Dodaj do ulubionych

Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniach?

07.06.06, 00:23
Wydawało mi sie, ze to jest obowiązek, że musi byc dwóch pilotów.
Ostatnio jednak na jakieś 20 minut przed startem , widziałem wyraźnie , że
jest tylko jeden pilot.Była to tania linia lotnicza.

Czy jest to możliwe, że w rejs leci tylko jeden pilot-w ramach jakiś
oszczędności, narażane jest ludzkie życie(pilot może zasłabnac, źle sie
poczuć etc-zawsze jest wtedy drugi, a tak niedyspozycja jednego czlowieka
moze sie skończyć smiercia dziesiatek ludzi) ?
Obserwuj wątek
    • Gość: jast Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.arc.nasa.gov 07.06.06, 01:05
      > Ostatnio jednak na jakieś 20 minut przed startem , widziałem wyraźnie , że
      jest tylko jeden pilot.

      Genialne spostrzezenie !?. Na drugi raz nie patrz sie kto jest w kabinie 20
      minut przed startem tylko ... 2 minuty.
    • Gość: Wojtek Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.lot.pl 07.06.06, 06:43
      Wiecej do kabiny nie wejdzie. :-P
      Pozdr.
      • kszynka Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 08.06.06, 12:14
        a autopilocie to szanowni państwo zapomnieli?
        ;-)

        pozdrawiam
    • saturn5 Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 07.06.06, 08:04
      rada - poczekaj z liczeniem pilotow do samego startu.

      Alternatywna metoda - policz pilotow jak bedziesz wychodzic z samolotu.

    • jagonia1 Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 07.06.06, 10:02
      Honey, na 20 min przed startem to sie zdarza, że nie ma tam nawet jednego...
      best regards M.
      • Gość: Str Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.aster.pl / *.aster.pl 07.06.06, 11:42
        Niektóre linie przeszkoliły stewy z pilotażu. To dla tego latają z jednym
        pilotem. W razie zasłabnięcia pilota lub innej niedyspozycji stery przejmuje
        stewa:)
        • Gość: Gosc Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.06.06, 12:00
          Glupis - czy o droge pytasz ?
          • Gość: Str Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.aster.pl / *.aster.pl 07.06.06, 12:55
            Na głupie pytanie, głupia odpowiedź ale Twoja bystrość umysłu i rozumienie
            żartu jest zaskakująca:)
            • bwv1004 Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 07.06.06, 15:21
              W lotach, w których latają air marshalls (pseudopasażerowie co w razie czego
              mają zabić terrorystów) też jest tylko jeden pilot, bo air masrshall jest po
              kursie szybowcowym. Podobno Southwest analizuje, czy nie wystarczy komputer
              pokładowy, air marshall i 1 FA. 0 pilotów - ceny biletów spadna o 10%! ;-)
              • Gość: mru Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 08.06.06, 09:11
                Panu JK powiedzialbym to samo co Ty, ale "BWV1004: Spieprzaj, dziadu!" w jednej
                linijce to troche profanacja... Przynajmniej dla tych, ktorzy cenia sobie BWV
                1004.
                • bwv1004 Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 08.06.06, 17:48
                  Też racja, dziwnie zabrzmiało... BWV1004, jak łatwo się domyśleć, cenię wysoko.
        • dyltowiec Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 10.06.06, 12:28
          Prawie masz rację. Stewy zostały przeszkolone, owszem. Ale w czasie serwisu
          nikogo nie ma w kokpicie, bo stewy robią serwis. Dlatego w ogóle jest dziwne, że
          był jeden pilot .... To nie był pilot to był steward.
    • bragiel Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 07.06.06, 16:58
      Liczyłem na poważną odpowiedź, a nie na drwiny .
      Przecież oczywistym jest fakt, że na 2 minuty przed startem nie wejdę do kabiny
      pilotów i nie zacznę liczyć ilu ich jest, bo na około10-15 minut przed startem
      ( nie wiem dokładnie ile konkretenie, ale gdzieś w tych okolicach czasowych)nie
      można wstawać z foteli i trzeba miec zapięte pasy.

      Tak więc ostatnim momentem, gdy pasażer może zerknąc do kabiny pilota(ów) jest
      moment na około 20-30 minut przed lotem.
      No ale dziękuje bardzo, widzę , że na poważne odpowiedzi raczej nie mam co
      liczyć, a króluje to drwiny i głupie uśmieszki.
      • Gość: Str Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.aster.pl / *.aster.pl 07.06.06, 17:47
        Amen!
      • Gość: Gosc Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.06.06, 18:32
      • Gość: jast Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 07.06.06, 18:32
        > Liczyłem na poważną odpowiedź, a nie na drwiny

        Powazna odpowiedz: jest zawsze DWOCH. Czy to wystarczy ??
        • hki Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 07.06.06, 18:38
          Żeby nie bylo...wespre jasta...ZAWSZE jest dwóch pilotów. Jeden z nich robi
          przed lotem obchód samolotu i jest w tym czasie na zewnątrz.
          Możesz spac spokojnie- bez jednego z lotników samolot nie dostalby pozwolenia
          na start (mówimy oczywiście o normalnych lotach pasażerskich a nie np.
          mysliwcach).
          P.S. Nie ma róznic pomiedzy tanimi liniami a "normalnymi" jeżeli chodzi o
          bezpieczenstwo i procedury- to wszystko ejst regulowane przez przepisy
          obejmujace WSZYSTKIE linie lotnicze
          pzdr ;)
          • protz Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 07.06.06, 19:01
            > Możesz spac spokojnie- bez jednego z lotników samolot nie dostalby pozwolenia
            > na start

            Kto by zabronił wystartowac?
            • default_user Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 07.06.06, 19:09
              protz napisał:


              > Kto by zabronił wystartowac?
              >

              JAR OPS-1
              :-)
              M..M
              • Gość: jast Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 07.06.06, 19:19
                jemu chyba chodzilo o fizyczne zabronienie startu. Faktycznie jeden pilot
                drugiemu moiglby dac w leb i leciec sam. Wieza kontrolna nie ma mozliwosci
                sprawdzenia ilu pilotow jest w kabinie i nie ma mozliwosci akcji policyjnej.
                Przepisy lotnicze polegaja na dobrowolnym ich przestrzeganiu - tak jak na
                drodze, konsekwencje prawne moga nastapic z duzym opoznieniem.
                • Gość: realista Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.152.3.62. / 212.244.90.* 08.06.06, 12:23
                  > Przepisy lotnicze polegaja na dobrowolnym ich przestrzeganiu - tak jak na
                  > drodze, konsekwencje prawne moga nastapic z duzym opoznieniem.

                  za to konsekwencje bezpośrednie mogą nastąpić w ciągu kilku minut,akurat tyle
                  ile potrzeba na start, przechwycenie i zajęcie dogodnej pozycji strzeleckiej
                  przez dyżurującą parę myśliwców OP
          • Gość: edi Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.06.06, 08:22
            Tak, zawsze dwóch i są to bliźniacy
      • Gość: Gosc Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.06.06, 18:35
        Na drugi raz rozejzyj sie dokladnie w okolo samolotu - zanim do niego wsiadziesz - prawdopodobnie jeden z pilotow (prawdopodobnie kapitan) robil tzw walk around czyl sprawdzenie wizualne samolotu z zewnatrz po wylondowaniu a przed kolejnym startem, moze podszedl do goscia od tankowania paliwa i zmienil ilosc zamowionego paliwa, albo po prostu wyszedl rozprostowac kosci

        Pozdrawiam
        • Gość: aam Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.06.06, 20:48
          a swoją drogą to przeszkolenie personelu pokładowego do przejęcia sterów mogłoby
          być całkiem interesujące... ;)) i całkiem niegłupie :)
          • Gość: Gosc Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.06.06, 22:54
            Jesli tak sadzisz - to chyba nie znasz - zadnej stewki - nie rozmawiales z nia a ogladales jedynie filmy FS - "na faktach" itp
            Starczy posluchac ich rozmowy - czasami opada wszystko - nie tylko rece.
            • Gość: gosc Re: Bragie nie przejmuj sie fachowcami IP: *.hrl.com 08.06.06, 02:32
              z Polski ktorzy doskonale znaja sie na rzeczy bowiem lataja 365 dni . oczywiscie
              nie ma co komentowac takich znawcow ktorzy mowia ze pilot robi walk around.
              Gdzie ci tumanie pilot robi walk around , chyba w twoim snie, albo rozprostowuje
              kosci, piloci maja byc w kabinach pol godziny przed startem( regulacja IATA )i
              musi ich byc dwoch oprocz dwoch innych( nawigator i radiolakotor) na liniach
              transantlatyckich plus tzw marshal, ktory siedzi w kabinie pilotow, nie pozniej
              i tu nie ma dobrowolnosci , bo maja zlozyc raport na wieze kontrolna tumani
              jedne , fachowcy z bozej laski. Bragiel powiem ci jedni nie ma glupich pytan,
              tylko sa glupi ludzie do ktorych te pytania adresujesz
              • bwv1004 Re: Bragie nie przejmuj sie fachowcami 08.06.06, 02:57
                Gość portalu: gosc napisał(a):

                > kosci, piloci maja byc w kabinach pol godziny przed startem( regulacja IATA )i
                > musi ich byc dwoch oprocz dwoch innych( nawigator i radiolakotor)

                Znaczy cztery osoby w kabinie? Chyba 40 lat temu?
              • Gość: jast Re: Bragie nie przejmuj sie fachowcami IP: *.arc.nasa.gov 08.06.06, 03:22
                > nie ma co komentowac takich znawcow ktorzy mowia ze pilot robi walk around.
                > Gdzie ci tumanie pilot robi walk around

                No to wykazales sie kompletna ignorancja panie tumanie - piloci robia walk-
                around, zobacz nawet jak to wyglada na najwiekszych lotniskach jak London-
                Heathrow. Czy robia to we Wladywostoku to nie gwarantuje.

                > musi ich byc dwoch oprocz dwoch innych( nawigator i radiolakotor) na liniach
                > transantlatyckich plus tzw marshal, ktory siedzi w kabinie pilotow

                A to juz jest majaczenie we snie. Powiedz, ile wypiles ?? Ty chyba nawet nie
                widziales jak wyglada kokpit w nowoczesnym pasazerskim samolocie i ile ludzi
                tam moze usiasc. Poza tym kompletnie pomyliles swiatowe organizacje lotnicze -
                tego typu przepisy podlegaja pod ICAO, nie pod IATA. Cos ci dzwoni tylko nie w
                tym kosciele. Jak kaca masz to rozumiem.
              • Gość: air pracuje na o'hare IP: *.hsd1.il.comcast.net 08.06.06, 03:39
                i na bank robia walk around
                • Gość: Premium Re: pracuje na o'hare IP: 132.170.7.* 08.06.06, 04:54
                  "air" ma racje! Wprawdzie nie pracuje na lotnisku ale latam
                  dosyc czesto i czasem moge dostrzec co robia piloci.
              • Gość: Kajo Re: Bragie nie przejmuj sie fachowcami IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.06.06, 14:31
                O ile mi wiadomo to nie ma juz nawigatorów..
              • Gość: Gosc Re: Bragie nie przejmuj sie fachowcami IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.06.06, 14:34
                1. Tumanem to ty jestes - skoro udzielasz takich odpowiedzi

                2. Walk around - robi takze pilot - nie tylko mechanik, stan na tarasie i sie przyjzyj - nie wiem jak w locie - ale na low cost'ach na 100%

                3. Nie wiem z jakiech hoinyki sie urwales - ale w znakomitej wiekszosci loty ER wykonywane sa przez 2 pilotow

                4. Do kontaktu z wieza wystarczy 1 slownie - jeden pilot
            • Gość: aam Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.06.06, 11:59
              mówisz?
              hm... mam koleżankę FA i całkiem do rzeczy można z nią porozmawiać. na
              szybowcach już lata, ma jakieś tam odznaki, nie znam się, więc może i na benka
              by się dziewczyna przeszkoliła... ale skoro tak sądzisz, to może faktycznie masz
              rację. A o czym one zwykle rozmawiają?
              • Gość: aam Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.06.06, 12:00
                ten post jest do "gościa", kilka linijek wyżej...
            • Gość: stewardesa Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.futuremedia.pl / *.futuremedia.pl 08.06.06, 15:40
              Skoro jednak opadło to znaczy, że musiało się wcześniej podnieść...
            • dyltowiec Jak starczy to rzeczywiście wszystko opada 10.06.06, 12:43
              i pomylił przedmówca przyczynę ze skutkiem. Wszystko opada nie przez stewki ale
              przez 'starczy'. Ja tam na swojej drodze życiowej spotykam bardzo inteligentne
              stewki (zwłaszcza jedną:))) i nic nie opada.
              • Gość: Gosc Re: Jak starczy to rzeczywiście wszystko opada IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.06.06, 14:26
                Nie zaprzecze - wyjatki od regoly sie zdazaja
      • Gość: bluntman Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.06.06, 05:37
        Policz jeszcze silniki i kola w podwoziu...
      • sp-adl Wiesniaku kto cię wpusciłdo samolotu na 30 min. pr 13.06.06, 22:13
        przed lotem, mało widziałeś to zamknij buzię. A tak naprawdę to czasami nie ma
        nawet 1 pilota.
        • dyltowiec Re: Wiesniaku kto cię wpusciłdo samolotu na 30 mi 15.06.06, 20:03
          Podciągam wątek bo interesujący ... zwłaszcza takie nie wiadomo z jakich powodów
          ograniczone wypowiedzi.
    • dawo Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 08.06.06, 07:33
      Pilotów jest zawsze dwóch...
      Cóż, jeden może być automatyczny.
      • Gość: majkogch Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.localdomain / 195.117.155.* 08.06.06, 08:29
        Pilotów jest zawsze dwóch!!! Nawet w najtańszych liniach lotniczych
    • Gość: full relax Spoko, Chuck Norris doskoczy na spadochronie. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 08.06.06, 07:58
      Chuck Norris poradzi sobie nawet bez spadochronu.
    • Gość: córka pilota Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: 213.77.62.* 08.06.06, 09:27
      ZAWSZE jest dwóch pilotów!
    • Gość: boeing_737 Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 08.06.06, 11:07
      Nie jest to możliwe, gdyż jeden pilot nie poradziłby sobie z obsługą urządzeń pokładowych. Naoglądali się ludzie skeczy o tanich liniach i teraz sieją panikę... Zwykle piloci przed startem sprawdzają maszynę: jeden w kabinie, a drugi z zewnątrz, a pasażerowie nie muszą widzieć wszystkiego. Poza tym piloci to nie samobójcy, bezrobocie w tej branży jest niskie i piloci nie boją się odmówić lotu ze względu na stan samolotu. To nie TIR-owcy.
      • Gość: boeing_737 Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 08.06.06, 11:08
        Aha, piloci też nie mają spadochronów.
      • Gość: dot ... Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.icpnet.pl 08.06.06, 12:48
        Przed startem :jeden w środku, drugi na zewnątrz.
        Po starcie: jeden w środku, drugi dalej na zewnątrz (robi obchód [jest takie
        polskie słowo] drugiej maszyny) wszystko w ramach tanich linii lotniczych.
        Chcecie płacić taniej a wymagania jak w NASA, którym też obcięli budżet i łaziki
        na Marsie będą miały o jedną pare kół mniej.
    • Gość: FreakyMisfit Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.dialog.net.pl / *.dialog.net.pl 08.06.06, 13:05
      Ja się wcale nie zdziwię, jeśli z czasem i na jednym pilocie zaoszczędzą - jak kapitalizm, to kapitalizm :)
      • Gość: Kajo Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.06.06, 14:35
        BRAWO - TAK WŁAŚNIE MÓWI "SOCJALINTELIGENCJA" :}
        • naprzod22 Re: Czy zawsze jest dwóch pilotów w tanich liniac 08.06.06, 15:30
          Dziekuje gosciowi,ktory napisal o blizniakach.Kilka tygodni sie tak nie bawilem.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka