Dodaj do ulubionych

Passat - odpowietrzenie hamulców

26.11.05, 09:05
Witam. Pytanie: w vw passacie 1,9d mechanik wymieniał mi węzyk za przednim
kołem od kierowcy doprowadzajacy płyn hamulcowy do koła. Przy okazji kazałem
mu sprawdzić tylne koło od strony kierowcy. Odkrecił je, przeczyścił, jednak
nie mógł odpowietrzyć, bo mówi ze jest tak zapieczone ze moze peknac
odpowietrznik, lub jakis cylinderek... Jeżeli ruszy to moze puscić gwint i
wiązałoby to się z wymianą wszystkiego w środku, no i przy okazji z drugiego
koła :). Hamulce są nieodpowietrzone, działają gorzej. Czy ktoś zna jakies
sposoby, by tego odpowietrznika nie ruszac skoro jest tak zapieczony (chodzi
o pieniadze, nie mam na razie kasy), a co by jeździc bezpiecznie? Moze są
jakies inne sposoby odpowietrzenia tych hamulców? Proszę forumowiczów o pomoc.
Obserwuj wątek
    • waskes29 Re: Passat - odpowietrzenie hamulców 26.11.05, 10:20
      Nie ma innego sposobu jesli to jest uklad z bebnami z tylu to nawet jesli
      urwie sie odpowietrznik to mozna wymienic caly cylinderek nie jest to drogie .
      Gorzej jak masz hamulce tarczowe jesli uklad jest mocno zapowietrzony to zbyt
      duzo ryzykujesz zwlaszcza zima jak bedziesz musial mocniej zahamowac moze
      ciebie zarzucic czy nawet obrocic.Nie masz wyjscia musisz zaryzykowac i
      sprobowac go odpowietrzyc kup jakis dobry srodek odrdzeiwajacy popsikaj i
      zostaw na dzien lub dluzej ,pozniej polej odpowietznik plynem hamulcowym i to
      samo.Mozesz jeszcze polac coca-colo .Jesli to nie pomoze zapytaj jakiegos
      innego mechanika czy nie da sie podgrzac odpowietrznika moze wtedy ruszy a
      nawet jesli sie urwie zawsze mozna go pozniej rozwiercic,nowe odpowietrzniki
      sa do kupienia w kazdym wiekszym sklepie z czeciami samoch. i kosztuja ok 3-
      4zl tylko trzeba wiedziec jaki przechodzi do danego modelu bo sa rozne srednice
      i typy.
    • sznikers23 Podziękowanie 29.11.05, 11:16
      Dziękuję forumowiczom za rady. Dodam tylko ze skonczyło sie na kupieniu
      uzywanego zacisku hamulcowego na przednie koło lewe i nowego cylinderka na
      tylne koło lewe, ich wymianie i odpowietrzeniu :) Pozdrowienia.
      • sznikers23 Co dalej? :) 29.11.05, 11:18
        Jeżeli zrobiłem te rzeczy o której pisałem powyżej, to jeżeli jednocześnie nie
        zastosowałem tego we wszystkich czterech kołach, to czy to ma wpływ na
        hamowanie? Czy jedna strona samochodu będzie lepiej hamowała od drugiej, czy
        pompka reguluje tok hamowania na wszystkie koła prawidłowo (równomiernie) bez
        względu na wymianę części tylko w opisanych dwóch kołach? Proszę o rady.
        • waskes29 Re: Co dalej? :) 29.11.05, 11:32
          sznikers23 napisał:

          > Jeżeli zrobiłem te rzeczy o której pisałem powyżej, to jeżeli jednocześnie
          nie
          > zastosowałem tego we wszystkich czterech kołach, to czy to ma wpływ na
          > hamowanie? Czy jedna strona samochodu będzie lepiej hamowała od drugiej, czy
          > pompka reguluje tok hamowania na wszystkie koła prawidłowo (równomiernie) bez
          > względu na wymianę części tylko w opisanych dwóch kołach? Proszę o rady.

          No niestety przy takich naprawach nieobedzie sie bez odpowietrzenia calego
          ukladu czyli wszystkich 4 kol -az nie chce mi sie wierzyc ze w przednich
          zaciskach nie dalo sie odkrecic odpowietrznikow chyba nikt tego nie ruszal
          przez dobre kilkanascie lat!!
          Dla mnie to szkoda bylo pieniedzy na drugi zacisk lepiej bylo rozwiercic stary
          i zalozyc nowy odpowietrznik no chyba ze koszty zacisku byly niskie bo co do
          tylnego cylinderka to pewnie wymiana na nowy to nie duzy koszt i nie ma co sie
          z tym meczyc w rozwiercanie zwlaszcza ze cylinderki tez pewnie juz wiekowe wiec
          w kazdej chwili mogly sie rozszczelnic.
          • sznikers23 Do Waskesa29 29.11.05, 11:51
            A czy pompka która odpowiada za hamowanie, nie odpowietrza sama hamulców gdy
            sie z jednego koła wypuściło powietrze (przednie lewe)? Zacisk używany
            kosztował mnie 50zł
              • waskes29 Re: Do Waskesa29 29.11.05, 12:16
                No wlasnie musisz odpowietrzyc wszystkie nie ma innej mozliwosci -pewnie sie
                boisz o nastepny zacisk i cylinderek?
                No niestety wiekowy samochod ma prawo do takich problemow ciesz sie ze to vw
                bo w japonskich czy francuzkich placilbyc odpowiednio 4 i 2 razy wiecej min.
                Gdyby ktos wczesniej odpowiednio zabezpieczal odpowietrzniki i regularnie je
                konserwowal nie byloby teraz tych banalnych i niepotrzebnych
                problemow.Odpowietrzniki niestety sa bardzo delikatne-koniecznie po zalozeniu
                nowych posmaruj je i zabezpiecz gumkami.
                • sznikers23 Re: Do Waskesa29 29.11.05, 12:58
                  Tak, obawiam się o te same historie, czyli drugi zacisk i drugi cylinderek.
                  Niestety nie moge jakos sprawdzic hamulców teraz bo slisko, a zalezy mi tylko
                  na tym by jeździc bezpiecznie no i aby samochod przeszedł przeglad. Wiesz,
                  zaczne znow w to ingerowac to znow koszty, a idą swieta i sylwester... Przeglad
                  luty 2006.
                  • waskes29 Re: Do Waskesa29 29.11.05, 13:21
                    sznikers23 napisał:

                    > Tak, obawiam się o te same historie, czyli drugi zacisk i drugi cylinderek.
                    > Niestety nie moge jakos sprawdzic hamulców teraz bo slisko, a zalezy mi tylko
                    > na tym by jeździc bezpiecznie no i aby samochod przeszedł przeglad. Wiesz,
                    > zaczne znow w to ingerowac to znow koszty, a idą swieta i sylwester...
                    Przeglad
                    >
                    > luty 2006.

                    A probowales juz odkrecac odpowietrzniki z pozostalych kol moze tym razem uda
                    sie je ruszyc ,sposoby na to podalem ci wczesniej -to naprawde nie jest trudne
                    zwlaszcza kiedy masz zacisk na wierzchu mozna go chwycic dobra zabka i musi
                    pojsc niech sie nawet zniszczy to nie problem drugi kosztuje 2 zl .
                    postukaj w niego w miare delikatnie mlotkiem zalej tym czym radzilem i probuj
                    jak sam nie potrafisz to kazdy sprytny mechanik da sobie rade z tym bez
                    koniecznosci wymiany zacisku ,gorzej moze byc z cylinderkiem ale ten na
                    szczescie nie jest drogi mniej niz 30zl jak pamietam.
                    powodzenia.
                    • sznikers23 Re: Do Waskesa29 29.11.05, 14:29
                      Cała "zabawe" z hamulcami zleciłem mechanikowi. Ponoc kazdy wezyk jest
                      bezposrednio podłaczony pod pompke i płyn hamulcowy z osobna, więc mechanik
                      mówi ze pozostałe koła zapowietrzone nie są. Jest to prawdą?
                      • waskes29 Re: Do Waskesa29 29.11.05, 14:44
                        sznikers23 napisał:

                        > Cała "zabawe" z hamulcami zleciłem mechanikowi. Ponoc kazdy wezyk jest
                        > bezposrednio podłaczony pod pompke i płyn hamulcowy z osobna, więc mechanik
                        > mówi ze pozostałe koła zapowietrzone nie są. Jest to prawdą?

                        teoretycznie jest to mozliwe bo pompa w vw ma dwa osobne choc polaczone ze soba
                        zboirniczki na plyn i jesli z jednego nie ubylo calkowicie plynu to drugi sie
                        nie zapowietrzyl chociaz to trudne przy wymianie calego zacisku ale moze .
                        Najlepiej to sprawdzic jak jest snieg rozpedzic sie gdzies na placu i zahamowac
                        jesli samochod dosc wyraznie zacznie sie obracac to moze znaczyc ze hamulce sa
                        zapowietrzone z jednej srony.
                        Jesli powtorzysz probe ale zahamujesz naciskajac najpierw kilka razy
                        delikatniej na hamulec a pozniej do oporu i samochod zahamuje stabilnie to
                        potwierdza to tylko ze uklad nie dziala jak nalezy i jest zapowietrzony a
                        najlepiej sprawdzic to na rolkach tam dokladnie wykarze czy hamuja rowno
                        wszystkie kola jesli po ktorejs przekatnej bedzie gorzej to trzeba
                        odpowietrzac.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka