A350. Nie beda to zmiany na tyle rewolucyjne aby osiagnac ekonomie eksploatacji
                                      obiecana przez 7E7.
                                      • Gość: WuMike Re: Samoloty z EU IP: *.gdynia.mm.pl 24.11.04, 00:58
                                        > A moze A350?

                                        A350 bedzie mial zmienione skrzydlo, silniki od 7E7 (prawdopodobnie ich
                                        pochodne, bo te oryginalne beda bleedless) i ... no wlasnie, i nic wiecej chyba!
                                        Samolot zagadka w tej chwili. 7E7 ma juz przynajmniej wszystko na papierze i
                                        mysle, ze z konserwatywnym podejsciem Boeinga w kwestii osiagow, obiecane
                                        parametry sprawdza sie - byc moze nawet z mala nawiazka :)

                                        Tak, czy owak, Dreamliner to takze niewiadoma! Jednakze Boeing nie moze wtopic z
                                        tym projektem, bo pograzy siebie w odchlani Rowu Marianskiego ;)

                                        Ja biore 7E7 w ciemno - 9 sztuk prosze :) Pozdrowienia.
                                      • 4_gold_bars Re: Samoloty z EU 24.11.04, 08:38
                                        Ze zrodel w Airbusie wiem, ze zarzad wydal zgode na rozmowe z liniami
                                        lotniczymi na zasadzie "gdybysmy przedstawili wam projekt samolotu z takimi
                                        cechami i takimi usprawnieniami, to w jakim stopniu bylibyscie zainteresowani?"
                                        Samolot ma konkurowac bezposrednio z 7E7 (co oczywiscie wiadomo od dawna).
                                        • Gość: WuMike Re: Samoloty z EU IP: *.gdynia.mm.pl 24.11.04, 14:19
                                          Leahy, Forgeard i spolka to ciekawi ludzie. Najpierw mowia, ze 7E7 nie bedzie
                                          zagrozeniem dla A330, teraz okazuje sie, ze Airbus wyprodukuje sukcesora w
                                          postaci A350. Oprocz tego "psiocza" na Boeinga, ze ten w swym projekcie uzywa za
                                          duzo kompozytow, co wiaze sie z wielkim ryzykiem, a nastepnie sami informuja o
                                          fakcie zwiekszenia ilosci lekkich materialow w 350-tce. De facto sami sobie caly
                                          czas zaprzeczaja, w mniejszym lub wiekszym stopniu. Teraz dochodzimy do istoty
                                          rzeczy: kto uwierzy, ze zmodyfikowany samolot (A) jest na silach stanac w
                                          szranki z "elektrycznym", "sztuczno-tworzywowym" zoltodziobem (B)? Ja niestety
                                          nie...
                                          • Gość: jast Re: Samoloty z EU IP: *.arc.nasa.gov 24.11.04, 20:42
                                            Musze sie z toba zgodzic. Leahy to kawal strasznego bufona. Takiego idioty
                                            rzadko sie spotyka na tak wysokim stanowisku. Kazda jego wypowiedz jset
                                            przesacona zolcia i pogarda w kierunku Boeinga. Moze facet ma jakies personalne
                                            porachunki z Boeingiem ale gosc na takim stanowisku powinien uwazac co mowi bo
                                            jak przekroczy pewien pulap to przestaje byc wiarygodny a zaczyna brzmiec jak
                                            kabaretowy satyrysta.
                                            • Gość: WuMike Re: Samoloty z EU IP: *.gdynia.mm.pl 24.11.04, 23:11
                                              Dzisiaj czytalem sobie transcript rozmowy miedzy uczestnikami czatu, a
                                              czlowiekiem z Boeinga i Japonczykem z ANA (All Nippon Airways, jakby ktos nie
                                              wiedzial). Otoz wszystko przebiega zgodnie z norma, "dizajn" bedzie zablokowany
                                              w polowie przyszlego roku, nazwa do konca tego roku (7E7 lub 787). Model jest
                                              juz po setkach godzin testow w tunelu aerodynamicznym. Dreamliner ma byc okolo
                                              10% tanszy w eksploatacji w stosunku do A332. Cena sa sztuke - teraz wielka
                                              niespodzianka - podobna do tej, jaka trzeba zaplacic za 767!! W standardzie
                                              head-up display dla obu pilotow. Zasieg - 15700km. Predkosc - 0.85 mach. Mysle,
                                              ze wiekszosc to wie ale moze nie wszyscy :) Aranzacja wnetrza - w/g
                                              zamawiajacego. Prawdopodobnie 8 siedzen w rzedzie dla klasy ekonomicznej ale
                                              szersze siedzenia, niz w A330, bo szerszy kadlub. Duuze okna (sporo wieksze od
                                              tych w dotychczasowych maszynach zarowno Boeinga, jak i Airbusa). No i
                                              najwazniejsze chyba, gdyz dotyczy naszego samopoczucia w srodku samolotu -
                                              wieksza wilgotnosc powietrza i "nizsza wysokosc" - co doslownie znaczy tyle, ze
                                              bedziemy sie czuli, jakbysmy byli na Ziemi na wysokosci 6000 stop, a nie na 8000
                                              (w istocie jest to duza roznica)! Coz wiecej ... Czekam z niecierpliwoscia, az
                                              7E7 wzniesie sie w powietrze (tak, jak i A380). Pozdrowienia.
          • Gość: WuMike Re: 7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat? IP: *.gdynia.mm.pl 01.02.05, 12:06
            Fragment artykulu z WBJ:

            Dreamy future for LOT?

            From Warsaw Business Journal
            by John Todd
            31 January 2005

            Poland's national airline is running out of time to be the first to fly Boeing's
            new Dreamliner jet.

            LOT is in danger of missing the deadline for reserving the prime 7E7 Dreamliner
            production slot unless it makes up its mind soon.
            ---
            At the moment, LOT is weighing up whether to replace its ageing fleet of Boeing
            767s with the Airbus A330 or the new 7E7-which would make it one of the first in
            the world to fly the new jet. The contract is expected to be worth around zł.1.5
            billion.
            ---
            The airline initially indicated it would reveal which company had won the
            contract at the end of last year. It postponed the decision until early January
            but no decision has yet been announced.
            ---
            "Typically when you are part of the launch team of a Boeing aircraft we have a
            lot of support, with training and so forth."

            Dlaczego tak dlugo zwleka sie z jakakolwiek decyzja? Niechze LOT powie w koncu,
            co zamierza zrobic? Chyba, ze ciagle walcza o jeszcze korzystniejsza cene...
            • Gość: WuMike Re: 7E7 w LOTcie. Coś wiecie na ten temat? IP: *.gdynia.mm.pl 02.02.05, 14:09
              "Warsaw (Puls Biznesu) – LOT, Polish flag carrier, has decided to postpone its
              decision to choose the deliverer of its new fleet. Airbus and Boeing competed to
              deliver long-haul aircraft. ‘It is not that urgent to deal with that right now.
              We want the new planes to start flying in 2006. The time of order realisation
              amounts to 18 months, so we have some time’, Marek Grabarek, LOT CEO said.

              Both companies, which submitted their offers, warned many times that when order
              is postponed, the delivery may be shifted, too. According to the first promises,
              LOT was going to make decision last year. Polish airline wants to buy 6-8 aircraft."

              Jak ten koles wyobraza sobie to wszystko zalatwic? Latac w 2006 roku nowymi?
              Chyba Embraerami przez Atlantyk!! Ale skoro mowi o przyszlym roku to bierze pod
              uwage tylko A330! Im dluzej bedzie sie ociagal, tym pozniej dostanie samoloty
              (Airbus pewnie nie wyrobi sie z terminem), nie mowiac juz nic o 787, ktorego EIS
              jest przewidziany na 2008. Czas leci, nie wiadomo, jakie beda kursy walutowe
              (teraz sa korzystne do podpisywania kontraktow - slaby dolar). Zaloze sie, ze za
              pol roku powie, ze LOT nic nie kupi, nie rozwinie siatki polaczen
              dalekodystansowych, zrobi co najwyzej mala renowacje starych maszyn i bedzie
              nimi latal do CHI/NYC/TOR przez nastepnych 15 lat. W dodatku akcje ze zwiazkami
              zawodowymi, ktore nie chca zwolnien i ciec plac. Cienko to wszystko widze...
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka