Dodaj do ulubionych

jak jezdzic by oszczedzic paliwo?

22.01.07, 20:54
mam toyote yaris 1.3 kupilam ja latem ,spalala wtedy 6,6 (benzyna) pozniej
skoczylo na 6.8 teraz az 7.00 .wiem ze to rowniez z powodu pogody i
zimowych opon ale nasuwa mi sie mysl ze moze zle przelaczam biegi?,jezdze
tylko po miescie raczej nieszybko ale i niewolno-dodam ze jestem
poczatkujacym kierowca i pewnie moje spalanie jest w normie ale pytanko do
was---czy lepiej jezdzic na wyzszych obrotach i nizszym biegu czy lepiej
szybciej przelaczac biegi by pracowal na nizszych obrotach.Jadac zerkam na
spalanie i widze ze najwiecej pali przy przyspieszaniu wiec moze ktos
doradzi jak lepiej jezdzic,juz nie chodzi mi tylko o oszczednosc ale chce sie
nauczyc dobrze uzytkowac autko,Dziekuje i pozdro dla maniakow swoich aut
Obserwuj wątek
    • malken Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 22.01.07, 21:56
      W rozważaniach musisz uwzględnić niższą temperaturę teraz,niż latem i jesienią;
      zatem silnik nagrzewa się dłużej i wolniej. Tym samym spalanie ulega
      zwiększeniu.To normalne zjawisko; opony zimowe nie mają żadnego udziału.
      • alpha.beta.ceta Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 23.01.07, 14:46
        oczywiście, że zimówki mają wpływ na spalanie. Są bardziej miękkie, szersze i bardziej zarysowanym bierznikiem, dzieki czemu lepiej trzymają się nawierzchni, ale zwiększają opory ruchu w czasie jazdy. nieznacznie, ale zawsze.
        • raferi Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 24.01.07, 18:47
          I skąd to posiadłeś, Kolego taką wiedzę o zimówkach? Co ma bardziej
          ulamelkowany bieŻnik do zwiększonego wg Ciebie oporu toczenia? Dla ułatwienia
          dodam,że jestem byłym pracownikiem OBR PO "Stomil"...
          "Nieznacznie, ale zawsze"...to znaczy możesz to rozwinąć?
          • alpha.beta.ceta Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 25.01.07, 19:21
            Skoro pracowałeś w branży to powinieneś wiedzieć, że skoro bieżnik stosuje się aby zwiększyć pole powierzchni styku opony z nawierzchnią, to tym samym zwiększa się tarcie i opory. Nieznacznie ale zawsze, to dlatego, że opony zimowe to akurat najmniej istotny czynnik przy jeździe zimą. Odrobinę dystansu... Pozdrawiam.
            • raferi Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 25.01.07, 21:38
              I kto tu się wymądrza? Próbujesz postawić na swoim "nieznacznie, ale
              zawsze"...Zatem uzasadnij, wg swojej wiedzy. Poprawa przyczepności wynika
              z "rozwinięcia" rzeźby bieżnika poprzez zastosowanie w niej większej ilości
              lamelek, jakby nacięć, ale dokonanych poprzez umocowanie w segmentach
              aluminiowych formy wulkanizacyjnej specjalnie ukształtowanych blaszek, które
              mają nazwę "lamelka". Opona podczas wulkanizowania w temperaturze ok. 160stC
              jest dociskana do ścianek formy tzw membraną, do której wpompowana jest gorąca
              ciecz o temperaturze tak samo ok. 160 stC. Ponieważ forma także jest ogrzewana
              podobnie, masz działanie temperatury od ścianek formy na bieżnik i od
              wspomnianej membrany od wewnątrz. Docisk od wewnątrz jest także po to, aby
              uzyskać rzeźbę bieżnika taką, jaką ją widzimy na gotowej, kupowanej oponie.Coś
              jeszcze, Kolego?
              • alpha.beta.ceta Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 25.01.07, 23:12
                Napiszesz się, nastukasz w klawiaturę i po co? Piękny proces technologiczny, ale nikt o niego nie prosił.
                • raferi Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 26.01.07, 13:00
                  Może Twoja podrażniona duma i ambicja tego nie trawi; inny przeczyta i coś się
                  dowie? Nie mów,że jesteś taki WYEDUKOWANY wszechstronnie?
                  • alpha.beta.ceta Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 26.01.07, 15:19
                    Jaka podrażniona duma? co Ty wymyślasz?! uczepiłeś się tego co napisałem o bieżniku i teraz wojujesz chcąc udowodnić jakim to nie jesteś ekspertem. Może i jesteś, chwała Ci.
                    • raferi Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 26.01.07, 16:10
                      ja piszę to, co wiem. Ty - bo gdzieś coś, ktoś, jedna pani drugiej pani...może
                      coli popij - to takie cool podobno jest?
                      • alpha.beta.ceta Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 26.01.07, 17:23
                        Ależ Ty musisz w wielkim stresie żyć... Moge Ci pomóc wyładować się: co drugi dzień dowal mi tekst w stylu "cool cola", a ja udam, że mnie to rusza. Pasi?
                        • raferi Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 26.01.07, 19:02
                          DZIECIACZKOM mówimy: pa,pa!!!
                          • alpha.beta.ceta Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 28.01.07, 15:21
                            to co tu jeszcze robisz?
                            • raferi Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 28.01.07, 19:35
                              No i zobacz, jaki ty płyciutki rozumek masz...Nie stać cie na sensowny post w
                              temacie, to pier....lisz jak jasiu przed sikaniem w gatki.
                              • alpha.beta.ceta Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 29.01.07, 22:42
                                Jej jaki płyciutki : )
                                • raferi Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 30.01.07, 11:28
                                  Sam widzisz: mała rzecz, a cieszy...
          • mobile5 Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 17.02.07, 23:36
            raferi napisał:
            Co ma bardziej
            > ulamelkowany bieŻnik do zwiększonego wg Ciebie oporu toczenia?

            Zwiększanie ilości rowków prostopadłych do osi jazdy zwiększa opory toczenia. Sądzę że do tych rowków, można zaliczyć lamelki. Mniejsza sztywność czoła bieżnika, ze względu na stosowanie miększych mieszanek, również zwiększa opory toczenia
    • jacek671 Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 24.01.07, 13:34
      jak na poj. 1300 i spalanie w zimie w granicach 7l/100 po mieście to dla mnie
      mistrzostwo swiata
    • tkjaaa Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 25.01.07, 03:46
      Jest OK
      Mam w rodzinie Yarisa 1.3 i teraz pali do 7l/100km a srednia z 20tys. to 6.3l/100km
      • kowrob Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 30.01.07, 11:27
        Nie patrz jakie masz opony. Jest to najmniej istotny element w twoim przypadku.
        Przede wszystkim należy przewidywać co się wydaży na drodze. jeżeli widzisz, że
        pali się czerwone światło na skrzyżowaniu to nie zasuwaj do niego szybko tylko
        noga z gazu i tak dotoczysz się do skrzyżowania. Oczywiście znajdzie sie kilku
        takich którzy zasuwają, a potem czekaja na skrzyżowaniu na zielone światło-
        kompletny bezsens. Przewiduj i bdź eleastyczny, a spalanie w twoim samochodzie
        jest na przyzwoitym poziomie.
        • rednosek Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 17.02.07, 15:08
          Tylko uważaj, żeby nie tamować ruchu takim dotaczaniem się do świateł... :)
    • waldi9910 Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 25.01.07, 17:40
      No właśnie jak jest z zimówkami?
      Wszędzie piszą że mają większe opory toczenia a ja mam obserwacje odwrotne czy
      to możliwe??
      • raferi Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 25.01.07, 21:23
        Możliwe, ponieważ zimówki powinno się zakładać o rozmiar węższe; czyli jeśli
        normalnie jeździsz na np 155 R 13, to zimówki powinny być 145 R 13.
    • meps3 Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 26.01.07, 07:55
      Ty nie patrz na spalanie tylko na drogę!!!.Masz auto o małej pojemności co nie
      znaczy ,że powinno spalać 1,3 l/100.No niestety czymś trzeba je napędzać.
    • nikus88 Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 27.01.07, 23:15
      moim zdaniem lepiej jezdzic na wyzszych biegach a na mnijeszych obrotach jednak
      przy wysokich obrotach jest wieksze zuzycie paliwa...pozdraiwam
      • macgregor-72 Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 29.01.07, 11:38
        Jak nie przyspieszasz albo nie jedziesz pod górę to tak ale jak przyspieszasz to lepiej na niższym biegu ale na wyższych obrotach. Oczywiście też do pewnego momentu gdzie jest większy moment obrotowy i wtedy auto szybciej przyspiesza. W instrukcji obsługi samochodu powinien być wykres momentu obrotowego - gdy max moment obr. przypada na np. 3500obr/min to przyspieszając można jeszcze podciągnąć do 4000obr/min i wtedy można zmienić bieg na wyższy. Przy silniku na wtrysku może różnica w spalaniu nie będzie duża ale na gaźniku na niższych obrotach samochód nie przyspiesza a jednak "kurek w baku będzie odkręcony". Poza tym przyspieszając na niskich obrotach są duże przeciążenia na elementach silnika (bodajże na korbowodzie - nie jestem specjalistą - co też wpływa niekorzystnie na zużycie silnika i elementy przeniesienia napędu).
    • rapid130 Re: jak jezdzic by oszczedzic paliwo? 17.02.07, 20:11
      dorotkadab napisała:

      > mam toyote yaris 1.3 kupilam ja latem ,spalala wtedy 6,6 (benzyna) pozniej
      > skoczylo na 6.8 teraz az 7.00

      To nie jest "aż". To jest "tylko" 7 l/100 km.

      Taki wynik świadczy, że z Yarisem jest wszystko w porządku, a jego kierowczyni
      potrafi jeździć oszczędnie po mieście. :) (Ci, którzy nie potrafią osiągaliby
      wyniki rzędu 8-9 l/100 km).

      Po prostu ruch miejski nie jest naturalnym środowiskiem żadnego samochodu.
      Nawet małego "miejskiego".

      Znacząco obniżyć spalanie w mieście można tylko na dwa sposoby - unikać jazdy w
      godzinach szczytu, albo... przesiąść się do komunikacji miejskiej lub na rower.

      Idealną techniką jazdy - bez psucia bezpieczeństwa i sprawności ruchu na
      ulicach - można byłoby urwać co najwyżej 0,5 l/100 km.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka