tomeck3145 Re: Przy jakiej szybkości piąty bieg? 13.07.09, 09:40 +/- przy stałej ;) Odpowiedz Link Zgłoś
praktiss Re: przy 100km/h n/t 13.07.09, 18:21 Ja zazwyczaj przy 70 km/h A czasami przy 80/90/100 km/h Mam nadzieję, że pomogłem :-) Zmieniając temat: wie ktoś ile czasu trzeba piec ciasto? :-> Odpowiedz Link Zgłoś
crannmer Re: przy 100km/h n/t 13.07.09, 19:30 praktiss napisał: > Ja zazwyczaj przy 70 km/h > > A czasami przy 80/90/100 km/h A ja jednym samochodem w zaleznosci od potrzeb i sytuacji miedzy 45 a 160 km/h. A innym miedzy 3, a 9 km/h. Przy czym na poziomej nawiewrzchni i z pustym pojazdem zwykle ruszam tym drugim autem z piatego biegu, wiec czesto wkladam go juz przy predkosci 0 km/h. Za czem widac, ze pytanie z poczatku watku jest zupelnie pozbawione sensu, a wszelkie proby odpowiadania na tak postawione pytanie sa bezzasadne. Odpowiedz Link Zgłoś
dewulot1 Bardzo proste 14.07.09, 23:11 Piaty bieg sluzy do jazdy z piata predkoscia. Pierwszy do jazdy z pierwsza, a najwyzszy do jazdy z najwyzsza predkoscia. Moze tez byc jeszcze prosciej, jak piaty jest najwyzszy. Jak chcesz to mozesz na predkosciomierzu calkowity zakres predkosci samochodu podzielic na tyle czesci ile masz biegow (przy pieciu biegach postawisz cztery kreski), potem kazde pole zidentyfikuj numerem od jeden wzwyz odpowiadajacym biegowi na ktorym trzeba wtedy jechac i... Szerokiej drogi. Odpowiedz Link Zgłoś
macgregor-72 Re: Bardzo proste 14.07.09, 23:39 Chyba nie do końca to może być prawdą w dobie unifikacji, gdy taki sam prędkościomierz jest w różnych wersjach silnikowych. Też słyszałem, jak mariner, aby zmieniać przy najwyższym momencie obrotowym (oczywiście przy jeżdzie pod górę lub przy ostrzejszym przyspieszaniu podciągam obroty a przy zjeździe zmieniam wcześniej. Odpowiedz Link Zgłoś
crannmer Re: Bardzo proste 14.07.09, 23:42 macgregor-72 napisał: > Też słyszałem, jak mariner, aby zm > ieniać przy najwyższym momencie obrotowym Ano slyszales. Tylko co slyszales i dlaczego to jest bzdura? Zmieniasz, kiedy aktualny bieg osiaga maks. moment obrotowy? Jesli tak, to dlaczego i w jakim celu? I czemu ludzie bezkrytycznie powtarzaja zaslyszane bzdury? Odpowiedz Link Zgłoś
macgregor-72 Re: Bardzo proste 14.07.09, 23:50 > > Też słyszałem, jak mariner, aby zm > > ieniać przy najwyższym momencie obrotowym > > Ano slyszales. Tylko co slyszales i dlaczego to jest bzdura? Chętnie się dowiem dlaczego to bzdura. > Zmieniasz, kiedy aktualny bieg osiaga maks. moment obrotowy? Jesli tak, to > dlaczego i w jakim celu? > > I czemu ludzie bezkrytycznie powtarzaja zaslyszane bzdury? Nie usłyszałem tego o znajomego, gdzieś na ulicy tylko w programie motoryzacyjnym w TV i być może (nie jestem pewien) wyczytałem w prasie. Wiem, że to co jest w TV czy w gazecie to niekoniecznie świętość, ale jakieś podstawy do takich zaleceń chyba są? Być może było to związane z ecodrivingiem. Odpowiedz Link Zgłoś
dewulot1 Re: Bardzo proste 15.07.09, 21:04 > Zmieniasz, kiedy aktualny bieg osiaga maks. moment obrotowy? Chyba wyznawcom tej teorii chodzi o to zeby po zmianie bieg NASTEPNY mial obroty max momentu. Gdyby przy obrotach aktualnego biegu bliskich obrotom max momentu zmienic bieg w gore to silnik chyba nie mialby sily ciagnac w ogole. Jezeli predkosc przy ktorej wrzuca sie nastepny bieg ma juz taka zostac i nie wzrastac, czesto przypadek kiedy sie wrzuca piaty, to obroty moga byc na tym biegu grubo ponizej obrotow momentu max. Odpowiedz Link Zgłoś
macgregor-72 Re: Bardzo proste 15.07.09, 23:06 > > Zmieniasz, kiedy aktualny bieg osiaga maks. moment obrotowy? > > Chyba wyznawcom tej teorii chodzi o to zeby po zmianie bieg NASTEPNY > mial obroty max momentu. Gdyby przy obrotach aktualnego biegu > bliskich obrotom max momentu zmienic bieg w gore to silnik chyba nie > mialby sily ciagnac w ogole. Jezeli predkosc przy ktorej wrzuca sie > nastepny bieg ma juz taka zostac i nie wzrastac, czesto przypadek > kiedy sie wrzuca piaty, to obroty moga byc na tym biegu grubo > ponizej obrotow momentu max. Nie sądzę. Widziałem kilka wykresów krzywych mocy i momentu (także mojego silnika) i przy wolnych obrotach wraz ze wzrostem obrotów krzywa momentu gwałtownie rośnie ale do pewnego zakresu obrotów. Później przez dosyć spory przedział zakresu obrotów moment jest w miarę stały, następnie jest wachnięcie wartości momentu obrotowego do góry (u mnie przy ok 3200 obr/min) po czym niedługo wraz ze wrostem obrotów wartość momentu zaczyna coraz gwałtowniej maleć. Więc gdy zmieniam bieg na wyższy przy 3-3,2tys obr/min to gdy na wyższym biegu obroty na początku będą o te 20% mniejsze to moment obrotowy nadal będzie w zakresie wartości bliskiej maksymalnej. Odpowiedz Link Zgłoś
dewulot1 Re: Bardzo proste 15.07.09, 23:43 Tylko potwierdzasz niescislosc twierdzenia "obroty momentu maksymalnego" bo to jest juz nie punkt a zakres, przy dieslach dosc szeroki, plus zakres obrotow momentu "bliskiego maksymalnemu", w sumie naprawde dobry (idealny) silnik moglby miec zawsze taki sam moment niezaleznie od obrotow. Wtedy kazdy bieg bylby zmieniany przy maksymalnym momencie poprzedniego i nastepnego biegu:) Najogolniej mowiac chodzi w tym wszystkim o zuzycie paliwa. Nikt nie widzial na oczy wykresow zuzycia paliwa dla jego samochodu ale tak sie sklada ze ono jest najmniejsze przy pracy gdzies tam w okolicy obrotow maksymalnego momentu. Stad sie wziela teoria ze najlepiej tak jezdzic i tak zmieniac biegi zeby silnik jak najczesciej pracowal przy tych obrotach. W starych benzynowcach to byl konkretny punkt, powiedzmy waziutki zakres obrotow na wykresie momentu. Jak myslisz, powinienes dawac piatke przy 3200 obrotow (max moment) czy o caly "dosc spory przedzial" wczesniej? Jak jedziesz "dynamicznie" to przy 3200 albo powyzej, a jak sie toczysz to moze przy 2500 byloby oszczedniej. Odpowiedz Link Zgłoś
tymon99 Re: Bardzo proste 23.09.09, 00:15 dewulot1 napisał: > naprawde dobry (idealny) silnik moglby miec zawsze taki sam > moment niezaleznie od obrotow i wtedy nie potrzebowalibyśmy ani skrzyni biegów, ani sprzęgła. taki silnik to np. silnik parowy, niektóre elektryczne i niektóre turbiny gazowe. Odpowiedz Link Zgłoś
crannmer Winny jest chyba Zasada 16.07.09, 20:36 macgregor-72 napisał: > Chętnie się dowiem dlaczego to bzdura. Ano dlatego, ze nie ma zadnego uzasadnienia dla zmieniania biegu przy obrotach maksymalnego momentu. A braku uzasadnienia niestety nie da sie uzasadnic. Mozna co najwyzej obalic fantastyczne proby uzasadnienia ze strony wyznawcow. > Nie usłyszałem tego o znajomego, gdzieś na ulicy tylko w programie motoryzacyjn > ym w TV i być może (nie jestem pewien) wyczytałem w prasie. Wiem, że to co jest > w TV czy w gazecie to niekoniecznie świętość, ale jakieś podstawy do takich za > leceń chyba są? Być może było to związane z ecodrivingiem. Niestety nie (i definitywnie nie jest to zwiazane z ekodriwingiem). Punkt obrotow maksymalnego momentu nie ma podczas jazdy samochdem zadnego praktycznego znaczenia. Zupelnie zadnego. W zadnej mozliwej sytuacji. Nothing, niente, nichts, rien du tout. Obawiam sie, ze wszystkiemu winny jest Zasada Sobieslaw, ktory dobre czterdziesci lat temu palnal zdanie o utrzymywaniu obrotow miedzy maks. momentem, a maks. moca. I gawiedz bezkrytycznie to przyjela, bez zastanowienia, co Zasada chcial powiedziec, i w jakich warunkach jakich samochodow to zdanie dotyczylo. Jedyna w miare uzyteczna informacja dla kierowcy jest ogolny widok przebiegu momentu wraz z charakterystycznymi punktami. Natomiast polozenie szczytu jest zupelnie pomijalne i bez znaczenia. Rowniez palnieta w latach szescdziesiatych na podstawie konstrukcji z lat piedcdziesiatych i starszych gadka o trzymaniu obrotow miedzy maks. momentem, a maks. moca jest __zupelnie__ nieaktualna, a nawet wrecz szkodliwa. Odpowiedz Link Zgłoś
mariner4 Silnik ma się swobodnie kręcić 15.07.09, 15:27 Jeżeli wzrasta obciążenie, to rośnie zużycie paliwa. Widać to jak się ma komputer pokładowy. Jeżeli samochód jadący ze stałą prędkością zaczyna się wspinać na wzniesienie na zbyt wysokim biegu, zużycie chwilowe rośnie, Redukcja biegu powoduje spadek zużycia. Odwrotnie też za niski bieg przy dużej prędkości też zużycie rośnie. Właściwie doświadczony kierowca intuicyjnie czuje kiedy wrzucić kolejny bieg. M. Odpowiedz Link Zgłoś
dewulot1 Re: Silnik ma się swobodnie kręcić 15.07.09, 21:06 Nie chce Cie zmartwic, ale silnik nigdy nie kreci sie swobodnie. No moze silnik elektryczny... Odpowiedz Link Zgłoś
mariner4 Oczywiście uprościłem sprawę 17.07.09, 13:03 Mnie chodzi o to, że jak silnik na zbyt wysokim biegu za wolno się kręci, to rosną obciążenia na układzie korbowym. Pierwsze objawy to wzrost zużycia paliwa na kompie. M. Odpowiedz Link Zgłoś
crannmer Re: Oczywiście uprościłem sprawę 17.07.09, 20:31 mariner4 napisał: > jak silnik na zbyt wysokim biegu za wolno się kręci, to > rosną obciążenia na układzie korbowym. Pierwsze > objawy to wzrost zużycia paliwa > na kompie. Marinerze, mieszasz ze soba zjawiska, ktore nie maja zwiazku. Ergo wychyliles sie bardzo daleko poza pierwsza linie posiadanej wiedzy. Sugeruje przed dalszym drazeniem tego tematu doksztalcic sie na temat silnikow spalinowych. Odpowiedz Link Zgłoś
crannmer Re: Silnik ma się swobodnie kręcić 16.07.09, 20:44 mariner4 napisał: > Jeżeli wzrasta obciążenie, to rośnie zużycie paliwa. Widać to jak się ma > komputer pokładowy. Intuicyjne podejscie do nieco bardziej zlozonych przebiegow daje bledne wyniki. Jak przyjzysz sie kilku charakterystykom specyficznego zuzycia paliwa (diagramom muszelkowym), to zobaczysz, ze sprawnosc silnika spalinowego z obciazeniem rosnie (w sensownym zakresie), a nie spada. Ta sama sprawnosc spada natomiast z rosnacymi obrotami. A wskaznik zuzycia chwilowego jest instrumentem do badania stanow przejsciowych zupelnie nieprzydatnym. Jeżeli samochód jadący ze stałą prędkością zaczyna się > wspinać na wzniesienie na zbyt wysokim biegu, zużycie chwilowe rośnie, Redukcja > biegu powoduje spadek zużycia. Odwrotnie też za niski bieg przy dużej prędkości > też zużycie rośnie. I pewnie dlatego producenci w celu obnizania zuzycia paliwa montuja coraz dluzsze przelozenia w samochodach, daja szoste biegi i wskazniki zalecajace zmiane biegu do gory? > Właściwie doświadczony kierowca intuicyjnie czuje kiedy wrzucić kolejny bieg. Tylko ilu tych doswiadczonych kierowcow, tyle punktow zmiany biegu. Odpowiedz Link Zgłoś
tkjaaa Re: Silnik ma się swobodnie kręcić 11.08.09, 01:47 crannmer napisał: > mariner4 napisał: > > Jeżeli wzrasta obciążenie, to rośnie zużycie paliwa. Widać to > > jak się ma komputer pokładowy. > Jak przyjzysz sie kilku charakterystykom specyficznego zuzycia > paliwa (diagramom muszelkowym), to zobaczysz, ze sprawnosc silnika > spalinowego z obciazeniem rosnie (w sensownym zakresie), a nie > spada. To racja, ale byla mowa o wzroscie zuzycia paliwa z powodu wzrostu obciazenia a nie o spadku sprawnosci. To ze w pewnych stanach pracy silnika sprawnosc rosnie, nie oznacza ze spada wtedy automatycznie zuzycie paliwa. Moze (i najczesciej tak jest) byc wrecz odwrotnie - sprawnosc moze wzrastac a zuzycie paliwa rowniez. Po prostu wzrost sprawnosci nie rekompensuje w calosci wzrostu spalania spowodowanego innymi przyczynami. Odpowiedz Link Zgłoś
crannmer Re: Silnik ma się swobodnie kręcić 11.08.09, 08:07 tkjaaa napisała: > To ze w pewnych stanach pracy silnika sprawnosc rosnie, nie oznacza ze spada > wtedy automatycznie zuzycie paliwa. Moze (i najczesciej tak jest) byc wrecz > odwrotnie - sprawnosc moze wzrastac a zuzycie paliwa rowniez. Jesli wzrasta moc, to chwilowe zuzycie paliwa w l/km tez wzrosnie. Natomiast zuzycie w g/kWh moze spasc. > Po prostu wzrost sprawnosci nie rekompensuje w calosci wzrostu spalania > spowodowanego innymi przyczynami. Widze, ze zaczynasz mieszac rozne rzeczy ze soba (tu: zasade zachowania energii i charakterystyki obciazeniowo-obrotowe sprawnosci silnikow spalinowych). Wiec od poczatku i podstaw: musimy rozpatrywac porownywalne przebiegi - przyspieszenie do okreslonej predkosci, czy tez utrzymanie danej predkosci przez okreslony czas - czyli wyprodukowanie tej samej energii w tym samym czasie. I jesli w porownywanych przypadkach ilosc energii bedzie taka sama, to silnik pracujacy z wieksza sprawnoscia zuzyje mniej paliwa. Jest jasne, ze np. podczas przyspieszania silnik zuzywa wiecej paliwa. Ale jesli porownujemy takie samo przyspieszanie tego samego samochodu, to na przyspieszenie z wiekszym obciazeniem (= na wyzszym biegu i z wiekszym gazem) zuzyte bedzie mniej paliwa, niz na takie samo przyspieszenie z malym obciazeniem silnika (=na niskim biegu i z wysokimi obrotami i mniejszym gazem). Odpowiedz Link Zgłoś
tkjaaa Re: Silnik ma się swobodnie kręcić 12.08.09, 13:22 Chodzilo mi o to - bez wdawania sie w szczegoly - iz niektorzy mylnie przyjmuja, ze jazda z obrotami przy ktorych sprawnosc silnika jest najlepsza, oznacza tez ze spalanie (w l/100k) jest najmniejsze. Stad chyba mylne przeswiadczenie o jezdzie z obr. w okolicy max. mom. obrotowego. Odpowiedz Link Zgłoś
krysztalyluxpl Re: Silnik ma się swobodnie kręcić 12.08.09, 13:50 ja przełączam biegi przy każdym wzroście obrotów do 3 tyś... nie wiem czy dobrze, ale jazda przy takim sposobie wydaje się być dynamiczna :) (w woli wyjaśnienia: jeśli jadę na 4 (nawet 50 km/h) i obroty mi wzrastają do 3 tyś, zmieniam na 5 bieg i jadę spokojnie lekko tylko dotykając gaz, analogicznie każdy bieg, a na jedynce tylko ruszam) pozdr. Odpowiedz Link Zgłoś
dewulot1 Re: Bardzo proste 14.07.09, 23:59 >zmieniać przy najwyższym momencie obrotowym (oczywiście przy jeżdzie pod górę lub > przy ostrzejszym przyspieszaniu podciągam obroty a przy zjeździe zmieniam wcze > śniej. Szkopul w tym ze ten "najwyzszy moment obrotowy" moze byc w calkiem szerokim zakresie predkosci (pomijajac juz fakt ze ten podany w jakims katalogu zakres jest dla pelnego otwarcia przepustnicy) wiec dla konkretnego biegu zakres obrotow max momentu przeklada sie na zakres predkosci. Pytanie zalozyciela watku powinno byc "w jakim zakresie predkosci dawac piatke". Sam przyznajesz ze jeszcze zaleznie od przyspieszania czy zjazdu dajesz poprawke. Dlatego jak gosciu tego nie "czuje" to nikt mu nie wytlumaczy. Moje tlumaczenie z podzieleniem pola predkosciomierza na piec zakresow jest jak do tej pory najlepsze. Odpowiedz Link Zgłoś
macgregor-72 Re: Bardzo proste 15.07.09, 00:29 >Dlatego jak gosciu tego nie "czuje" to nikt mu nie wytlumaczy. fakt Moje tlumaczenie > z podzieleniem pola predkosciomierza na piec zakresow jest jak do > tej pory najlepsze. Nie zgodzę się. Mam licznik wyskalowany do 220km/h a wg katalogu samochód nie dociągnie do 150km/h. Powinienen wrzucać 2 bieg przy 44km/h, 3 przy 88, 4 przy 132 a 5 przy 176 - absurd. Odpowiedz Link Zgłoś
dewulot1 To ja sie wysilam na odpowiedz... 15.07.09, 01:57 A Ty nawet nie czytasz uwaznie:) Napisalem podziel zakres predkosci samochodu a nie zakres licznika. > - absurd. Wcale nie taki absurd. Na pytanie przy jakiej predkosci wrzucac piatke jest jedna prawidlowa odpowiedz: "To zalezy". Jezeli wieziesz tesciowa jej samochodem to predkosc 176 wydaje sie odpowiednia. Odpowiedz Link Zgłoś
macgregor-72 Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 15.07.09, 11:11 > A Ty nawet nie czytasz uwaznie:) > Napisalem podziel zakres predkosci samochodu a nie zakres licznika. mea culpa > > - absurd. > Wcale nie taki absurd. Na pytanie przy jakiej predkosci wrzucac > piatke jest jedna prawidlowa odpowiedz: "To zalezy". > Jezeli wieziesz tesciowa jej samochodem to predkosc 176 wydaje sie > odpowiednia. ale powinieneś mieć fotel kierowcy wyposażony w katapultę (w razie czego) Odpowiedz Link Zgłoś
dewulot1 Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 15.07.09, 20:47 > ale powinieneś mieć fotel kierowcy wyposażony w katapultę (w razie czego) Fotel KIEROWCY?? Pasazera!!! Katapulta i brak szyberdachu! Odpowiedz Link Zgłoś
phelix Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 17.07.09, 15:06 Zadać najprostsze pytanie na tym forum otwiera lawinę durnych odpowiedzi przez pseudospeców od wszystkiego.jeden "madrzejszy" od drugiego. W końcu kłócą sie zapominając, że ktos chciał uzyskac krótką, rzeczową odpowedż.Panowie, jak nie macie o niczym pojęcia, to chociaż dajcie sobie na luz.Podejrzewam, że pytający dał juz sobie z Wami na luz. Odpowiedz Link Zgłoś
crannmer Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 17.07.09, 20:24 phelix napisał: > Zadać najprostsze pytanie na tym forum otwiera lawinę durnych > odpowiedzi przez pseudospeców od wszystkiego. A nie zauwazyles aby, ekspertyzerze od siedmiu bolesci, ze na zadane pytanie __nie__ma__ odpowiedzi? Bo predkosc wkladania piatego biegu zalezy od legionu czynnikow, poczawszy od typu samochodu, silnika i wersji skrzyni biegow poprzez stan zaladowania pojazdu, zjazd lub spadek i warunki pogodowe, a na checiach i planach kierowcy oraz wybranej strategii i taktyce jazdy nie konczywszy. Juz powyzej napisalem, ze w jednym samochodzie w zaleznosci od warunkow wkladam piaty bieg miedzy 55, a 160 km/h, a w innym uzywam piatego biegu od zera do 9 km/h. Jedyna mozliwa odpowiedzia na pytanie o predkosc wkladania piatego biegu jest odpowiedz Dewulota "to zalezy". A jakiekolwiek odpowiedzi typu "xx km/h" mozna o kant tylka potluc. > jeden "madrzejszy" od > drugiego. W końcu kłócą sie zapominając, że ktos chciał uzyskac > krótką, rzeczową odpowedż. Na podane pytanie nie ma krotkiej, rzeczowej odpowiedzi. A zadajacy pytanie olal odpowiadajacych i nie uzgodnil zeznan. > Panowie, jak nie macie o niczym pojęcia, Sam wlasnie wszystkim pokazujesz, jak bardzo nie masz pojecia. Odpowiedz Link Zgłoś
phelix Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 10.08.09, 18:53 Kitek! franzolisz i zapewne o tym wiesz, więc dlaczego? Odpowiedz Link Zgłoś
crannmer Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 10.08.09, 22:07 Przed dalszymi dywagacjami odpowiedz mi tylko krotko i rzeczowo na jedno konkretne pytanie: Ile kosztuje samochod? A jak juz konkretnie i bez dywagacji odpowiesz, to porozmawiamy dalej, znaffco. Odpowiedz Link Zgłoś
pocieszne Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 11.08.09, 01:56 crannmer napisał: > Przed dalszymi dywagacjami odpowiedz mi tylko krotko i rzeczowo na jedno > konkretne pytanie: > > Ile kosztuje samochod? ja wiem :-) tyle, ile do kasy (kieszeni) wplynelo za niego gotowki Odpowiedz Link Zgłoś
obydopiatku Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 11.08.09, 13:54 a swoją drogą to ciekawi mnie dlaczego założyciel tego wątku nie pyta się kiedy włączamy jedynkę, dwójkę, trójkę, czwórkę albo szóstkę tudzież wsteczny. zakładam że z tymi biegami nie ma problemów pozostaje tylko ta nieszczęsna piątka. Odpowiedz Link Zgłoś
rockdiver Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 20.08.09, 09:42 racja, cos wasko ukierunkowane pytanie :-) Odpowiedz Link Zgłoś
kayo Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 01.09.09, 13:12 Wszyscy jesteście tak żałośni jak Wasze odpowiedzi. niech zadający pytanie otworzy instrukcję obsługi swojego pojazdu i po prosu przeczyta z jaką prędkością i na jakim przełożeniu producent jego pojazdu zapewnia bezawaryjną ekksploatację pojazdu o którym jest mowa. chyba że nie ma takiej instrukcji to można przypuszczać że nie jest to samochód tylko bliżej niezydentyfikowany pojazd którego producent w dupie ma swoich klientów i warunki ekkploatacji/stan pojazdów które sprzedaje czyli w rezultacie swoich klientów... Odpowiedz Link Zgłoś
zgryzliwy1 Re: To ja sie wysilam na odpowiedz... 02.09.09, 03:40 kayo napisał: > Wszyscy jesteście tak żałośni jak Wasze odpowiedzi. > niech zadający pytanie otworzy instrukcję obsługi swojego pojazdu i po prosu pr > zeczyta z jaką prędkością i na jakim przełożeniu producent jego pojazdu zapewni > a bezawaryjną ekksploatację pojazdu.... w moim producent "zapewnia" ze na 3 biegu przy 80km/h a w twoim ? łokuwra, ale debil Odpowiedz Link Zgłoś
miszkurka2000 Re: Przy jakiej szybkości piąty bieg? 01.09.09, 19:23 Ekonomicznie to jest od 50 km/h. Odpowiedz Link Zgłoś
obydopiatku Re: Przy jakiej szybkości piąty bieg? 02.09.09, 11:55 pytanie jest kretyńskie. ale twoja odpowiedź też: > Ekonomicznie to jest od 50 km/h jak jeździsz "ekonomicznie" na 5 biegu od 50km/h zwłaszcza przy wyprzedzaniu to "ekonomicznie" będziesz miał głowicę do remontu a może cały silnik nawet (zakładam że chodzi o normalne auto osobowe) Odpowiedz Link Zgłoś
miszkurka2000 Re: Przy jakiej szybkości piąty bieg? 02.09.09, 16:26 panorama.media.pl/content/view/147069/139/ Odpowiedz Link Zgłoś
prasco Re: Przy jakiej szybkości piąty bieg? 27.09.09, 23:57 dla 323F zgodnie z instrukcją >72km/h. Sprawdź w instrukcji, a tam powinno być napisane Odpowiedz Link Zgłoś