Dodaj do ulubionych

Jak sprawdzić uszczelniacze zaworów

31.01.05, 22:41
SC 900 - 44000 km przebiegu, bierze olej 1 litr na około 4000 km.
Czy są jakieś metody diagnostyczne na sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych?
Oprócz metody polegającej na sprawdzeniu świecy.
Dziekuję za odpowiedzi.
Obserwuj wątek
    • takietam1 Re: Jak sprawdzić uszczelniacze zaworów 01.02.05, 06:50
      no jest pare glupich metod. Ale sa malo wiarygodne. Np. pojechac w trase za
      badanym samochodem i patrzec na wydech a kierowca ma zmieniac biegi. Uszkodzone
      uszczelniacze beda powodowac dymienie w czasie zmiany biegow. Najlepiej to
      widac przy zmianie z 2 na 3 i 3 na 4. A w czasie jazdy na biegu - nie dymi.
      Nic innego nie przychodzi mi do glowy.

      litr oleju na 4000 to duzo. Mysle, ze teflon jest dobrym pomyslem.

      Powinienem chyba zmienic nick na Mr.Teflon. he he he.
      • biker9 Re: Jak sprawdzić uszczelniacze zaworów 01.02.05, 08:22
        Tez myslałem nad dodatkiem do olejów.Ale jedyny jaki znam to STP, kiedyś
        stosowałem w Traficu.
        Podaną metoda tak słyszałem, że można sprawdzić pierścienie uszczelniające.
        Jakiej Firmy proponujesz dodatek??
        W najgorszym przypadku bedę musiał ściągać głowice :)) i wejść troche w koszty.
        • takietam1 Re: Jak sprawdzić uszczelniacze zaworów 01.02.05, 18:29
          STP niszczy silnik.

          Kazde dodatki zageszczajace olej niszcza silnik. Powoduja spadek kompresji po
          odpowiednio dlugim okresie uzywania i wzrasta zuzycie oleju. Auto jezdzone na
          STP przez powiedzym 10,000 km nadaje sie do remontu.

          Teflon dziala na innej zasadzie. A ze dziala, to ja gwarantuje wlasnym slowem
          honoru. Pamietac tylko nalezy, zeby sie tego teflonu potem pozbyc z autka po 300
          km. Wiecej nie trzeba. Teflon lac na czysty olej. Naprawde ladny i
          przezroczysty, pojezdzic troche, nie nerwowo, delikatnie. Potem zrobic zmiane
          oleju i szerokiej drogi.

          Acha, Ekspert ma swieta racje z dymieniem po postoju. Jak zadymi, to znaczy, ze
          faktycznie uszczelniacze sa niemalze straszne.

          Olej dostaje sie do kolektorow na dwa sposoby, albo scieka po zaworach (na
          postoju) albo jest wciagany pod cisnieniem. Na to drugie teflon pomaga.
          Zmniejsza sie przedmuch i spada cisnienie w odmie i skrzyni korbowej a to
          powoduje, ze sie olej nie wydostaje z silnika na lewo i prawo.
          • mi4 Re: Jak sprawdzić uszczelniacze zaworów 02.02.05, 14:39
            witam
            ja też mam problem z olejem w Fordzie Focusie 1.6 tzn. brał olej 1l na 1000 km.
            najpierw wymieniałem uszcelniacze zaworów, teraz niedawno wymieniłem
            pierścienie. obecnie docieram silnik (mam przejechane po wyminie około 800km)
            po 1000 km mam wymienić olej. ale już teraz widze że auto wzięło znów olej (nie
            tak dużo jak przedtem ale jednak).
            Czy w trakcie docierania może wziąc olej???
            Mógłbys cos więcej napisac o tym środku teflonowym tzn. jak sie nazywa, gdzie
            kupić itp.
            w sumie to już sam nie wiem co mam robic ze swoim autem jak będzie brało dalej
            olej :-((((

            A czy może prowadzisz warsztat w warszawie? jak tak to daj kontakt na maila:
            m.brzoz@interia.pl

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka