Dodaj do ulubionych

Kanada boi sie duzych samolotow A380...

09.05.06, 16:20

news.yahoo.com/s/afp/20060508/wl_canada_afp/canadaaviationattacks_060508164901
OTTAWA (AFP) - Huge passenger aircraft such as the new Airbus A380 is one of
many new new security risks for Canada, say intelligence reports cited by a
Canadian newspaper.
ADVERTISEMENT

"The use of this and other planes will allow carriers to provide direct
service to Canada from non-traditional areas ... and locations that pose
additional security and criminality concerns," said one report on the A380,
quoted in the National Post.

The newspaper obtained the files through Canada's access to information laws.

The new 800-passenger Airbus A380 is expected to start commercial flights this
year.

The large number of people arriving on the flights threatens to overwhelm
security and inspection staff at Canada's airports, according to the documents.

The massive aircraft allow carriers to run more multi-stop "convoluted
routings" favored by people-smugglers, the report said.

Another brief raises concerns about increased flights to "niche markets" in
the Middle East, South Asia, South America and the Balkans.

Border security officials declined to comment.
Obserwuj wątek
    • jot-23 Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... 09.05.06, 16:23
      lecialem ostatnio , haha pierwszy raz, kanadyjskim DHC Dash 8 ---> turbo prop!
      34 pasazerow... gdyby byla taka mozliwosc to bym latal tylko takimi
      samolotami... waladowanie /wyladowanie 30-tu paru osob zajmuje 5 minut...i
      lecisz! a komfort lotu taki sam.
      • cher.okee Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... 09.05.06, 17:17
        jot-23 napisał:

        > lecialem ostatnio , haha pierwszy raz, kanadyjskim DHC Dash 8 ---> turbo pr
        > op!
        > 34 pasazerow... gdyby byla taka mozliwosc to bym latal tylko takimi
        > samolotami... waladowanie /wyladowanie 30-tu paru osob zajmuje 5 minut...i
        > lecisz! a komfort lotu taki sam.

        o tak, turbo prop za niezastapione, szczegolnie dla ruchu turystycznego.
        Z perspektywy czasu to jest z reguly najbardziej niezapomniane "przezycie",
        Najpierw wyganiaja na zewnatrz rain or shine i gonia po betonie do gniewnego
        stworka z ryczacymi silnikami, pozniej tylko jeszcze trzeba sie wdrapac po
        roztrzesionej stalowej drabince do malej klatki i wcisnac sie w siedzenie tak
        sprytnie skonstruowane, ze kolana czesciowa zaslaniaj uszy.
        Diabelski halas, trzesie, rozpedza sie jak maly fiatek, leci nisko i wolno,
        jednym slowem pionierska egzotyka kresow kanadyjskich i nietylko, i to wszystko
        w cenie jednego biletu!

        Nic dziwnego, ze Kanadyjczycy bronia sie jak moga przed produkowanym w
        niewlasciwym kraju i zupelnie pozbawionym heritage value brazylijskim Embraer

    • Gość: glider Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 09.05.06, 17:27
      Nie tyle boi sie, co dostrzega niedogodnosci i problemy zwiazane z
      wprowadzeniem tej latajacej stodoly. Gdy Amerykanie wprowadzali w latach 60tych
      jumbo, mialo to jakis sens w tamtych realiach. Powrot gigantomanii jaki
      zaproponowal Airbus w latach 90tych to juz jakis chory pomysl niewyleczonych
      kompleksow. Kazdy, kto ceni sobie komfort lotu jako calosci, unika wielkich
      samolotow. Latanie cala wiocha z dobytkiem, soltysem, psem i buda nie nalezy do
      przyjemnych. Jedynym sensownym miejscem dla 380 tki to kraje muzulmanskie, a
      zastosowanie w lotach do Mekki.
      • cher.okee Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... 09.05.06, 18:08
        ale oni nie martwia sie komfort, gdyz to sprawa wyboru konsumenta, tylko
        martwia sie o problemy przy odprawie paszportowej, celnej, immigration, security
        i crime
        dlaczego? trudno powiedziec, wyglada to na pozbawione wiekszego sensu polityczne
        i biurokratyczne manewrowanie, gdyz wiekszosc argumentow podanych w artykule to
        wydumane red herrings

        Co za roznica jezeli przybysze przyleca dwoma mniejszymi samolotami?
        Dlaczego ktos mialby miec uprzedzenia w stosunku do pasazerow w zaleznosci od
        wielkosci samolotu jakim przylatuja?
        wystarczy zatrudnic dodatkowa obsluge lub zaplacic nadgodziny dla celnikow i
        immigration i cala sprawa rozwiazana
        • obywatelusa Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... 09.05.06, 19:19
          >lecialem ostatnio , haha pierwszy raz, kanadyjskim DHC Dash 8 ---> turbo prop!
          >34 pasazerow... gdyby byla taka mozliwosc to bym latal tylko takimi
          >samolotami... waladowanie /wyladowanie 30-tu paru osob zajmuje 5 minut...i
          >lecisz! a komfort lotu taki sam.

          Dash-8 ktorym leciales zostal zaprojektowany pod koniec lat 70-tych i wszedl do
          produkcji w 1984!
          Jak leciales po Kanadzie lub z Kanady do USA to bylo Air Canada Jazz. Mowisz ze
          34 siedzenia to wersja DHC-8-102

          >o tak, turbo prop za niezastapione, szczegolnie dla ruchu turystycznego.
          Co to ma znaczyc? To zdanie jest zupelnie bez sensu...

          >Z perspektywy czasu to jest z reguly najbardziej niezapomniane "przezycie",
          >Najpierw wyganiaja na zewnatrz rain or shine i gonia po betonie do gniewnego
          >stworka z ryczacymi silnikami,

          Nikt Ciebie nie wpusci na plyte abys szedl/szla do samolotu z wlaczonymi
          silnikami. Jedyny silnik ktory moze byc wlaczony to Numer 1 od strony
          starboard. Od strony gdzie pasazerowie wchodza silnik jest ZAWSZE wylaczony.


          >Diabelski halas, trzesie, rozpedza sie jak maly fiatek, leci nisko i wolno,
          >jednym slowem pionierska egzotyka kresow kanadyjskich i nietylko, i to wszystko
          >w cenie jednego biletu!

          Leci nisko bo nie lata na duzych odleglosciach, te samoloty zostaly zbudowane
          do obslugi krotkich lotow regionalnych. Nie leci wolno tylko leci z ta sama
          predkoscia co inne samoloty na tych samych wysokosciach. Nie wiem czy wiesz,
          ale w powietrzu tez obowiazuje speed limit tak jak i na ziemi.

          >Nic dziwnego, ze Kanadyjczycy bronia sie jak moga przed produkowanym w
          >niewlasciwym kraju i zupelnie pozbawionym heritage value brazylijskim Embraer

          Tutaj pokazales/as ze nie masz wogole pojecia o czym piszesz. To jest tak jak
          ja bym robil review na temat mody lub kosmetykow, czyli o rzeczach o ktorych
          nie mam zielonego pojecia.

          Slyszales/as dzwony tylko nie wiesz w ktorym to kosciele dzwonia. Nie wiem po
          co wogole napisales/as o Embraer? Temat przeciez jest o Airbus A380. Embraer
          nie ma nic wspolnego z tym watkiem. Cos mi sie wydaje ze myslisz ze Airbusy sa
          produkowane przez Embraera w Brazyli.
          Tak Kanadyjczycy bronia sie przed Embraer z powodu ze to jest rywal ktory
          produkuje regionalne samoloty odrzutowe, o wiele wieksze i lepsze od
          Bombardier/Canadair produkowanych w Kanadzie. i nie mow o heritage value
          Embraera bo oni maja wieksza historie od firmy Airbus. Embraer powstal w 1960,
          a Airbus w 1974, czyli prawie 15 lat po Embraer. I do tego to sa calkowicie
          dwie rozne firmy. Embraer produkuje samoloty regionalne, a Airbus samoloty
          dalekozasiegowe, a od polowy lat 80-tych samoloty transkontynentalne (nie mylic
          z transatlantyckimi)
          Tutaj jest pokaz co potrafi zrobic wpelni skomputeryzowany Airbus A320. Video
          jest z pokazow lotniczych w Paryzu.
          69.57.136.18/moviestorage2/af320.mpg
          Jezeli tez link nie dziala prosze wejsc na www.airdisaster.com/movies/ i
          na tej stronie kliknac na 6 video od gory.

          Z drugiej strony (jezeli chodzi juz o Aibus A380-800), to Kanadyjczycy nie sa
          zadowoleni ze linie lotnicze z roznych krajow swiata beda uzywaly A380 do
          Montrealu, Toronto i Vancouver. Dlaczego? Pieprza jedno po drugim ze to dla
          bezpieczenstwa itd. A naprawde chodzi tutaj o wydanie grubych miliardow ktore
          musza wydac na modernizacje terminali i pasow startowych. Taki sam problem byl
          w USA. Lotniska w USA nieprzychylnie patrzyly sie na rozbudowe lotnisk ktore
          otrzymaja A380.
          • jot-23 Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... 09.05.06, 19:58
            obywatelusa napisał:


            > Dash-8 ktorym leciales zostal zaprojektowany pod koniec lat 70-tych i wszedl
            do
            >
            > produkcji w 1984!
            > Jak leciales po Kanadzie lub z Kanady do USA to bylo Air Canada Jazz. Mowisz
            ze
            >
            > 34 siedzenia to wersja DHC-8-102
            >

            to byl jeden z tych nowszych, z serii "q" robionych juz przez bombardiera, US
            Airways, z nowego jorku do burlington, vt (okolo 300 mil) na papierze lot trwa
            15 minut dluzej niz jetem, ale w praktyce tyle samo. 32-33in pitch, w aisle-u
            mozna spojonie stac wyprostowany, komfort lepszy niz w regionalnych embraerach,
            w ktorych czuje sie strasznie klaustrofobicznie.
            • cher.okee Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... 09.05.06, 20:39
              jot-23 napisał:

              > obywatelusa napisał:
              >
              >
              > > Dash-8 ktorym leciales zostal zaprojektowany pod koniec lat 70-tych i wsz
              > edl
              > do
              > >
              > > produkcji w 1984!
              > > Jak leciales po Kanadzie lub z Kanady do USA to bylo Air Canada Jazz. Mow
              > isz
              > ze
              > >
              > > 34 siedzenia to wersja DHC-8-102
              > >
              >
              > to byl jeden z tych nowszych, z serii "q" robionych juz przez bombardiera, US
              > Airways, z nowego jorku do burlington, vt (okolo 300 mil) na papierze lot trwa
              > 15 minut dluzej niz jetem, ale w praktyce tyle samo. 32-33in pitch, w aisle-u
              > mozna spojonie stac wyprostowany, komfort lepszy niz w regionalnych embraerach,
              >
              > w ktorych czuje sie strasznie klaustrofobicznie.
              >
              >


              dziwne gdyz wg specs jest odwrotnie
              www.usairways.com/about/aircraft/dash83/index.htm
              www.usairways.com/about/aircraft/embraer170/index.htm
              skad to uczucie klaustrofobii?

              jezeli chodzi o cruising speed to nie ma nawet o czym gadac
              dash 8 q300 turbo prop 532km/h
              embraer 170 jet 875km/h
            • obywatelusa Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... 09.05.06, 20:42
              >to byl jeden z tych nowszych, z serii "q" robionych juz przez bombardiera, US
              >Airways, z nowego jorku do burlington, vt (okolo 300 mil) na papierze lot trwa
              >15 minut dluzej niz jetem, ale w praktyce tyle samo. 32-33in pitch, w aisle-u
              >mozna spojonie stac wyprostowany, komfort lepszy niz w regionalnych
              >embraerach, w ktorych czuje sie strasznie klaustrofobicznie.

              To w takim razie leciales lot US Airways Express operowany przez Piedmont
              Airlines. Samolot mial Q (Q - quiet) czyli wyposazony w Hush Kit.
              Typ samolotu DHC-8-201Q. Ten samolot ma 37 miejsc.
              Jak masz date i numer lotu to moge Tobie podac numer rejestracyjny samolotu w
              ktorym leciales.

              Samoloty DHC-8 z Q przed numerem wersji Q300 i Q400 maja fabrycznie
              zainstalowany hush kit. Natomiast samoloty DHC-8 w ktorych Q jest na koncu
              numeru wersji mialy hush kit zainstalowany juz po oddaniu samolotu do uzytku
              lini lotniczej.

          • cher.okee Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... 09.05.06, 20:00
            > >Nic dziwnego, ze Kanadyjczycy bronia sie jak moga przed produkowanym w
            > >niewlasciwym kraju i zupelnie pozbawionym heritage value brazylijskim Embr
            > aer
            >
            > Tutaj pokazales/as ze nie masz wogole pojecia o czym piszesz. To jest tak jak
            > ja bym robil review na temat mody lub kosmetykow, czyli o rzeczach o ktorych
            > nie mam zielonego pojecia.

            obywatelu czy wy wiecie, jakie jest znaczenie slowa 'hook', znaczenie potoczne,
            slangowe

            a tak poza tym to podziwiam wiedze na temat samolotow, tzn techniczna wiedze...
          • Gość: glider Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 10.05.06, 01:41
            obywatelusa napisał:

            > Tak Kanadyjczycy bronia sie przed Embraer z powodu ze to jest rywal ktory
            > produkuje regionalne samoloty odrzutowe,

            Mozna sie zgodzic, ze jest to w pewnym sensie produkt konkurencyjny.

            > o wiele wieksze i lepsze od
            > Bombardier/Canadair produkowanych w Kanadzie.

            No, tu zes sie kolego chyba troche zagalopowal.
            Wieksze? - czy porownujesz E-Jets 195 z CRJ 200 ?
            Lepsze? - mozesz to rozwinac?
            • obywatelusa Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... 10.05.06, 16:26
              >No, tu zes sie kolego chyba troche zagalopowal.
              >Wieksze? - czy porownujesz E-Jets 195 z CRJ 200 ?
              >Lepsze? - mozesz to rozwinac?

              Co to jest E-Jets 195? I w tym momencie wiem ze nie masz jakiego kolwiek
              pojecia o samolotach :)
              Napisz mi jaka jest roznica miedzy Bombardierem CRJ-700 a CRJ-705 to wtedy
              pogadamy.


              • Gość: glider Re: Kanada boi sie duzych samolotow A380... IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 10.05.06, 17:14


                obywatelusa napisał:
                >
                > Co to jest E-Jets 195? I w tym momencie wiem ze nie masz jakiego kolwiek
                > pojecia o samolotach :)

                Tak jak przypuszczalem - na szkoleniu w biurze podrozy o tym nie mowili, a
                pamflety zabrali
                kolekcjonerzy?.
                Ciesze sie, ze trafilem na goscia z pojeciem. ;)

                A family of four new-generation aircraft (E 170, 175, 190, 195), engineered
                from the ground up and designed specifically to serve markets that can be
                optimized with 70 to 110-seat capacity equipment. Neither stretched versions of
                smaller models nor scaled down derivatives of larger, existing aircraft,
                Embraer's family of E-Jets is a new concept in commercial air transport that
                blurs the line between regional jets and mainline aircraft.

                > Napisz mi jaka jest roznica miedzy Bombardierem CRJ-700 a CRJ-705 to wtedy
                > pogadamy.

                A nie umiesz wejsc na strone Bombardiera i sam o tym przeczytac?

                Pogadac to bedziemy mogli, jak odpowiesz z sensem na moj pierwszy post.




















                >
                > Co to jest E-Jets 195? I w tym momencie wiem ze nie masz jakiego kolwiek
                > pojecia o samolotach :)
                > Napisz mi jaka jest roznica miedzy Bombardierem CRJ-700 a CRJ-705 to wtedy
                > pogadamy.
                >
    • cher.okee "eagle" has landed 18.05.06, 19:27
      www.king5.com/sharedcontent/VideoPlayer/makeASX.php?title=www.king5.com/kiraw_051806airbus380lands.wmv&adurl=&adclickthru=&adgraphic=
      wyladowal w Heathrow
      chyba bez problemow, chociaz troche shaky
    • cher.okee cala Kanada odetchnela z ulga... 15.06.06, 12:27
      przynajmniej na razie.

      problemy dla airbus, opoznienie w dostawie, bilionowe kary, publiczne upokorzenie,
      Przynajmniej na razie niebezpieczenstwo duzych samolotow utknelo gdzies we
      francuskim wine country, gdzie francuscy inzynierowi probuje bez powodzenia
      polaczyc dwa konce drutow
      wg francuskich/eurpejskich eskpertow to wlasnie problemy z laczeniem
      drutow/przewodow (???) spowoduje 6 miesiecy opoznienia w dostawie
      kara kilka bilionow dolarow i Boeing zgarniajacy ze stolu zamowienia na kilka
      bilionow na dreamliner 787 (nie najwiekszy ale za to najnowoczesniejszy samolot
      pasazerski na swiecie, materialy kompozytowe/wlokna weglowe zamiast stopu aluminium)
      Przy okazji, ciekawy jestem jaki procent tego nowego A380 jest budowany w Polsce
      Czy przystapienie Polski do EU przynioslo jakies technologicznie zaawansowane
      inwestycje, czy tylko hipermarkety i fabryki plastykowych maszynek do golenia?

      Nowe obawy rozprzestrzeniane przez agentow z krainy Boeinga:
      turbulencja przy ladowaniu A380 olbrzyma ma byc niebezpieczna dla innych
      mniejszych samolotow: safety safety safety!!!
      Zgodnie tez z europejska tradycja zowu czas dla Airbusa aby wyciagnac reke po
      pieniadze europejskich podatnikow, moze tym razem dorzuca sie tez Polacy,
      'noblesse oblige'/'nobility obliges'

      www.businessweek.com/globalbiz/content/jun2006/gb20060614_867792.htm
      Airbus' A380, the world's largest passenger jet, is turning into a mega-problem
      for Airbus and its parent, European Aeronautics Defense & Space (EADS). On June
      14, EADS shares plunged 34% after the company acknowledged that A380 production
      delays would reduce operating profits by $2.5 billion for 2007-2010. The delays,
      caused by difficulties in installing electrical wiring systems, mean that some
      airlines now will have to wait about a year longer than expected to receive
      their planes.

      ....
      landing new orders for the A380 looks increasingly difficult for Airbus. Not
      only have the production delays dented its credibility, but one of the plane's
      key selling points now appears in doubt. The A380 was designed to appeal to
      carriers at congested airports such as London Heathrow and Tokyo Narita, which
      hoped to make maximum use of their limited landing slots by squeezing more
      passengers onto a single plane. But safety concerns that turbulence from the big
      plane could threaten nearby aircraft now threaten to undermine that argument.

      ...
      With less cash than expected coming in from the A380, it now seems almost
      certain that Airbus will seek loans from European governments to cover up to
      one-third the cost of developing any new planes. That could inflame a trade
      dispute at the World Trade Organization, where the the U.S. has complained that
      such loans amount to an unfair subsidy.
    • Gość: glider Potwierdza sie to, co napisalem wczesniej IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 15.06.06, 20:46
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=205&w=41529123&a=41532531
      Tak jak w powyzszym napisalem, jest to poroniony pomysl europejskiej
      gigantomanii, ktora coraz czesciej przypomina ta sowiecka. Potwierdzaja to
      nawet europejscy specjalisci, ze jedynym jego zastosowaniem (o ile wogole toto
      bedzie zdolne do latania w przyjetych zalozeniach) bedzie uzycie tego latadla
      jako samolotu cargo, albo tez jak napisalem wczesniej do przewozu pielgrzymek
      do Mekki, czy tez innych miejsc gremialnie odwiedzanych przez nawiedzonych.


      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=30&w=43599254&a=43663462
      • Gość: re niezbyt wiecie (do poprzedników) o co chodzi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.06.06, 09:07
        ale trudno - dla was wystarczy, że Europa lub polska be - a USA lub Ameryka
        (ogólnie) dobrze..

        Boeing dostaje taką samą pomoc od państwa jak Airbus - dlatego się nawzajem
        oskarżają - a gigantomanię to chyba trzeba zarzucić USA skoro zbudowała Jumbo
        Jeta, ale pamięć krótka jak u kaczuszki nóżki, nie?

        to że A380 zaoszczędzi wszystkim hałasu, zanieczyszceń i ilości samolotów nad
        głowami, to was nie interesuje - ale co tam... przecież nie o postęp chodzi,
        tylko o głupie szczekanie
        • jot-23 Re: niezbyt wiecie (do poprzedników) o co chodzi 16.06.06, 14:24
          Gość portalu: re napisał(a):

          > to że A380 zaoszczędzi wszystkim hałasu, zanieczyszceń i ilości samolotów nad
          > głowami, to was nie interesuje - ale co tam... przecież nie o postęp chodzi,
          > tylko o głupie szczekanie

          lol...mam znacznie lepsze rozwiazanie od budowania podniebnej stodoly: tak jak
          99.999% spoleczenstwa , nie mieszkac w bezposredniej bliskosci lotniska
        • Gość: glider Re: niezbyt wiecie (do poprzedników) o co chodzi IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 16.06.06, 20:34
          Gość portalu: re napisał(a):

          ehh nawet nie warto przytaczac, ale co tam ...
          >>>ale pamięć krótka jak u kaczuszki nóżki, nie?


          Facet, unikaj srodkow halucynogennych, czyli mowiac prosciej nie cpaj tyle.
          Chyba zes analfabeta funkcjonalny (to taki, co nie rozumie tego co czyta)-
          wtedy wyrazy wspolczucia dla najblizszych.
          PS. Uwazaj "re"- kaczuszki, krotkie nozki, to teraz sliska sprawa. Zdaje sie ze
          z Polski nadajesz. Nieladnie tak przy byle okazji nasmiewac sie z blizniakow,
          ich krotkich nozek i takiej samej pamieci. Mozesz miec klopoty.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka