Gość: Wojtek
IP: *.coig.katowice.pl
24.01.03, 09:58
Witam!
Mój samochód to Ford Festiva, czyli amerykański ]
klon Kii Pride albo Mazdy 121(sprzed 93 roku).
Od roku próbuję ustawić zbieżność w moim samochodzie, mechanicy twierdzą że
jest idealna, ale mój samochód cały czas nie trzyma kierunku!
Jadąc na wprost muszę trzymać kierownicę o 5-7 stopni skrzywioną w prawo,
poniewaz samochód ma "odchylenie" w lewo. Podczas przyśpieszania ten objaw
się nasila, a podczas hamowania prostuję kierownice bo wtedy "trzyma
kierunek".
Mam nowe opony, wyważone koła,sprawdzone ciśnienie, wymienione tarcze i
klocki z przodu, szczęki z tyłu, sprawdzone przewody hamulcowe.
Auto "lepiej" skręca w lewo niż w prawo. Mimo to pomiary zbieżności wykazują,
że kiedy kierownica jest "na wprost" koła są również skierowane "na wprost" -
zdaniem mechaników.
Auto ma 10 lat. Poprzedni właściciel prowadził rzetelną księgę napraw, z
której wynika, że bardzo dobrze dbał o samochód.
Najpoważniejszą naprawą była wymiana tylnego zawieszenia (zdaje się że
chodziło o wahacze, ale w tej chwili nie mogę sobie dokładnie przypomnieć).
Auto jest kupione w salonie (OPEL) u wiarygodnego znajomego, przeszło
wszystkie badania i przeglądy, z których wynika, że nie było wypadku (w
każdym razie nie wymianiano blach, zderzaków, ani nie malowano samochodu).
Nic mi również nie wiadomo o poważniejszym uszkodzeniu podwozia.
Bardzo proszę o radę, co mogę zrobić?
pozdrawiam!
Wojtek