Dodaj do ulubionych

corsa b rozładujący się akumulator

31.08.11, 22:18
Witam
Akumulator w corsie b rozładowuje się po kilku dniach jeśli auto nie jeżdzi.
Akumulator nowy, elektryk sprawdzał- wszystko ok, elektornik sprawdzał wszystko ok.
Radio odłączone.
Wrócałam z wyjazdu- auto stało tydzień, dziś nie mogłam nawet otworzyć drzwi ( centralny zamek ) przy próbie odpalenia żadna kontrolka sie nawet nie zaświeciła...
Teraz ładuję już 2 h i w prostowniku lampka- kontrolka od poziomu naładowania wcale nie świeci.
Jestem świeżym kierowcą, nie znam się na autach. Podpowiedzcie proszę co jest nie tak???
Obserwuj wątek
      • staszek585 Re: corsa b rozładujący się akumulator 01.09.11, 21:13
        Do wymiany (do ustalenia), kwalifikuje się (wybrać jeden):
        1.elektryk,
        2.elektronik,
        3.akumulator.
        Niestety akumulator sam się nie sprawdzi trzeba poszukać elektryka. Ale takiego co umie sprawdzić.
        W samochodzie można łatwo sprawdzić pobór prądu. Wystarczy amperomierz o odpowiednim zakresie.
        Sam akumulator wystarczy odłączyć od instalacji samochodu i sprawdzić stan naładowania po kilku dniach bezczynności.
        Skoro, jak piszesz, się nie znasz, poszukaj elektryka.
    • bmwracer Re: corsa b rozładujący się akumulator 01.09.11, 21:26
      Elektryk nie znalazl a akumlator sprawdzil czy "trzyma" ?

      Rozladowany akumulator potrzebuje "solidnego" ladowania - Alternator w samochodzie z tym sobie nie za dobrze poradzi chyba ze sie bardzo duzo jezdzi.

      Wspolczesne auta pobieraja troche pradu na postoju i jesli akumulator jest niedoladowany to prostownik jest konieczny i jak widac probujesz ladowac.
      Ale nie wiedzac jaki to prostownik - czy ma kontrolowany prad ladowania i czy pokazuje jakim pradem sie laduje etc trudno powiedziec czy to wina akumulatora czy prostownika..a moze po prostu potrzebujesz go ladowac dluzej?


      Np 2h przy pradzie ladowania 2A to za malo aby naladowac akumulator ktory ma pojemnosc 50 (potrzeba 25h) Ah Ale jesli ladujesz 12A to potrzebujesz juz tylko 4.5h)

      Np jesli masz problem w instalacji (zwarcie czy duzy pobor przez cos tam...i probujesz ladowac nie odlaczajc akumulatora - byc moze potrzeba o wiele wiecej czasu.

      No i niestety w miare "nowe" akumulatory tez wysiadaja (dlatego maja gwarancje) a wiec tej opcji nie nalezy pomijac
    • fredoo Re: corsa b rozładujący się akumulator 02.09.11, 10:00
      Jak będziesz zostawiał samochód na kilka dni to zdejmij klemę (odłącz akumulator).
      Jeśli po kilku dniach będzie rozładowany to go wyrzuć. Bywają takie akumulatory które samoczynnie się rozładowują( zwierający osad na dnie). Tego nie da się zdiagnizować wizytą u elektryka czy kogokolwiek.
    • caneo Re: corsa b rozładujący się akumulator 16.11.11, 23:38
      Należy sprawdzić dokładnie akumulator:
      - odkręcić korki i zobaczyć czy jest elektrolit we wszystkich celach
      - zmierzyć napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku powinno być ok 12,7V
      - naładować porządnie akumulator, powinien być ładowany prądem 1/10 pojemności (np. akumulator 50Ah trzeba ładować prądem 5A; jak nie trudno policzyć kompletnie rozładowany akumulator będzie się ładował 10h przy takim prądzie)
      -sprawdzić ładowanie w samochodzie, przy odpalonym silniku napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 14,2 V

      Należy pamiętać, że wraz ze spadkiem temperatury pojemność akumulatora drastycznie spada i wtedy zazwyczaj wszystkie słabe akumulatory odmawiają posłuszeństwa.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka