Dodaj do ulubionych

Milion pasażerów między Polską a Wlk.Bryt. w 2004?

IP: *.ucd.ie 01.12.04, 11:30
Według danych brytyjskiej CAA ruch między obydwoma krajami w ciągu 10
miesięcy 2004 osiągnął 786902 pasażerów. W porównaniu do 2003 roku (I-X) to
wzrost o 83% (było 429516). Zatem do osiagnięcia 1mln pasażerów, ruch w
listopadzie i grudniu musiałby wynieść około 106.500 miesięczne. W
poprzednich miesiącach było:
styczeń44852
45388
51653
66732
74033
78584
94049
110590
110000
111021
Obserwuj wątek
    • Gość: jks Re: Milion pasażerów między Polską a Wlk.Bryt. w IP: *.ucd.ie 01.12.04, 11:36
      za szybko wysłałem...
      44852 (styczeń 2004)
      45388
      51653
      66732
      74033
      78584
      94049
      110590
      110000
      111021 (październik).
      Dodatkowo w listopadzie zaczął latać EasyJet do W-wy, do Krakowa latał od 13 X
      (i w ciągu 18dni października przewiózł 5013 pasażerów (139 na lot). Wiele
      innych ciekawych informacji można tam wyczytać. Wszystkie dane z:
      www.caa.co.uk/erg/erg_stats/default.asp
      (jako Airport statistics i Provisional Airport Statistics dla IX i X, potem
      wybrać trzeba pliki jak:
      September_2004_Provisional_International_Routes.pdf itp
      • math04 Re: Milion pasażerów między Polską a Wlk.Bryt. w 02.12.04, 12:59
        Nie po raz pierwszy masz u mnie plusa za ciekawe dane! Gracias!
        Przy okazji mam prośbę. Zdaje się że CAA zamieszcza dane z podziałem na
        konkretne kierunki (w UK Airport Provisional Statistics pliki
        miesiac_2004_Provisional_International_Routes.pdf)tylko za dwa miesiące wstecz.
        Jak rozumiem już od jakiegoś czasu monitorujesz dane CAA. Czy mógłbyś mi
        przesłać te dane z tych poprzednich miesięcy dla Polski z rozbiciem na
        poszczególne kierunki z poprzednich miesięcy? (I`m math04@gazeta.pl :-)).
        A czy wiesz coś o podobnych danych z Niemiec, Danii i Francji (Włoszech,
        Holandii), czyli z krajów z którymi mamy największy ruch lotniczy?
        pozdr.
        • Gość: jks Re: Milion pasażerów między Polską a Wlk.Bryt. w IP: *.ucd.ie 02.12.04, 15:59
          Dane z wcześniejszych miesięcy są znacznie pełniejsze - są na stronie Airport
          Statistics (a nie Provisional A.S.) czyli:
          www.caa.co.uk/erg/erg_stats/sgl.asp?sglid=3
          Dane o poszczególnych trasach są w plikach o nazwach jak (w podkatalogach dla
          każdego miesiąca):
          Table_12_1_Intl_Air_Pax_Traffic_Route_Analysis.pdf

          Nie mam niestety danych z innych krajów - też poznałbym je chętnie. Możesz
          poszukać na IAA (Irish Aviation Authority, www.iaa.ie) albo np na DGAC
          (Direction Generale de l'Aviation Civile, www.dgac.fr).
      • math04 Re: Milion pasażerów między Polską a Wlk.Bryt. w 02.12.04, 13:05
        A tak a propo... Twoje dane pokazują, że dzięki wejściu lowcostów do Polski
        efekt sezonowości praktycznie nie istnieje. W październiku przepływ pasażerów
        jest większy niż czerwcu i w lipcu, i taki sam jak w sierpniu!
        Vivat deregulacja europejskiego rynku lotniczego (vel vivat regulowana
        liberalizacja europejskiego rynku lotniczego).
    • Gość: jks Efekt EasyJeta? IP: *.ucd.ie 17.12.04, 21:39
      Są już dane za listopad:
      www.caa.co.uk/docs/80/airport_data_prov/200411/November_2004_Provisional_International_Routes.pdf
      Łącznie ruch wyniósł 100867 pasażerów, czyli o 10tys mniej niż w październiku.
      Co ciekawsze to pierwszy miesiąc gdy tradycyjne linie (czyli obsługujące
      kierunki WAW-LHR, KRK-LGW) odnotowały zmniejszenie ruchu (odpowiednio o 9% i
      24%, praktycznie powrót do wielkości z 2002 roku). Jednocześnie nastąpił
      znaczny wzrost na kierunkach obsługiwanych przez EasyJeta (WAW-LTN i KRK-LTN).
      Wstępnie wygląda więc, że o ile dotychczasowe linie (SE,WizzAir,AP) najwyżej
      spowolniły wzrost u BA i LOT-u, to dopiero wejście EasyJeta odebrało im wielu
      klientów.
        • ffred Re: Efekt EasyJeta? 18.12.04, 01:12
          trzeba przyznac, ze easyjet dal czadu....

          to tylko dowod, ze duza doswiadczona i znan linia mzoe sama z siebie wygenrowac
          ruch jaki zadna poczatkujaca linie nie jest w stanie wygenreowac

          wytarczy tylko spjrzec na rozklad lotow na lato 2005,
          tylko easy jet bedzie latal 2x dziennie,
          inni dali sobie spokoj
          wizz tylko 1x dziennie
          sky 10 x w tygodniu
          centralwings 6x w tygodniu
          • ffred Re: Efekt EasyJeta? 18.12.04, 01:15
            Wlistopadzie z WAW na LHR wyniosl prawie 28 tys,
            a na LTN ponad 21 tys, na STN tylko lekko ponad 1 tys.
            Ciekawe czy kiedys LTN przeskoczy LHR...

            PS. W pazdierniku ruch na trasie WAW-LTN wyniosl 12 tys.,
            wtedy latal tam tylko Wizz. Po wejscu EasyJeta na pewno
            Wizz stracil, tylko ile?
          • mike79 Re: Efekt EasyJeta? 21.12.04, 00:00
            > wytarczy tylko spjrzec na rozklad lotow na lato 2005,
            > tylko easy jet bedzie latal 2x dziennie,
            > inni dali sobie spokoj
            > wizz tylko 1x dziennie
            > sky 10 x w tygodniu
            > centralwings 6x w tygodniu

            ale spojrz tez na to inaczej, nie wszyscy ktorzy leca do UK chca koniecznie do
            londynu, sky bedzie latala do manchseru (co mi bedzie idealnie pasowalo bo
            dojezdzam od siebie pociagiem bezposrednio na lotnisko) a wizz juz lata do
            liverpool'u wiec zaczynaja obslugiwac powiedzmy centralne regiony uk no i
            oczywiscie wszystkim z polnocy takze jest blizej i taniej dostac sie do
            manchasteru czy liverpoolu niz do londynu i z londynu na taki stansted czy
            luton, a tak apropos tej stornki z danymi statystycznymi to za miesiac listopad
            sa podane dane na trasie manchaster - wawa ! kto lata na tej trasie bez
            przesiadek ? jesli ktos wie to z gory serdeczne dzieki
            mike uk
      • Gość: JN Re: Efekt EasyJeta? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.12.04, 10:05

        Istotnie po raz pierwszy tradycyjne linie zanotowaly spadek.
        Sam sie dziwilem ze od maja im rosnie mimo konkurencji.
        Moze ludzie nie bardzo wiedzieli ze mozna leciec tanio...

        Inne statystyki sa rowniez na www.airport.gdansk.pl
        (tylko dotyczace Gdanska ale z podzialem na linie).

        Kto wie, byc moze upadek Air Polonii i szum medialny tylko
        zwiekszy liczbe klientow tanich linii... w koncu nie ma to
        jak darmowa reklama w dziennikach TV.

        Dla latajacych polecam strone: www.skyscanner.net/map/
        Listuje najnizszse ceny (na caly wybrany miesiac!) miedzy dowolonymi
        dwoma lotniskami w Europie obslugiwanymi przez tanie linie. Ceny podawane
        sa z taxami.

        JN.
      • math04 Do miliona zabraknie jakieś 3 tys. 19.12.04, 14:47
        Aby między Wlk.Bryt. a Polską ruch pasażerski w 2004 roku osiągnął milion
        pasażerów, w grudniu powinien być większy niż 112 tys. PAXów. Czy są na to
        szanse? Chyba nie...
        Osobiście stawiam na 108-110 tys. PAXów w grudniu, czyli 996-998 tys. łącznie w
        2004. Raz: AirPolonia wypadła z gry, a dwa: nastąpi efekt sezonowości natężenia
        ruchu lotniczego.

        Jak się przeanalizuje dane wstecz, za ubiegłe kilka lat, to widać, że najwięcej
        pasażerów było w okresie VI-X, z maksimum w VIII (za wyjątkiem 2000 i 2001
        roku, kiedy to w VII było ciut więcej paxów niż w VIII). W XI był wyraźny
        spadek, a w XII chilowy wzrost (ale mniej PAXów niż w X!). Potem w I i II
        znaczący spadek (w II najmniej pasażerów w roku), a od III powolny wzrost.
        Tendencja ta została zakłócona dopiero pod koniec 2003 roku, gdyż w I.2004 i w
        II.2004 było więcej pasażerów niż w XI.2003 i w XII.2003., a w IX i w X.2004
        zamiast spadku, poziom ruchu się utrzymał.

        Otwarcie polskiego nieba na unijne standarty sprawiło, że w 2004 mamy znacząco
        wiele pasażerów. Jak już zawuażył jks, milion (czy prawie milion) to prawie
        dwukrotny wzrost w porównaniu do lat ubiegłych. Przyczyny: więcej chętnych do
        latania do UK z Polski i z UK do Polski (interesy, wyjazdy za chlebem i więcej
        osób na to stać), niższe ceny (koniec cen IATA, lowcosty i obrona przed
        lowcostami BA i LOTu) i większa konkurencja wśród przewoźników.

        Właściwie ten wzrost paxów zaczął się chyba w XI.2003, i chyba dalej będzie w
        2005.
        Ciekawe, ile PAXów będzie w 2005? 1,5 mln?
          • Gość: Szyszek Re: Do miliona zabrakło niecałe 3 tys. IP: *.server.ntli.net 22.01.05, 18:02
            No to biorąc pod uwagę Berlin, milion pękł na pewno.
            Leciałem kilka dni temu Ryanem w dwie strony, na pokładzie za każdym razem było
            więcej Polaków niż innych nacji. Moi znajomi kilakrotnie lecieli w minionym
            roku na tej trasie i sytuacja byla podobna.
            Oczywiscie, ze wplywu na oficjalne statystyki nie ma to zadnego, ale...
            Ciekawe, czy gdyby Air Polonia nie padła to udałoby się tę granicę przekroczyć
            W końcu 3000 paxow to jakieś 17-18 Benków.
            Tak czy inaczej, w tym roku ta liczba zostanie na pewno przekroczona i to na
            pewno dużo wcześniej, niż w grudniu.
      • math04 Re: Efekt EasyJeta w Poznaniu? 20.12.04, 14:06
        Bardzo ciekawe jest porównanie listopad do października. Wszędzie, za wyjątkiem
        Luton-Kraków(47%) i Luton-Wawa(76%) były bardzo duże spadki. Co ciekawe, w
        Poznaniu - w czasie kiedy jeszcze działała AirPolonia, a do którego do Wawy i
        Krakowa jest daleko, więc otwarcie lotów easyJeta nie powinno mieć większego
        wpływu - spadek w listopadzie do grudnia był aż o 36%! (z 3,2 tyś do 2,0
        pasażerów miesięcznie). Czyli dla wszystkich przewoźników, bez easyJeta,
        listopad musiał być miesiącem strat! Dla AirPoloni szczególnie.
        Co będzie w styczniu i lutym, gdy ruch jest jeszcze mniejszy?
        • Gość: JN EasyJet IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.12.04, 09:40
          Istotne jest chyba to ze EasyJet jest znany w UK,
          w przeciwienstwie do Wizz/Sky o ktorych nikt
          tam nie slyszal. Przypuszczam wiec ze Wizzem/Sky
          latali glownie Polacy, od czasow Easyjeta
          zaczeli tez latac nimi Brytyjczycy. To moze tlumaczyc
          nagly spadek liczby pasazerow BA/LO od kiedy wlaczyl sie
          EasyJet.
    • Gość: jks Milion już jest IP: *.ucd.ie 11.02.05, 20:04
      Jak można było się spodziewać ruch w ostatnim roku (liczonym jako luty 2004 -
      styczeń 2005) między Wielką Brytanią a Polską przekroczył milion pasażerów.
      Według obecnych danych jest to 1005398, ale dane za styczeń są jeszcze niepełne
      (brakuje danych z Luton - czyli Wizzair i EasyJet, oraz z Liverpoolu). Zatem
      zapowiada się całkiem niezły wynik za styczeń. Przyzwoite wzrosty są m.in. na
      trasie Kraków-Gatwick (6570 wobec 5154 w styczniu 2004, wzrost o 27% a przybył
      tylko jeden lot tygodniowo BA, więc to wzrost obłożenia) i Warszawa-Heathrow
      (31260 wobec 29882, wzrost o 5%), w dodatku poziom bazy jest już dość wysoki (w
      styczniu 2004 było o 41% więcej pasażerów niż w styczniu 2003). Dane z:
      www.caa.co.uk/docs/80/airport_data_prov/200501/January_2005_Provisional_International_Routes.pdf
      • math04 Re: Milion już jest 16.02.05, 12:56
        Jak liczysz rok jako okres 12 miesięcy, a nie od stycznia do grudnia, to
        dobrze będzie poczekać do maja. Dobrze to widać jak się porówna procentowy
        wzrost w poszczególnych miesiącach do roku poprzedniego
        I - 41%
        II - 50%
        III- 64%
        IV- 83%
        V - 65%
        VI- 60%
        VII-77%
        VIII-99%
        IX- 117%
        X - 140%
        XI- 144%
        XII- 141%.
        Cały czas do przodu. Jak tak dalej pójdzie to od V 2004 do IV 2005 będzie jak
        nic 1,3-1,6 mln pasażerów łącznie! Dobrze to widać jak się zanalizuje dane CZ-
        UK: Czesi otworzyli swoje niebo wcześniej, a im ruch bynajmniej nie maleje,
        tylko stale rośnie. Łącznie w 2004 na trasach UK-Praga było 1,789 mln PAX
        (wzrost o 55% w porównainu z 2003), a na trasach UK-PL tylko (?) 0,997 (wzrost
        o 93%!). A przecież Polaków jest 3razy więcej niż Czechów!
        Wiesz może dlaczego CAA umieściło już niepełne dane ze stycznia?
        • Gość: WuMike Re: Milion już jest IP: *.gdynia.mm.pl 16.02.05, 13:29
          > ... A przecież Polaków jest 3razy więcej niż Czechów!
          > Wiesz może dlaczego CAA umieściło już niepełne dane ze stycznia?

          1. Polakow jest wiecej ale od turystow brytyjskich w Pradze az sie roi i to oni
          chyba sa glownym powodem popularnosci kierunku PRG-UK. Ale spokojnie, Krakow,
          Gdansk, Wroclaw, Poznan i Warszawa powoli zaczynaja zdobywac ruch turystyczny.
          2. Ja rowniez dziwie sie, ze opublikowali niepelne dane?!?
          3. Jeszcze jedna kwestia: Praga ma niesamowita wrecz siatke polaczen do UK.
          Pamietajmy wiec, ze Wyspy to nie tylko Londyn. Ludzie z innych wielkich miast
          (Birmingham, Manchester itd..) takze lataja sobie turystycznie do PRG i jestem
          pewien, ze duzo rzadziej robiliby to, gdyby ktos im kazal latac przez stolice.
          Stad powod takiej, a nie innej ilosci pax'ow na trasie Czechy - Wielka Brytania.
          • math04 Re: Milion już jest 17.02.05, 12:37
            Ad. 1
            Faktycznie, przynajmniej na początku głównie ten ruch robią Brytyjczycy. A
            propos, z dzisiejszej Rzeczpospolitej:

            "Ryanair wystartuje w Polsce
            Tanie linie lotnicze Ryanair sprzedały już 15 tysięcy biletów na trasę Wrocław -
            Londyn. Codzienne loty zaczną się 24 marca. - W tym roku będziemy mieli 100
            tysięcy pasażerów - powiedział wczoraj Michael O'Leary, prezes przewoźnika na
            wrocławskim lotnisku Strachowice.
            Reklamując swoją premierę w Polsce, Ryanair oferuje 5 tysięcy darmowych biletów
            do Londynu. Pytany o plany w Polsce O'Leary powiedział, że nie należy
            spodziewać się otwarcia nowych połączeń przed początkiem 2006 roku. - Chcemy
            skoncentrować się na połączeniu Wrocław - Londyn. Jeśli okaże się ono sukcesem,
            rozważymy inne połączenia z Wrocławia: do Frankfurtu, Sztokholmu i Mediolanu,
            miast, gdzie Ryanair ma swoje bazy - mówił O'Leary. Z 15 tysięcy sprzedanych
            biletów na pierwsze trzy miesiące działania linii Wrocław - Londyn aż 75
            procent zostało zabukowanych w Londynie."

            Aż 75% to Brytyjczycy. Fakt, że Ryan startuje z UK i za jakiś czas to się
            powinno wyrównać (65 do 35%?)

            Ad. 3.
            Też jestem zdania, że to siatka połączeń robi swoje. Jak się przeanalizuje
            dogłębniej dane CZ-UK to widać, że wraz ze wzrostem ruchu rosła siatka
            połączeń, napędzając ruch.
            Myślę że we wzroście ruchu Polska ma do Czech 1 rok opóźnienia. Ale już
            powstają nowe połączenia nie do Londynu - do Liverpol. Ciekawe jakie połączenie
            będzie nasępne?

            • Gość: WuMike Re: Milion już jest IP: *.gdynia.mm.pl 17.02.05, 17:37
              Birmingham, East Midlands, Glasgow. Mysle, ze to beda nastepne polaczenia.
              Rzeczywiscie, jestesmy spoznieni o jakis rok, w stosunku do Czechow. Zauwaz
              takze, ze bardzo duzo pax-ow przewoza same CSA. U nas proporcje beda rosly
              inaczej - na korzysc low-costow. Czyzby czeskie linie byly w stanie konkurowac
              cenowo z tanimi przewoznikami? Wyglada na to, ze tak...
              PS. Co ciekawe, Ryan tez dopiero raczkuje u naszych poludniowych sasiadow. Tam
              glownym no-frillsem jest EasyJet.
              • math04 Re: Milion już jest 18.02.05, 10:16
                Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości.
                Dodam tylko tyle, że ten rok będzie dla połączeń UK-PL bardzo ciekawy.

                > PS. Co ciekawe, Ryan tez dopiero raczkuje u naszych poludniowych sasiadow. Tam
                > glownym no-frillsem jest EasyJet.

                To chyba wynika z polityki Ryana tzw. dogadywania się lotniskami.
                W Polsce to widać całkiem dobrze. Aż sam się zdziwiłem, że mimo iż lotinskiem
                Wrocław-Strachowice zarządza tak naprawdę PPL, to się Ryan z tym
                lotniskiem "dogadał". Jestem bardzo ciekaw kulis tego kontraktu.
                A oprócz Wrocka z informacji prasowych wynika że trwają rozmowy (Ryan-PPL) o
                rejsach Londyn-Bydgosz i Londyn-Rzeszów - a to przecież nie są lotniska ważne
                (w sensie obecnie obsługiwanej liczby pasażerów).
                W Czechach nie ma się za bardzo z kim dogadywać. Chociaż, kto wie?
                • Gość: WuMike Re: Milion już jest IP: *.gdynia.mm.pl 18.02.05, 11:27
                  Ryanair wchodzi bodajze do Brna ale nie widze specjalnie tlumow podrozujacych na
                  tej trasie, chociaz kto wie...
                  Wypadlo na Wroclaw, bo oni, po pierwsze, nie mieli lotow do Londynu. Po drugie
                  widac bylo entuzjazm tego przedsiewziecia we wladzach miasta i poszli z Ryanem
                  na takie warunki, jakich zyczyl sobie sam O'Leary. Po trzecie - miasto jest
                  znane ze swojej historii, no i jest atrakcyjne turystycznie, przy okazji
                  posiadajac niezla baze hotelowa. Mysle, ze w tym roku Irlandczycy wybiora
                  jeszcze 2-3 polskie miasta, do ktorych zaczna latac w bliskiej przyszlosci.
                  Jesli chodzi o baze - nie dziwie im sie, ze czekaja. Polska to wciaz dosyc
                  nieprzewidywalny rynek...
    • Gość: jks Re: Milion pasażerów między Polską a Wlk.Bryt. w IP: *.ucd.ie 18.02.05, 20:27
      Według pełnych (choć prowizorycznych) danych w styczniu było 111928 pasażerów,
      czyli najlepszy dotychczasowy wynik w skali miesiąca. W całym 2005 będzie
      pewnie 1.7-1.8mln pasażerów, szczególnie, że przybędzie jeszcze kilka połączeń
      (Wrocław-Stansted Ryanaira, Kraków i Warszawa - Manchester SkyEurope). A
      kolejne? Pewnie Londyn-mniejsze lotniska (Poznań,Rzeszów,...?) i regionalne w
      Wlk.Bryt.(Bristol,Newcastle,Szkocja) - Warszawa,Kraków/Katowice.
      • math04 perspektywy rozwoju połączeń poza London 05.03.05, 14:26
        Z Rzeczpospolitej:
        www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050305/ekonomia/ekonomia_a_4.html
        "Czy możliwy jest dalszy tak szybki rozwój połączeń lotniczych z Wielką
        Brytanią? Sądząc po połączeniach z innych środkowoeuropejskich stolic - tak.
        Dotychczas żadna linia nie uruchomiła rejsów z Polski do Bristolu, Newcastle,
        Nottingham czy Leeds, do których tanie linie oferują już połączenia z Pragi lub
        Budapesztu. Nie wiadomo też, czy połączeń do Londynu z Bydgoszczy, Poznania i
        Szczecina nie otworzy największa tania linia Europy Ryanair, która w tym
        miesiącu zacznie latać z Wrocławia do Londynu. Uruchomienia nowych połączeń do
        Birmingham i Edynburga nie wyklucza Marek Grabarek, prezes PLL LOT."

        Jak się dokładnie przyjrzeć danym, to połączenia Budapeszt a Bristol
        (działające od 04.10) Newcastle (od 04.10) Manchester (od 04.12) mają niezłe
        obłożenie! Liverpool (od 04.12) natomiast cieniutko. A do Polski lowcosty
        zaczynają od Liverpolu, i zdaje się że mają się na nim nieźle!
        To co będzie jak wejdą na inne trasy?
        1,5 mln pasażerów w okresie maj 2004 -kwiecień 2005 na trasach UK-PL to może i
        nie będzie, ale styczeń - grudzień 2005 to może i dojść do 2 mln!
      • math04 cierpliwości 14.03.05, 14:51
        Poczekaj jeszcze kilka dni. Już niedługo (about 17.03.05) będzie wzrost ponad
        60% (a może i dojść do 160%). I tak jestem pod wrażeniem: kiedy to PPL nie każe
        czekać pół roku na wyrywkowe dane o ruchu lotniczym w Polsce, tylko już po
        kilku tygodniach gdzieś w internecie umieści jeszcze gorące dane?
        Wiwat CAA i brytyjska flegma - wysłać naszych urzędników po nauki do UK!

        PS. Ciekawe co będzie w marcu? Ryan dopiero startuje, ale jak ruszy, to pewnie
        z kopyta.
        • math04 dynamika wzrostu 07.04.05, 11:43
          Gość portalu: Miniu napisał(a):

          > Są pełne dane za luty
          > Ponad 125% wzrost wobec lutego 2004.
          > Z 45388 - luty 2004 do 102295 - luty 2005.
          >
          > Przez dwa miesiące 2005 - blisko 215 tyś paxów.
          > Czyli co - będzie 2 mln na koniec 2005r?

          Wątpię: raczej nie dojdziemy do 2mln. Jak się prześledzi dynamikę wzrostu ruchu
          pasażerskiego z kilku lat, to widać że ruch na trasach PL-UK zaczął rosnąć na
          przełomie 2003-2004. Najpierw wzrost ten był rzędu 20-30 % (miesiąc do miesiąca
          porzedniego roku), potem 60,80 i 100% w lecie. Największy wzrost był pod koniec
          roku:
          wrzesień 2004 (do września 2003): 110 tyś do 50,5 - wzrost o 117%,
          październik 2004: 110 tyś do 46 - wzrost o 140%,
          listopad 2004: 100,8 do 41 - wzrost o 145% !
          grudzień 2004: 109,7 do 45,6 - wzrost o 141%,
          styczeń 2005: 112 do 45 - wzrost o 149,5% !!!,
          a w lutym 2005: 102 do 45 - wzrost tylko(sic!) 0 125%.

          To dołek!
          Aby były 2 mln PAXów, to wzrost powinien utrzymać się dalej na wysokim poziomie
          rzędu 150%. A będzie to trudne, bo to oznacza ponad stuprocentowy wzrost w
          ciągu dwóch lat po sobie!
          Chociaż kto wie? Przecież zaczął działalność Ryanair! Jak na razie tylko we
          wrocku, ale to 10-20 (a może 30?) tyś PAXów miesięcznie więcej!
          • Gość: jks Re: dynamika wzrostu IP: *.ucd.ie 07.04.05, 13:19
            "Dołek" nie jest tak głęboki jak się wydaje. Poprzedni rok był przestępny,
            czyli luty miał 29 dni. Uwzględniając to, wzrost wyniósł w skali miesiąca
            133.4%. W lutym było mniej pasażerów niż w styczniu, ale na dzień więcej
            leciało w lutym niż styczniu.
            Ryanair lata do Wrocławia 189 miejscowymi Boeingami 737-800, czyli licząc raz
            dziennie, przez 30 dni to 11340 miejsc (w obie strony). Przy 90% obłożeniu to
            10206 pasażerów miesięcznie.

            Ale zgadzam się, że całoroczny ruch będzie raczej 1.7mln (może 1.8), a nie
            2mln. Chyba, że Ryanair i EasyJet wkroczą na znacznie większą skalę, nie
            poźniej niż w lipcu-sierpniu. A to jest mało prawdopodobne (EasyJet dodał 8
            samolot do bazy w Bristolu, ale bez lotów do Polski (Pisa,Murcia,Inverness).
            Pewnie jednak EJ czeka z decyzją na rozstrzygnięcie o bazie serwisowej, o
            której było w prasie kilka dni temu.
            • Gość: Miniu Re: dynamika wzrostu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.04.05, 22:23
              Uważam że powinno być więcej portów docelowych w UK. Szkocja jest chyba wogóle
              nieobsadzona. Na naszym rynku nie są obecne takie low-costy jak FLYGLOBESPAN,
              BMI BABY czy JET2 jak ma to miejsce w np Pradze. Uważam że wejście choćby
              jdenego z tych firm jak również otworzenie przez już obsługujących takich
              kierunków jak Bristol, Newcastel, Glasgow, Edinburgh, może Nottingham, może
              Leeds spowoduje dojście do tych 2 mln w 2005 roku. Wejście Ryanaira do Polski
              (narazie niestety tylko Wrocek) ale mam nadzieje że przede wszystkim do
              Krakowa, może Rzeszów, może Bydgoszcz spowoduje że chyba możemy myśleć
              spokojnie o 2 mln paxów pomiędzy PL-UK. Równiez spore możliwośc są po stronie
              Polski. Wiele lotnisk takich jak np. Poznań czy Bydgoszcz od upadku AirPoloni
              nie ma połączenia lowcostowego z tak upragnionym Londynem. Myśle że 3-4 loty
              tygodniowo mogły by się spokojnie odbywać i były by opłacalne.

              Pozostawiam pod dyskuje moje przemyślenia.
              • Gość: WuMike Re: dynamika wzrostu IP: *.gdynia.mm.pl 07.04.05, 22:38
                > Uważam że wejście choćby
                > jdenego z tych firm jak również otworzenie przez już obsługujących takich
                > kierunków jak Bristol, Newcastel, Glasgow, Edinburgh, może Nottingham, może
                > Leeds spowoduje dojście do tych 2 mln w 2005 roku.

                Rzeczywiscie, zdecydowanie brakuje nowych kierunkow. Do tych powyzej dodalbym
                jeszcze Birmingham. Mysle, ze z czasem beda one powstawaly.

                > Wejście Ryanaira do Polski (narazie niestety tylko Wrocek) ale mam nadzieje że
                > przede wszystkim do Krakowa, może Rzeszów, może Bydgoszcz spowoduje że chyba
                > możemy myśleć spokojnie o 2 mln paxów pomiędzy PL-UK

                Wejscie Ryana moze spowodowac duzy wzrost ale raczej jeszcze nie w tym roku. Sam
                Wroclaw nie wystarczy...

                >Wiele lotnisk takich jak np. Poznań czy Bydgoszcz od upadku AirPoloni
                > nie ma połączenia lowcostowego z tak upragnionym Londynem.

                No tak, tylko ze ci, ktorzy musza latac, robia to z innych lotnisk. Owszem,
                wejscie do POZ, czy BZG gwaltownie zwiekszy tam ruch pasazerski ale czesciowo,
                mysle, odbierze go innym portom w sasiedztwie. Takze globalnie nie spowoduje to
                lawiny, raczej umiarkowany przyplyw :-)
                • math04 Tak jak w Pradze? 14.04.05, 12:10
                  Faktycznie, czym więcej nowych kierunków, tym więcej pasażerów, więc wszystko
                  pięknie i nic, tylko otwierać nowe bezpośrednie połączenia na trasach UK-PL.
                  Zawsze też można się powołać na przykład Pragi: przecież tam nowe połączenia
                  powstają jak grzyby po deszczu, i to z pewnym sukcesem!
                  Aby takie połączenia powstały, jakiś przewodnik musi stwierdzić że to mu się
                  opłaci (czyli będzie miał wysokie obłożenie, lub kwestie marketiowo-sieciowe:
                  dowóz paxów do swej bazy). Trzeba jednak uwzględnić fakt, że loty UK-Czechy, to
                  loty pomiędzy miastami brytyjskimi a Pragą (tylko!). Jednak Praga w UK jest
                  popularnym miejscem wycieczek (chociażby wycieczek wekkendowych), a jak na
                  razie regularny ruch pasażerski na trasach UK-PL w małym stopniu zdominowany
                  jest przez turystów, a co więcej rozproszony jest pomiędzy różnymi ośrodkami,
                  tak więc trudniej o opłacalny wskaźnik obłożenia.
                  Niewątpliwie w końcu przewoźnicy (przecież konkurujący pomiędzy sobą o
                  pasażerów) w końcu zaczną obsługiwać nowe połączenia - tylko to może potrwać.
                  Chyba jednak Ryan musi przetrzeć szlaki! Jak mu się powiedzie, wtedy i inni
                  podejmą walkę!
    • math04 Ryan we Wrocku - tłok! 18.04.05, 15:15
      Z danych marcowych wynika, że za 8 dni (24-31.04) Ryan we wrocku w dwie strony
      przewiózł 2770 PAXów. Czyli średnio 173,2 na rejs 189-miejscowym 737-800! To
      ponad 90% LF! Jak te obłożenie utrzyma się na dotychczasowym poziomie, to
      dostajemy ponad 5 tys. pasażerów miesięcznie i prawie dodatkowe 50 tysięcy
      pasażerów UK-PL tylko z jednego, dodatkowego kierunku!

      To co? Od maja 2 samoloty Ryana dziennie na trasie Wro-STN?
      Czy też to obłożenie na tej trasie spadnie po początkowym okresie? Jeśliby tak
      miało być, to było by to dosyć anormalne jak na polskie warunki.
      • math04 Re: Ryan we Wrocku - tłok! 21.04.05, 11:58
        > Z danych marcowych wynika, że za 8 dni (24-31.04) Ryan we wrocku w dwie
        strony
        > przewiózł 2770 PAXów. Czyli średnio 173,2 na rejs 189-miejscowym 737-800! To
        > ponad 90% LF! Jak te obłożenie utrzyma się na dotychczasowym poziomie, to
        > dostajemy ponad 5 tys. pasażerów miesięcznie i prawie dodatkowe 50 tysięcy
        > pasażerów UK-PL tylko z jednego, dodatkowego kierunku!

        Coś mi się pokićkało! Oczywiście ma być:
        >to dostajemy ponad 10 tys. pasażerów miesięcznie i prawie dodatkowe 100
        tysięcy pasażerów UK-PL tylko z jednego, dodatkowego kierunku!

      • math04 2 mln w 2005? Prognoza 21.04.05, 12:51
        W styczniu 112, w lutym 102, w marcu 127 tyś pasażerów na trasach UK-PL.
        Marcowy wynik można uznać za niezły, chociażby z tego względu, że to największa
        liczba pasażerów w skali miesięcznej w historii! Jednak aby w 2005 ruch
        lotniczy osiągnął łącznie 2 mln pasażerów, średnio miesięcznie powinno być
        najmniej 178 tyś pasażerów! Czy są na to szanse?
        Jak się prześledzi ruch w 2004 w poszczególnych miesiącach, to do sierpnia ruch
        dynamicznie przyrastał: z 45 tyś w styczniu - lutym 2004, do 110 tyś w
        sierpniu. Potem do końca roku utrzymywał się na mniej więcej stałym poziomie
        110 tysięcy. Jeżeli się uwzględni fakt, że w poprzednich latach w tych
        miesiącach zimowych ruch lotniczy w malał (nawet o 50% w porównaniu z
        miesiącami wakacyjnymi), to można uznać, że wzrost ruchu bynajmniej nie słabnie!
        Według mnie, najprawdopodobniejszy scenariusz rozwoju sytuacji wygląda tak:
        Teraz, w najbliższych miesiącach, będziemy mieli ostry wzrost: tak jak w 2004,
        aż dosierpnia. A potem utrzymanie poziomu, który osiągniemy w sierpniu, aż do
        końca roku.
        Pytanie więc, jaki będzie poziom w sierpniu? Jeśli 170 tyś (w porównaniu do
        2004 wzrost o ponad 50%), to według takiego scenariusza rozwoju wydarzeń możemy
        liczyć na 1,75 mln pasażerów w 2005 łącznie. Jeśli 190 tyś, to 1,9 mln. Aby
        dojść do 2 mln łącznie, w sierpniu powinno być tak jakieś 200 tyś pasażerów - a
        to oznacza prawie 100% wzrost w porównaniu do sierpnia 2004!
        Czy jest to możliwe?

        Aby osiągnąć taki poziom wzrostu nie wystarczy zwiększyć poziom obłożenia
        kursujących już obecnie samolotów - konieczne jest uruchomienie nowych
        połączeń, lub zwiększenie liczebności floty na już istniejących połączeniach.
        Ryan kursujący od marca z wrocka może obsłużyć jakieś 100 tyś pasażerów. Na
        jego stronie jest informacja, że od końca października zaczyna obsługę Stansted-
        Rzeszów i Stansted-Gdańsk. To może dać dodatkowe 20 tyś PAXów.
        easyJet też nie zasypia gruszek w popiele, i też pewnie nieźle przyczyni się do
        ogólnego wzrostu. Ale żeby osiągnąć 2 mln to musimy liczyć na zadomowionych już
        na tych kierunkach przewoźników: Wizz, Sky i Centralwings.

        W sumie można określić łączny ruch na trasach PL-UK na poziomie 1,6 - 2,1 mln.
        Osobiście obecnie stawiam na 1,8 mln.
        • math04 Ruch w 2005? zbieram typowania 21.04.05, 12:58
          A może by tak mały konkurs? Kto najdokładniej wytypuje wielkość ruchu
          pasażerskiego na trasach UK-PL w 2005 roku łącznie?
          Wprawdzie nagrody rzeczowej nie przewiduję (jak ją wręczyć komuś z grupy
          anonimowych internetowców?), ale może być ciekawie.

          Mój typ, to 1,8 mln (dokładniej 1,84). A wasze prognozy?
            • Gość: Przemek Górny Re: Ruch w 2005? zbieram typowania IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.05, 14:13
              W samym tylko drugim kwartale może być 545 tys. PAX (kwiecień 165 tys., maj 184
              tys., czerwiec 195 tys. PAX). C0 dodaje jeden rejs więcej, Ryanair ma po 90%
              SLF, także innym rosną SLF. Średnio na rejs w drugim kwartale przypadnie po
              112PAX (rok 2004 średnio 108PAX/OW - max 109PAX/0W). Trzeci kwartał będzie
              lepszy. W zeszłym roku (3kw) przewiezienio średnio 112 PAX/OW (max.114PAX/OW),
              myślę że w 2005 będzie średnio ok. 117PAX/OW albo i więcej (patrz Ryanair).
              Statystycznie ujmując obecnie jest więcej samolot z ilością miejsc powyżej
              średniej z roku ubiegłego.

              PeGie
                • math04 Re: Ruch w 2005? zbieram typowania 24.04.05, 12:04
                  To strzelaj jakąś konkretną wartość: 1,65?
                  Będzie potem (w styczniu/lutym 2006) co czytać!

                  P.S.
                  >LF, moim zdaniem, ciut spadnie wszystkim liniom w trakcie sezonu.
                  To znaczy będzie mniejszy niż był (jest) w styczniu-kwietniu? Jak istotnie
                  wzrośnie liczba rejsów, to pewnie tak będzie. Ale niektórzy przewoźnicy (jak
                  Ryan) raczej nie zwiększą liczbę rejsów, więc im może tylko wzrosnąć (chociaż z
                  drugiej strony jak ma wzrosnąć, skoro obecnie na jedynym rejsie Ryana Wro-Stn
                  jest prawie 100%LF ?)
              • math04 dochodzi bydgoszcz? 07.05.05, 16:38
                To nic pewnego, ale (cytat
                za miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,2694410.html):
                >To nie jedyne nowości, które pojawią się w tym roku w porcie lotniczym. Cały
                czas trwają rozmowy na temat połączenia Bydgoszczy z Londynem. Prawdopodobnie
                jeszcze w maju poznamy tanią linię lotniczą, której samoloty będą latały na tej
                trasie.

                Czyżby Ryan? Jeśli to Ryan i sytuacja będzie podobnie się rozwijać jak we
                wrocku, to mamy dodatkowe 50-80 tyś PAXów na trasach UK-PL za III i IV kwartał
                2005.
      • math04 Re: Ryan we Wrocku - tłok! 07.05.05, 18:00
        nowe dane, za:
        www.airport.wroclaw.pl/news.php?news=2005-05-05.
        >To już drugi miesiąc, jak z wrocławskiego lotniska startuje do Londynu samolot
        niskokosztowego przewoźnika Ryanair. Efekty są imponujące. Każdego dnia Boeing
        737-800 ze 189 miejscami na pokładzie zapełniony jest w 90%.

        >Połączenie lotnicze Wrocław – Londyn Stansted – Wrocław zostało uruchomione 24
        marca br. Już od pierwszego dnia codziennie około godziny 13.00 halę odlotów
        międzynarodowych wypełnia liczna grupa pasażerów udających się do Londynu.
        Podróżują w różnych celach, głównie do pracy i do szkoły. Ale zdarzają się też
        tacy, którzy korzystając z atrakcyjnej oferty cenowej, wybierają się na weekend
        do Londynu. Tak po prostu - na herbatę, na spacer nad Tamizą. Pasażerowie
        zagraniczni stanowią ok. 30% i przyjeżdżają do Wrocławia głównie w celach
        turystycznych. W marcu i kwietniu br. średnie wypełnienie samolotu na trasie
        Wrocław – Londyn wyniosło 176 osób, a na trasie Londyn – Wrocław 160 osób.

        Czyli jak na razie na trasie WRO-STN latają głównie Polacy?
            • math04 Re: Ryan we Wrocku - tłok! 09.05.05, 14:14
              Spoko, spoko...
              Jak na razie brytyjczycy nie wiedzą co to wrocław. Wkrótce pewnie
              zainteresowanie wzrośnie - przecież aż 30% pasażerów to brytyjczycy. A przecież
              naśladowanie jest w naturze ludzi. Mnie, paradoksalnie, raczej martwi wysokie
              obłożenie tego rejsu - to oznacza, że ciężko dostać bilet, albo innaczej jest
              on drogi! Czyli dużo potencjalnych pasażerów rezygnuje z lotu ze względu na
              cenę. Mam nadzieję, że Ryan za jakiś czas zwiększy częstotliwość rejsów do
              wrocka, vel inny przewoźnik zacznie kursować na tej trasie.
              Chociaż ciekawe czy Ryan w jakiś tam sposób nie zagwarantował sobie wyłączności?
              • Gość: Szyszek Re: Ryan we Wrocku - tłok! IP: *.server.ntli.net 09.05.05, 19:23
                Wysokie ceny oznaczają tylko jedno: wiele sprzedanych biletów i to na pewno
                cieszy. Minął zaledwie miesiąc lotów do Wrocławia, więc liczba brytyjczyków
                powinna się zwiększać, tym bardziej, że Wrocław (jako miasto) reklamuje się w
                magazynie pokładowym Ryanaira. Myślę jednak, że nie szybko należy spodziewać się
                drugiego lotu do Wrocławia, gdyż Ryanair raczej chce rozpocząć loty na kolejne
                polskie lotniska
    • Gość: jks 9938 pax WRO-STN IP: *.ucd.ie 13.05.05, 18:23
      Są już częściowe dane za kwiecień (brakuje - jak zwykle - Luton i Liverpoolu).
      Z ciekawszych wyników to:
      WRO-STN - 9938, czyli 165.6 na rejs (obłożenie 87.6%)
      WAW-LHR - 33141 czyli 18% mniej niż w zeszłym roku!
      KRK-LGW - 10605, 8% więcej niż rok temu. BA lata częściej (7x zamiast 5x w
      tygodniu w 2004r), ale to znaczy, że Centralwings ma podobne obłożenie jak LOT
      w zeszłym roku. Co nie jest złym wynikiem.
      www.caa.co.uk/docs/80/airport_data_prov/200504/April_2005_Provisional_International_Routes.pdf
          • przemyslaw.gorny Re: Do KSZ 15.05.05, 11:08
            Odpowiem za Krzyśka: źródłem są listy pasażerów. Co jest także powodem różnicy
            pomiędzy informacjami o SLF% pochodzącymi z portów i z linii lotniczych. A
            róznica to jest "No Show, Go Show" :-)

            PeGie
      • math04 Ryan ekspansja? 19.05.05, 12:54
        Jeśli Ryan będzie miał podobne ołożenie na nowych kierunkach (Stansted do
        Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy i Rzeszowa) jak na trasie STN-WRO, to w 2005
        mamy dodatkowe 40tyś PAX. za listopad i 40tyś PAX za grudzień. A co w 2006?

        W artykule BBC (czyli z Londynu - prawie u źródła)
        www.bbc.co.uk/polish/business/story/2005/05/050518_ryanair_polska.shtml
        piszą, iż Ryan ma plany przewozić 600 tyś pasażerów rocznie na trasach
        polskich.
        Niby 600 tyś to dużo. Ale czy to naprawdę dużo? Hmm...
        Załóżmy że w 2006 jest już 5 tras Londyn-Polska obsługiwanych przez Ryana.
        Jeśli będzie 90% LF (tak jak teraz we Wrocku) to mamy 10 tyś miesięcznie na
        każdej z 5 tras, czyli 120 tyś * 5 = 600 tyś.
        I to tylko na trasach UK-PL, bez uwzględniania np. planowanych połączeń do Hahn.

        Czy to oznacza, że Ryan nie ma planów rozwoju swej sieci połączeń w PL i
        poprzestaje na tym co ogłosił do dnia dzisiejszego?
        • Gość: WuMike Re: Ryan ekspansja? IP: *.gdynia.mm.pl 19.05.05, 13:12
          > Jeśli Ryan będzie miał podobne ołożenie na nowych kierunkach (Stansted do
          > Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy i Rzeszowa) jak na trasie STN-WRO, to w 2005
          > mamy dodatkowe 40tyś PAX. za listopad i 40tyś PAX za grudzień. A co w 2006?

          Na jakiej podstawie tak to liczysz?? Wez pod uwage, ze Ci, ktorzy mieli
          wczesniej zaplanowana podroz zmienia tylko przewoznika (jesli w ogole). Na pewno
          nie przybedzie 80 tys. pax, do konca tego roku.
          • math04 Re: Ryan ekspansja? 20.05.05, 15:29
            > Na jakiej podstawie tak to liczysz?? Wez pod uwage, ze Ci, ktorzy mieli
            > wczesniej zaplanowana podroz zmienia tylko przewoznika (jesli w ogole).

            Na podstawie analizy historycznych danych z poprzedniego roku. Wejście nowego
            przewoźnika zazwyczaj nie osłabiało natężenia ruchu u innych przewoźników (a
            jeśli nawet, to niewiele), a także na podstawie "wiary" w przebojowość Ryana.
            Zauważ, że takie linie jak Sky czy Wizz w UK są właściwie nieznane. Ryan
            natomiast ma inne, (o wiele szersze) "zaplecze marketingowe" i nie sądzę, żeby
            odbierał Wizzair paxów na połączeniu Gdańsk-Lonyn.

            >Na pewno nie przybedzie 80 tys. pax, do konca tego roku.

            Nic nie jest pewne. Ale jestem gotów zaryzykować mały zakład, że jednak będzie
            te 80 tyś. Co ty na to?
      • Gość: jks 131061pax PL-GB IP: *.ucd.ie 20.05.05, 22:14
        Są już pełne (wstępne) dane za kwiecień 2005:
        GATWICK KRAKOW 10605
        GATWICK WARSAW 5537
        HEATHROW WARSAW 33141
        LIVERPOOL KATOWICE 3569
        LIVERPOOL WARSAW 2391
        LUTON GDANSK 6436
        LUTON KATOWICE 13528
        LUTON KRAKOW 8136
        LUTON WARSAW 22236
        MANCHESTER KRAKOW 1698
        MANCHESTER WARSAW 2144
        INNE 5
        STANSTED GDANSK 0
        STANSTED KATOWICE 0
        STANSTED KRAKOW 6139
        STANSTED POZNAN 0
        STANSTED WARSAW 5558
        STANSTED WROCLAW 9938
        • math04 Re: 131061pax PL-GB 23.05.05, 14:42
          Czyli kolejny próg przekroczony. W porównaniu do kwietnia tamtego roku, to
          wzrost o 96%. Niby nieźle, ale...
          W porównaniu do lutego to wzrost o prawie 4 tyś pasażerów, ale ogólnie mogło
          być lepiej.
          Połączenia z LUTON notują znaczny spadek w porównaniu z lutym (easyJet traci
          popularność?). Najwięcej Wawa-Luton (prawie -6 tyś). A procentowo to tracą
          prawie 30% zarówno Wawa-Luton jak i Krak-Luton.
          Czyżby mały kryzys, czy też po prostu dane z LUTON są jeszcze mocno
          prowizoryczne?
          • Gość: jks Re: 131061pax PL-GB IP: *.ucd.ie 23.05.05, 17:26
            Wielkanoc. Znaczne obłożenie, no i EasyJet do Krakowa latał w tygodniu
            przedświątecznym 2x dziennie. Z kolei KRK-LGW w rozkładzie letnim (czyli w
            kwietniu) zwiększyła się ilość połączeń (BA 7x tyg zamiast 3x) a to
            skompensowało efekt świąt.
            Ale rzeczywiście spadek dotyczy głównie Warszawy. Nawet KTW-LPL ma coraz lepsze
            wyniki, a WAW-LPL dużo słabsze. To może być przekaw tendencji, że na rynkach,
            gdzie znaczny udział mają tanie linie, ruch będzie coraz bardziej generowany
            przez lotniska regionalne, a nie Warszawę.
            • math04 Re: 131061pax PL-GB 24.05.05, 15:17
              Fakt. Wawa traci dominacje! Z 80% jeszcze pod koniec 2003 do 54% w kwietniu.
              Chociaż w sumie traci dosyć wolno. To pewnie przez Wrocek - a jak dojdą Bydg i
              Rzesz to może nawet do 40% rynku połączeń lotniczych PL-UK?
      • Gość: Przemek Górny Re: 149tys pax w maju'05 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.06.05, 20:11
        Podsumowałem wyniki na kierunku Heathrow-Warszawa za styczeń-maj 2004 oraz
        styczeń-maj 2005, porównanie obu dało wynik pokazujący spadek ilości pasażerów
        notowany od lutego włącznie do maja, który jest zrównoważony ilością pasażerów
        przewiezionych przez Centralwings na kierunku Gatwick-Warszawa. Można postawić
        hipotezę o przejmowaniu przez C0 klientów LO.

        PG
      • math04 Dane z maja 23.06.05, 13:54
        Opublikowali dosyć późno, bo aż o tydzień niż zazwyczaj, ale chyba można
        traktować je jako docelowe (nieprowizoryczne), bo, primo, są później
        publikowane, secundo, jest już LUTON.

        I znowu rekord! Prawie 150 tys w miesiąc! Mimo wszystko spodziewałem się
        większego wzrostu (155-160), tak że jestem lekko zawiedziony )-:
        Co ciekawe, wzrost ten był mniej więcej równomierny na wszystkich kierunkach (w
        porównaniu z danymi z kwietnia i marca), chociaż połączenie Gatwick-Warszawa i
        Gatwick-Kraków notują wzrost o ponad 40 i 30% w porównaniu do kwietnia (ponad
        70% wzrost w porównaniu do marca). A Stansted-Wrocław wzrost tylko o 2promile!
        No cóż, to nie dziwi! Przecież tam lata tylko Ryan, a trudno jego samoloty na
        tej trasie jeszcze bardziej dopchać! Przydałaby się konkurencja dla Ryana na
        tej trasie.
        Szkoda że tak słabo do tej pory są wykorzystane połączenia do portów
        regionalnych - wygląda na to, że mają niezły potencjał. Myślę, że w Bydgoszczy,
        Łodzi, Poznianiu, Rzeszowie i Szczecinie(!!!) (gdzie Ryan już od października,
        a nawet od września) będzie podobnie jak we Wrocku. Czyli prawie 10 tyś PAX
        miesięcznie i nic więcej, bo tam latać będzie tylko Ryan. Z drugiej strony to i
        dobrze że chociaż Ryan, bo coś inni odważni się nie znaleźli.

        Ciekawe jaka będzie reakcja pasażerów dotychczasowych przewoźników na trasach
        Gdańsk-Londyn zimą 2005?
    • math04 1.750 tyś. PAX na trasach UK-PL w 2005 12.12.05, 10:47
      wg danych z www.caa.co.uk/default.aspx?categoryid=80
      z miesięcy styczeń-październik z transportu lotniczego na trasach UK-PL
      skorzystało 1.432 tys. pasażerów, przy czym tylko w październiku 172 tysięcy.
      Jeśli podobnie było w listopadzie i będzie w grudniu, to razem mamy 1.750 tyś,
      czyli aż o 75% więcej pasażerów niż w 2004. Z jednej strony to fenomenalny i
      rzadko spotykany wzrost (20% to już bardzo dużo), jednak z drugiej strony
      szkoda, że nie 2mln.
      Jeśli się przyjrzeć dokładnie poszczególnym kierunkom, to wzrost ten generowany
      jest w największym stopniu dzięki otwarciu nowych połączeń: głównie pomiędzy
      aglomeracją Londynu, a polskimi portami regionalnymi. I tak, jeszcze w styczniu
      udział Warszawy w całości połączeń do Londynu wynosił 62%, a w październiku 45%
      (Poznań w drugim miesiącu funkcjonowania połączeń z Londynem ma 15 tys. PAX!).
      W listopadzie ten udział będzie jeszcze mniejszy, bo do gry wchodzi Bydgoszcz,
      Rzeszów i Łódź(Ryan!).
      Ciekawe kiedy udział aglomeracji Londynu spadnie poniżej 90%? Może już wkrótce,
      bo dochodzą połączenia Wrocław, Łódź - Midlands.
      • math04 1.843 tys. w 2005 26.01.06, 11:37
        1.843 tys. PAX na trasach UK-PL w 2005.
        Czyli wzrost o 85% w porównaniu do 2004. Nieźle!

        www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=920&postdays=0&postorder=asc&start=15
        -więcej informacji w tym temacie

        Laurkę za bycie najlepszą wróżkę przyznaję ... sobie.
        forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=531&w=18180474&a=23005530
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka