Dodaj do ulubionych

Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu

18.01.12, 08:53
To jakiś żart? "Członkowie spółki zapewniali także, że dojazd do miasta nie będzie dłuższy. Co więcej, powinien się nawet skrócić." Tego by jeszcze brakowało, że inwestycja za ok 500 mio nie doprowadzi do skrócenia czasu przejazdu.
Obserwuj wątek
    • szklanka_herbaty Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 09:06
      Widać, że nikt z Federacji Młodych Socjaldemokratów nie mieszka w Fordonie. Zadawanie pytania czy jest potrzeba podłączenia 70 tysięcy ludzi do sieci tramwajowej, kiedy owe 70 tysięcy to 20% całej populacji miasta, jest nie oznaką albo kompletnej ignorancji, albo klapek na oczach.

      Fordon Łączą z centrum dwa szlaki komunikacyjne: Fordońska i Inwalidów.

      O ile ta pierwsza jest dwupasmowa i ma spora przepustowość, tak mimo wszystko potrafi być kompletnie zakorkowana z powodu przeciążenia. Nic dziwnego, bo oprócz ruchu miejskiego obsługuje też tranzyt do jedynego w promieniu wielu kilometrów mostu przez Wisłę. Ulica Inwalidów natomiast jest jednopasmowa, blokowana co kilkanaście minut przez zamknięte rogatki przejazdu kolejowego, a co więcej wyjazd z niej możliwy jest tylko w jednym kierunku na kamienną!

      Komunikacji w mieście BARDZO potrzebna jest jakaś forma odciążenia ruchu w obu kierunkach relacji FORDON-CENTRUM, bo oprócz realnego zmniejszenia obciążenia istniejącej infrastruktury zyskamy też alternatywę tanią w porównaniu z autem, które z każdą podwyżką cen paliw jest mniej opłacalnym środkiem transportu.
      • volvo7000 Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 09:47
        szklanka_herbaty napisał:
        > Ulica Inwalidów natomiast jest jednopasmowa


        Może i się czepiam, ale po pierwsze - dwu, a po drugie - pasowa
        Pasma i pasemka można mieć na głowie...

        Co do inwestycji to oczywiście jest ona potrzebna, ale trzeba już zacząć myśleć o rozbudowie sieci, o nitkę do Starego Fordonu i most Kazimierza Wielkiego. Inaczej każda awaria czy wypadek będzie bardzo utrudniać komunikację.
        • szklanka_herbaty Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 10:12
          Tak, czepiasz się, w dodatku niesłusznie :)

          Ulica Fordońska ma dwa pasma ruchu a na każdym paśmie są po dwa pasy w tym samym kierunku, zaś inwalidów ma jedno pasmo ruchu po jednym pasie w każdym z kierunków. To taki sam błąd jak między "posługiwać się czymś", a używanym często błędnym "obsługiwać się czymś" (masturbacja?).

          Jeśli zaś chodzi o nitkę do starego Fordonu, to jak najbardziej się zgodzę, ale tak potrzeba jest nitka tramwajowa do starego Fordonu, jak drogowa z Fordonu w innych kierunkach, żeby w kierunku Zachemu np. można było odbić już na wysokości kładki nad Fordońską, albo kawałek dalej. Miejsce jest i drogę poprowadzić można równolegle do biegnących na południe przez las torów kolejowych. Minęłoby to cmentarz i osiedla mieszkalne, a samą drogę można by dzięki jednemu mostowi pociągnąć aż do samej Nowotoruńskiej. To odciążyłoby cie drogową w Bydgoszczy, ale jak już byłby most, to i tramwaj można by "pociągnąć" w tamtym kierunku i połączyć Fordon z pętlą Łęgnowo.

          Można, jak widać, zrobić bardzo wiele, ale nie mamy kasy nawet na jeden tramwaj tak do końca.
          • dan1-000 Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 10:22
            bydgoszcz.naszemiasto.pl/artykul/1209583,bydgoszcz-zadluzenie-miasta-wzrosnie-w-2012-r-do-920-mln-zl,id,t.html. Nie wiem, czy podane wartości zawierają już koszty inwestycji tramwajowej, ale zastanawiam się czy stać nas na kolejne poważne obciążenia? No i dojdzie jeszcze olbrzymia inwestycja w spalarnię. Nadeszły czasy kryzysu, w miescie nie powstają nowe miejsca pracy (wręcz ta liczba się zmniejsza), więc i przychody będą spadać. Niestety, z ekonomicznego punktu widzenia, ta inwestycja wyjdzie nam bokiem. Stare powiedzenie mówi: mierz siły na zamiary. Uważam, że sił nam nie starczy. A później juz tylko podwyżka podatków.
            • szklanka_herbaty Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 10:48
              CYT.:
              "To będzie miało ogromny wpływ na tempo spłaty zadłużenia miasta. Przy poziomie sprzed roku potrzebowalibyśmy na uregulowanie zobowiązań aż 61 lat, a utrzymując wielkość założoną na przyszły rok, dokonamy tego w ciągu 13 lat" - podkreślił Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy.

              Biorąc pod uwagę taką zmianę polityki finansowej nie obawiam się aż tak długu spowodowanego budową tramwaju. Wystarczy że 10-15% dojeżdżających do pracy samochodem z Fordonu przesiądzie się do tramwaju, a korzyści będą, mimo wielkich wydatków na sam tramwaj.

              - Po pierwsze 10-15% mniej aut zapychających parkingi w centrum, to mniej wydatków na budowę nowych parkingów (których nadal będzie za mało, ale jednak ;P).
              - Mniej aut nawet o te 10-15% to też zmniejszenie obciążenia niektórych ulic poniżej krytycznej granicy przy której zaczynają się korki. Wiele z nich zostanie, ale nawet jeden korek w tygodniu mniej, to korzyść.
              - Mniejsze zanieczyszczenie powierza, mniejszy hałas (raczej niezauważalnie mniejszy na co dzień, ale dla zdrowia Bydgoszczan może mieć wpływ o kilka lat życia, albo kilka lat nieuszkodzonego słuchu).
              - Nawet jeśli korki będą, to tramwaj w korkach nie stoi na szczęście, a to wielki profit :D
              - Podstawowa infrastruktura będzie, a to pozwoli na wyznaczenie w przyszłości kolejnych linii w Fordonie już nie tak dużym kosztem.

              Także trzeba pamiętać, że mamy wiele zysków niefinansowych, które mogą się mimo wszystko przełożyć na poprawę kondycji miasta jako takiego. Poprawa kondycji miasta zwiększa atrakcyjność, większa atrakcyjność zwiększa ilość inwestycji i przyciąga mieszkańców. Ostatecznie wielka inwestycja jeszcze na przesrzeni lat (może i nawet 10, ale jednak) przyniesie więcej zysków, niż poniesiony został koszt.
              • dan1-000 Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 11:13
                www.ekonomia24.pl/artykul/706229,766387-Torun---najbardziej-zadluzone-miasto-w-Polsce.html. Toruniowi jednak łatwiej. Poza tym, ze polityce walcza o rozwoj miasta, to przybywa im inwestorow, w konsekwencji i miejsc pracy, z ktorych sa podatki. No i maja A1 i planuja lotnisko. A my? Tworzymy kolejne Rossmany i C&A, wygaszajac produkcję (np. 180 osob z BFM) i rzucamy się na inwestycje, na ktore nas nie stac. Powtorze: mierz siły na zamiary.
          • volvo7000 Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 10:48
            szklanka_herbaty napisał:
            > Tak, czepiasz się, w dodatku niesłusznie :)
            > Ulica Fordońska ma dwa pasma ruchu a na każdym paśmie są po dwa pasy w tym samy
            > m kierunku, zaś inwalidów ma jedno pasmo ruchu po jednym pasie w każdym z kieru
            > nków.


            Pokaż mi gdzie w Dz.U. 1999 nr 43 poz 430 jest mowa o pasmach drogi.
            Poprawnie jest droga dwupasowa, czteropasowa itp.

            To tak jak z "poszłem" i "poszedłem". To, że spora część osób mówi "poszłem" nie oznacza, że jest to forma poprawna.
            • bdg_student Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 13:14
              w tej chwili to już na prawdę czepianie się, ale pro forma warto wyjaśnić tą kwestię. Sformułowanie "dwupasmowa", "jednopasmowa" jest tak samo niepoprawne, ale używane na co dzień, jak "teren zabudowany". Nie ma drogi "dwupasmowej". Może być droga jednojezdniowa, dwujezdniowa, o dwóch pasach ruchu, czterech pasach ruchu, jednokierunkowa, dwukierunkowa, ale NIGDY "dwupasmowa". Tak samo mamy obszar niezabudowany i obszar zabudowany, ale NIGDY "teren niezabudowany".

              Ale nie chodzi o to, co jest poprawne, tylko żeby się porozumieć. Zwroty teren zabudowany i niezabudowany używa się na co dzień nawet w największych stacjach telewizyjnych i wszyscy wiedzą o co chodzi. Przecież nikt tu chyba nie musi zdawać prawa jazdy, żeby czepiać się o takie szczegóły:) Pozdrawiam:)
      • ax222 Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 10:20
        > Widać, że nikt z Federacji Młodych Socjaldemokratów nie mieszka w Fordonie. Zad
        > awanie pytania czy jest potrzeba podłączenia 70 tysięcy ludzi do sieci tramwajo
        > wej, kiedy owe 70 tysięcy to 20% całej populacji miasta, jest nie oznaką albo k
        > ompletnej ignorancji, albo klapek na oczach.

        Jakie SLD, tacy młodzi. I przy tym bałwaństwie dziwić się, ze wybory przerżnęli z kretesem. Bo co im zostało z poglądów? Obrona trepowych emerytur i esbeków?
      • xbiegacz Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 10:31
        Ja zadałem to pytanie, ale w inny sposób, niż opisał to autor artykułu. Dodam jeszcze, że mieszkam w Fordonie od 20 lat. Absolutnie nie uważam, że tramwaj nie jest potrzebny. Wprost przeciwnie jestem zachwycony, że po latach omijania największej dzielnicy Bydgoszczy przez znaczące inwestycje, zostanie tu wydanych 500 mln zł. Natomiast nie ukrywam, że od początku mam wątpliwości, czy ta niezwykle kosztowna i skomplikowana inwestycja rozwiąże problemy komunikacyjne Fordonian. Wczoraj usłyszeliśmy, że czas przejazdu tramwajem do centrum nie skróci się, być może nawet będzie dłuższy, odległość do przystanków dla wielu mieszkańców Fordonu znacznie wzrośnie, zostanie uruchomiony system przesiadkowy (za dwa bilety?), powstaną kolejne sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach… 500 mln zł to astronomiczna kwota, za takie pieniądze można by pewnie drugą Fordońską zbudować, ale ok czekaliśmy na tramwaj kilkadziesiąt lat w końcu powstanie, z tego należy się cieszyć.
        • frych47 Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 10:58
          xbiegacz napisał:
          500 ml
          > n zł to astronomiczna kwota, za takie pieniądze można by pewnie drugą Fordońską
          > zbudować, ale ok czekaliśmy na tramwaj kilkadziesiąt lat w końcu powstanie, z
          > tego należy się cieszyć.

          Czy to tak dużo jak inwestycja rozłożona będzie na lata patrz opera Nova. A nie wiem skąd się wzieło 500 bo było zawsze 400 im później zaczną tym dojdzie do miliona.
      • xbiegacz Re: Budowa Tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 11:28
        O wadach nie opowiadali, oczywiście zachwalali inwestycję. Jednak na pytanie, czy tramwaj dojedzie np. do dworca szybciej niż 94 (ta linia ulegnie likwidacji) odpowiedzieli, że czas przejazdu będzie podobny... Czy pasażerowie dojeżdżający z innych części Fordonu (odległych od linii tramwajowej) będą musieli kasować dwa bilety - nie wiadomo, tego jeszcze nie ustalono. Generalnie dobrze, że takie spotkanie się odbyło, pewne wątpliwości zostały rozwiane. Mam jednak nadzieję, że również inne potrzeby Fordonu w niedalekiej przyszłości zostaną zrealizowane. Oby nie było takiej sytuacji, że ktoś powie dostaliście tramwaj więc już na drogi osiedlowe, czy inne inwestycje pieniędzy nie ma.
          • dan1-000 Najlepiej 18.01.12, 12:07
            gdzies w trójkącie Zławies Wielka - Zamek Bierzgłowski - Rozgarty, wszak w przewadze są wiatry z kierunku północny zachód ...
            Gdzie by elektrownia nie stała i tak będzie szkodzic srodowisku.
            • frych47 Re: Najlepiej 18.01.12, 13:33
              dan1-000 napisał:

              > Gdzie by elektrownia nie stała i tak będzie szkodzic srodowisku.

              Można energię elektryczną zakupić z innych krajów.
              Z elektrowni Ci nikt nie zrezygnuje a jeszcze będziesz miał smród i truciznę ze spalin samochodowych.
              • szklanka_herbaty Re: Najlepiej 18.01.12, 17:11
                Owszem można, ale do Bydgoszczy absolutnie nie opłaca się takiej energii skądkolwiek importować, bo wyjdzie drożej niż postawienie spalarni która rozwiązuje dwa problemy jednocześnie - śmieci i niedobór energii.
                • ka_zet Re: Najlepiej 18.01.12, 17:28
                  szklanka_herbaty napisał:

                  > wyjdzie drożej niż postawienie spalarni która rozwiązuje d
                  > wa problemy jednocześnie - śmieci i niedobór energii.

                  Ehe, zwłaszcza w kontekście tego że najbardziej kaloryczne śmieci pójdą do recyclingu.
                  • szklanka_herbaty Re: Najlepiej 19.01.12, 08:40
                    Przecież nie o to chodzi, że spalać to co najłatwiej spalić, tylko żeby zamienić tysiące ton leżących na wysypisku "niestortowalnych" śmieci w energię. Energia produkowana lokalnie na pewno też będzie tańsza, a z tego na pewno bardzo chętnie MZK skorzysta ... tak przy okazji tramwaju do Mordoru ;)
                    • ka_zet Re: Najlepiej 19.01.12, 09:08
                      szklanka_herbaty napisał:

                      > Przecież nie o to chodzi, że spalać to co najłatwiej spalić, tylko żeby zamieni
                      > ć tysiące ton leżących na wysypisku "niestortowalnych" śmieci w energię.

                      Życzę dużo powodzenia w uzyskiwaniu dodatniego bilansu energetycznego przy spalaniu śmieci niskokalorycznych.
    • panasonic08 Budowa tramwaju do Fordonu ruszy we wrześniu 18.01.12, 23:25
      Jeśli nowe tory będą się odkształcać już po 2-3 latach tak jak te na Fordońskiej czy Szpitalnej to jak w banku po 10 latach tramwaje dostaną ograniczenia prędkości do 30km/h a potem do 20km/h.Tyle razy już pisałem,że tor 1000mm powinien być regulowany podbijarką torową co 5 lat bo jest bardziej podatny na odkształcenia niż tor normalny więc może miasto w końcu kupi podbijarkę torową?Wystarczy zobaczyć w jakim stanie są tory na linii nr 6 na Toruńskiej:położone i nieregulowane od 25-30 lat.I tu będzie to samo,zobaczycie.Lepszy komfort jazdy tramwajem jest po normalnym torze więc jak ma być też na wąskim to Panowie ze spółki Tramwaj Fordon i Ratusza pomyślcie o takiej podbijarce torowej.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka