Dodaj do ulubionych

Uboga mieszanka i konsekwencje dla silnika

IP: *.pl 15.01.03, 17:13
Jezdżąc na LPG mam pewien problem . Po rozgrzaniu , sterowanie LPG ma jakies
błędne ustawienia : zubaza mieszanke , silnik slabnie . To chyba wiaze sie z
leciwym parownikiem(reduktorem) , ale do konca to nie wiem .

Wlasciwie jak to jest dla silnika jesli jezdzi sie na zubozonej mieszance
(jesli jest slaby moment obr. i wyczuwalne zerwania ciagłości pracy silnika ,
to chyba musi to być zubożona mieszanka) ?
Przeciez diesle na malym obciazeniu maja dardzo duży nadmiaru tlenu po
wybuchu i ... jakos nikt nie pisze , ze to pali zawory , tłoki czy wydech .
Zetknąłem się z opinią o wysokiej temperaturze spalin z ubogiej mieszanki
(właśnie palenie sondy Lambda i wydechu) . A mi ta opinia o "wysokiej
temperaturze spalin z ubogiej mieszanki" nie zgadza się właśnie
z "niskoenergetyczną" zawartością cylindra(czyli powinna być niższa
temperatura spalin) .
Obserwuj wątek
    • adam.grabalowski Re: Uboga mieszanka i konsekwencje dla silnika 15.01.03, 18:45
      Myślę, że generalnie, pomijając naukowe dywagacje chodzi Panu jednak o
      rozwiązanie problemu. To Pana pewnie nie usatysfakcjonuje, ale żeby mieć
      absolutną pewność jak jest z tą mieszanką, trzeba by podłączyć jednak auto pod
      analizator spalin. Kontrola i ewentualna regulacja (sam mam auto gazowe więc
      pamiętam) kosztuje ok. 20-30 złotych i nie warto na tym oszczędzać. Wiem
      również, że diagności w co najmniej równym stopniu obciążają, za opisany przez
      Pana stan rzeczy kiepską regulację co zużyte świece (zużywają się wcześniej niż
      na benzynie)i przewody wysokiego napięcia, filtr gazu, filtr powietrza,
      szczelność połaczeń, zużytą membranę w reduktorze i jakośc gazu.
      • ry.mi Re: Uboga mieszanka i konsekwencje dla silnika 15.01.03, 22:57
        W silniku o zapłonie iskrowym spalanie rozpoczyna się od iskry i dalej
        rozprzestrzenia się we wszystkich kierunkach. Szybkość postępowania czoła
        płomienia jest zależna m.in. od składu mieszanki (również ciśnienia,
        temperatury, rodzaju paliwa). Dla lambda ok. 0,8 (bogata mieszanka) jest
        najszybsza. Lambda=1 jest optymalna tylko ze względu na poziom zanieczyszczeń
        spalin. Czas potrzebny na zapalenie i spalenie jest zatem dłuższy przy ubogiej
        mieszance. Przy bardzo ubogiej mieszance, w momencie otwarcia zaworu wylotowego
        może jeszcze trwać spalanie mieszanki lub spalanie to dopiero co się
        zakończyło. Powoduje to omywanie grzybka zaworu oraz gniazda gazem o znacznie
        wyższej temperaturze niż przewidziana przez konstruktora i w konsekwencji
        stopienie. Jedynym przypadkiem kiedy spalanie nie podąża jedynie od iskry jest
        spalanie stukowe (popularnie zwane dzwonieniem zaworów).
        W silniku o zapłonie samoczynnym zapłonowi ulega paliwo, które zetknęło się z
        tlenem (w cylindrze lub komorze wstępnej oczywiście). Spalanie zaczyna się od
        momentu rozpoczęcia wtrysku. Spalanie zaczyna się i odbywa wszędzie tam gdzie
        paliwo napotyka tlen. Dlatego przy małej dawce paliwa spalanie kończy się
        szybciej niż przy dużej.
          • darr.darek NO I ZNALAZŁEM PRZYCZYNĘ PROBLEMÓW !!! 22.01.03, 14:51
            Podpialem ja sobie kabel do sondy Lambda , aby w kabinie sprawdzac napiecie
            miernikiem : problem jest , cos trzeba przeciez zrobic .
            Pierwsze , ZAUWAZYLEM , ze styk elektryczny sondy Lambda jest jakby rozpiety !
            Poskrecalem to w miare dobrze .
            A potem , nagle pozbycie sie problemow z silnikiem , dobrze kreci , rowno
            pali !
            No i odczytuje sobie teraz wskazania miernikiem w czasie jazdy : na "luzie" -
            0.7V , a wczasie pracy +0.15 do +0.22V . Co oznacza , ze na luzie ma zbyt
            bogata mieszanke , a wczasie pracy bardziej uboga (ale bez problemow) . Tylko
            te roznice napiecia (od -0.7V do +0.22V - a moze mam skopany miernik
            elektroniczny, bo wiele przezyl) zaskoczyly mnie . Inaczej wyobrazalem sobie
            charakterystyke wskazan napiecia na sondzie Lambda .
            Aha , na benzynie "na okraglo" ok. -0.6V do -0.4V (bogata mieszanka - zbyt
            bogata?) .


            Gość portalu: Leon napisał(a):
            >To ze przy rozgrzntm silniku masz zubozona mieszanke, to normalne, bo temp. w
            > parowniku jest wyzsza itd... Rada moze byc, albo zwiekszyc ilosc gazu na
            > dolocie, albo zmienic (przerobic) mikser, na taki o mniejszej sredn.
            > wewnetrznej. Reduktor na pewno jest sprawny.

            Pytanie : czy z tych wskazan zubozenia (+0.2V na sondzie) wynika jakis
            stosunek stiochometryczny ? Silnik dobrze kreci, ale moze jednak jest zbyt
            uboga na LPG ?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka