Dodaj do ulubionych

jak jezdzic by oszczedzic paliwo?

22.01.07, 20:54
mam toyote yaris 1.3 kupilam ja latem ,spalala wtedy 6,6 (benzyna) pozniej
skoczylo na 6.8 teraz az 7.00 .wiem ze to rowniez z powodu pogody i
zimowych opon ale nasuwa mi sie mysl ze moze zle przelaczam biegi?,jezdze
tylko po miescie raczej nieszybko ale i niewolno-dodam ze jestem
poczatkujacym kierowca i pewnie moje spalanie jest w normie ale pytanko do
was---czy lepiej jezdzic na wyzszych obrotach i nizszym biegu czy lepiej
szybciej przelaczac biegi by pracowal na nizszych obrotach.Jadac zerkam na
spalanie i widze ze najwiecej pali przy przyspieszaniu wiec moze ktos
doradzi jak lepiej jezdzic,juz nie chodzi mi tylko o oszczednosc ale chce sie
nauczyc dobrze uzytkowac autko,Dziekuje i pozdro dla maniakow swoich aut
Obserwuj wątek
    • malken Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 22.01.07, 21:56
      W rozważaniach musisz uwzględnić niższą temperaturę teraz,niż latem i jesienią;
      zatem silnik nagrzewa się dłużej i wolniej. Tym samym spalanie ulega
      zwiększeniu.To normalne zjawisko; opony zimowe nie mają żadnego udziału.
      • kowrob Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 30.01.07, 11:27
        Nie patrz jakie masz opony. Jest to najmniej istotny element w twoim przypadku.
        Przede wszystkim należy przewidywać co się wydaży na drodze. jeżeli widzisz, że
        pali się czerwone światło na skrzyżowaniu to nie zasuwaj do niego szybko tylko
        noga z gazu i tak dotoczysz się do skrzyżowania. Oczywiście znajdzie sie kilku
        takich którzy zasuwają, a potem czekaja na skrzyżowaniu na zielone światło-
        kompletny bezsens. Przewiduj i bdź eleastyczny, a spalanie w twoim samochodzie
        jest na przyzwoitym poziomie.
      • macgregor-72 Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 29.01.07, 11:38
        Jak nie przyspieszasz albo nie jedziesz pod górę to tak ale jak przyspieszasz to lepiej na niższym biegu ale na wyższych obrotach. Oczywiście też do pewnego momentu gdzie jest większy moment obrotowy i wtedy auto szybciej przyspiesza. W instrukcji obsługi samochodu powinien być wykres momentu obrotowego - gdy max moment obr. przypada na np. 3500obr/min to przyspieszając można jeszcze podciągnąć do 4000obr/min i wtedy można zmienić bieg na wyższy. Przy silniku na wtrysku może różnica w spalaniu nie będzie duża ale na gaźniku na niższych obrotach samochód nie przyspiesza a jednak "kurek w baku będzie odkręcony". Poza tym przyspieszając na niskich obrotach są duże przeciążenia na elementach silnika (bodajże na korbowodzie - nie jestem specjalistą - co też wpływa niekorzystnie na zużycie silnika i elementy przeniesienia napędu).
    • rapid130 Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 17.02.07, 20:11
      dorotkadab napisała:

      > mam toyote yaris 1.3 kupilam ja latem ,spalala wtedy 6,6 (benzyna) pozniej
      > skoczylo na 6.8 teraz az 7.00

      To nie jest "aż". To jest "tylko" 7 l/100 km.

      Taki wynik świadczy, że z Yarisem jest wszystko w porządku, a jego kierowczyni
      potrafi jeździć oszczędnie po mieście. :) (Ci, którzy nie potrafią osiągaliby
      wyniki rzędu 8-9 l/100 km).

      Po prostu ruch miejski nie jest naturalnym środowiskiem żadnego samochodu.
      Nawet małego "miejskiego".

      Znacząco obniżyć spalanie w mieście można tylko na dwa sposoby - unikać jazdy w
      godzinach szczytu, albo... przesiąść się do komunikacji miejskiej lub na rower.

      Idealną techniką jazdy - bez psucia bezpieczeństwa i sprawności ruchu na
      ulicach - można byłoby urwać co najwyżej 0,5 l/100 km.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka