Dodaj do ulubionych

SUPER ZAGADKA - proszę o radę ...

13.06.05, 18:36
Samochód honda civic 3d - po zmianie kół (felgi stalowe) opony zimowe na koła
(aluminiowe) opony letnie samochód ściąga na lewo - i dalej dzisiaj zakupiłem
nowe opony pireli plus została zrobiona zbieżność (oczywiście jak myślałem)
wszystko było w najlepszym porządku - samochód nadal ściąga na lewo - od razu
uprzedzam auto trzy dni temu po badaniach technicznych - wszystko ok.
ZAWIESZENIE SUPER. CO jest grane ?. Fachowcy wymiękli a ja wtopiłem kilka stów
i nadal bez efektu ... Autem jeżdże od początku - rocznik 1997. Co to może być ?
Obserwuj wątek
    • dj_edek Re: SUPER ZAGADKA - proszę o radę ... 16.06.05, 15:08
      Po pierwsze,wyważenie kół nie ma nic do zbieżności.

      Jesli wszystko jest w porzadku (wywazenie,cisnienie w oponach,zbieznosc,itp.),mozesz sprawdzic kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (ale nie podejrzewam,zeby to byla przyczyna).
      To ile wazysz tez moze miec znaczenie.Felgi aluminiowe sa duzo lzejsze niz stalowe,wiec maja mniejsza bezwladnosc,wiec wieksze obciazenie z jednej strony,moze powodowac,ze samochod nie bedzie utrzymywal z zalozenia prostego,kierunku jazdy.Daj poprowadzic komus kto wazy 50kg i spytaj czy sciaga.

      Jesli nadal nic nie pomaga,to zapewne jezdzisz "na zimny lokiec",bo masz taka fajna fure,super felgi i oponki,a prawa reke trzymasz na dzwigni zmiany biegow.Prowadzisz lewa reka i gdy ogladasz sie na laski na chodniku,nawet o tym nie wiedzac,skrecasz kierownice,a pozniej twierdzisz,ze samochod sciaga ;)

      Jesli nadal nic nie pomaga to ...
      ... polecam komunikacje miejska :)
      • pocieszne :-)))))))) 20.06.05, 02:15
        dj_edek napisał:

        > To ile wazysz tez moze miec znaczenie.Felgi aluminiowe sa duzo lzejsze niz
        > stalowe,wiec maja mniejsza bezwladnosc,wiec wieksze obciazenie z jednej
        > strony,moze powodowac,ze samochod nie bedzie utrzymywal z zalozenia
        > prostego,kierunku jazdy.

        felgi alu malo kiedy sa lzejsze
        co ma bezwladnosc do sciagania przy jezdzie ze stala szybkoscia ?
        a moze z wentyla mu kapturek zlecial ?

    • cogito-44 Re: SUPER ZAGADKA - proszę o radę ... 17.06.05, 19:22
      Może przy badaniu zbieżności sprawdzali tylko przednie koła. Uważam, że potrzeba
      byłaby kontrola geometrii wszystkich kół. Nie znam tylnego zawieszenia w
      hondzie, ale może któryś wahacz został przekoszony na ostrym skręcie. Na
      ściąganie wpływ mogą mieć również hamulce. Czy przypadkiem przedni zacisk
      niemjest zablokowany? Nie jestem fachowcem, co zaznaczam, ale troche mam
      przejechane. Zdarzały mi sie różne sytuacje. Ze ściąganiem także, ale to minęło
      jak zmieniłem opony na nowe. Jeżdzę peugeotem i właśnie na tym samochodzie mi
      się to zdarzyło. Pozdrawiam.
    • takietam1 panie Janek - pan NIE zrobil zbieznosci! 18.06.05, 04:16
      Na zbieznosc i prowadzenie pojazdu maja wielki wplyw wszystkie katy zarowno w
      przednim jak i tylnym zawieszeniu oraz dodatkowo jakos sprzetu pomiarowego
      (kalibracja)

      Jezeli sciaga Panu w lewo na nowych kolach i oponach, to jest JASNE ze jest zla
      zbieznosc. Jak sie Panowie mechanicy dziwia, to niech oddaja kase.

      Pan musi miec zrobione katy zarowno pochylenia pionowego i wychylenie przod/tyl
      + standardowa zbieznosc na drazkach. To samo tyl.

      Katy czasem trudno ustawic, zwlaszcza jak sie sprezyny zestarzeja.
      Ale musi Pan to zrobic, bo inaczej auto krzywo jezdzi.

      Znajdz Pan lepiej inny warsztat, bo ten, to nadaje sie do Urzedu Pracy do
      zwolnienia razem z wlascicielem.


      Kazde auto (bezwypadkowe) da sie ustawic. Czasem ustawia sie ostrzej albo
      rozbieznie, zalezy jak ma sie auto trzymac drogi i jaka konstrukcja.
      Sa auta, ze przod idzie na zero stopni a regulacja idzie tylem zbieznie.
      Sa auta z zawieszeniem niesymetrycznym (!) - naprawde. Wszystko jest regulowane
      zgodnie z zaleceniami producenta - ale trzeba niestety chciec ruszyc dupe, a nie
      wyslac klienta po kolejny zestaw nowych opon. Co za debile!

      Zmienic warsztat. Bezwzglednie.

      Roznice w kalibracji maszyn do zbieznosci tez sa bardzo duze.
      Nie raz widzialem auto zrobione na jednej maszynie i wychodzilo krzywo ponad pol
      stopnia na innej maszynie.

      Najlepsze sa urzadzenia odblyskowe (to sa takie swiatla na scianie i blyskaja
      raz w lewo a raz w prawo a na kolach sa zalozone takie tarcze odblyskowe)
      Po prostu jak to sie raz ustawi - to trzyma parametry - bo to wszystko nieruchome.

      Pozostale metody maja delikatne przyrzady i one latwo sie rozregulowuja.

      Wniosek niestety jest jeden... INNY WARSZTAT!!

      I koniecznie zrobic katy przynajmiej z przodu!
      Moze wahacz jest krzywy?
      A moze amortyzatory byly wymieniane i kat jest teraz inny jak powinien byc?
      Lozyska tez musza byc dociagniete do tego. Nie moze kolo latac pol milimetra na
      boki, bo lozysko ma luz.








Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka