Dodaj do ulubionych

Astra 1.4 96r branie oleju/warianty naprawy-pyt.

02.03.05, 00:28
Witam,
Mam Opla Astre 1,4 96r +gaz. Od jakiegos czasu obserwowalam zuzycie oleju i
niestety ostatnio doszlo do 0,5l/1000km.( przy duzej trasie/wysokie obroty/zima).
Postanowilam zadzialac w koncu, czyli usunąć problem u mechanika, ktory
stwierdzil:
1. te auta slyną ze słabych uszczelek i prędzej czy pózniej musze je powymieniac.
2. nie ma sensu wymieniac tylko pierscienie bo jak sie kompleksowo nie zrobi
calej roboty ( wszystko to-co moze wplywac na znikanie oleju) to sie sprawy
nie zalatwi.
Mechanik sugieruje wiec :
-wymiane pierscieni(170pln)+uszczelki(20zl)
-wymiane uszczelek "góry" (??)(130zl)-nie wiem czy dobrze powtarzam ale jakoś tak.
-pasek rozrządu (to niekoniecznie-bo zdaje sie ze mam w dobrym stanie)
-Rolka (??) (116zl)-nie wiem jaka;)
-cos z gniazdami zaworów + planowanie głowicy (140zl)

Wiadomo dochodzi jeszcze robocizna + wymiana oleju.

Grubo ponad 1000zl...

Jak trzeba to podejme sie wykonania calej akcji ale zrobię ( lub nie ;) to z
lżejszym sercem gdy ktoś potwierdzi zasadność wymienionych przez mechanika
dzialań/cen.

Czekam wiec na rady i sugestie za które z góry bardzo dziękuje.
M.

ps-w jednym cylindrze przy pomiarach wyszlo lekko niższe ciśnienie (zamiast 13
jest 10/10,5) ale to podobno tez przez uszczelki.
Obserwuj wątek
    • cyngiel69 Re: Astra 1.4 96r branie oleju/warianty naprawy 02.03.05, 10:40
      Cześć,
      zakładając przebieg powyżej 200 tys. km to mądrze gościu mówi, tylko żeby
      naprawdę zrobił to wszystko i solidnie. Na pasku rozrządu i rolce nie
      oszczędzaj, zwłaszcza w tym silniku (4 lata albo 60 tys.). Weź fakturę na co
      możesz, powiedz przed robotą, że chcesz mieć udokumentowany remont .... Domagaj
      się gwarancji. Uśmiechaj się i bądź stanowcza ,miła.
      Jeśli zaś przebieg wynosi ~100 tys. km, to należy zacząć od pomiaru ciśnienia
      sprężania, która pozwoli ustalić zasadność wymiany pierścieni i/albo remontu
      głowicy.
      Sądzę, że taki poziom zużycia oleju jest jeszcze do przyjęcia, zwłaszcza jeśli
      jest wynikiem wycieków "tu i ówdzie". Likwidacja wycieków zawsze jest zasadna.

      Powodzenia
      • marpha Re: Astra 1.4 96r branie oleju/warianty naprawy 02.03.05, 17:09
        Dzieki za rady.
        co do przebiegu to jest to 146 tys.
        Pasek rozrzadu bykl wymieniany 10 tys km temu.
        Rolka-nie wiem (ją tez trzeba czesto wymieniac?)
        Co do wyciekow- pod autem nie widac.Natomiast jest "mokro" pod głowica i na tych
        wszystkim łączeniach pod spodem (nie znam sie wiec nie moge sprecyzowac gdzie).
        Ciśnienie na cylindrach: 12,5/13/13/10,5( tu lekko słabo ale podobnono dramatu
        nie ma)
        Mechanik twierdzi ze nie slyszy aby silnik byl skopany i raczej uszczelki
        zwiazane z glowica etc.
        Pytanie: czy remont glowicy = planowanie i wymiana uszczelki?
        Inne: czy po powyzszcych danych plus to co wczesniej napisalam diagnoza
        mechanika i jego wariant naprawy wyglada ok?
        Jakies sugestie...
        Z gory dziekuje.
        m


        • cyngiel69 Re: Astra 1.4 96r branie oleju/warianty naprawy 02.03.05, 17:30
          Widzisz, ubytki oleju poprzez wyciek nie zawsze rezultują plamami pod wozem.
          Większość oleju ucieka właśnie podczas jazdy (temp., ciśnienie gazów w skrzyni
          korbowej). Niepokojący jest wynik sprężu 10,5 zwłaszcza w relacji do
          pozostałych (pięknych). Stawiam na naprawę głowicy ze szcz. uwzględnieniem
          zaworów cylindra z 10,5 bar sprężu.Trochę nie wypada, ale zapytać wypadałoby,
          czy robił próbę na olej. Ten "10,5" przed kolejnym pomiatrem zalać ~10ml oleju
          i zmierzyć ponownie. Jeśli wynik nie ulegnie znaczącej poprawie, to będzie wina
          głowicy (konkr. zaworów tej sekcji). W przeciwnym razie coś jest z
          pierścieniami i/albo cylindrem,
          Taka sytuacja jest powodem do kompleksowej weryfikacji głowicy:
          -sprawdzenie płaszczyznowości - ewent. planowanie
          -wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów + ewent. prowadnic i całych zaworów.
          -weryfikacja sprężyn zaworów
          -weryfikacja łożyskowania/wzniosu krzywek i uszczelnienia wałka rozrządu
          -sprawdzenie szczelności zaworów-ewent. szlif przylgni, frezowanie gniazd,
          docieranie całości
          -wymiana z marszu wszystkich dostępnych uszczelnień.
          Rolka jeśli była wym. przed 10 tys., to warunkowo może zostać. Pasek raczej nie.
          • cyngiel69 uzupełnienie 02.03.05, 17:35
            Najpierw opanować wszystkie "zaślinione" miejsca. Głównie w celu oceny
            szczelności połączenia głowica/blok. Jak się uda, to wtedy ocenić ilość
            zużywanego oleju. Jeździć, jeździć.......
            Nie wiem, czy masz regulację zaworów ręczną, czy automatyczną. Ale chyba jak
            już mierzył spręż, to musiał to on wiedzieć.
    • marpha Re: Astra 1.4 96r branie oleju/warianty naprawy 02.03.05, 21:29
      chyba to sobie wydrukuje i mu dam zeby sie kierowal sugestiami:)

      Co do cisnienia-nie ten mechanik mierzyl.Jakis inny-gbur ,wiec poszłam do
      bardziej rzeczowego. (wracając do pomiarów-dokłądnie jest 12,5/13/13/11)

      Czyli sumując: mam mu "kazac" uszczelnic łaączenie głowica/blok a jak nie pomoże
      to wtedy eszystkie te chece cytuje:
      "-sprawdzenie płaszczyznowości - ewent. planowanie
      -wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów + ewent. prowadnic i całych zaworów.
      -weryfikacja sprężyn zaworów
      -weryfikacja łożyskowania/wzniosu krzywek i uszczelnienia wałka rozrządu
      -sprawdzenie szczelności zaworów-ewent. szlif przylgni, frezowanie gniazd,
      docieranie całości
      -wymiana z marszu wszystkich dostępnych uszczelnień.
      Rolka jeśli była wym. przed 10 tys., to warunkowo może zostać. Pasek raczej nie."

      Czyli ten pasek mimo ze4 ma dopiero 10 tys to tez juz jest do kitu??
      No dobra Juz dam spokoj i nie bede dalej pytala.
      Wielkie dzieki
      pozdrawiam


      M.


      • cyngiel69 Re: Astra 1.4 96r branie oleju/warianty naprawy 03.03.05, 09:16
        Dla Ciebie i innych...
        Pasek rozrządu nowy w większości wozów nie podlega ponownemu naciągowi, co
        musiałoby mieć miejsce w Twym przypadku. Serwisówka mojego opla powołuje się
        jednak na automatyczną regulację naciągu paska poprzez rolkę napinacza
        posiadającą sprężynę. Rolka ma skalę, wg której naciągasz pasek ze wzgl. na to,
        czy zakładany jest nowy lub używany/dobry. Sądzę, iż sprężyna rolki nie mogła
        (w odróżnieniu od paska)znacząco stracić na charakterystyce fabrycznej po
        przebiegu 10 tys. km. Pasek u Ciebie ma jak szacuję już rok, więc stanowi to
        25% zużycia. Mógł ponadto być pobrudzony olejem. Jest relatywnie tani. Twój
        silnik (w wersji 16v zawsze) może mocno ucierpieć w razie zerwania paska.

        Powodzenia
    • atp1 Re: Astra 1.4 96r branie oleju/warianty naprawy 02.03.05, 21:45
      Jesli silnik ma przecieki oleju, najczesciej z miski olejowej
      lub pokrywy zaworow, to jest to operacja tania
      i nie wymaga duzych nakladow pracy. Proponuje ci naprzod
      rozgrzac silnik i przejechac kilka km, nastepnie odkrec swiece
      i sprawdz ich kolor(silnik musi byc goracy), jesli sa czarne
      na calej powierzchni to olej silnik bierze, jesli sa czarne
      czesciowo z jednej strony to sa nieszczelne uszczelki
      na zaworach, jesli swieca jest jasna lub jasno brazowa
      to olej bierze w normie.
      • marpha Re: Astra 1.4 96r branie oleju/warianty naprawy 02.03.05, 21:59
        taaaa.... a zebym to ja wiedziała gdzie te świece:))
        Wolę chyba zostawić ocene mechanikowi.
        Co do normy-w Oplu podaja że norma to do 1l/1000km(!!!!)..czyli równowartość 3
        wymian oleju "między wymianami" (nie mylić z wymionami;).Paranoja.
        Ale dzieki za rady
        m.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka