Dodaj do ulubionych

wymiana oleju po 10 tys. km

21.10.03, 22:13
Witam,
mam Focusa TDCi i 10 tys. przejechane. Co prawda przegląd jest zgodnie z
książka gwarancyjna po 20 kkm, ale słyszałem że w dieslach dobrze jest
wymienic olej w silniku właśnie na "półmetku". Co na ten temat ma do
powiedzenia pan Expert? I jeszcze jedno - lać olej "fordowski" czy polecacie
do diesli jakis markowy?
Pozdrawiam,
TS
--
----------------------------------
tosz@NOSPAM.gazeta.pl
usuń NOSPAM z adresu
----------------------------------
Obserwuj wątek
    • robox Re: wymiana oleju po 10 tys. km 22.10.03, 08:44
      Z doswiadczenia wiem że pod marką olejów ford ukrywa się texaco.Trzeba porównać
      parametry olejów,jeden z najważniejszych to liczba zasadowa im większa tym
      lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa
      czy oleju.Ważny jest też wskażnik lepkości im wyższy tym mniejsza zmiana
      lepkości wraz z temperaturą.Najlepsze oleje maja powyżej 180. Ważne oczywiście
      jest też co zaleca producent.Do diesli oleje raczej o lepkośći 5w40 lub 0w40.

      Pozdrawiam
    • desperato Re: wymiana oleju po 10 tys. km 22.10.03, 09:51
      tosz napisał:

      > Witam,
      > mam Focusa TDCi i 10 tys. przejechane. Co prawda przegląd jest zgodnie z
      > książka gwarancyjna po 20 kkm, ale słyszałem że w dieslach dobrze jest
      > wymienic olej w silniku właśnie na "półmetku". Co na ten temat ma do
      > powiedzenia pan Expert? I jeszcze jedno - lać olej "fordowski" czy polecacie
      > do diesli jakis markowy?
      > Pozdrawiam,
      > TS

      chyba żartujesz ?

      Ja wymieniam zaraz jak minie 2,5 tys. km !
      Nie będę żałował oleju, bo dla mnie ważniejszy jest silnik!
      Po dotarciu (choć niby są one już w pewnym stopniu dotarte), tj. wzajemnym
      spasowaniu się elementów ruchomych zawsze powstają jakieś cząsteczki,
      partykuły.
      Tobie radzę to samo + obowiązkowo wymiana filtru oleju (powietrza możesz sobie
      darować)
    • marcin.klonowski Re: wymiana oleju po 10 tys. km 22.10.03, 10:19
      Ja bym sie raczej stosował do zaleceń producenta, gdyż w codziennej jeździe
      olej nie ma zbyt ciężkiej roboty do wykonania i wcale tak szybko się nie
      zużywa. Co do jakości oleju firmowego, to firma chyba nie pozwala sobie na
      zalewanie byle czego, jednak ja osobiście znając niechlubny casus Fiata i
      Selenii próbowałbym przejść na jakiś markowy olej.
      • desperato Re: wymiana oleju po 10 tys. km 22.10.03, 11:31
        marcin.klonowski napisał:

        > Ja bym sie raczej stosował do zaleceń producenta, gdyż w codziennej jeździe
        > olej nie ma zbyt ciężkiej roboty do wykonania i wcale tak szybko się nie
        > zużywa. Co do jakości oleju firmowego, to firma chyba nie pozwala sobie na
        > zalewanie byle czego, jednak ja osobiście znając niechlubny casus Fiata i
        > Selenii próbowałbym przejść na jakiś markowy olej.

        Skoro Pan tak uważa ? :(

        Mam nowego (2-tyg.) leona TDI 90kM, i sam diller SEAT-a powiedział mi, abym
        wymienił olej po 2,5 tkm. Poza tym robią tak wszyscy inni znajmowi z forum TDi
        czy seata, którzy również zakupili nowe furki. Dodam tylko, że u mnie wymiana
        jest w książce po 15.000 km! Poza tym chcę z CASTROLA przejść na full syntetyk
        Mobil 1 Turbo Diesel 0W/40, i to jest dla mnie właściwy moment (im wcześniej,
        tym lepiej = tak sądzę).

        Co do benzyniaków (WOLNOSSĄCE), to być może można zaczekać z taką wczesną
        wymianą, jednak w przypadku TURBO, wolę olej wymienić, w końcu sprężarka
        smarowana jest tym samym olejem, a kręci dobrze nawet ponad 100.000 obr./min.,
        więc wiadomo...że taka wymiana będzie in plus :)

        Poza tym uważam, że w normalnych warunkach (bez super butowania) lepiej jest
        zachować górny indeks, który przewiduje producent. Zbyt wysoki (np. 50) może
        spowodować, że w pewnych warunkach temperaturowych, może nie powstać pomiędzy
        określonymi elementami (trącymi) niezbędny do smarowania film olejowy.
        Natomiast uważam, że z dolnym indeksem przy dobrym oleju można zejść w dół (ja
        schodzę do 0W a zachowuję 40). Patrzyłbym głównie na klasy (jak najwyższe+normy
        producenta), i jak najwyższy wskaźnik lepkości (VI) :)
    • 3biker Re: wymiana oleju po 10 tys. km 26.10.03, 19:02
      Odniose sie do samego typu oleju. Jezdze Seatem COrdoba TDi 110KM ze zmienionym softem - na ok. 140 KM. Do tej pory uzywalem Mobil 1 5w50, ale juz od 8k od wymiany auto zaczynalo wyraznie glosniej pracowac. Zdecydowalem sie wiec obecnie na Castrola 10W60 i musze przyznac, ze roznica w kulturze pracy silnika jest slyszalna - zobaczymy jak dlugo. Jedyna zmiana, to staram sie troche dluzej dawac autu rozgrzac.

      Pozdro
      Piotr

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka