Dodaj do ulubionych

Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej

16.10.21, 14:50
www.youtube.com/watch?v=FQgIgb1wLNs
Wreszcie garśc solidnej wiedzy...

A gdyby natura chciała to by Kidawie rozum dała:)))
Obserwuj wątek
    • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 16.10.21, 19:47
      A tak pokrótce? Bo szkoda mi 1,5 godziny na ględzenie, z którego będzie 5-10 minut konkretów. A fotka desantowca mnie rozbawiła.więc tylko wysłuchałem pana profesora AMW. CHoć przyznał że Lubliny z trudem będą manewrowac na Zalewie, to jednak chce wykorzystywać do skrytego zaopatrywania dowództwa dywizji w ELblągu. On dalej żyje w XIX wieku? Skryty rozładunek w porcie, gdzie są dziesiątki ludzi? Kolejny problem to brak w ELblągu nabrzeża ro-ro, żeby przeprowadzić zała- rozładunek. I nie jest przewidzianie póki co. Bo nikt nie widzi potrzeby (barki nie wymagają takowych).
      Powstaje atrakcja dla żeglarzy i stateczków białej floty. Bo poza nimi i barkami to mało kto przepłynie przekopem. CHociaż ci od białej floty i tak zahaczą o Kaliningrad.
      • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 17.10.21, 16:23
        :))) Maxi Ty jak zwykle niereformowalny:))) statki 100x20 x4.5m to dla Ciebie amatorskie:))) Moze literki Ci się pomyliły bo chyba chciałó Ci powiedzieć ARmatorskie:)))

        Z Lublinami tez nie wykazałes sie wiedzą, bo to okrety desantowe do desantowania na nieuzbrojonym wybrzeżu.

        No i wreszcie sam Gdańsk obsługuje 1500 statków, klasy elblagmax i pewnie nastepne 1000 Gdynia.
        • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 17.10.21, 23:50
          "Maxi Ty jak zwykle niereformowalny:))) statki 100x20 x4.5m to dla Ciebie amatorskie:))) Moze literki Ci się pomyliły bo chyba chciałó Ci powiedzieć ARmatorskie:)))"
          Znajdź ile takich statków pływa ;-) Nawet stare rzecznomorskie Wołgodony są za duże na przekop. Zostaja barki- bo te można zestawiać dowolnie z pchaczem. Głębokość kanału pozwoli na zanurzenie do 4m ;-)
          Stare "Ładogi" od biedy się zmieszczą, wprawdzie zanurzenie 4,11m ale zaladują w 2/3 i wpłynie. Ostatnio ŻG kupiła "Maxiego", ten mieści się w parametrach- choć zaraz został wyczarterowany ROsjanom.

          "Z Lublinami tez nie wykazałes sie wiedzą, bo to okrety desantowe do desantowania na nieuzbrojonym wybrzeżu."
          Owszem. Okręty tak- o ile głębokośc wody pozwoli. Inaczej desantu dokonuje kilkadzisiąt metrów od brzegu- co nie ma znaczenia dla przeszkolonych oddziałów na sprzęcie pływającym- ale jak zamierzasz desantować tiry z zaopatrzeniem dla D-twa dywizji w ELblągu. A o tym mówił pan profesor.


          "No i wreszcie sam Gdańsk obsługuje 1500 statków, klasy elblagmax i pewnie nastepne 1000 Gdynia."
          A tu już pojechałeś ;-) Wątpię byś 100 rocznie znalazł dla całego Trójmiasta.
          Obecnie w Gdańsku na ok. 30 statków , jest jeden "elblągmax"- i to dlatego że jest pusty (raportowane zanurzenie 3m). DO tego 2 kutry rybackie z zanurzeniem 4m. Nawet holowniki portowe mają ponad 5 m.
    • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 01:06
      Maxi nadal niereformowalny:)))

      Ja jednak raczej uwierze np szefowi Portu Gdańsk niż Tobie:)))

      I jesli on twierdzi, że obsługuje 1500 elblagmaxów to wie, co mowi, a Ty nie wiesz...

      To samo gdy mowia ludzie z urzedu morskiego to tez raczej maja wieksza wiedze i doswiadczenie niż maxi:)))

      Przed laty maxi twierdził,ze terminal kontenerowy w gdańsku nie ma szans a juz jest najwiekszy na Bałtyku i 15 ty w Europie, bedac chyba najmłodszym terminalem.

      To samo bedzie i z Elblagiem, który jest zreszta konieczny dla dalszego rozwoju obu portów MZG.

      4.5m to Ci za mało?

      To weż glebokosc tranzytowa Renu czy port w Diusburgu...
      • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 17:02
        "Ja jednak raczej uwierze np szefowi Portu Gdańsk niż Tobie:)))

        I jesli on twierdzi, że obsługuje 1500 elblagmaxów to wie, co mowi, a Ty nie wiesz..."
        Sprawdź, czy mówil prawdę. Lista statków odprawionych przez Gdańsk jest dostępna.

        "To samo gdy mowia ludzie z urzedu morskiego to tez raczej maja wieksza wiedze i doswiadczenie niż maxi:)))"
        CI ludzie , którzy twierdzą że maksymalne zanurzenie statków będzie 4,5 m? Jak wg dokumentacji wydanej przez ten Urząd Morski miał być 4m? ;-) Bo politycy kazali usunąć rezerwę bagrowniczą założoną przez Urząd MOrski?

        "Przed laty maxi twierdził,ze terminal kontenerowy w gdańsku nie ma szans a juz jest najwiekszy na Bałtyku i 15 ty w Europie, bedac chyba najmłodszym terminalem."
        Nie jest największy na Bałtyku, jest dalej za Petersburgiem. ROsjanie mieli nieco ponad 5% spadek za 2020 Gdańsk ponad 7%. Gdynia i Szczecin wzrosty. DOpiero w tym roku może wysforować na pierwsze miejsce, jeśli utrzyma tempo z I półrocza.
        I nie pisałem, że nie ma szans, tylko że rozbudowa jest przedwczesna. I tu sie myliłem. Obecnie DCT osiąga rekordowe 2/3 swoich mocy przeładunkowych.

        "To weż glebokosc tranzytowa Renu czy port w Diusburgu..."
        Dla barek, jak pisałem , to nie problem. Tylko co chcesz wozić z Elbląga? Generatory GE? One cały czas są transportowane drogą morską, skróci im tylko czas rejsu. Pytanie o koszt śluzowania. Pasażerów? Port W Elblągu obsługuje 40 tys. pasażerów rocznie. POrt w Gdańsku w rekordowym 2019- 190 tys., w 2020- 150 tys. I półrocze 2021- 65 tys.. Zakładając że większość z nich to pasażerowie promów Szwecja- Polska, to raczej dużo bardziej nie da się zwiększyć tej liczby. Niech będzie nawet dwukrotnie- za ile zwróci sie inwstycja? Zresztą już nawet rząd nie mówi że to się zwróci. Port w ELblągu musi być najpierw zbudowany, bo obecny nie ma bocznicy kolejowej ("portowa" bocznica znajduje się na terenie Grupy Żywiec). DLatego nowy port ma być zbudowany na północ od miasta- bo tam jest najbliższa dostępna bocznica. Tylko jeszcze nie wiadomo kto go zbuduje, bo miasto nie ma pieniędzy, a państwo nie jest zainteresowane.
            • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 18:22
              maxikasek napisał:

              > Wiem, lotnisko w Radomiu, łąka pod Baranowem ;-). Gdyby te ponad 2 mld (bo kosz
              > ty nie są kompletne) władowac w port zewnętrzny w Gdyni czy Gdańsku- to byłby e
              > fekt. A tu mamy "dwie wieże w Ostrołęce".

              A ten swoje...

              Wiesz co to jest kongestia????

              Wiesz ile kosztuje 1km autostrady albo linii koleowej N razy wiecej....
              • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 18:45
                Wiesz co to sa koszty? Za 60km dalej jazdy ciężarówki- koszty portowe x3 zamiast x1. plus czas.
                A rozbudowa 180km torów w portach trójmiejskich, w tym połowa to nowe, most kolejowy, kilka wiaduktów i przejazdów etc. za 2,6 mld zł własnie dobiega konca.
                Czyli za koszt przekopu po aktualizacji cen ;-)
                • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 18:59
                  maxikasek napisał:

                  > Wiesz co to sa koszty? Za 60km dalej jazdy ciężarówki- koszty portowe x3 zamias
                  > t x1. plus czas.
                  > A rozbudowa 180km torów w portach trójmiejskich, w tym połowa to nowe, most kol
                  > ejowy, kilka wiaduktów i przejazdów etc. za 2,6 mld zł własnie dobiega konca.
                  > Czyli za koszt przekopu po aktualizacji cen ;-)
                  I

                  A ta rozbudowa to tylko tory wewnetrzne.

                  I przewieź 5 M TEU z Gdańska i podobna ilośc z Gdyni:)))

                  Przy planach Gdańska na 100 Mt za kilkanąscie lat:)))

                  gdzie umiescisz place składowe, gdzie kolejne centra logistyczne
                  • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 19:19
                    ignorant11 napisał:

                    > maxikasek napisał:
                    >
                    > > Wiesz co to sa koszty? Za 60km dalej jazdy ciężarówki- koszty portowe x3
                    > zamias
                    > > t x1. plus czas.
                    > > A rozbudowa 180km torów w portach trójmiejskich, w tym połowa to nowe, mo
                    > st kol
                    > > ejowy, kilka wiaduktów i przejazdów etc. za 2,6 mld zł własnie dobiega ko
                    > nca.
                    > > Czyli za koszt przekopu po aktualizacji cen ;-)
                    > I
                    >
                    > A ta rozbudowa to tylko tory wewnetrzne.
                    >
                    > I przewieź 5 M TEU z Gdańska i podobna ilośc z Gdyni:)))
                    >
                    > Przy planach Gdańska na 100 Mt za kilkanąscie lat:)))
                    >
                    > gdzie umiescisz place składowe, gdzie kolejne centra logistyczne
                    >
                    >
                    >

                    I pewnie powiesz,ze dlasza rozbudowa DCT o kolejne 1.5 M TEU tez niepotrzebna, skoro obecny nie pracuje na 150% przepustowosci?
                    • cheyenne20 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 19:36
                      Firma z Olsztyna produkuje i wysyła do Meksyku 5 kontenerów dziennie, musi jednak sprowadzić z Chin 4 kontenery półproduktów. Teraz odbiera kontenery ciężarówkami z DCT i też je tam zawozi. Wg Twojej matematyki bardziej będzie się opłacało wozić te kontenery do Elbląga, tam je przeładować na mały statek i zawieźć je do portu obsługujacego statki oceaniczne i tam je na nie załadować.
                      Powodzenia w interesach !


                      • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 20:12
                        cheyenne20 napisał:

                        > Firma z Olsztyna produkuje i wysyła do Meksyku 5 kontenerów dziennie, musi jedn
                        > ak sprowadzić z Chin 4 kontenery półproduktów. Teraz odbiera kontenery ciężarów
                        > kami z DCT i też je tam zawozi. Wg Twojej matematyki bardziej będzie się opłaca
                        > ło wozić te kontenery do Elbląga, tam je przeładować na mały statek i zawieźć j
                        > e do portu obsługujacego statki oceaniczne i tam je na nie załadować.
                        > Powodzenia w interesach !
                        >
                        >

                        Ja na ich miejscu wolałbym z hubu w Elblągu.

                        Policz jeszcze czas i robote w wielkim hubie DCT, gdzie bedzie taniej?

                        Powodzenia w interesach:)))
                  • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 23:10
                    "A ta rozbudowa to tylko tory wewnetrzne."
                    Z mostem kolejowym i wiaduktami? ;-)

                    "I przewieź 5 M TEU z Gdańska i podobna ilośc z Gdyni:)))

                    Przy planach Gdańska na 100 Mt za kilkanąscie lat:)))"
                    Na razie jest 8-9 mln TEU na cały Bałtyk ;-)

                    "gdzie umiescisz place składowe, gdzie kolejne centra logistyczne"
                    Stąd plan portu zewnętrznego. Zaś port wewnętrzny sprzedać na mieszkania.

                    "I pewnie powiesz,ze dlasza rozbudowa DCT o kolejne 1.5 M TEU tez niepotrzebna, skoro obecny nie pracuje na 150% przepustowosci?"
                    Trochę zostali postawieni pod ścianą. Gdyby nie wystartowali, teren przy ich terminalu zajęłaby inna firma i odcięła im szanse na przyszłą rozbudowę. To nie oni wystapili do portu Gdańsk z propozycją rozbudowy, a Port ogłosił przetarg na zalądowienie tego obszaru.
      • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 22:12
        ignorant11 napisał:

        > Tu masz elblagmax:
        >
        > www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:145820/mmsi:259143000/imo:9436264/vessel:NORJARL
        >
        > z Norwegii przyjechał:)))
        >
        >

        I jeszcze jeden
        www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:123591/mmsi:245181000/imo:9198642/vessel:JOHN_PAUL_K_
        • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 22:14
          ignorant11 napisał:

          > ignorant11 napisał:
          >
          > > Tu masz elblagmax:
          > >
          > > www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:145820/mmsi:259143000/imo:9436264/vessel:NORJARL
          > >
          > > z Norwegii przyjechał:)))
          > >
          > >
          >
          > I jeszcze jeden
          > www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:123591/mmsi:245181000/imo:9198642/vessel:JOHN_PAUL_K_
          >

          Po co takie drobnoustroje maja zajmowac drogie miejsca w MZG, skoro sa elblagmaxami...?
          • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 22:44
            ignorant11 napisał:

            > ignorant11 napisał:
            >
            > > ignorant11 napisał:
            > >
            > > > Tu masz elblagmax:
            > > >
            > > > www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:145820/mmsi:259143000/imo:9436264/vessel:NORJARL
            > > >
            > > > z Norwegii przyjechał:)))
            > > >
            > > >
            > >
            > > I jeszcze jeden
            > > www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:123591/mmsi:245181000/imo:9198642/vessel:JOHN_PAUL_K_
            > >
            >
            > Po co takie drobnoustroje maja zajmowac drogie miejsca w MZG, skoro sa elblagma
            > xami...?
            >
            >

            I z Rostocku

            www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:469043/mmsi:377455000/imo:7823334/vessel:GLOBIA
      • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 18.10.21, 23:24
        "www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:145820/mmsi:259143000/imo:9436264/vessel:NORJARL

        z Norwegii przyjechał:)))"
        Pudło- długośc 112m, zanurzenie 6,3 m

        "I jeszcze jeden
        www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:123591/mmsi:245181000/imo:9198642/vessel:JOHN_PAUL_K"
        Pudło- zanurzenie 5,65m.

        "I z Rostocku

        www.marinetraffic.com/pl/ais/details/ships/shipid:469043/mmsi:377455000/imo:7823334/vessel:GLOBIA"
        zanurzenie 4,46m ;-)

        Naucz się czytać dane z marinetraffic ;-)


        "Po co takie drobnoustroje maja zajmowac drogie miejsca w MZG, skoro sa elblagmaxami...?"
        Nie są. Sa za duże ;-) Nawet takie drobnoustroje. Chyba że chcesz na pusto pływac w obie strony ;-)
        • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 19.10.21, 00:53
          rying capacity is 6796 t DWT and her current draught is reported to be 4.2 meters. Her length overall (LOA) is 119.31 meters and her width is 16.54 meters.
          to pierwszy faktycznie nieco dłuższy
          4247 t DWT and her current draught is reported to be 4.2 meters. Her length overall (LOA) is 90.25 meters and her width is 15.2 meters.
          ten drugi
          1622 t DWT and her current draught is reported to be 2.9 meters. Her length overall (LOA) is 66.14 meters and her width is 11.34 meters.
          i trzeci

          no i co?
          • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 19.10.21, 17:51
            "no i co?"
            Naucz się czytać dane z marinetraffic ;-)
            Raportowane zanurzenie - czyli aktualne. Jak statek płynie na pusto to raportuje zanurzenie dla pustego statku ;-) Aby wiedziec jakie ma zanurzenie maks. musisz albo wykupić abonament w mt, albo poszukać jego danych na innych stronach ;-)
            1. ships.jobmarineman.com/pl/norjarl-9436264/
            Zanurzenie 6,28m
            2.ships.jobmarineman.com/globia-7823334/
            4,46m
            3.www.mfshippinggroup.com/en/fleetlist/multi-purpose-vessel/217/john-paul-k
            5,64m
            • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 19.10.21, 20:56
              maxikasek napisał:

              > "no i co?"
              > Naucz się czytać dane z marinetraffic ;-)
              > Raportowane zanurzenie - czyli aktualne. Jak statek płynie na pusto to raportuj
              > e zanurzenie dla pustego statku ;-) Aby wiedziec jakie ma zanurzenie maks. musi
              > sz albo wykupić abonament w mt, albo poszukać jego danych na innych stronach ;-
              > )
              > 1. ships.jobmarineman.com/pl/norjarl-9436264/
              > Zanurzenie 6,28m
              > 2.ships.jobmarineman.com/globia-7823334/
              > 4,46m
              > 3.www.mfshippinggroup.com/en/fleetlist/multi-purpose-vessel/217/john-paul-k
              > 5,64m

              Ok zatem nr 2 miesci sie w klasie elblagmax po drugie statki wcale nie musza wchodzic na max zaladowania, nawet rzadko maja max zanurzenie, moga zabunkrować sie w mniejszym stopniu

              inne zanurzenie jest w zalezności od gestosci wody czyli zasolenia czy temperatury
              • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 19.10.21, 20:56
                ignorant11 napisał:

                > maxikasek napisał:
                >
                > > "no i co?"
                > > Naucz się czytać dane z marinetraffic ;-)
                > > Raportowane zanurzenie - czyli aktualne. Jak statek płynie na pusto to ra
                > portuj
                > > e zanurzenie dla pustego statku ;-) Aby wiedziec jakie ma zanurzenie maks
                > . musi
                > > sz albo wykupić abonament w mt, albo poszukać jego danych na innych stron
                > ach ;-
                > > )
                > > 1. ships.jobmarineman.com/pl/norjarl-9436264/
                > > Zanurzenie 6,28m
                > > 2.ships.jobmarineman.com/globia-7823334/
                > > 4,46m
                > > 3.www.mfshippinggroup.com/en/fleetlist/multi-purpose-vessel/217/john-paul-k
                > > 5,64m
                >
                > Ok zatem nr 2 miesci sie w klasie elblagmax po drugie statki wcale nie musza wc
                > hodzic na max zaladowania, nawet rzadko maja max zanurzenie, moga zabunkrować s
                > ie w mniejszym stopniu
                >
                > inne zanurzenie jest w zalezności od gestosci wody czyli zasolenia czy temperat
                > ury
                >
                >


                Pozatem dla Ciebie barka czy jacht to nie statek:)))
                • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 19.10.21, 20:59
                  ignorant11 napisał:

                  >
                  > Pozatem dla Ciebie barka czy jacht to nie statek:)))
                  >


                  Nikt tez planuje przyjmowac w E statków o zanurzeniu 15m od tego sa inne 4 wielkie porty.

                  A w bardzo dalekiej przyszłosci gdyby zaszła taka potrzeba, to zawsze mozna równolegle dobudowac nastepna sluze.
              • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 19.10.21, 22:31
                "Ok zatem nr 2 miesci sie w klasie elblagmax po drugie statki wcale nie musza wchodzic na max zaladowania, nawet rzadko maja max zanurzenie, moga zabunkrować sie w mniejszym stopniu"
                Nie , nie mieści się. zanurzenie maks. przy głębokości 5m to 4 m. Zobacz dokumenty UM. I żadne zaklęcia polityków tego nie zmienią. Nikt nie będzie ryzykował podwyższenia składki ubezpieczeniowej.
                A takie kapcie najczęsciej mają maks zanurzenie, żeby ich istnienie miało jakiś sens ekonomiczny.

                "inne zanurzenie jest w zalezności od gestosci wody czyli zasolenia czy temperatury"
                Owszem. Zimą może zyskać nawet z 10 cm ;-)

                "Pozatem dla Ciebie barka czy jacht to nie statek:)))"
                Statek, ale nie o takich statkach mówili politycy chwaląc potrzebę przekopu ;-)
                Zresztą obecnie barką nie dowodzi nawet szyper, tylko "kierownik statku" ;-)


                "Nikt tez planuje przyjmowac w E statków o zanurzeniu 15m od tego sa inne 4 wielkie porty."
                Najpierw trzeba znaleźć statki, które będą mogły pływać do Elbląga (poza barkami i jachtami ;-) ).

                "A w bardzo dalekiej przyszłosci gdyby zaszła taka potrzeba, to zawsze mozna równolegle dobudowac nastepna sluze."
                MOżna też wybudować kanał obok Zalewu WIślanego- tylko po co? ;-) Ekonomiczne uzasadnienie straciło to nawet dla rządu- dlatego obecnie nie mówią o ekonomicznych korzyściach i zwrocie inwestycji , tylko o potrzebach militarnych. Tak jak z 500+, kiedy okazało sie że program jako próba poprawy dzietności poniósł klęskę- zmieniono retorykę. Teraz 500+ ma wyciagac z biedy.
                Problemem nie jest śluza- bo ta ma nawet rezerwę do przebudowy głębokości. Tylko kanał, który przy warunkach hydrologicznych Zalewu będzie bardzo trudny do utrzymania w założonej głębokości. Ale zarobią firmy robót czerpalnych- praca co roku ;-)
                Różnice wahań wody na j. Drużno spowodowane naganianiem wody przez cieśninę Pilawską są rzędu 1-1,3m , więc zakładam że na Zalewie nieco większe. ścianki szczelne na brzegach toru wodnego nie zabezpieczą przed nanoszeniem przez te wody materiału. Obecnie UM nie łamie lodu na Zalewie, bo to nie ma sensu- bo jak to w tym roku powiedział przedstawiciel UM w Gdyni- jest to trudne technicznie dla Zalewu. Nic dziwnego - to zamknięty akwen, będzie wymagało wykonywanie głębokich "kieszeni" żeby lód spłynął.
                A obecnie nie ma pieniędzy na utrzymanie chociązby tych 2m do portu w Elblągu (choć dyrektor wierzy że pieniądze, których nie dostają obecnie nagle po skończeniu inwestycji popłyną szerokim strumieniem ;-)
                www.portel.pl/gospodarka/czytelnik-rzeka-za-plytka-barki-nie-moga-plywac/104219
                Jak widać- po każdej zimie kanał będzie musiał być pogłebiany żeby odzyskać swoje 5m.

                Z zanurzeniem 4m to jednostka rzędu 50m długości. Chyba że płaskodenna jak barka.

                W klasie Elblągmax nie mieszczą się nawet jachty, przy projektowaniu których pracuję. ;-)
                • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 20.10.21, 13:56
                  :))) Chaciałbym zobaczyc owe jachty nad którymi pracujesz, które maja nie mieścić się w klasie elablagmax...

                  Jedna z fkcji kanała jest własnie wyrównywanie poziomów zreszta wiatry z kierunków NE, powodujace nagony sa raczej rzadkie...'

                  Nie bardzo wierze w zamulanie samego Przekopu, raczej toru na Zalewie
                  Ale to samo jest i w Szczecinie i w Hamburgu, czy Antwerpii, wiec uwazasz, że nie nalezy prowadzić bieżacych prac czerpalnych?
                  Moze poza Gdańskiem N i Gdynia...

                  Wiele portów przez locje jest opisywanych jako batymetrycznie stale zmienne, równiez Twoja ukochana Ciesnina Pilawska jest sztucznie utrzymywana.

                  Raczej 4.5m zanurzenia przy 5m głebokości tranzytowej, zreszta jak sam powiedziałes nie ma wiekszego problemu aby zbudować rownoległa śluze jak jest na wielu kanałach np Kilonskim czy Panamskim jesli komercja to nakaze...

                  Pokazałem Ci kilka statków, z których sam podałeś jeden z nich jako elablagmax

                  To, że teraz sa problemy to wlasnie budowa nowej drogi jest w tym własnie celu.
                  A dyrdymały, że Józek nie lubi Kazika sa zupełnie niemerytoryczne.

                  Przekop i cała droga i cała modernizacja portu zwróci sie po max kilku latach gdy policzymy wpływy do budzetu...

                  I choc jestem zwolennikiem prywatności gospodarki to jednak tu RP jest najwiekszym beneficjentem, wiec to RP musi inwestować,.

                  Tym bardziej, że jak kombinuja odciazy to MZG od malych statkow ( nie w sensie mpdm:))) o pojemnosci rzedu 4-5 kt
                    • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 20.10.21, 18:54
                      cheyenne20 napisał:

                      > Może Kolega Ignorant11 podlinkować gdzie jest w Elblągu ten port co to ma te el
                      > blągmaxy obslugiwać? Gdzie będzie obrotnica ?
                      > Przy ul. Radomskiej jest jakaś przystań, ale tam jest tylko mały plac bez infra
                      > struktury i kawałek nabrzeża.

                      Obejrzyj film jest tam i obrotnicy;
                      www.youtube.com/watch?v=JNXF3_sdXOE&t=446s
                      • cheyenne20 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 20.10.21, 20:38
                        Ten film to typowy propagandowy bełkot. Opowieści dziwnej treści. Nawet nie wiedzą co produkują Elbląskie firmy, mylą produkty General Electric z produktami FLS Smith MAAg Gear. Wycieczka po szuwarach, chwalenie się 60 letnim statiem o nosnosci 300 ton .
                        Tylko ani słowa gdzie jest ten port w Elblągu.
                  • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 20.10.21, 15:29
                    ":))) Chaciałbym zobaczyc owe jachty nad którymi pracujesz, które maja nie mieścić się w klasie elablagmax..."
                    Teraz już chyba można pisać. Np jacht dla pana A. z Chelsea- 144 m długości ;-)

                    "Jedna z fkcji kanała jest własnie wyrównywanie poziomów zreszta wiatry z kierunków NE, powodujace nagony sa raczej rzadkie...'"
                    Na rzece Elbląg wiatry zachodnie powodują wahania 20cm poziomu wody ;-)

                    "Nie bardzo wierze w zamulanie samego Przekopu, raczej toru na Zalewie
                    Ale to samo jest i w Szczecinie i w Hamburgu, czy Antwerpii, wiec uwazasz, że nie nalezy prowadzić bieżacych prac czerpalnych?"
                    Pod hasłem przekop piszę o całej trasie. BO sama śluza do niczego nie służy bez reszty. RÓznica jest taka, że na Zalewi kopią w mule, stąd tor wodny musi byc odgrodzony ściankami szczelnymi. BAgrowanie nalezy przeprowadzać bieżaco, ale nie u nas.U nas robi się wielki projekt kiedy jest już tragedia. I tak będzie tam, skoro od 3 lat UM w Gdyni nie ma pieniędzy na pogłębianie bieżące. Będzie wielkie otwarcie, a po paru miesiącach jak dziennikarze się znudzą degrengolada. DO czasu jak jakiś statek utknie na mieliźnie na torze. A ztym będzie problem szczególnie na rzece Elbląg, kiedy nagle tor wodny z 2m zwiększy się do 5m i to wzdłuż prądu rzeki.

                    "Raczej 4.5m zanurzenia przy 5m głebokości tranzytowej, zreszta jak sam powiedziałes nie ma wiekszego problemu aby zbudować rownoległa śluze jak jest na wielu kanałach np Kilonskim czy Panamskim jesli komercja to nakaze..."
                    Bo to nie śluza będzie tu wąskim gardłem, a zamulający się tor wodny. A głębokość przy 5m to 4m. Vide raport UM w Gdyni. 0,5 m przepisowego zapasu na przechyły kadłuba i 0,5m rezerwy na bagrowanie. Jak czytałęś w tym artykule który zalinkowałem- po zimie tor na rzece spłyca się o 0,3m.

                    "Pokazałem Ci kilka statków, z których sam podałeś jeden z nich jako elablagmax"
                    Żaden z nich nie był elblągmaxem. chyba że chcesz pływać na pusto. W sumie ma to mniej więcej tyle sensu ekonomicznego co przekop.

                    "To, że teraz sa problemy to wlasnie budowa nowej drogi jest w tym własnie celu."
                    Nie- to że są problemy teraz wynika z niewielkiego znaczenia tego portu i braku kasy na utrzymanie szlaków. Po ukończeniu przekopu poprawi to sytuację na 2-3 lata, zanim znów się zamuli kanał. Bo kasy nie będzie. Zalożone przez rząd 6 mln rocznie to kpina. UM w Szczecinie nie był w stanie zapewnić szerokości toru 90m przy założonej głębokości 10,5m. kiedy rocznie przeznaczał na to 5mln zł a i tak było za mało. A tam jest piasek a nie mułki. Koszty utrzymania wg UM powinny wynosić 15 mln zł rocznie.
                    DO tego jeśli nie chcą zamykać szlaku na zimę, to potrzebna jest flota lodołamaczy (2-3) do utrzymania szlaku. Te co są nie wyrabiają się na Wiśle. Na Odrze co roku jest wsparcie 6-8 lodołamaczy z Niemiec, tam nie ma co liczyć na ROsjan ;-)

                    "Przekop i cała droga i cała modernizacja portu zwróci sie po max kilku latach gdy policzymy wpływy do budzetu..."
                    Nie zwróci się i to nawet przyznał już rząd. Jedni szacują że zwrot nastąpi po 450 latach, inni że już niewiele ponad 100 lat.
                    Gdzieś znalazłem wyliczenie , że przy wzroście przeładunków do miliona ton i opłatach portowych wyższych dwukrotnie niż w Gdańsku - to wpływy portu będą rzędu 2 mln zł.


                    "Tym bardziej, że jak kombinuja odciazy to MZG od malych statkow ( nie w sensie mpdm:))) o pojemnosci rzedu 4-5 kt"
                    Nie odciązy- bo i tak te ładunki będą musiały trafić do Gdańska czy Gdyni, żeby zostać załadowane na większe oceaniczne jednostki.
                    • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 20.10.21, 19:03
                      Skoro pracowałes przy Mjachcie dla miliardera to gratuluje ale nie takie jachty robia kase w marinach. Głowne to rodzinne łodki o zanurzeniu 1.5-2,5 max

                      Jestes jak już zauwazyłe niereformowalny, bo powtarzasz nonsensy geniuszów z greenpicu i podobnych Gawlików.

                      To nie port E inwestuje ale RP, co Ci juz napisałem.

                      Porównujesz koszty bagrowania na 12,5m do 5m, rzeczywiscie bardzo przekonujące:)))

                      Sam podałeś zanurzenie na 4.5m, wiec nie kręc.

                      20cm nagonów czy cofek to nic.
                      • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 20.10.21, 19:26
                        "Porównujesz koszty bagrowania na 12,5m do 5m, rzeczywiscie bardzo przekonujące:)))"
                        Nie porównuję koszty utrzymania żądanej głębokości. NAwet UM w GDyni szukał takiej, odpowiednio małej, przetarg się opóżnił , wpłynęła jedna oferta. UM chciał dac 40 mln zł, jedyna oferta była na 117 mln zł. WIęc raczej nici z przetargu.

                        "Sam podałeś zanurzenie na 4.5m, wiec nie kręc."
                        Gdzie? To politycy wymyślili sobie 4,5 m. UM określił na 4m.

                        "20cm nagonów czy cofek to nic."
                        Owszem, jeśli masz ten metr zapasu pod kilem.

                        Tak przy okazji odświezyłem sobie temat. Niemcy przed wojną na potrzeby Schichaua pogłębili tor na rzece Elbląg do 4m. Jednak mimo 10-letniej walki (1925-1935) na zalewie nie udało im się utrzymać głębokości większej niż 3m. Potem mieli inne wydatki i odpuścili sobie "morski port Elbing" ;-)
      • maxikasek Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 20.10.21, 21:12
        "Elbląg dla MZG to tak jak Liege dla Antwerpii

        Mozna?

        Opłaca sie?

        Atylko 3 braki..."

        Ignor, nie myl dwóch systemów walutowych. W promieniu 250 km od Liegie żyje 56 mln konsumentów. Ile żje w promieniu 250km od ELblaga? 5-6 mln? Przez Liege przechodza 3 autostrady, dwie kolejne w pobliżu. Węzeł kolejowy, lotnisko (50 samolotów cargo co noc, 800 tys. ton ładunków rocznie, 200 tys. pasażerów). Port w Liege to 16 mln ton rocznie . I najważniejsze- nic nie budowali- cała infrastruktura rzeczna już była. I kilkusetletnia ciągła tradycja.
        Postawili terminal za 40 mln euro.
        I ciekawostka- wszystkie 3 barki są za duże na elblągmax ;-) Rebel dł 192m, Skyline - 110m (choć jest druga barka 79m- obie pływają po tej samej trasie, ale ta druga nie ma ani jednego zdjęcia z kontenerami), Gerard Albert- 135m.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka