Dodaj do ulubionych

Skoda felicja 21sekund do setki !!!

15.10.10, 22:32
Skoda felicja 1998r 1,3 MPI 68KM
Przebieg 77000km
tylko benzyna

Jezdze tym samochodem od dwóch lat i nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika. Dopiero kilka dni temu zmierzyłem stoperem przyspieszenie do setki i najlepszy wynik to 21 sekund MASAKRA. W książce obsługi ma 13,5 s. Wymienione zostały ostatnio świece,czyszczenie przepustnicy,olej jest wymieniany regulaniie, komputer nie wykazał żadnych błędów teraz. Obrotomierz chodzi płynnie. Nie mam problemów ze zmianą biegów ale sprzęgło wysoko bierze.
Mam podejrzenie że słabe przyspieszenie może być winą że sprzęgło wysoko bierze.??
Obserwuj wątek
    • crannmer Re: Skoda felicja 21sekund do setki !!! 15.10.10, 22:37
      rafal1070 napisał:
      > Mam podejrzenie że słabe przyspieszenie może być winą że sprzęgło wysoko bierze

      Ja mam podejzenie, ze Twoja metoda oraz rzeczywisty przebieg pomiaru niekoniecznie pokrywa sie z metoda i przebiegiem fabrycznym.

      BTW nie katowalbym tak starego samochodu mierzeniem przyspieszenia 0-100 km/h, bo to jest dosc niszczacy test dla calego przeniesienia napedu. Ze sprzeglem na czele.
    • bmwracer Re: Skoda felicja 21sekund do setki !!! 15.10.10, 22:55
      Dlatego samemu trudno to robic.
      Kiedys probowalem mierzyc przyspieszenie swojego M5 przy okazji bycia na torze. I wychodzilo mi ok 7-8 sec.... Instruktor wzial i wyszlo mu po 3 probach srednia 5.1. (fabryka podawla chyba 4.9)
      Przyczyna? Ja jezdzilem swoim samochodem a on nie :)) i on wiedzial jak to robic lepiej niz ja.
      • rafal1070 Re: Skoda felicja 21sekund do setki !!! 17.10.10, 11:21
        Wiadomo że moja metoda pomiaru nie jest najlepsza no ale i tak wynik z mojego pomiaru powinien być przynajmniej zbliżony do podanego w książce. Po drugie w necie jest pełno filmików gdzie ludzie normalnymi felicjami osiągają wyniki w granicach 14 sekund dlatego śmiem przypuszczać że z moim autem jest coś nie tak.
        • crannmer Re: Skoda felicja 21sekund do setki !!! 17.10.10, 11:49
          rafal1070 napisał:

          > Wiadomo że moja metoda pomiaru nie jest najlepsza no ale i tak wynik z mojego p
          > omiaru powinien być przynajmniej zbliżony do podanego w książce.

          Powyzej pisze Ci czlowiek, ze jego pomiar metoda zrob-to-sam tez lezal o ok. 50% powyzej wartosci katalogowej. Podobny blad sam otrzymales.

          > Po drugie w ne
          > cie jest pełno filmików gdzie ludzie normalnymi felicjami osiągają wyniki w gra
          > nicach 14 sekund dlatego śmiem przypuszczać że z moim autem jest coś nie tak.

          Pelno jest filmow na wsztystkie tematy. Tyle, ze te filmy, bez wiedzy o metodzie i trikach w tle, nic nie mowia.

          Dla Ciebie winno byc jedno wazne: od wielokrotnych pomiarow przyspieszenia 0-100 km/h sprzeglo nie robi sie lepsze. Ono sie robi gorsze. Szczegolnie, jesli cos z nim jest nie tak.
        • qqbek A masz w tej Felci... 17.10.10, 14:54
          Chociaż obrotomierz, żeby optymalnie dobrać chwilę, w której zmieniasz bieg?
          Taka drobna wskazówka - bieg zmieniamy w chwilę po osiągnięciu obrotów mocy maksymalnej... ani wcześniej, ani, tym bardziej, dużo później.
          • crannmer To zalezy 17.10.10, 17:49
            qqbek napisał:

            > bieg zmieniamy w chwilę po osiągnięciu obrotów mocy mak
            > symalnej... ani wcześniej, ani, tym bardziej, dużo później.

            To akurat zalezy od modelu samochodu, silnika i przelozen skrzyni biegow i glownej. W przypadku niektorych samochodow nalezy zmieniac nieco wczesniej, w przypadku niektorych innych nalezy ciagnac prawie do odciecia.

            Punkty zmiany biegow do maksymalnego przyspieszenia 0-100 mozna odczytac z charakterystyki trakcyjnej.
            • bimota Re: To zalezy 19.10.10, 14:08
              "W przypadku niektorych samochodow nalezy zmieniac nieco wczesniej"

              Poprosil bym o wyjasnienie tej teorii gdybym nie znal stylu twych odpowiedzi...
              • crannmer Re: To zalezy 19.10.10, 14:26
                bimota napisał:

                > "W przypadku niektorych samochodow nalezy zmieniac nieco wczesniej
                > Poprosil bym o wyjasnienie tej teorii

                To elementarne. Podczas maksymalnego przyspieszania bieg nalezy zmienic na wyzszy, gdy sila pociagowa (ergo i przyspieszenie) na biegu wyzszym bedzie wieksze, niz na biegu aktualnym. Patrzac na wykres charakterystyki trakcyjnej wszystkich biegow latwo zauwazyc punkty przeciecia sie wykresow sil pociagowych poszczegolnych biegow.

                Punkt przeciecia sie prawego konca charakterystyki biegu nizszego z krzywa biegu wyzszego jest idelanym (pod wzgledem przyspieszenia) punktem zmiany biegow.

                Ten punkt moze byc czasem powyzej, czasem ponizej, a czasem dokladnie przy obrotach znamionowych na biegu nizszym.

                Przyklad charakterystyki trakcyjnej (c) kwachoo, blog silnika.
                3.bp.blogspot.com/_fYNvYvBTMgg/ShG6s7dI4xI/AAAAAAAAAMc/SeOds2oIqWI/s1600-h/golftrakc.png
                • bimota Re: To zalezy 20.10.10, 14:48
                  wprzypadku tego Golfa do 100 km/h tez sie w zasadzie nie przecinaja, a i tak wykres wyglada podejrzanie. Faktycznie taki rowny przebieg jest tego momentu ?

                  No to skoro juz jestes tak mily to moze podasz przyklad auta, w ktorym sie przecinaja i lepiej przyspiesza gdy zmieniamy bieg przed osiagnieciem obrotow mocy max... Oczywiscie dla ktorego mamy wglad w wykres momentu i znamy przelozenia skrzyni biegow cobym mogl sprawdzic czy faktycznie...
              • crannmer Re: To zalezy 19.10.10, 14:28
                A tu przyklad samochodu, gdzie trzeba krecic do odciecia, bez zwracania uwagi na obroty znamionowe. Albowiem nie ma punktow przeciecia sily napedowej dla poszczegolnych biegow.
                4.bp.blogspot.com/_fYNvYvBTMgg/ShG6spiiItI/AAAAAAAAAMU/pSzqFDoULEI/s1600-h/civictrakc.png
      • zgryzliwy1 Re: Skoda felicja 21sekund do setki !!! 20.10.10, 07:37
        > Taką próbe robi się prosto. Gaz do dechy i zniana biegów przy max. obrotach bez
        > puszczania gazu. Jak ktoś tego nie umie to wyjdzie marny wynik.

        akurat w przypadku tej Skody to jest g...o prawda (z wyjatkiem 1 biegu)

        ---> WYKRES

        > To jest jednochesnie test pierścieni synchronizatorów i sprzęgła i opon.

        jasne, jak padna to wiesz, ze byly do d.up.p.y
        a jak nie to ....nic nie wiesz
          • crannmer Re: Skoda felicja 21sekund do setki !!! 20.10.10, 13:01
            fredoo napisał:

            > Załączony wykres pokazuje że mam rację.
            Ta wypowiedz pokazuje, ze nie rozumiesz i nie potrafisz odczytac podanego wykresu.

            > na II do jakieś 75 dalej na III.
            Na podanym wykresie przy 75 km/h, na koncu krzywej drugiego biegu, sila pociagowa na kolach jest wyzsza na biegu trzecim, niz na biegu drugim.

            Zeby maksymalizowac przyspieszenie, trzeba zmienic z dwa na trzy nie przy 75 (na koncu krzywej drugiego biegu), lecz tuz powyzej 70 - tam, gdzie przecinaja sie krzywe drugiego i trzeciego biegu. A pozniej z trzeciego na czwarty trzeba zmienic nie przy 115 (koniec trzeciego biegu), lecz przy ok. 105..106.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka