Dodaj do ulubionych

Potęga polskich portów2

27.04.23, 00:51
Jak zapowiedziałem jest to kontynuacja wątku o tym samym tytule bez 2
forum.gazeta.pl/forum/w,539,174526041,174526041,Potega_polskich_portow.html
A nowy dla wygody aby kontynuowac bez przewijania tasiemca
Obserwuj wątek
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 27.04.23, 00:54
      businessinsider.com.pl/gospodarka/przekop-mierzei-bitwa-o-port-w-elblagu-oto-ile-znacza-dla-duzego-transportu/ppz7erx?utm_source=businessinsider.com.pl_viasg_businessinsider&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=undefined&utm_v=2

      www.portalsamorzadowy.pl/finanse/port-w-elblagu-w-centrum-sporu-minister-ostrzega,452562.html

      www.youtube.com/watch?v=93ArmjVXDSg

      ciag dalszy sporu o Elbląg
      • melikles Re: Potęga polskich portów2 27.04.23, 08:09
        A może w Elblągu ulokować bazę polskiej floty atomowych okrętów podwodnych? Instalacje militarne generują korzystny efekt mnożnikowy dla lokalnej gospodarki.
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 27.04.23, 11:14
          melikles napisał(a):

          > A może w Elblągu ulokować bazę polskiej floty atomowych okrętów podwodnych? Ins
          > talacje militarne generują korzystny efekt mnożnikowy dla lokalnej gospodarki.
          >

          Jeśli już to raczej lotniskowców, bo owszem AOPy przejda i co wiecej nie potrzebuja ropy a tlen sa w stanie same wyprodukowac:))) Mogłby tez skrycie wyjśc z Elbląga ale pozostaje problem zwiekszenia zasiegu naszego lotnictwa, wiec w 1szym rzedzie lotniskowce, tym bardziej, że wpłyną na rozwój lotnictwa:)))A AOPy? Owszem jako osłonowe dla nszych liczych lotniskowców. BudzetMONu pozwala na zbudowanie 1 lotniskowca rocznie, wiec już po 11 latach mozemy miec silniejsza flote niż USNavy:)))
    • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 28.04.23, 00:02
      GUS podał przeładunki w portach za 2022 rok- 119 mln ton
      "Obroty ładunkowe w portach morskich w 2022 r. wyniosły 119,0 mln ton, tj. o 23,1% więcej
      niż w 2021 r. Wzrost obrotów odnotowano w Gdańsku (o 40,3%), Świnoujściu (o 16,5%), Szczecinie (o 13,2%) oraz Gdyni (o 1,5%), natomiast spadek – w Policach (o 11,9%)."
      "W strukturze obrotów ładunkowych w 2022 r. największy udział miały ładunki masowe suche
      – 35,0% (w tym węgiel i koks – 18,9%), masowe ciekłe – 32,6% (w tym ropa naftowa i produkty
      z ropy naftowej – 26,9%) oraz ładunki w kontenerach dużych – 19,1%.
      W 2022 r. w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano wzrost obrotów ładunków masowych suchych (o 46,2%, w tym ponad 2,5-krotny wzrost obrotów węgla i koksu), masowych
      ciekłych (o 29,9%) oraz pozostałych ładunków drobnicowych (o 17,2%), spadek natomiast
      – ładunków tocznych (o 3,1%) i kontenerów dużych (o 1,6%)."

      stat.gov.pl/obszary-tematyczne/transport-i-lacznosc/transport/gospodarka-morska-w-polsce-w-2022-roku,7,20.html
      • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 28.04.23, 10:18
        OK ale ciekawe dlaczego dane GUS zawsze sa niższe niż zliczenia z raportów portowych? Jakieś inne przeładunki? W Gdyni dopiero teraz powinniśmy się spodziewać wzrostów po pogłębieniu toru i basenów, a znacznie większych po zbudowaniu portu zewnętrznego. Spadek w Policach wcale nie martwi, bo to port jednej firmy i przeładunki wzrosną po uruchomieniu budowanej instalacji.
        • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 29.04.23, 15:39
          "OK ale ciekawe dlaczego dane GUS zawsze sa niższe niż zliczenia z raportów portowych? Jakieś inne przeładunki?"
          GUS od ponad 10 lat przyjął metodologię Eurostatu, podaje masę ładunku netto. Ministerstwo liczy razem ze środkiem transportu (naczepa, ciężarówka). GUS nie zlicza też chyba masy pustych kontenerów.

          "W Gdyni dopiero teraz powinniśmy się spodziewać wzrostów po pogłębieniu toru i basenów, a znacznie większych po zbudowaniu portu zewnętrznego."
          Właśnie CMA CGM ogłosiło że wycofuje feedery z Gdyni i przenosi je do BH. To oznacza circa 200 tys. TEU mniej w GDynii.
          www.gospodarkamorska.pl/cma-cgm-wycofuje-sie-z-gdyni-70517

          "Spadek w Policach wcale nie martwi, bo to port jednej firmy i przeładunki wzrosną po uruchomieniu budowanej instalacji."

          Instalacja już praktycznie ukończona , trwają testy końcowe. I co ma spadek przeładunków do budowania nowej instalacji? ALe tu masz rację- to nie ma znaczenia. POlice odpowiadają za mniej niż 1% przeładunków, więc nawet gdyby je zamknęli to nie byłoy to zauważalne.


          Gdańsk utrzymał 13 miejsce w 2022 w TOP15 portów kontenerowych UE
          • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 29.04.23, 17:01
            maxikasek napisał:

            > "OK ale ciekawe dlaczego dane GUS zawsze sa niższe niż zliczenia z raportów por
            > towych? Jakieś inne przeładunki?"
            > GUS od ponad 10 lat przyjął metodologię Eurostatu, podaje masę ładunku netto. M
            > inisterstwo liczy razem ze środkiem transportu (naczepa, ciężarówka). GUS nie z
            > licza też chyba masy pustych kontenerów.
            >
            > "W Gdyni dopiero teraz powinniśmy się spodziewać wzrostów po pogłębieniu toru i
            > basenów, a znacznie większych po zbudowaniu portu zewnętrznego."
            > Właśnie CMA CGM ogłosiło że wycofuje feedery z Gdyni i przenosi je do BH. To oz
            > nacza circa 200 tys. TEU mniej w GDynii.
            > www.gospodarkamorska.pl/cma-cgm-wycofuje-sie-z-gdyni-70517

            To nie ma wiekszego znaczenia bo GiG razem tworza MZG i dobrze, sa 2 porty bo łatwiej rozwiązać kongestie.
            NB Szi Ś sa znacznie dalej od siebie a sa jednym portem. Historycznie Gdynia to antyGdańsk.
            >
            > "Spadek w Policach wcale nie martwi, bo to port jednej firmy i przeładunki wzro
            > sną po uruchomieniu budowanej instalacji."
            >
            > Instalacja już praktycznie ukończona , trwają testy końcowe. I co ma spadek prz
            > eładunków do budowania nowej instalacji? ALe tu masz rację- to nie ma znaczenia
            > . POlice odpowiadają za mniej niż 1% przeładunków, więc nawet gdyby je zamknęli
            > to nie byłoy to zauważalne.
            >
            >
            > Gdańsk utrzymał 13 miejsce w 2022 w TOP15 portów kontenerowych UE

            Jak ruszy to to beda przeładdunki do i od i jeszcze nadwyzki.
            Dobrze, że sa Police odciazaja Śi Sz
            • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 29.04.23, 21:45
              "To nie ma wiekszego znaczenia bo GiG razem tworza MZG i dobrze, sa 2 porty bo łatwiej rozwiązać kongestie."
              Ty czytasz to co piszesz? DO tej pory ładunki były podzielone na dwa porty- teraz to będzie jeden. To co z tą kongestią?

              "Jak ruszy to to beda przeładdunki do i od i jeszcze nadwyzki.
              Dobrze, że sa Police odciazaja Śi Sz"
              Władze portu spodziewają się wzrostu docelowo o kilkadziesiąt portu. Są więc szanse że przekroczą 1% ogółu, lub dojdą do 5% Sz-Św.. Dalej bez znaczenia.
              • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 29.04.23, 22:06
                maxikasek napisał:

                > "To nie ma wiekszego znaczenia bo GiG razem tworza MZG i dobrze, sa 2 porty bo
                > łatwiej rozwiązać kongestie."
                > Ty czytasz to co piszesz? DO tej pory ładunki były podzielone na dwa porty- ter
                > az to będzie jeden. To co z tą kongestią?

                A Ty czytasz?

                Piszesz o 200k TEU gdy Gdynia przeładowuje ca 1M TEU.

                >
                > "Jak ruszy to to beda przeładdunki do i od i jeszcze nadwyzki.
                > Dobrze, że sa Police odciazaja Śi Sz"
                > Władze portu spodziewają się wzrostu docelowo o kilkadziesiąt portu. Są więc sz
                > anse że przekroczą 1% ogółu, lub dojdą do 5% Sz-Św.. Dalej bez znaczenia.

                Te 5% czyli dobre 5Mt odciążą porty Ś i Sz...
                • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 29.04.23, 22:07
                  ignorant11 napisał:

                  > maxikasek napisał:
                  >
                  > > "To nie ma wiekszego znaczenia bo GiG razem tworza MZG i dobrze, sa 2 por
                  > ty bo
                  > > łatwiej rozwiązać kongestie."
                  > > Ty czytasz to co piszesz? DO tej pory ładunki były podzielone na dwa port
                  > y- ter
                  > > az to będzie jeden. To co z tą kongestią?
                  >
                  > A Ty czytasz?
                  >
                  > Piszesz o 200k TEU gdy Gdynia przeładowuje ca 1M TEU.
                  >
                  > >
                  > > "Jak ruszy to to beda przeładdunki do i od i jeszcze nadwyzki.
                  > > Dobrze, że sa Police odciazaja Śi Sz"
                  > > Władze portu spodziewają się wzrostu docelowo o kilkadziesiąt portu. Są w
                  > ięc sz
                  > > anse że przekroczą 1% ogółu, lub dojdą do 5% Sz-Św.. Dalej bez znaczenia.

                  A skąd masz te przepowiednie?
                  >
                  > Te 5% czyli dobre 5Mt odciążą porty Ś i Sz...
                  >
                  >
                  >
                  >
                • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 30.04.23, 02:31
                  "Piszesz o 200k TEU gdy Gdynia przeładowuje ca 1M TEU."
                  Teraz będzie 20% mniej. 800tys. TEU. Za to Gdańsk więcej.

                  "Te 5% czyli dobre 5Mt odciążą porty Ś i Sz..."
                  Te 5% to 1,6 mln ;-) czyli 600 tys. więcej niż do tej pory.

                  "A skąd masz te przepowiednie?"
                  Zarząd portu Police liczy że po zakończeniu inwestycji przeładunki w porcie wzrosną o kilkadziesiąt procent.

                  www.parkiet.com/chemia/art38077461-azoty-rozbuduja-port-police
                  • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 30.04.23, 09:01
                    maxikasek napisał:

                    > "Piszesz o 200k TEU gdy Gdynia przeładowuje ca 1M TEU."
                    > Teraz będzie 20% mniej. 800tys. TEU. Za to Gdańsk więcej.
                    >
                    > "Te 5% czyli dobre 5Mt odciążą porty Ś i Sz..."
                    > Te 5% to 1,6 mln ;-) czyli 600 tys. więcej niż do tej pory.
                    OK te 5% liczysz od przeładunków w ujściu Odry, a nie od całkowitych polskich
                    >
                    > "A skąd masz te przepowiednie?"
                    > Zarząd portu Police liczy że po zakończeniu inwestycji przeładunki w porcie wzr
                    > osną o kilkadziesiąt procent.
                    >
                    > www.parkiet.com/chemia/art38077461-azoty-rozbuduja-port-police

                    OK ale to i tak dużo i odciąża głowne porty Odry i kolej. A 1,6-2Mt to całkiem istotny port, zreszta nie wiadomo czy port bedzie świadczył usługi równiez dla innych podmiotów niż Azoty Police, choc była o tym mowa, co jest prawdopodobne. Wtedy mozliwy byłby dalszy rozwój tego portu...
                    • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 30.04.23, 16:58
                      "OK ale to i tak dużo i odciąża głowne porty Odry i kolej. A 1,6-2Mt to całkiem istotny port, zreszta nie wiadomo czy port bedzie świadczył usługi równiez dla innych podmiotów niż Azoty Police, choc była o tym mowa, co jest prawdopodobne. Wtedy mozliwy byłby dalszy rozwój tego portu..."

                      W skali lokalnej owszem. W skali kraju te 2 mln to 1,5 %- mniej niż błąd statystyczny . Nie sądzę by odciązył kolej, bo to co do tej pory szło portem to i będzie. To co koleją to i tak nie było połączenia wodnego.

                      "Duze poparcie dla nacjonalizacji portu Elbląg
                      trojka.polskieradio.pl/artykul/3159466,Rozbudowa-portu-w-Elblagu-Duze-poparcie-dla-rzadowej-propozycji-jest-nowy-sondaz"
                      Płacę i wymagam wyników ;-). Ostatnio znowu wyszedł "oburzony mieszkaniec Elbląga" w TVP , który seryjnie występuje w wywiadach ulicznych. I to w obecnie w dwóch różnych miastach ;-)

                      "Skoro ja dałem juz ponad 2Gzł to 100 M wcale nie jest duzo. POrty i najwazniejsza infrastruktura powinna być zabezpieczona jako dobro publiczne"
                      To zwykłe złodziejstwo. rzeka Elbląg nalezy do państwa i to ono powinno pogłębić ją. Tak jak to robi w innych portach. Żeby było śmieszniej miasto było już dogadane z Gróbarczykiem. Prezydent miasta wspierał przekop (przekonywał m.in. mieszkańców Kużnic by nie protestowali). Ale przyszedł min. Śliwka i wyrzucił wszystko do kosza. Teraz chce przejąć port za darmo.

                      • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 30.04.23, 22:06
                        maxikasek napisał:

                        > "OK ale to i tak dużo i odciąża głowne porty Odry i kolej. A 1,6-2Mt to całkiem
                        > istotny port, zreszta nie wiadomo czy port bedzie świadczył usługi równiez dla
                        > innych podmiotów niż Azoty Police, choc była o tym mowa, co jest prawdopodobne
                        > . Wtedy mozliwy byłby dalszy rozwój tego portu..."
                        >
                        > W skali lokalnej owszem. W skali kraju te 2 mln to 1,5 %- mniej niż błąd statys
                        > tyczny . Nie sądzę by odciązył kolej, bo to co do tej pory szło portem to i będ
                        > zie. To co koleją to i tak nie było połączenia wodnego.

                        To po co rozbudowali port i ciagną tory?
                        >
                        > "Duze poparcie dla nacjonalizacji portu Elbląg
                        > trojka.polskieradio.pl/artykul/3159466,Rozbudowa-portu-w-Elblagu-Duze-poparcie-
                        > dla-rzadowej-propozycji-jest-nowy-sondaz"
                        > Płacę i wymagam wyników ;-). Ostatnio znowu wyszedł "oburzony mieszkaniec Elblą
                        > ga" w TVP , który seryjnie występuje w wywiadach ulicznych. I to w obecnie w dw
                        > óch różnych miastach ;-)
                        >
                        > "Skoro ja dałem juz ponad 2Gzł to 100 M wcale nie jest duzo. POrty i najwaznie
                        > jsza infrastruktura powinna być zabezpieczona jako dobro publiczne"
                        > To zwykłe złodziejstwo. rzeka Elbląg nalezy do państwa i to ono powinno pogłęb
                        > ić ją. Tak jak to robi w innych portach. Żeby było śmieszniej miasto było już d
                        > ogadane z Gróbarczykiem. Prezydent miasta wspierał przekop (przekonywał m.in. m
                        > ieszkańców Kużnic by nie protestowali). Ale przyszedł min. Śliwka i wyrzucił ws
                        > zystko do kosza. Teraz chce przejąć port za darmo.
                        >

                        Tam jest niuans. Wody płynace zawsze sa państwowe i nigdy i nigdzie nie były prywatne.

                        Ale ten odcinek jest terenem portu, który nie jest państwowy, wiec trzeba to wreszcie uporzadkowac. Obecne port bez doinwestowania nie jest wiele warty. Ale po modernizacji moze rzeczywiscie dac do 5Mt
                        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 30.04.23, 22:09
                          ignorant11 napisał:

                          > maxikasek napisał:
                          >
                          > > "OK ale to i tak dużo i odciąża głowne porty Odry i kolej. A 1,6-2Mt to c
                          > ałkiem
                          > > istotny port, zreszta nie wiadomo czy port bedzie świadczył usługi równi
                          > ez dla
                          > > innych podmiotów niż Azoty Po
                          > > "Skoro ja dałem juz ponad 2Gzł to 100 M wcale nie jest duzo. POrty i naj
                          > waznie
                          > > jsza infrastruktura powinna być zabezpieczona jako dobro publiczne"
                          > > To zwykłe złodziejstwo. rzeka Elbląg nalezy do państwa i to ono powinno
                          > pogłęb
                          > > ić ją. Tak jak to robi w innych portach. Żeby było śmieszniej miasto było
                          > już d
                          > > ogadane z Gróbarczykiem. Prezydent miasta wspierał przekop (przekonywał m
                          > .in. m
                          > > ieszkańców Kużnic by nie protestowali). Ale przyszedł min. Śliwka i wyrzu
                          > cił ws
                          > > zystko do kosza. Teraz chce przejąć port za darmo.
                          > >
                          >
                          > Tam jest niuans. Wody płynace zawsze sa państwowe i nigdy i nigdzie nie były pr
                          > ywatne.
                          >
                          > Ale ten odcinek jest terenem portu, który nie jest państwowy, wiec trzeba to wr
                          > eszcie uporzadkowac. Obecne port bez doinwestowania nie jest wiele warty. Ale p
                          > o modernizacji moze rzeczywiscie dac do 5Mt

                          Zatem rzeka rzeczywiscie jest państwowa ale brzegi juz nie.
                          No i głownym beneficjentem bedzie i tak państwo z cła i WATu
                        • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 01.05.23, 01:12
                          "To po co rozbudowali port i ciagną tory?"
                          Pod Polimery, a po drugie- bo Unia dała kasę. WIęc żal nie skorzystać.

                          "Ale ten odcinek jest terenem portu, który nie jest państwowy, wiec trzeba to wreszcie uporzadkowac. Obecne port bez doinwestowania nie jest wiele warty. Ale po modernizacji moze rzeczywiscie dac do 5Mt"
                          Nie ma znaczenia czy jest prywatny czy państwowy. Właścicielem wód jest państwo.
                          Ani Państwo ani Zarząd portu nie jest od inwestowania w nabrzeża. Ma stworzyć infrastrukturę dostępową. Zaś resztę mają stworzyć dzierżawcy. Dlatego np. port zewnętrzny w Gdańsku od 2020 jest w zawieszeniu- bo nie było chętnych inwestorów.
                          Po modernizacji może dac z 300 tys. w porywach do 500.

                          "Zatem rzeka rzeczywiscie jest państwowa ale brzegi juz nie.
                          No i głownym beneficjentem bedzie i tak państwo z cła i WATu"
                          Nie będzie. BO do Elblaga nie wpłyną statki spoza UE (chyba że z Kaliningradu). A wewnątrz nie ma cła ani VAT.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 29.04.23, 20:56
      W dalszym ciągu zamiast współpracy sa awantury warchołów z Elbląga mimo iż mieszkańcy widza szanse w upaństwowieniu portu i tak trzeba zrobic,
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/53276-wicemin-sliwka-dokapitalizowanie-portu-w-elblagu-to-szansa-dla-regionu
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 30.04.23, 12:50
      Duze poparcie dla nacjonalizacji portu Elbląg
      trojka.polskieradio.pl/artykul/3159466,Rozbudowa-portu-w-Elblagu-Duze-poparcie-dla-rzadowej-propozycji-jest-nowy-sondaz

      Skoro ja dałem juz ponad 2Gzł to 100 M wcale nie jest duzo. POrty i najwazniejsza infrastruktura powinna być zabezpieczona jako dobro publiczne

      450ha terenów portowych i 2,5km nabrzeży to bardzo znaczacy potencjał
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 02.05.23, 10:27
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/53316-premier-morawiecki-wladze-elblaga-w-sprawie-portu-zachowuja-sie-jak-pies-ogrodnika

      Pan Mateusz o porcie Elbląg.

      Tu sie w pełni zgadzam.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 04.05.23, 14:08
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/53331-anwil-z-grupy-orlen-planuje-budowe-terminalu-przeladunkowego-w-gdansku
      i kolejne setki kt z Gdańska....
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 04.05.23, 16:29
        od 2019 szukają wykonawcy, może tym razem im się uda
        biznes.trojmiasto.pl/Nowy-termional-w-gdanskim-porcie-n143053.html

        "i kolejne setki kt z Gdańska...."
        Nie. Tylko to co przeładowywali do tej pory w Gdańsku na terminalach Grupy Azoty, będzie przeładowywane na ich terminalu.


        "Jak widać samorzad raczej robi przekrety niz dba o infrastrukture portowa.

        Ale sie wyjaśni i niektórych bedzie mozna wywłaszczyc lub uniewaznic, wypowiedziec.

        POrt trzeba znacjonalizowac i uporzadkowac włąsnośc wyszukac powaznych inwestorów.."
        BZdury. Państwo ma 24% gruntów w porcie i nic z tym nie robi ;-) Zgodnie z ustawą zmienioną przez PiS, jeśli prywatny właściciel zechce sprzedać/wydzierżawić swoje nieruchomości w porcie to prawo pierwokupu na Zarzad Portu. W dodatku Gróbarczyk kłamie. Port miał 50mln euro przyznane na modernizację. Miasto nie może pogłębiać wód płynących, bo to własnośc państwa. Może jedynie zarządzać tym co na brzegu i utrzymywać tor wodny (nawigacyjnie) w obrębie portu.

        Masz dowody na przekręty samorządu? Czy tylko ministerstwa?

        W dodatku chwali się tunelem na który państwo nie dało ani złotówki. A tylko zarobiło ;-)
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 05.05.23, 04:47
          maxikasek napisał:

          > od 2019 szukają wykonawcy, może tym razem im się uda
          > biznes.trojmiasto.pl/Nowy-termional-w-gdanskim-porcie-n143053.html
          >
          > "i kolejne setki kt z Gdańska...."
          > Nie. Tylko to co przeładowywali do tej pory w Gdańsku na terminalach Grupy Azot
          > y, będzie przeładowywane na ich terminalu.
          >
          >
          > "Jak widać samorzad raczej robi przekrety niz dba o infrastrukture portowa.
          >
          > Ale sie wyjaśni i niektórych bedzie mozna wywłaszczyc lub uniewaznic, wypowiedz
          > iec.
          >
          > POrt trzeba znacjonalizowac i uporzadkowac włąsnośc wyszukac powaznych inwestor
          > ów.."
          > BZdury. Państwo ma 24% gruntów w porcie i nic z tym nie robi ;-) Zgodnie z usta
          > wą zmienioną przez PiS, jeśli prywatny właściciel zechce sprzedać/wydzierżawić
          > swoje nieruchomości w porcie to prawo pierwokupu na Zarzad Portu. W dodatku Gró
          > barczyk kłamie. Port miał 50mln euro przyznane na modernizację. Miasto nie może
          > pogłębiać wód płynących, bo to własnośc państwa. Może jedynie zarządzać tym co
          > na brzegu i utrzymywać tor wodny (nawigacyjnie) w obrębie portu.
          >
          > Masz dowody na przekręty samorządu? Czy tylko ministerstwa?
          >
          > W dodatku chwali się tunelem na który państwo nie dało ani złotówki. A tylko za
          > robiło ;-)

          Jak nie dałó?
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 04.05.23, 14:13
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/prawo-polityka/53329-grobarczyk-nie-jest-wykluczone-ze-w-elblagu-zawrzemy-umowe-z-prywatnymi-inwestorami

      Jak widać samorzad raczej robi przekrety niz dba o infrastrukture portowa.

      Ale sie wyjaśni i niektórych bedzie mozna wywłaszczyc lub uniewaznic, wypowiedziec.

      POrt trzeba znacjonalizowac i uporzadkowac włąsnośc wyszukac powaznych inwestorów...
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 05.05.23, 05:22
      dziennikelblaski.pl/931210,Wiceminister-Marek-Grobarczyk-zdradzil-plany-dotyczace-portu-w-Elblagu-Dzieki-inwestycji-bedzie-moglo-zawijac-tu-nawet-tysiac-statkow-wiecej.html

      www.youtube.com/watch?v=Ygut0q5Osu4

      Jak widać samorzad prawdopodobnie chce ukryć przekrety.

      Ale choc inwestycje opóźnia się to jednak port ruszy.
      • cheyenne20 Re: Potęga polskich portów2 05.05.23, 20:25
        Dziwne, że Polski prywatny kapitał nie widzi biznesu w porcie Elbląg. Na autostrady i zakłady przemysłowe są chętni a na taką gratkę jak Elbląg nie ma. A może oni nie chcą po prostu umoczyć ? Państwo to co innego, jak za komuny - kapitał nie ma właściciela więc można robić z nim co sie chce.
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 05.05.23, 21:56
          cheyenne20 napisał:

          > Dziwne, że Polski prywatny kapitał nie widzi biznesu w porcie Elbląg. Na autos
          > trady i zakłady przemysłowe są chętni a na taką gratkę jak Elbląg nie ma. A moż
          > e oni nie chcą po prostu umoczyć ? Państwo to co innego, jak za komuny - kapita
          > ł nie ma właściciela więc można robić z nim co sie chce.

          Włąsnie, że panstwo 24% terenów bedzie chciało sie dogadac z prywaciarzami, którzy maja 46% terenów portu
          Noga wręcz załózyc nowa ske

          Wkleiłem szczególowe info
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 05.05.23, 21:53
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/53336-urzad-miasta-w-elblagu-o-strukturze-wlasnosciowej-terenow-w-porcie-46-proc-nalezy-do-przedsiebiorcow-prywatnych

      No to mamy rozwiązanie dogadac sie z prywaciarzami i mamy wiekszość a samorzad niech sie buja:)))
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 05.05.23, 22:37
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/porty-logistyka/53335-grobarczyk-do-portu-w-elblagu-bedzie-moglo-zawijac-ok-1-tys-jednostek-ktore-wchodza-do-innych-portow

      TEn tysiąc statków z MZG to min 1-2Mt
      Byle Elblag zdołał tyle przeładować ale niewatpliwie sa konieczne dalsze inwestycje
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 05.05.23, 22:40
      Włądzze portu mowią o obecnych zdolnosciach na 2Mt
      www.youtube.com/watch?v=Vmtfb83jTt8
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 07.05.23, 21:17
      www.youtube.com/watch?v=Q_lGSsQ9xXE
      Nowy materiał o nowym kanale, info niewiele ale ładne zdjęcia.

      Jak widac ns spłycajacy podejscie do Świnkowa kosztuje nas 10Gzł, wiec niech gebelsy płaca...
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 08.05.23, 10:58
      biznesalert.pl/orlen-chce-porzucic-rope-z-rosji-w-czechach-i-uderza-w-niemcy-za-kazachstan/
      biznesalert.pl/polska-pozostaje-w-grze-o-niemiecka-rafinerie-po-rosjanach/

      Obajtek po raz 1szy posrednio potwierdził zainteresowanie Orlenu Swieciem, wiec nadal jest stawka na przejecie...
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 08.05.23, 20:28
        Orlen nie kupuje LPG z ROsji. Kupuje rosyjskie LPG od pośredników w kraju ;-)
        Z ropą będzie podobnie?
        Obajtek chyba widzi że Schwedt się wymyka, stąd żale do Kazachów.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 10.05.23, 13:51
      jednak nadal dzieje się ale trzeba zaczekac do wrzesnia....

      Orlen deklaruje i inwestuje w H2 a to byłaby gratka na zamoznym i chłonnym rynku niemieckim

      www.wnp.pl/nafta/orlen-wciaz-w-grze-o-rafinerie-schwedt-przeszkadza-jednak-polityka,707040.html

      biznesalert.pl/pkn-orlen-przejecie-rafineria-schwedt-inwestycje-zielony-wodor/
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 12.05.23, 15:28
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/prawo-polityka/53393-wiceszef-mkis-polski-rzad-nie-bedzie-podejmowal-dzialan-korzystnych-dla-rosyjskich-podmiotow-i-dla-rosyjskiego-rzadu

      Jak widac gra sie nadal toczy
      Dobrze, że nasi potwierdzili strategiczne interesy.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 16.05.23, 13:57
      www.gospodarkamorska.pl/grupa-azoty-rozbuduje-port-w-policach-by-importowac-zielone-surowce-spoza-ue-70893

      Jak widac Police beda nadal rozwijane i to nie tylko jako port morski ale i śródlądowy.
      Cieszy tez zainteresowanie biznesu Odrą.
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 17.05.23, 20:35
        KOleją będą wozić. Nie ma floty, a chemikaliowce śródlądowe są za duże nawet dla Przekopu.

        "Cieszy tez zainteresowanie biznesu Odrą."
        To nie biznes a politycy na państwowych posadach ;-)
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 17.05.23, 22:31
          maxikasek napisał:

          > KOleją będą wozić. Nie ma floty, a chemikaliowce śródlądowe są za duże nawet dl
          > a Przekopu.

          Chciałbys:))))

          >
          > "Cieszy tez zainteresowanie biznesu Odrą."
          > To nie biznes a politycy na państwowych posadach ;-)


          Jasne Nowak jest lepszy:)))
          • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 18.05.23, 20:29
            "Chciałbys:))))"
            Niestety nie. Sam Szyper, który takim pływa o tym pisał.

            "Jasne Nowak jest lepszy:)))"
            Nie. POPiS jest cały czas taki sam. Ilu skazanych za te oszustwa? Ile procesów? Poza Nowakiem, którego wystawili Ukraińcy i nawet nie chcieli go sądzić (zakładam że to wewnętrzne porachunki). Mamy jednego co 4 lata- w każdym roku wyborczym. Gawłowski i Karpiński.
            • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 19.05.23, 07:24
              maxikasek napisał:

              > "Chciałbys:))))"
              > Niestety nie. Sam Szyper, który takim pływa o tym pisał.

              Całe mnostwo elmaxów zawija do MZG. Górbarczyk mówił o tysiacu, a ci z Elblaga potwierdzaja ca 700 z samego Gdańska.

              Uwolnienie MZG od drobnoustrojów to przyrost 2-3 razy lub wiecej w hubie MZG.

              Elblag juz teraz może przeładowac do 2Mt.

              Niech dokończa droge i załatwia spory.
              I wszystko ruszy z kopyta. Ale mysle,ze jeszcze 2-3 lata...
              >
              > "Jasne Nowak jest lepszy:)))"
              > Nie. POPiS jest cały czas taki sam. Ilu skazanych za te oszustwa? Ile procesów?
              > Poza Nowakiem, którego wystawili Ukraińcy i nawet nie chcieli go sądzić (zakła
              > dam że to wewnętrzne porachunki). Mamy jednego co 4 lata- w każdym roku wyborcz
              > ym. Gawłowski i Karpiński.
              • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 21.05.23, 16:50
                "Całe mnostwo elmaxów zawija do MZG. Górbarczyk mówił o tysiacu, a ci z Elblaga potwierdzaja ca 700 z samego Gdańska."
                Tia. A jak dochodzi do liczenia to wystarczą palce dwóch rąk. Skoro Enais pływała raz w tygodniu do Gdańska- to już mamy 50 jednostek ;-)

                "Uwolnienie MZG od drobnoustrojów to przyrost 2-3 razy lub wiecej w hubie MZG."
                To tylko marzenia. Oczywiście urzędowym nakazem skierują część jednostek- ale tych państwowych jest dosłownie kilka.

                • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 21.05.23, 20:33
                  maxikasek napisał:

                  > "Całe mnostwo elmaxów zawija do MZG. Górbarczyk mówił o tysiacu, a ci z Elblaga
                  > potwierdzaja ca 700 z samego Gdańska."
                  > Tia. A jak dochodzi do liczenia to wystarczą palce dwóch rąk. Skoro Enais pływa
                  > ła raz w tygodniu do Gdańska- to już mamy 50 jednostek ;-)
                  jak sie douczysz, to bedziesz wiedział,ze mowa o zawinieciach, które mase.

                  Niewazne czy 1 zawija codziennie na trasie whadłowej czy 365 raz w roku:))) PUDŁO:)))
                  >
                  > "Uwolnienie MZG od drobnoustrojów to przyrost 2-3 razy lub wiecej w hubie MZG."
                  > To tylko marzenia. Oczywiście urzędowym nakazem skierują część jednostek- ale t
                  > ych państwowych jest dosłownie kilka.
                  >

                  Znowu bredziesz:))) PO prostu traffic kieruje do innego portu nabrzeza stanowiska itp.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 20.05.23, 18:21
      www.wnp.pl/logistyka/rzad-przyjal-program-budowy-toru-wodnego-do-terminala-kontenerowego-w-swinoujsciu,711883.html
      BRAWO! Swietna wiadomość! Koszty sa ogromne ale taka jest cena suwerennosci nad kluczowymi portami. To jeszcze fider ale już chyba 5ty port na Bałtyku. Wszystko wskazuje, że mamy szanse na 2 Huby i oprócz MZG bedziemy mieli równiez MZP

      2 mniejsze huby zawsze beda lepsze niz jeden wielki bo łatwiejsza logistyka i mniejsze zagrozenie kongestia
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 20.05.23, 18:23
      www.wnp.pl/energetyka/kiedy-powstanie-terminal-instalacyjny-w-swinoujsciu-niedlugo-wazny-przetarg,711203.html

      Nastepna swietna wiadomość Znowu Odra stanie sie hubem na skale bałtycka.
      Ja jestem sceptyczny wobec wiatrakow ale jest koniunktura wiec trzeba zarabiac.
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 21.05.23, 17:09
        "Nastepna swietna wiadomość Znowu Odra stanie sie hubem na skale bałtycka."
        Dzięki Niemcom ;-). Gdyby nie nowe Niederfinow ;-)

        "Przy okazji Przekopy widac jak rozwijaja sie porty nadzalewowe"
        Tolkmicko to dobry przykład- port samorządowy który jest pogłębiany przez państwo, nabrzeża też remontowało państwo. ELbląg nie może być- Tolkmicko bez problemów;-)

        "Dla mnie jednak za małe głeboko sci, bo aby mogły wejsc morskie jachty zaglowe musi byc co najmniej 2,5-3m"
        Bo nikt tam morskim nie popłynie. Głebokośc techniczna po modernizacji to 3,5m, co umożliwia wpłynięcie jednostek do 2 m zanurzenia.
        Przy okazji w Tolkmicku ze względu na falowanie nie mogą cumowac jachty kiedy wieje wiatr NNW i NNE. Konieczna jest przebudowa falochronów, a do 2027 UM w Gdyni nie ma tego w planach.
        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 21.05.23, 20:37
          maxikasek napisał:

          > "Nastepna swietna wiadomość Znowu Odra stanie sie hubem na skale bałtycka."
          > Dzięki Niemcom ;-). Gdyby nie nowe Niederfinow ;-)

          To dobrze! Otworzyli sie na konkurencje naszych portów.
          >
          > "Przy okazji Przekopy widac jak rozwijaja sie porty nadzalewowe"
          > Tolkmicko to dobry przykład- port samorządowy który jest pogłębiany przez państ
          > wo, nabrzeża też remontowało państwo. ELbląg nie może być- Tolkmicko bez proble
          > mów;-)
          >
          > "Dla mnie jednak za małe głeboko sci, bo aby mogły wejsc morskie jachty zaglowe
          > musi byc co najmniej 2,5-3m"
          > Bo nikt tam morskim nie popłynie. Głebokośc techniczna po modernizacji to 3,5m,
          > co umożliwia wpłynięcie jednostek do 2 m zanurzenia.

          To swietna wiadomość, dziekuje.

          > Przy okazji w Tolkmicku ze względu na falowanie nie mogą cumowac jachty kiedy
          > wieje wiatr NNW i NNE. Konieczna jest przebudowa falochronów, a do 2027 UM w Gd
          > yni nie ma tego w planach.

          Chyba jakis wyspowy wystarczy?
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 20.05.23, 18:58
      Przy okazji Przekopy widac jak rozwijaja sie porty nadzalewowe
      Dla mnie jednak za małe głeboko sci, bo aby mogły wejsc morskie jachty zaglowe musi byc co najmniej 2,5-3m
      Nie wiem czy dane w wiki sa nowe czy stare?
      pl.wikipedia.org/wiki/Port_morski_Tolkmicko
      www.youtube.com/watch?v=GXWbwbjdtD0
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 21.05.23, 15:08
      polska-morska.pl/2023/05/18/port-gdansk-jest-przygotowany-na-wzmozony-ruch-samochodow-ciezarowych-ze-zbozem/?fbclid=IwAR3fbwjvb5j7JQhBzsfmVLTuvOsF81ipXcopCx5zGlhADUgDOYQ9Lsn85MQ

      Chyba jednak sporo za mało abysmy mogli stac sie hubem zbozowym.

      Bo jesli Gdańsk tylko 3,6Mt pozostałe chyba nie wiecej. Agdzies znalazłem, że nadwyzka polskich zbóz to coś ca 8Mt i do tego zboze z Ukrainy, wiec sporo za mało.

      Nie rozumiem tez dlaczego skoro podobno na swiecie jest deficyt to mamy takie trudnosci ze zbytem nawet własnego zboza?

      I co z cenami, bo teraz przed zniwami ceny powinny leciec na łeb na szyje skoro nie miejsca na nowe zboze, a tego nie widac.
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 21.05.23, 17:19
        "I co z cenami, bo teraz przed zniwami ceny powinny leciec na łeb na szyje skoro nie miejsca na nowe zboze, a tego nie widac."
        Ceny poleciały w zeszłym roku.

        "Nie rozumiem tez dlaczego skoro podobno na swiecie jest deficyt to mamy takie trudnosci ze zbytem nawet własnego zboza?"
        Cena. Ukraińskie szło po cenie biokomponentu, bo nie musiało przechodzić badań- dlatego kupowała Afryka.
        Na nasze krajów afrykańskich nie stac.

        CO ciekawe w zeszłym roku przeładunki zboża w portach naszych zwiększyły się tylko o 300 tys. t. Czy ukraińskie wyparło nasze? Czy rozpłynęło się po kraju jako "czyściwo techniczne".
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 22.05.23, 10:49
      www.youtube.com/watch?v=zZNbEjx9inM
      No prosze! Senator, który byl przeciwny przekopowi teraz jest za.

      Po prostu port nabrał wartosci i lokalsi chca konfitur dla siebie.

      Jednoczesnie mowia o braku pieniedzy ale odrzucaja rzadowa propozycje dofinansowania na 100Mzł..

      Jednoczesnie ujawniają jak bardzo jest potrzebny ten port.

      Powtórze: zdolności do 4-5Mt oraz pozbycie sie drobnoustrojów z Gdańska, moze rózniez Gdyni, gdzie przejscie na obsługe wiekszych jednostek da kilkukrotne wzrosty.

      Czyli jeszcze raz to, jak szacowałem te 4-6 Mt wypchniete z MZG w drobnoustrojach to pewnie z 15- 20 Mt W MZG.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 22.05.23, 12:06
      www.wnp.pl/logistyka/premier-sztaby-kryzysowe-pracuja-by-wystarczajaca-ilosc-zboza-mogla-wyjechac-z-polski,712238.html

      Akurat godzine wczesniej pisałem o zbozu.

      12Mt to chyba wiecej niz sie spodziewałem ale czy to wystarczy aby byc hubem exportowym dla naszego i czesciowo ukraińskiego zboża?
      • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 22.05.23, 12:07
        ignorant11 napisał:

        > www.wnp.pl/logistyka/premier-sztaby-kryzysowe-pracuja-by-wystarczajaca-ilosc-zboza-mogla-wyjechac-z-polski,712238.html
        >
        > Akurat godzine wczesniej pisałem o zbozu.
        >
        > 12Mt to chyba wiecej niz sie spodziewałem ale czy to wystarczy aby byc hubem ex
        > portowym dla naszego i czesciowo ukraińskiego zboża?
        >

        NB wczesniej mowiono, ze nie mam problemu z wywozem z Polski ale jest problem z wwozem zboza z Ukrainy ale jak sie okazuje prawda i praktyka jest bardziej skomplikowana.
      • maxikasek Re: Potęga polskich portów2 24.05.23, 21:34
        "12Mt to chyba wiecej niz sie spodziewałem ale czy to wystarczy aby byc hubem exportowym dla naszego i czesciowo ukraińskiego zboża?"
        600 tys to też ok. miliona ;-) Np. Gdańsk chce w ciągu 2 lat zwiększyć moce do prawie 3 mln ton rocznie. Choć teoretycznie wg rządu jego możłiwości to 3,6 mln ton.

        "Wygląda NATO, że mniasto Elbląg bedzie przegłosowane, bo rzad oprócz własnych terenów/udziałow ma jeszcze posrednie przez ski skarbu Państwa."
        Czyli- rząd nie chce wyremontować nabrzeży samorządowi , ale zrobi to prywatnym włascicielom. A opłaty portowe i podatki i tak będą wpływać do Elbląga ;-)

        "Wiadomosc sprzed roku a jednak przegapiłem mimo raczej pilnego monitorowania spraw morskich"
        Przegapiłeś dużo więcej, bo sprawa od kliku lat się ciągnie. W zeszłym zdecydowano że w UStce będzie port GDańsk ;-)

        • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 25.05.23, 11:53
          >

          > "Wiadomosc sprzed roku a jednak przegapiłem mimo raczej pilnego monitorowania s
          > praw morskich"
          > Przegapiłeś dużo więcej, bo sprawa od kliku lat się ciągnie. W zeszłym zdecydow
          > ano że w UStce będzie port GDańsk ;-)
          >

          W nawale info pomyliłem port instalacyjnym z portem serwisowym. O Ustce słyszałem oczywiscie ale nie wiedziałem,że jest mowa o 2 portach. I chyba rzeczywiscie słusznie, bo jako instalacyjny musi wiekszy port a serwisowy blisko. Bardzo mnie cieszy, że Ustki zewnetrznej wchodzic beda kolosy po 200m:))) Dla zeglazy i innych drobnoustrojów stanie sie portem schronienia. W wielu miejscach pisałem o potrzebie rozwiniecia ktoregos z portów srodkowego wybrzeza.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 22.05.23, 12:20
      www.portalmorski.pl/wiadomosci/prawo-polityka/53452-grobarczyk-wkrotce-rozpoczniemy-negocjacje-ws-wspolpracy-biznesowej-z-wlascicielami-gruntow-w-elblaskim-porcie

      Wygląda NATO, że mniasto Elbląg bedzie przegłosowane, bo rzad oprócz własnych terenów/udziałow ma jeszcze posrednie przez ski skarbu Państwa.
    • ignorant11 Re: Potęga polskich portów2 22.05.23, 13:40
      www.youtube.com/watch?v=kHIx53k4wfM

      Troche stara wypowiedx ale jak widać aktualna.
      Cieszy mnie, że oleją Niemców z okupowanego Pomorza.
      Ten terminal i rozwój to bardzo silna konkurencja w 1szym rzedzie dla portu w Roztoce, w 2gim dla pozostałych bałtyckich i dalej na 3cim dla Hamburga.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka