Dodaj do ulubionych

Mój CC700 pali 9/100 km w miescie

25.04.04, 23:19
Auto ma przejechane 45tys.mialo wymieniane poduszki pod silnikiem.po powrocie
od mechanka paliło 9/100km.silnik jest bardzo zmulony!!rocznk auta 96.moze
ktos wie co moze byc przyczyną takiego spalania?
Obserwuj wątek
    • drac0 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 09:01
      Napisz mi jaki masz gaznik, a ja ci napisze co z tym zrobic.
      Nasze p[olskie paliwo zawiera wszystkie dodatki od olejow poczawszy a na piasku
      skonczywszy.
      Ja mialem to samo w swoim cienkim. Palil jak smok okolo 12 litrow na 100 km.
      Wymienilem dysze i poroblem ustapil.
      JEszcze jedna uwaga, jesli mowisz ze silnik jest mulowaty i duzo pali to znaczy
      ze ma gdzies jakies opory. Przy nieumiejetnej wymianie poduszek i przy
      wkladaniu silnika "na chama" moe zie zdarzyc ze ocos trze.
      Posprawdzaj wszystko, od wymianiy dysz poczawszy a na sprawdzeniu czy nie ma
      zadnych tarc przy silniku i na przednim zawieszeniu skonczywszy.
      POzdrawiam
      • tytus777 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 11:37
        Auto posiada ten japonski gaznik(nie wiem jak sie zwie).zauwazyle po powrocie
        od mechanika ze jest uwalony kabel od sondy Lambda.Chcialem zapytac czy te
        gazniki mozna jakos regulowac?ponoć nie.Ja jezdże na Ukraińskim paliwie. Jestem
        mieszkancem podkarpacia Ukraina nie daleko to czasami sie przywozi.To paliwo
        jest ponoć lepsze od naszego-Ruscy nie żalują oktanów.to jest normalna 95 bez
        Pb.
        • lobuzek1 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 14:43
          No jeśli jest uwalony kabel od sondy to wszystko jasne. Auto dostaje nie
          wiadomo jaką mieszankę i efekt jest jaki jest. Jazda bez sondy grozi
          załatwieniem katalizatora, więc napraw to czym prędzej i problem powinien
          zniknąć. Gaźnik Aisan oczywiście można regulować, ale nie każdy mechanik za to
          się weźmie, ten gaźnik jest tragiczny w obsłudze i regulacji.
          • tytus777 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 16:30
            CZesc!!ten kabelek od sondy dolutowałem juz dawno(powinno działać).Przyczyna
            leży gdzie indziej pewnie.W starszych 700 -kach nie bylo takiego problemu,a tu
            jest tysiąc kabelków , rureczek.czy te rureczki wychodzace z gażnika to jest
            jego sterowanie?na czym to polega?
      • tytus777 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 13:47
        Aha dodam ze jak pale autko rano na ssaniu,nie ma charakterystycznych wysokich
        obrotów tak jak kiedyś,dopiero jak trochę podgazuje łapie obroty.Jak by cos go
        muliło na poczatku,jak zlapie temperature to jakos idzie.czy ma wpływ na to
        czujnik temp.płynu chłodniczego,od którego kable też były upieprzone.jakoś
        dolutowałem i jest ,niewiadomo czy funkcjonuje.
        • lobuzek1 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 17:49
          Ten gaźnik to straszny wynalazek japońskich inżynierów. Całe te rureczki i
          przewody niestety służą do sterowania gaźnikiem. Książka serwisowa ten gaźnik
          opisuje na 8 stronach, podając szereg jego typowych usterek. Skoro jest
          zmulony, to przyczyną może być zatkana dysza wolnych lub średnich obrotów, co
          przy paliwie ukraińskim i pływających w nim syfach nie jest specjalnie dziwne
          (to samo można powiedziec o polskim paliwie). Sprawdź, czy te wszystkie rurki
          nie są spękane i czy są szczelne, być może żółty przewód podciśnienia jest
          walnięty, zobacz także, czy złącze wielostykowe (jest tam coś takiego) jest
          wetkniete jak należy. No i warto byłoby przeczyścić dysze.
          JAk były zmieniane poduchy pod silnikiem, to do poduszki od strony kierowcy
          raczej trudno się dostać, być może mechanik zdejmował gaźnik i coś przy okazji
          skopał. Natomiast moim zdaniem czujnik temperatury nie ma tu nic do rzeczy.
          Jeśli wskaźnik temperatury na desce chodzi jak należy, to tym samym czujnik
          funkcjonuje jak trzeba i nie ma to wpływu na pracę gaźnika.
          Najlepiej znajdź do tego jakiegoś dobrego gaźnikowca, który opatentował juz ten
          gaźnik, bo przyczyn jego złej pracy może być naprawdę dużo. Ale ja na twoim
          miejscu sprawdziłbym, czy nie są zatkane dysze i czy wszystkie przewody i
          złącze wielostykowe siedzą jak należy.
          • tytus777 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 19:20
            Problem w tym ze ja nie mam wskażnika temp.płynu chłodniczego.To jest
            zawaliście "bogata"wersja.Jest tylko jakaś pieprzona kontrolka,włącza się
            pewnie wtedy jak sie silnik gotuje.Gdzie znajduje się ten żółty przewód od
            podciśnienia?
            • lobuzek1 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 20:56
              A wiatrak od chłodnicy chodzi jak trzeba? Skoro nie masz wskaźnika temperatury,
              to zadbaj o elektrowłącznik wentylatora, jak się nie włączy ugotujesz silnik i
              do roboty będzie uszczelka pod głowicą. A kontrolka do tej pory się włączała?
              NIe wiem gdzie jest ten żółty przewód, książka serwisowa nie podaje dokładnie
              który to, wspomina tylko że żółty. Nie za bardzo znam te gaźniki z autopsji,
              sam u siebie mam polski FOS i w nim dłubię.
              • tytus777 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 21:23
                Siemka!!wiatrak naszczęście chodzi,moglem przekonać się o tym w ostatnim
                korku.Powiedz mi jeszcze jedną rzecz-dlaczego na korku wlewu oleju skrapla się
                woda?nawet zaczą rdzewieć.Chcilem też zmienić świece,jak do tej pory mialem
                championa,moze polecił byś jakieś lepsze w rozsądnej cenie.KIedyś bujalem sie
                na Iskierkach te mialy mniejszy odstęp miedzy elektrodami.Czy ten odstęp ma
                jakiś wplyw na większe spalanie.
                • lobuzek1 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 22:51
                  No to dobrze że wiatrak hula.
                  Jeśli pod korkiem zbiera się czysta woda, to jest to zapewne spowodowane jazdą
                  na krótkich dystansach, silnik jest niedogrzany i na ciepłej powierzchni korka
                  skrapla się woda. Gorzej jak pod korkiem zacznie się robić "masło". Na jakim
                  oleju jeździsz?
                  Co do świec, to w ich przypadku zasadnicze znaczenie ma właściwa wartość
                  cieplna, odstęp między elektrodami moim zdaniem nie ma wpływu na większe
                  spalanie, musisz mieć coś z gaźnikiem, względnie dysze są zatkane. Ja jeżdżę na
                  jednoelektrodowych NGK w cenie ok. 12 zł za sztukę i sobie bardzo chwalę. W
                  drugim wątku o CC (który rośnie we wpisy) sporo pisaliśmy nt. świec, więc
                  polecam zajrzeć.
                  A korek wlewu oleju dobrze czasem zmienić, bo parcieje pod nim uszczelka i może
                  wydmuchiwac olej, te silniki mają dość spore ciśnienie oleju, większe niż np.
                  CC900. Ostatnio kupiłem korek, cena 7,50 zł.
    • drac0 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 26.04.04, 22:25
      U mnie na Aisanie bylo to samo. Co bym w silniku nie ruszyl od razu byly
      klopoty z gaznikiem.
      Wszystko dziala na zasadzie podcisnienia i jakiekolwiek poluzowanie rurek,
      przewodow itp spowoduje jego awarie.
      Mnie to juz zaczelo wkurzac i zmienilem gaznik na Weber i problemy jak reka
      odja.
      Co do swiec to jezdze na Championach i nie mam zadnych zastrzezen. Pracuja jak
      trzeba.
      POzdrawiam
        • drac0 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 27.04.04, 07:58
          NO niestety. Montaz takiego gaznika to dosc duze przerobki, w ukladzie
          chlodzenia, dolotowym powietrza, wydechowym i elektrycznym.
          Gaznik japonski nazywa sie Aisan :)
          Koszt samych czesci do przerobki to okolo 900 zl, ale nie wiem czy za normalne
          pieniadze podejmie ci sie ktos zmiany gaznika bo jest naprawde przy tym tydzien
          dobrej roboty.
          Weber nie jest wogole podobny do Aisana (no chyba ze w nazwie, i jeden i drugi
          to gazniki)Weber to normalny mechaniczny gaznik, w ktorym nie ma sie co psuc.
          Zatkane dysze wykrecasz i czyscisz i jezdzisz jak na nowym. NIestety w Aisanie
          wyczyszczenie dysz musisz zlecic jakiemus gaznikowcowi, a to juz kosztuje.
          Mnie cala przerobka kosztowala z robocizna 1200 zl, ale autko jezdzi jakby mu
          odjeto lat hehe. (mialem znajomego mechanika)
          Przykladowe ceny gaznikow:
          Weber 500 zl
          Aisan 2200 zl
          wiec widzisz, nie zawsze co drozsze to lepsze, a juz w szczegolnosci nie Aisan
          bo to byla japonska pomylka.
          POzdrawiam.
    • krisuu1 Re: Mój CC700 pali 9/100 km w miescie 29.04.04, 08:42
      Jak ktoś nie dba o Aisana to będą z nim problemy. Ja mam cc 700 z aisanem i cc 700 z Fosem. Też miałem uwaloną sondę lambda dusił się i palił troszkę więcej ale nie 9 na 100. Trzeba pamiętać o gumowych wężykach aby nie były spękane ani przetarte. Na regulację najlepiej udać się do serwisu i pilnować gościa aby ustawiał samochód na kompie również zapłon. Mój pali w mieście ok 5,6 l/100km trasa prędkość 80-90 4,5l z gażnikiem fos miasto 5,8l trasa 4,5 4,8l lane do korka zrobione 100km i znowu lane do pełna. Dziwi mnie tylko że przy 45tyś trzeba było wymieniać poduszki ja mam przejechane 90tyś i nie znam tego tematu.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka