Dodaj do ulubionych

Straty Zsrs 41-45 42miliony ludzi

13.05.21, 15:34

dorzeczy.pl/historia/99125/zakonczenie-ii-wojny-swiatowej-straty-zwiazku-radzieckiego.html
Obserwuj wątek
    • maxikasek Re: Straty Zsrs 41-45 42miliony ludzi 13.05.21, 16:53
      Tak pięknie to nie jest. Po pierwsze ten odczyt odbył sie w 2017, a nie w 2021. Widać dano stary artykuł sprzed 4 lat bez aktualizacji. Po drugie to nie Duma odtajniła cokolwiek. raport , kóry w czasie publicznego odsłuchania w DUmie odczytał poseł Ziemcow, członek "Jednej Rosji" i jeden z założycieli ogólnonarodowego programu "Nieśmiertelny Pułk", mającego za zadanie odszukiwac mogiły żołnierskie.
      Zaś autorem jest historyk Igor Iwlew, administrator znanego serwisu soldat.ru.
      • maxikasek Re: Straty Zsrs 41-45 42miliony ludzi 13.05.21, 18:24
        Teraz metodologia:
        1. Szacunkowy stan ludności na 1 lipca 1941 wg ichniego GUS: 199 920 100 ludzi,
        2. W armii oraz NKWD na 22.06.41 (wg autora oni ie byli wykazywani w spisach cywilnych): 5082305 ludzi,
        razem: 205.002.405
        3. Urodzenia za 1941-45: 17.619.776, wyliczono to w ten sposób, że wzięto dane dostępne (bez Ukrainy, MOłdawi, Białorusi, krajów bałtyckich i Kazachstanu, częsci rosyjskiej CCP- znajdujących się pod okupacją) i przeliczył na cały kraj, a potem przemnożył przez liczbę lat wojny. Mimo że dostepne dane GUS mówią o wyraźnym spadku narodzin od 1943.
        4. zgony- 10 833 240- ta sama zasada.
        5. Liczba ludności 1 lipca 1945:
        151.165.200- dane "GUS"
        12.839.800- w armii i NKWD
        5.804.524- liczba jeńców, więźniów którzy jeszcze nie powrócili do kraju.
        razem- 169.809.524 gratulować tylko tak sprawnej służby meldunkowej. W czasie spisu w 1939 z uwagi na ew. nieścisłości dodano 1% do liczby ludności. Po 3 miesiącach weryfikacji danych. Tu ledwo po wojnie, do częsci wiosek jeszcze nie zdązyła dotrzeć administracja sowiecka.

        teraz sumujmy:
        205.002.405 + 17.619.776-169.809.524-10.833.240=41.979.417

        Proste i genialne, że aż nikt do tej pory nie wziął jawnym od 25 lat danych. ;-)

        Jakim cudem z 170 mln w 1939 (razem z wojskiem, więxniami) zrobiło się 205 mln dwa lata później? 5,5 mln kraje bałtyckie, 3,8 mln Besarabia, 13,7 mln Polska. Przyrost z 1940- 2,5 mln.
        • maxikasek Re: Straty Zsrs 41-45 42miliony ludzi 13.05.21, 19:13
          Żeby nie było tez łatwo to spisy ludności w ZSRR.
          w 1937 (uważany za prawdziwy) spisano 162mln ludzi. W 1939 w raportach dla STalina wykazywano 167,6 mln. Ale że Stalin w przemówieniu podał że ludność ZSRR przekroczyła 170 mln, 10 dni później "uaktualniono dane" i dzięki dodaniu 2,9 mln z "niepewności pomairowych" i blankietów kontrolnych- osiągnięto 170,5 mln.
          Do tego ok. 23mln w zagarniętych ziemiach 1939-40 i jakies 5 mln przyrostu naturalnego za dwa lata. I mamy te 198mln. Ale trzeba pamiętać że cały czas mamy kreatywną księgowość z 1939 i prawie 3 mln martwych dusz.
        • speedy13 Re: Straty Zsrs 41-45 42miliony ludzi 14.05.21, 22:24
          Hej

          Jeszcze moje 3 gr.

          maxikasek napisał:

          > Teraz metodologia:
          > 1. Szacunkowy stan ludności na 1 lipca 1941 wg ichniego GUS: 199 920 100
          > ludzi,
          > 2. W armii oraz NKWD na 22.06.41 (wg autora oni ie byli wykazywani w spisach c
          > ywilnych): 5082305 ludzi,
          > razem: 205.002.405

          1. Takliej liczby (205 mln) to ja jeszcze nie widziałem.
          2. Przedziwna metodyka - takiej też jeszcze nie widziałem, żeby armia była liczona osobno.

          Ogólnie to takie statystyki bazują na tym, że każdy kraj, mający jaką taką administrację, rejestruje narodziny i zgony obywateli. I to są pi razy drzwi dane dokładne. Może się przemknąć jeden-drugi trupek, np. ktoś zginął w takich okolicznościach, że nie znaleziono ciała, a szukać go nikt nie będzie, bo w takim kraju jak ZSRR każdy pomyśli, że zaginiony został aresztowany przez organy bezpieczeństwa. Z dzieckiem już mniejsze prawdopodobieństwo, bo musi w końcu iść do szkoły i do wojska jak osiągnie odpowiedni wiek. A jeśli ktoś nie zarejestrował urodzin, a potem dziecko zmarło, to na bilans nie wpływa. Więc robi się spis powszechny (zwykle co około 10 lat się powinno), możliwie jak najdokładniejszy, a potem co roku koryguje wyniki na podstawie bieżących zestawień narodzin i zgonów.

          No więc ostatni przedwojenny spis w ZSRR to ten mało wiarygodny z 1939 (zawyżony). Liczba ludności na 1941 wzięła się właśnie z niego, po skorygowaniu o narodziny i zgony w międzyczasie. Ale dlaczego te 5 mln w armii jest osobno? Czy między 1939 a 1941 nikogo nie powołano do wojska? Przecież wiadomo, że tak nie było, przeciwnie, powołano ogromne rzesze. I co, odjęto je w tych kalkulacjach od bilansu ludności? To znaczy kto to odjął? Statystycy, których dopiero co zmasakrowano po spisie w 1937, kiedy liczba ludności wyszła za mała co się władzy nie spodobało? Bardzo skrupulatnie odejmowali?

          A co z ludźmi z krajów anektowanych? Robiono tam jakieś spisy? Coś czuję, że nie. Zagarnięto miejscowe rejestry ludności, ale znowuż, na ile wiarygodne? Polski np. zajęto tylko część, jak dokładnie udało się policzyć, ile tam jest ludności?

          > 3. Urodzenia za 1941-45: 17.619.776, wyliczono to w ten sposób, że wzięt
          > o dane dostępne (bez Ukrainy, MOłdawi, Białorusi, krajów bałtyckich i Kazachsta
          > nu, częsci rosyjskiej CCP- znajdujących się pod okupacją) i przeliczył na cały
          > kraj, a potem przemnożył przez liczbę lat wojny. Mimo że dostepne dane GUS mówi
          > ą o wyraźnym spadku narodzin od 1943.

          No to już sam widzisz, że to idiotyzm, nie ma czego komentować nawet.

          > 4. zgony- 10 833 240- ta sama zasada.
          > 5. Liczba ludności 1 lipca 1945:
          > 151.165.200- dane "GUS"
          > 12.839.800- w armii i NKWD
          > 5.804.524- liczba jeńców, więźniów którzy jeszcze nie powrócili do kraju
          > .
          > razem- 169.809.524 gratulować tylko tak sprawnej służby meldunkowej. W
          > czasie spisu w 1939 z uwagi na ew. nieścisłości dodano 1% do liczby ludności.

          O to, to. Policzono prawie 170 mln ludzi z dokładnością do 1 osoby, po czym doliczono ich 1%. Słodkie. A właściwie, dlaczego 1%? Może trzeba było dodać tylko 0,5%? Albo 2,5%?

          >
          > teraz sumujmy:
          > 205.002.405 + 17.619.776-169.809.524-10.833.240=41.979.417
          >
          > Proste i genialne, że aż nikt do tej pory nie wziął jawnym od 25 lat danych. ;-

          Że się tak z angielska wyrażę, "garbage in, garbage out". Jak wprowadzi się do kalkulacji błędne dane, to na wyjściu otrzyma się błędne wyniki.

          > )
          >
          > Jakim cudem z 170 mln w 1939 (razem z wojskiem, więxniami) zrobiło się 205 mln
          > dwa lata później? 5,5 mln kraje bałtyckie, 3,8 mln Besarabia, 13,7 mln Polska.
          > Przyrost z 1940- 2,5 mln.

          No właśnie - coś za dużo tych obywateli. Myślę, że zadziałała cudowna siła sprawcza wielkiego wodza proletariatu, J. Stalina. Wódz zarządził, że ludności ma być więcej, bo spis z 1937 wykazał za mało (i w związku z tym prowadzących go szefów statystyki aresztowano i rozstrzelano za szkodnictwo). W związku z tym w spisie z 1939 przybyło około 7-8 mln ludzi. W końcu nikt nie chce być nadmiernie skrupulatny, jeśli może za to trafić do łagru albo dostać kulkę w łeb po torturach.
          • maxikasek Re: Straty Zsrs 41-45 42miliony ludzi 14.05.21, 22:52
            "2. Przedziwna metodyka - takiej też jeszcze nie widziałem, żeby armia była liczona osobno."
            Zakładam, że stąd że armia liczona była przez inne instytucje, ale i tak dane przesyłano do ichniego urzedu statystycznego. W czasie spisu 1939- spis ludności odbył się 17 stycznia, zaś armii, NKWD- 7 i 17 lutego. Dane potem przesłano do urzędu statystycznego, bo w raportach do Stalina marcowych tenże urząd już sumuje dane.
            Przy odrobinie "dobrych chęci" można nie zauważyć tego ;-)
    • kstmrv Re: Straty Zsrs 41-45 42miliony ludzi 13.05.21, 22:49
      A i to tylko dzięki ogromnej pomocy Zachodu. Gdyby nie zachodnie konwoje z zaopatrzeniem to straty sowietów byłyby znacznie większe i niemal napewno by wojnę przegrali.
      Tak wygląda "geniusz wojskowy" komunistów. Do 1941 intensywnie wspomagali Hitlera, a tu Hitler im wyciął taki numer.
    • niegracz Re: Straty Zsrs 41-45 42miliony ludzi 14.05.21, 12:46
      Autor artykułu w Do Rzeczy powiela bzdury krążące wśród Publisi na temat klęski latem 1941:

      Rozpoczęły się gorączkowe przygotowania do wojny z Niemcami. Pierwszy konkretny plan wojny przeciwko III Rzeszy został opracowany przez Ludowy Komisariat Obrony i sztab generalny Armii Czerwonej prawie trzy miesiące przed niemiecką operacją „Barbarossa” – już 18 września 1940 r. Przewidywał on uprzedzające Niemców uderzenie i przeniesienie działań wojennych na terytorium wroga. Stalin był przekonany, że Armia Czerwona będzie w stanie natychmiast rozbić wroga, jednak pierwsze bitwy przygraniczne zaskoczyły wszystkich

      bzdura
      - A co by było gdyby Armia Czerwona rzuciła sie do przeciwuderzenia a okazało by sie że to była tylko...prowokacja ? :)))

      - autor nie pomyslał choc chwile i nie skojarzył faktów:
      - gdyby A.Cz szykowała sie do obrony przez kontrnatarcie to co najmniej od 13 czerwca byłby w pełnej gotowości a piechota zajeła (skrycie) przedpole, artyleria była by gotowa do otwarcia ognia etc.

      - Jak niby kontratakować gdy Wermacht rozbija nie przygotowana obronę niszczy lub przejmuje składy amunicji , paliwa etc. ??

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka